Inspiratia Ferrari
Despre cum sa-ti invingi rivalul cu propriile lui arme.
In ultimii trei-patru ani, McLaren a facut tot posibilul sa afle cat mai multe secrete din curtea rivalilor traditionali de la Ferrari.
- In 2007 au reusit performanta sa intre in posesia unui dosar de 780 de pagini cu detaliile tehnice ale monopostului F2007.
- In 2010 au reusit sa-l angajeze pe John Iley, fostul sef al departamentului de aerodinamica al Scuderiei. Evident, i-au dat si la McLaren acelasi rol.
Daca il aduceau si pe Kimi Raikkonen in locul lui Heikki Kovalainen meniul ar fi fost cu adevarat complet, chit ca in cazul finlandezului era vorba mai mult despre o revenire.
In orice caz, McLaren lasa o puternica senzatie ca vrea sa ajunga la faima celor de la Ferrari prin transplantarea creierelor inteligente ale Scuderiei. Nu este nimic gresit in aceasta metoda, insa prin chestia asta McLaren confirma indirect ca Ferrari detine un capital uman performant.
January 20th, 2010 la 5:13 pm
se mai poate pune la socoteala si sponsorul Vodafone luat de McLaren de la Ferrari, dar la capitolul asta poate ca Ferrari si-a luat revansa cu Santander, desi in prezent e sponsor la ambele echipe, dar mai mult ca sigur ca va renunta la McLaren dupa expirarea contractului.
January 20th, 2010 la 5:43 pm
capetele luminate ale F1 se perinda la fel ca jucatorii de fotbal de la club la club , in cautare de contracte mai avantajoase – deci bravo McLaren
January 20th, 2010 la 6:13 pm
@ Daniel Popescu ….Stepney din razbunare a dat dosarul lui Mike Coughlan ,cei de la Mclaren nici macar
nu s-au obosit sa ceara informatii despre Ferrari.Asta vis a vis de fraza de la inceput ca Mclaren a facut tot posibilul sa afle informatii de la Ferrari..ISi Nicholas Tombazis care a fost la Mclaren e acum la Ferrari si nu pot sa spun ca prin lucrul acesta Ferrari confirma indirect ca Mclaren detine un capital uman performant,in rest unckle are dreptate
January 20th, 2010 la 6:24 pm
Ferrari este un brand, este F 1 in esenta pura, chiar daca fanii celorlalti nu o recunosc.
Un inginer daca are in CV stagiu la Ferrari este aranjat. La asa un renume cei cu masini rosii isi pot permite sa aleaga numai oameni de top.
Un colectiv de top trage in sus si pe cei noi sau ii exclude.
Astfel un nucleu de minti luminate va da rezultate si in domeniul formarii de noi valori.
In ce priveste Vodafone trebuie spus ca nu Vodafone a plecat, ci Marlboro nu a mai vrut sa fie marca aia pe masina si cum ei dau banul gros……
January 20th, 2010 la 6:43 pm
)@mihai. poi nu s-au obosit. normal…dar au copiat masina:))…pana si gazul din roti il aveau identic cu ferrari. nu mai zic de monaco 2007. cand cineva de la ferrari (s-ar putea sa fi fost santajat de mclaren) le-au turnat o substanta alba in rezervoarele celor de la ferrari. deaia au castigat ei la 1 minut la final. dar noh. s-a facut dreptate in octombrie. si daca la constructori a fost ce a fost la piloti kimi i-a pus cu botu pe labe pe acesti “domni”
January 20th, 2010 la 6:53 pm
@scuderia..tu esti un fan al filmelor cu James Bond deduc asta din comentariul tau
January 20th, 2010 la 7:48 pm
Referitor la domnii tehnicieni care schimba doar echipa, nu si functia, ganditi-va doar ce inseamna un geniu in persoana lui Adrian Newey. Cand am inceput sa urmaresc F1 era la Williams, a trecut la McLaren si a continuat cu cresterea performantelor Red Bull. Rezultatul : primele 2 echipe campioane! Urmeaza RB. Cat despre cei 2 colosi…cred ca intre ei competitia va fi mereu aceeasi, indiferent de rezultatele celorlalte echipe inscrise in campionat. E mai mult o lupta limitata la faima si prestigiul fiecareia. Si daca l-ar fi adus pe Kimi, el ar fi reprezentat ciresica de pe tort la McLaren Nu sunt fan al nici unei echipe, dar cred ca Ferrari este F1, cum zice wolful.
January 20th, 2010 la 9:18 pm
In UK Santander s-a transformat in Abbey,incepand cu 1 ianuarie,asa ca ei vor mai fi pe masinile McLaren!
January 20th, 2010 la 10:27 pm
@ctlnmihai: Spui ca cei de la McLaren nu s-au obosit sa ceara informatii. Poate nu le-au cerut, dar dupa ce au ajuns in mainile lor s-au folosit de ele din plin. Mail-urile schimbate intre Alonso si de la Rosa sunt graitoare in acest sens.
