Formula 1, un sport pentru… ipocriţi?
Ordinele de echipa dictate de Ferrari în Marele Premiu al Germaniei continuă să ţină prima pagină a publicaţiilor internaţionale. Chiar când credeam că vom avea parte de puţină linişte până la audierile programate pentru 8 septembrie, finalul săptămânii trecute ne-a adus din nou în atenţie aceasta controversă.
Totul a plecat de la declaraţiile lui Niki Lauda, care a acuzat că Formula 1 reprezintă pentru Ferrari o afacere, şi nu un sport. Trecem peste faptul că, probabil cu excepţia unui anumit Frank Williams, Formula 1 este o afacere pentru toate echipele, şi ajungem la reacţia Scuderiei.
Cum este posibil ca, într-un comunicat oficial de presă, să-i transmiţi să tacă din gură unui pilot care a cucerit două titluri mondiale pentru tine? Cum este posibil să-l batjocoreşti pe unul dintre cei mai buni piloţi din istoria Formulei 1? Probabil că oficialii Ferrari au dreptate atunci când spun că Lauda a beneficiat de statut de pilot numărul 1, dar ce par să uite ei este că ordinele de echipă sunt interzise în Formula 1 din 2002, după un scandal de pomină în care tot Ferrari a ţinut rolul principal.
O echipă cu tradiţia Ferrari în Formula 1 ar fi trebuit să reacţioneze elegant şi să spună că: “Îl respectam pe Niki Lauda, dar nu-i împărtăşim opiniile”.
Nu în ultimul rând, Max Mosley îşi permite să iasă la rampă cu declaraţii despre pedepasa pe care o merită Ferrari pentru aceste ordine de echipă. Indiferent care este opinia sa, trebuia să o ţină pentru el. Ca să-i parafrazez pe băieţii de la Ferrari, Mosley ar trebui să tacă din gură, întrucât deţine în continuare un rol în cadrul FIA, fie el şi decorativ. În plus, influenţa lui Mosley în cadrul Consiliului Mondial al FIA este mare, indiferent cât de mult încearcă britanicul să ne convingă de independenta acestuia.
În concluzie, Niki Lauda este acuzat de ipocrizie, Ferrari este ipocrită când vine vorba de ordine de echipă, iar Max Mosley poate fi considerat ipocrit prin declaraţiile sale. Un adevărat sport de ipocriţi.
În condiţiile astea, cred şi eu ca un anume Kimi Raikkonen preferă să rămână în oaza de linişte numită WRC decât să revină în mocirla declaraţiilor din Formula 1.
August 23rd, 2010 la 12:45 pm
Asa cum spuneam, lantul se strange tot mai tare in jurul deciziei ce se va lua asupra Ferrari in 8 sept. Eu cred ca ei deja stiu sentinta ce o vor primi, de aceea au fost si asa aroganti in declaratia catre Lauda. Chiar au fost ipocriti cand i-au spus ca mai bine tacea din gura. Asta nu este declaratie de mare echipa de F1 asa cum este Ferrari. Nu stiu pana la urma ce decizie vor lua cei de la FIA, dar in proportie de 70%, cred ca le vor lua punctele castigate in Germania….
