Misterul sasiului 281
Cu mult inainte de lansarea noului monopost F10, Ferrari a dezvaluit ca primul sasiu dezvoltat pentru sezonul 2010 poarta numele de cod 281. La prima vedere, alegerea echipei a parut surprinzatoare, in contextul in care numarul 281 nu avea o semnificatie aparte pentru Ferrari.
Misterul a fost dezvelit insa chiar de Ferrari cu ocazia lansarii la apa a sasiului 282 pe circuitul de la Jerez, iar lucrurile sunt mult mai simple decat am fi putut crede.
In mod obisnuit, echipele identifica sasiurile unui sezon printr-o numerotatie progresiva (1, 2, 3…) si o iau de la capat la inceputul fiecarui an. Ferrari nu a facut nici ea exceptie in perioada 1950-1969, insa anul 1970 a marcat o schimbare de strategie, iar primul sasiu al monopostului 312 B utilizat in 1970 a purtat numarul 1. Ulterior, numerotatia progresiva a continuat pana in zilele noastre fara sa se tina cont de trecerea intr-un nou sezon. Asa s-a ajuns ca in anul de gratie 2010 monopostul F10 sa utilizeze, pana in prezent, sasiurile 281 si 282.
Facand un calcul matematic elementar, rezulta ca Ferrari a utilizat in medie aproximativ 7 sasiuri pe sezon.
Via | Ferrari
February 18th, 2010 la 5:18 pm
eu cred ca cei de la Ferrari au conceput 2 sasiuri diferite si acum le testeaza in conditii de ’strada’,urmand sa aleaga care este cel mai bun si care se preteaza la diferite circuite,astfel incat sa fie pregatiti,daca unul este mai bun si unul mai slab.Cum zicea poetul:PAREREA MEA!