Inventatorii

Trecând peste propunerea penibilă de a modifica regulamentul în privinţa penalizărilor de tip drive-through din timpul curselor, interviul realizat de publicaţia italiană La Stampa cu Stefano Domenicali a scos în evidenţă principalul motiv pentru care Ferrari nu a reuşit să ţină pasul cu McLaren şi Red Bull în acest sezon.

În ceea ce ar putea fi considerat drept cel mai interesant schimb de replici dintre un jurnalist şi un oficial al Formulei 1 din ultimele săptămâni, Stefano Mancini l-a pus pe Stefano Domenicali într-o ipostază extrem de neplăcută.

  • Jurnalist: Red Bull a inventat sistemul de evacuare prin deflectorul spate. McLaren a inventat sistemul F-duct. Şi Ferrari?
  • Domenicali: Lucruri mai puţin vizibile: pneurile şi câte ceva la aerodinamică.

Cred că răspunsul lui Domenicali nu are nevoie de niciun comentariu. Pur şi simplu evidenţiază incapacitatea inginerilor Ferrari de a realiza lucruri noi prin care să-şi surprindă concurenţa. Iar copierea celor două componente cheie nu va avea efectul dorit de Ferrari, şi anume acela de a câştiga titlul în acest sezon.

Sincer, având în vedere invenţiile brevetate de McLaren şi Red Bull în 2010, ar fi o ofensă ca orice altă echipă să câştige titlul în acest sezon.

6 comentarii la “Inventatorii”

  1. popicul spune

    Daniele ! esti intr-o mare eroare !
    Horner a spus-o si nu numai el ca masina Red Bull nu este rapida numai multimita difuzorului suflat.
    Masina lor este un ansambul de sisteme vechi (vezi suapensia ) si sisteme inovatoare. Plezneala este in gasirea echilibrului dintre elemente.
    F ductul este o chestie interesanta dar McLaren nu este in fata multumita ei ci uneio conjuncturi fericite.
    Si apoi Mc Laren a testat un sistem de evacuare Vineri la Silverstone si era sa-si dea foc la masina, asa ca l-au dat jos pentru sambata, iar Red Bull are un F duct chiar mai complex decat McLaren.
    Daca ei copiaza unul de la altul nu vad de ce nu ar putea un al 3 lea , si nu neaparat Ferrari sa reuseasca o mai buna dezvoltare a principiilor pe care le-au intuit ceilalti.
    Si revin NU STIE NIMENI DE CE ESTE RAPIDA MASINA RED BULL, mai ales in calificari.
    Pe bloguri autosport se vorbeste de un sistem electronic folosit in calificari care mareste volumul de gaze de esapament si astfel fuxul de gaze peste difuzor chiar si atunci cand motoul functioneza la turatie redusa.
    In cursa sistemul nu poate fi utilizat fiindca mareste mult consumul de combustibil !

  2. popicul spune

    si daca nu ai subiecte ia citeste asta !
    http://www.totalf1.com/full_story/view/347245/Engineer_surprised_by_Webber_outburst/
    si poate iese ceva mai interesant !

  3. Marius spune

    Popicule, cred ca te-ar angaja pe loc ca si inginer sef cei de la echipa ta iubita Ferrari, intrucat, cred ca anul asta sigur ai aduce o noutate si pentru Ferrari, astfel incat sefutzu Domenicali sa nu mai dea raspunsuri din acestea “rasuflate”. Se pare ca sti mult mai multe detalii legate de rapiditatea monopostului RBR din calificari, decat stiu actualii ingineri ai celorlalte mari echipe din F1, care incearca sa-si imbunatateasca constant monpostul. Eu zic sa-ti bagi un CV, impreuna cu o teorie cat mai elocventa legata de masina RBR de anul asta. Iti urez de pe acum multa bafta, la interviu…:P

  4. ctlnmihai spune

    @admin ..Ferrari l-a ,,achizitionat ” pe Pat Fry de la Mclaren :)

  5. ctlnmihai spune

    F 1 transmisa din 2011 de digisport !!! conform prosport!!

  6. Daniel Popescu spune

    @ctlnmihai: Multumesc pentru pont. La modul in care e scris articolul pare ceva oficial. O sa incerc sa “sap” un pic, poate dau de vreun comunicat de presa.