August 23rd, 2010 la 12:58 pm
Ipocrizie? Sa nu exageram. Lauda a fost unul dintre cei mai buni piloti din Formula 1. A fost si unul dintre cei mai buni piloti ai celor de la Ferrari, dar tocmai pentru ca numai el si-a dat cu parerea despre ordinele de echipa, ceva ma face sa cred ca a preferat banii sau sa zicem niste publicitate gratuita. Au influentat ordinele de echipa rezultatul final? Nu. Mai devreme sau mai tarziu, Alonso tot il depasea pe Massa. Massa a fost ipocrit si las pentur ca nu a fost in stare sa-si ajute echipa, DA. Oamenii care se uita la Formula 1, mai ales cei din Romania (care oricum sunt cei mai specialisti la orice) nu se gandesc ca echipa Ferrari (am spus echipa dar nu merge s-o bolduiesc) are vreo 400 de angajati. Nu toti merg la cursa, nu toti iar parte direct in lupta celor de pe circuit dar toti lucreaza impreuna. Nu o sa incep cu prostii gen unii sunt doar ingineri, unii doar mecanici pentru ca nu are rostul. Important este ca sunt multi si ca nu toti sunt motivati ca Alonso si Domenicalli depilda sa castige. Alonso vrea sa castige pentru ca a pierdut in 2007 sansa asta, 2008-2009 (2 sezoane urate rau), iar in 2010 spera la un nou inceput (probabil si-l dorea mult mai curat decat a fost pana acum). Echipa Ferrari nu are doar cei doi piloti si pentru moralul echipei, pentru motivarea lor si daca vreti pentru un posibil viitor succes, da aveau nevoie de o victorie. Massa, din pacate… nu il mai recunosc. 2009 incepuse acceptabil (desi sa zicem masina nu era chiar stralucita) dar accidentul l-a bulversat total. Este posibil ca forma pe care a aratat-o in 2008 sa n-o mai vedem niciodata, din pacate. Tocmai de aia ma gandeam ca intelege ca o victorie a lui nu era chiar ceva care conta pentru echipa. Massa a gresit de multe ori in cursele de inceput si s-a vazut ca este ceva mai incet decat Alonso. Nu zic pilotul 2 dar pe mine ma intereseaza ca echipa sa mearga inainte. Dar Alonso motiveaza inginerii, discuta cu ei si ma rog face lucrurile sa mearga in directia buna, asta este tot ceea ce conteaza pentru mine ca fan. Amandoi pilotii imi sunt dragi dar sunt interesat de ambele titluri.
Cat despre ipocrizie, cel mai ipocrit este cel care spune ca nu este lasat sa spuna ce vrea. A spune ce gandim, direct nu este decat o prostie, denota orice lipsa de diplomatie, respect pentru orice alta persoana dar mai ales… ipocrizie. Un anume de mai sus, este cel mai ipocrit dintre toti. Din fericire.
P.S. Ne-am lamurit cu pretul ala de la F1 2010? Sau… idea de a te informa inainte de a scrie ceva este ceva strain ziaristilor? Pana la urma… si voi trebuie sa mancati o paine, dar mai bine nu mai citim ce scrieti, ca sa traim si noi nu?
August 23rd, 2010 la 1:08 pm
@NeoGalaxy: “Au influentat ordinele de echipa rezultatul final? Nu”.
Aici cred ca te poate contrazice oricine. Daca esti atat de sigur ca Alonso l-ar fi depasit oricum pe Massa, de ce au mai apelat la ordine de echipa?!
“Massa a fost ipocrit si las pentru ca nu a fost in stare sa-si ajute echipa, DA.”
Cum adica esti ipocrit daca nu-ti poti ajuta echipa? Poti spune ca nu este capabil, nu are talent, nu este suficient de bun. Dar nu ca este ipocrit pentru ca nu-si ajuta echipa.
Atat timp cat regulamentul interzice ordinele de echipa, orice fel de justificare a strategiei Ferrari este nula.
Pretul pe care l-am postat pentru F1 2010 este preluat de pe magazinul oficial al Formulei 1. Evident ca preturile variaza de la un distribuitor la altul, dar hai sa nu redeschidem acest subiect aici.
August 23rd, 2010 la 1:22 pm
@Daniel: A fii ziarist inseamna a spune adevarul, nu a-l sterge pe jos cu el. A fii ipocrit inseamna exact ce a facut Massa in GP-ul Germaniei. Sigur au discutat inainte, sigur s-au inteles sa-l favorizeze pe Alonso, care oricum are sanse mai mari. Faptul ca Massa s-a dat lovit, ca nu a fost cinstit cu echipa, ca era sa-i tradeze, asta inseamna sa fii ipocrit sau poate nu stiti ce inseamna cuvantul.
La fel si cu Lauda. Nu conteaza daca el a fost favorizat in trecut, conteaza ca acuma prefera sa fie ipocrit decat sa fie pur si simplu onest si sa spuna adevarul.