January 20th, 2010 la 10:31 pm
@ Daniel Popescu ..care echipa n-ar fi procedat la fel?
January 20th, 2010 la 10:53 pm
@Daniel Popescu – Si pana la urma era vorba de trecerea lui John Iley la Mclaren nu la scandalul din 2007..
January 20th, 2010 la 11:15 pm
Fara o echipa F1 ar supravietui…Fara mai multe echipe F1 n-ar mai exista deloc Ptr. cei care cred ca F1 = Ferrari sau invers depinde cum vreti sa cititi
January 20th, 2010 la 11:35 pm
@Dani nu numai ca ai intrat in zona fierbinte cu subiectul acestui blog, dar cred ca ai pus punctul pe “I” destul de apasat.
January 21st, 2010 la 12:07 am
Eu nu vad nimic deosebit in aceasta stire . John Iley a fost concediat de Ferrari ! Daca era la acelasi nivel cu Adrian Newey, cei de la Ferrari ar fi facut tot posibilul sa-l retina in cadrul Ferrari ceea ce nu a fost cazul iar John Iley a acceptat absolut firesc sa lucreze la a doua echipa ca palmares din istoria F1 .
January 21st, 2010 la 12:08 am
Eu cred ca a pus punctul pe Δ.
January 21st, 2010 la 8:53 am
din cate informatii detin , a fost concediat de prin vara ,asa ca oricum nu isi gasea locul la ferrari , si putin probabil sa detina informatii majore despre masina din 2010 , asa ca vom mai vedea
January 21st, 2010 la 9:57 am
Pai cam da, Ferrari detin (sau au detinut) creierele destepte din F1. Pe de-o parte este normal, au un buget imens si se bazeaza pe F1 in productia de serie. Pe de alta parte, nu este fair-play, adica Ferrari ia un om, il “educa”, ii arata ce si cum, apoi il da afara sau pleaca singur. Pentru Ferrari se pare ca nu conteaza omul, ci numai rezultatele. Asta a tinut pentru toti, mai putin 2 oameni, extrem de importanti: Todt si Brawn.
Personal, cred ca Brawn si Todt nu (mai) pot intra in acest tipar
Schimburi de oameni au fost si vor fi in F1si nu numai pentru ca omul dorit ar detine secrete de la precedenta echipa, dar si pentru ca banii sunt extrem de importanti.
As vrea sa mai vad un Gordon Murray, Ross Brawn sau chiar Jean Todt in F1, cred ca ei ar aduce acea prospetime de care F1 are atata nevoie.
January 21st, 2010 la 2:42 pm
Interesante puncte de vedere, daca altcineva isi dadea cu parerea despre ce spui tu Daniel, persoanele de mai sus il injurau in fiecare zi. Dar noroc ca te-ai gandit la cateva idei care chiar se meritau discutate deschis aici.
Referitor la cat de mult pretuieste Ferrari omul si/sau rezultatele, parerea mea este ca numai rezultatele conteaza. Nu ma stresez sa explic ce inseamna acele rezultate dar… consider ca omul fara rezultate este pur si simplu in plus.
Ca exemple in care au contat numai oamenii si nu rezultatele as putea mentiona: plecarea celor de la Toyota si BMW + Honda din Formula 1, mai ales pentru ca au avut numai oameni buni si rezultatele nu au contat deloc pentru ei, dar as putea paria ca pentru orice producator privat, conteaza numai oamenii, rezultatele fiind ceva ce conteaza prostilor. De aia se inchid fabrici, dau faliment companii si economia merge ca un rahat… pentru ca nimeni nu da doi bani pe rezultate dar toti apreciam omul.
Evident, pentru mine conteaza si omul si rezultatele dar eu… eu joc intr-o alta liga.
January 21st, 2010 la 4:37 pm
Asta inseamna pana la urma capitalism…ai libertatea de a contribui cu ce sti tu mai bine pentru cei ce iti fac cea mai buna oferta.
Nu trebuie facut mare tam-tam ca un inginer pleaca de la o echipa si se duce la alta.
Ca sa eviti asa zise scandale de spionaj chiar ai nevoie de contracte bine gandite si securitate informationala pusa bine la punct…si totusi…informatiile se scurg si asa.
Cat despre pretuirea omului vs rezultate…hmm…trebuie sa ai un echilibru bun in care sa nu duci lispa din niciuna.
Pana la urma toata chestia merge pe banii…investitori multi, deci trebuie sa ai rezultate….si ca sa ai rezultate…ai nevoie de oameni seriosi.
La Ferrari a existat tot timpu un devotament iesit din comun…de rezultate nici nu are rost sa mentionez
Sunt curios ce o sa fie cu echipa 100% Germana de anul asta..le tin pumni in orice caz…de mic sunt crescut cu o mentalitate germanica si admir cultura lor
Sa inceapa odata testele din februarie odata :X