Ferrari, tutunul si sponsorizarea

Despre cum s-a dat Ferrari de gol ca face publicitate mascata la tutun

Pe parcursul ultimelor zile, Ferrari a transmis nu mai putin de trei comunicate de presa pe tema publicitatii mascate pe care o face la brandul de tutun Marlboro. Iata cum au reusit italienii sa se dea singuri de gol ca, intr-adevar, fac reclama mascata la tigari, desi acest lucru este strict interzis in Formula 1:

- “Asa-numitul cod de bare face parte din design-ul monopostului [...]” [sursa]

- “[...] este ridicol sa sustii ca un desen grafic ce arata un cod de bare poate determina oamenii sa fumeze [...]” [sursa]

- “Impreuna cu Philip Morris am decis sa modificam design-ul monoposturilor [...]” [sursa]

In primul comunicat, Ferrari sustine ca desenul grafic nu reprezinta un cod de bare. In al doilea, Montezemolo afirma ca desenul este un cod de bare. In al treilea comunicat, Ferrari dezvaluie ca a modificat codul de bare / desenul grafic impreuna cu Philip Morrris.

Daca acest desen grafic nu are nicio legatura cu brandul Marlboro, de ce au fost nevoiti sa se consulte cu Philip Morris pe acest subiect? Daca au facut asta doar pentru ca Philip Morris este partenerul oficial al echipei, de ce nu i-au intrebat nimic si pe baietii de la Santander?

Concluzia este extrem de simpla, dar Ferrari continua sa sustina ca nu face publicitate mascata la tutun. Repet, Scuderia Ferrari Marlboro nu face reclama la tutun.

Etichete:

14 comentarii la “Ferrari, tutunul si sponsorizarea”

  1. unckle spune

    lol ma … lol … da daca-i pe bani ii treaba serioasa, nu lol ;)

    ce enervant este acest ” lol ” . . . oare mai stie cineva de la ce vine ? :P

  2. NeoGalaxy :P spune

    LOL: Laughing out loud :) Philip Morris detine drepturile de publicitate pe carcasa motorului pentru inca vreo 10 ani, in acel loc numai eu au voie sa-si faca reclama. Adica practic, ei le dau bani celor de la Ferrari pentru nici un fel de reclama, si le place chestia asta. Din pacate exista echipe care fac reclama la bautura, o problema care este cauza zecilor de mii de decese de pe soselele lumii, dar evident, nimeni nu face nimic.

  3. schumy1969 spune

    dar cu Ducati Marlboro Team in motogp cum este?

  4. mad79 spune

    fumatul ca si bautul tine de om,asa ca indiferent cat s-ar face reclama sau nu,daca omul respectiv este ’slab cu ingerusl’,pe el sigur il vor tenta aceste vicii!
    ca si la droguri de altfel!

  5. mad79 spune

    *slab de inger!

  6. Flavius spune

    Si ce daca moare lumea de la tutun si alcool. Interzicerea reclamei este o chestie politica, nu are lagatura cu sanatatea oamenilor.
    Este o mizerie de regula, total anti capitalista si anti liberalista !

  7. Cosmin S. spune

    Hai Daniel lasa-ne cu teoria conspiratiei! Inca cei de la Ferrari au recunoscut ca au schimbat aspectul monopostului ca sa nu mai fie carcotasi ca tine sa insisite cu ideea asta absolut absurda. Si de ce s-au consultat cu cei de la Philip Morris cand au facut-o, Neogalaxy a explicat foarte clar. Iar cat despre reclama subliminala, asta nu o sa cred niciodata; ca uitandu-te la niste coduri de bare o sa te influenteze pe tine intr-un fel sau altul sa fumezi.
    Poti sa scrii despre lucruri mult mai importante si mai interesante dar prin articole de genu’ arati ca unele exista doar pentru ideea de senzational si de a fi carcotas, ca prinde la public tot ce e la prima mana.

  8. @Mclaren_Mircea_1984 spune

    Va dati seama ce publicitate e asta , toate comentatori vor explica schimbarea graficii pe masina , defapt asta este un truc de marketing foarte foarte interesant….:)

  9. scuderia spune

    vrajala. si daca face reclama care ii problema. daca vrei sa fumezi fumezi si daca nu este scris marlboro pe o masina de f1. asa ca…o chestie tampta cu interzicerea reclamei la tutun in f1. erau mai frumoase masinile in trecut!

  10. Dpp spune

    Este posibil ca Philip Morris sa fi fost consultati , datorita unui prejudiciu de imagine adus ambelor brand-uri (Ferrari si Marlboro) in cazul in care situatia ar fi excaladat. . Din acest punctul de vedere a fost o decizie buna , pentru ca nici unu dintre brandu-urile nu isi permite sa fie implicat intr-un scandal de genul asta. Personal mi se pare o idiotenie sa interzici reclamele la tigari , dar sa permiti reclamele la bauturi alcoolice in F1. Toate campaniile “Don’t drink and drive” devin inutile .

  11. Ivanoff spune

    Daniel,ti-as sugera dc e si pe placul tau,o mica discutie despre maiestrala cursa a lui M.S. la abia a cincea etapa de la revenirea in competitie,mai exact despre felul exemplar in care s-a aparat 2/3 din cursa in fata campionului mondial en titre si asta cu o masina net superioara,ce zici,ar fi un subiect bun pt urmatoroarele discutii pe blogul tau?
    Poate chiar ai putea posta si cateva videouri din acest duel vs alte dueluri de acelasi calibru din alte vremuri…

  12. NeoGalaxy :P spune

    Orele care apar la fiecare postare sunt ciudate. Sunt in urma cu cel putin 1 ora cel putin asa cred eu.

  13. Daniel Popescu spune

    @NeoGalaxy: Merci pentru observatie, am uitat sa setez ora blogului conform orarului de vara :)

  14. thunder1 spune

    toata lumea interesata de formula1 stie ca acolo e reclama marlboro sa publici o astfel de “stire” e ridicol.