La fel si cu pretul: puteai sa fii onest si sa spui ca nu stiai ca pretul are deja TVA-ul inclus Dar nu ai facut asta… deci ai fost ipocrit
Eu cred ca Alonso nu forta pentru ca stia ca Massa o sa-l lase sa treaba. Dar am explicat mai sus problema. Sper ca n-o sa discutam despre ce inseamna sa fi ipocrit acuma… Exista dictionare totusi…
Si Massa are talent, doar ca anul asta nu a fost in apele lui. Este regretabil dar eu nu-l pot ajuta in nici un fel. Sa lucreze cu echipa, sa se antreneze, ma gandeam ca stie el mai bine ce conteaza si ce-si doreste sa obtina in Formula 1.
August 23rd, 2010 la 2:23 pm
Evident ca exista ordine de echipa peste tot. Dar Ferrari in prostia lor(ceea ce ma mira incredibil de mult la o echipa de talia lor), nu au stiut ori nu-mi dau seama ce, in timpul in care Alonso a stat in spatele lui Massa, sa nu fie in stare sa se gandeasca la un scenariu(au avut timp berechet sa se gandeasca la asa ceva), astfel incat sa nu sara-n ochii tuturor celor care au urmarit atunci MP al Germaniei. Puteau inventa n scenarii prin care sa-l puna pe Alonso in fata lui Massa. Asta este problema in acest scandal, faptul ca au incalcat un punct clar din regulament, pe fata, in vazul tuturor, dupa care mai fac prosti in fata o lume intreaga. Asta este, prostia se plateste. Practic asta vor plati ei, prostia, care nu se poate accepta la o echipa de talia celor de la Ferrari. Vedeti pe Briatore in scandalul crashgate…daca Piquet, nu ii dadea in gat, trecea cazul fain frumos, fara ca nima sa fi banuit macar ceva. Asta este avantajul unuia ca si Briatore, in detrimentul unuia ca si Domenicali. Briatore este el un hot cam spurcat la gura, dar le gandeste bine….
August 23rd, 2010 la 2:58 pm
Ferrari a devenit echipa care se afunda din ce in ce mai tare in mizerie atat prin ordine de echipa,pe care ei le trateaza ca si cum ar fi perfect legale,cat si prin declaratii ce denota din ce in ce mai multa ranchiuna,o atitudine ofensiva datorata faptului ca probabil isi simt amenintat statutul de “cea mai puternica echipa din F1″,statut pe care cu siguranta nu-l mai merita de mult. Si daca in calitate de fan Kimi Raikkonen inca de la inceputul carierei sale,mi-am dorit sa-l vad din nou intr-o zi infrangandu-i pe cei de la Ferrari asa cum merita dupa ce s-au comportat cu el asa josnic cum au facut-o,acum pot doar sa ma bucur ca acum are parte de linistea pe care o merita si dupa care a tanjit mereu,el fiind un pilot diferit de restul,un pilot care nu considera ca banii sau scandalurile il promoveaza.Probabil nu va avea in WRC rezultatele pe care le-a avut in tumultoasa lume a Formulei 1,dar cu siguranta va avea parte de rezultate decente si mai ales,de respectul care i se cuvine.
@Daniel Popescu,prin acest articol o sa-ti atragi antipatia fanilor Ferrari care o sa te traga de urechi ca nu esti impartial uitand cu siguranta ca acesta este un BLOG!
August 23rd, 2010 la 3:01 pm
Daca inteleg eu bine, definitia ipocriziei este sa spui ceva negativ despre Ferrari. Poate si a lasitatii este la fel.
Apreciez fanii dar uneori exagereaza. Trebuie sa iti pastrezi vederea clara, indiferent ce ti-ar place sa vezi si cum difera de ce vezi de fapt. NeoGalaxy, de tine vorbesc.
Regula impotriva ordinelor de echipa este o aberatie, dar cata vreme ea exista trebuie respectat.
Daca totusi alegi sa nu o respecti, trebuie macar sa incerci sa te ascunzi.
Orice se va intampla, Ferrari si-au facut-o cu mana lor.
August 23rd, 2010 la 4:06 pm
Cum am spus dupa cursa simulata de la Hockenheim ,
Ferrari si cand pierd si cand castiga o fac intr-un mod jenant…Cand pierd dau vina pe comisarii de cursa,cand castiga ,unii oficiali (Domenicali) sustin ca n-au fost ordine de echipa ,in timp ce altii (Montezemelo) sustine ca tot ce s-a facut ,s-a facut ptr. echipa si ca ipocrizia trebuie ca sa dispara..Ferrari nu ajung la un numitor comun nici macar in ceea ce priveste declaratiile..Pe vremea lui Todt era altceva…
August 23rd, 2010 la 9:17 pm
Pt fanul etern al Scuderiei Ferrari NeoGalaxy
Ferrari = foame de bani
Alonso = Santander
Massa = 0
Domenicali + Montezemolo = 2 papagali
Niki Lauda = un mare campion
trage linie si calculeaza )
August 24th, 2010 la 10:26 am
Alexandra1710: Stiu, nu-i nicio problema, se va rezolva usor la primul post critic la adresa celor de la McLaren.
August 24th, 2010 la 12:21 pm
Daniel Popescu: Mda,se schimba si parerile o data cu vremea.
August 24th, 2010 la 1:40 pm
@Daniel Popescu ..Uite eu ca fan Mclaren promit ca ma voi abtine de la orice critica la adresa ta daca in blog-urile tale vei critica cu motiv Mclaren Mercedes
August 24th, 2010 la 1:53 pm
Ferrari,zici ca e Bill Clinton cu Monica Lewinski,la faza aceasta!Sa nu se mai comporte ca o fata virgina si sa recunoasca,oricum greseaala recunoscuta e pe jumatate iertata,dar negand cea ce este evident isi fac mai mult rau decat bine!
August 24th, 2010 la 2:19 pm
ctlnmihai: Stiu, mi-ai demonstrat asta si cu alte ocazii
August 24th, 2010 la 2:47 pm
@mad79 .toata stima ptr. comparatia ta sincer nici eu nu m-as fi gandit la o asemenea comparatie
August 24th, 2010 la 6:46 pm
mersi ctimihai
vezi ce face un concediu si ceva relaxare,vii cu idei noi:))
August 24th, 2010 la 11:21 pm
Automarket Blog
Daniel Popescu
Comentarii si analize despre WRC
Vrem sa auzim si noi mai multe detalii despre Citrioen si Ford!!!1
Si ceva Anti-McLaren!
August 25th, 2010 la 4:29 pm
Räikkönen says Vettel ‘nicest guy’ in F1
His ongoing Ferrari contract aside, Sebastian Vettel is perhaps Kimi Raikkonen’s last remaining link with the world of Formula One.
“I have hardly any contact with the other drivers,” the 2007 world champion, who switched full-time to the world rally championship this year, told spox.com.
“Sometimes I play badminton with Vettel,” he revealed, referring to his fellow Swiss resident.
So does the Finn think 23-year-old Vettel is ready to win the 2010 title?
“I think so. But mostly he’s just the nicest guy of them all,” said Raikkonen.
The 30-year-old has not announced his plans for 2011, but he has admitted that it is unlikely he will ever again appear on a Grand Prix grid.
“In Formula One there are too many things that are more important than the race,” said Raikkonen.
“It is too political and no one says what they think because they’re afraid about being taken out of context.”
In contrast, he is enjoying his new rallying foray, where at the recent German rally, he notched up his first career stage win.
“Yes, I love it,” said Raikkonen. “It is very, very exciting and the biggest challenge of my career.”
But he won’t rule out one day returning to F1.
“I wouldn’t say that. We’ll see. First, let’s take this season right to the end and then clarify some things. Then we’ll see,” said Raikkonen.
@Daniel.Uite,acest articol vine ca un raspuns la remarca facuta de tine la finele postului de aici,de pe blog