Explicaţii pentru eşecurile Ferrari

Regresele vizibile înregistrate de Ferrari în ultimii ani au condus la numeroase ipoteze privind motivele reale care au condus la acest deznodământ. Scuderia insistă că totul pleacă de la regulamentul tot mai strict şi trebuie să recunoaştem că, din multe puncte de vedere, aşa este: “îngheţarea” dezvoltării motoarelor şi interzicerea testelor din timpul sezonului au eliminat două avantaje strategice majore.

A rămas aerodinamica, însă aici Red Bull şi McLaren sunt cu cel puţin o clasă peste inginerii Ferrari. Dovada? Aşa cum remarcă jurnaliştii de la Autosprint, au trecut deja trei ani de când rivalii nu au avut ce să copieze de pe monoposturile Scuderiei: în 2008, Ferrari a introdus o “gaură” în nasul monopostului F2008 care a fost preluată de câteva echipe.

De atunci am avut dublu-eleroane în 2009, sistem F-duct în 2010, aripă fată flexibilă în 2010-2011 sau sistem de evacuare inovator în 2011, pentru a exemplifica doar câteva dintre “minunile” inginereşti ale ultimilor ani. Niciuna dintre aceste inovaţii nu a fost dezvoltată de Ferrari.

Nu ştiu cum este să lucrezi la Ferrari şi să fii nevoit să copiezi de la rivali pe care îi priveşti de sus, dar ştiu sigur că fără inovaţie nu poţi câştiga titluri în Formula 1. Iar clasamentele generale din 2009, 2010 şi 2011 stau mărturie în acest sens.

Etichete:

10 comentarii la “Explicaţii pentru eşecurile Ferrari”

  1. Bishuc spune

    Mai vorbim

  2. dmd spune

    E o chestiune de timp pana doza de Red Bull expira. Oare pana cand are valabilitatea? 24.11.2011 cumva?

  3. Cristy spune

    Daniel sunt de acord cu tine. Dar cum au reusit ca sa se bata la pilotii pt titlul in ultima etapa in 2010 (sper ca cazul Hockenheim nu e o scuza) ? Oricum Ferarri promite un update major pt monopost in Turcia dupa care mai putem discuta, pentru ca nu neaparat inovatiile iti duc titlurile sunt multe alte lucruri, pt ca Mercedes GP are cele mai scurte opriri la boxe dar are un monopost…, poti avea masina cu doua clase mai buna decat a celorlalti daca la volanul ei se afla un pilot slab. Sunt si alte lucruri care influenteaza asta si chiar v-as pune un FEATURE dinasta despre ce trebuie sa ai ca si constructor pt a castiga un titlu mondial (v-am mai propus multe dar nu mi-ati raspuns la nici unul sper ca de data asta sa o faceti…)

  4. Diesel spune

    Daniel, nu esti departe de adevar:). Ferrari stau bine la capitolul motor, mecanica, frane, suspensii.Aerodinamica este in suferinta, zona in care excelau candva.E drept, pe atunci testele erau la liber.

  5. Daniel Popescu spune

    @Cristy: Da, au reusit sa se bata la titlu si in 2008 si in 2010. Nu este exclus sa o faca si in 2011 pana la urma. Dar schimbarile recente din departamentul tehnic, cu aducerile lui Pat Fry de la McLaren sau Neil Martin de la Red Bull evidentiaza ca ceva nu este in regula la Ferrari.

    Un feature de tipul celui propus este interesant, poate il pun in practica :)

  6. Cyrus spune

    Daniel, s-ar putea ca cei de la Red Bull sa fi inventat o noua “bautura energizanta pt creer” si folosita de inginerii echipei :) Din cate stiu inginerii nu sunt supusi testelor anti-doping
    Iar McLaren s-ar putea sa aiba un spion care a reusit sa le trimita reteta ;)
    Apropo, sa nu uitam ca si Renualt a fost recent acuzata de spionaj…

    Lasand gluma la o parte, sper totusi ca Ferrari sa revina in lupta pt titlu, nu doar pt ca sunt fan al acestei echipe, ci si pt binele campionatului.

  7. Mclaren_Mircea_1984 spune

    Bravo Daniel pentru articol!!! De 3 ani incoace Ferarri nu mai toarce… performanta nu mai face… Cel mai tare e Aldo Costa. Ii superb cu Aldo. Ma rog sa il ajute Dumenzeu sa ii dea sanatate cat mai multa si multa putere de munca inca 20 de ani de acum inainte tot el sa fie “jupanul” la Ferrari. De la sfarsitu lui noiembrie 2007 de cand Aldo Costa ii design-er sef Ferrari ne-a dat gata pe toti. Aportul sau preopriu-zis s-a vazut incepand din a doua jumatate a sezonului 2008 cand au deszvoltat monopostul intr-un ritm infernal pt concurenta. De atunci inainte superbul Aldo face ceea ce trebuie sa mentina Ferrari unde le e locul. Bravooooo!!!! Feliz compleanos Aldo pe 5 iunie. Sa fii la Ferrari si in 2031 :)

  8. popicul spune

    Le lipseste un Todt care sa conduca echipa cu mana de fier.
    Dau impresia ca mai mult cauta explicatii decat solutii.

  9. me_najanaja spune

    parerea mea de fan ferrarist este ca singura buba de la scuderie este domenicali,poate Luca face un pustiu de bine si il lasa somer,atunci ferrari va revenii acolo unde l-e este locul,adica acum sincer,a plecat todt adio performanta,anul trcut ferrari s-a batut la titlul pt piloti din pur noroc si intamplare,vettel si webber au avut ceva de impartit cu ei insisi si cu mclaren,asa a ajuns alonso sa spere si sa fie favorit,atunci cand redbull au vazut ca s-a ingrosat gluma au facut ce stiu ei mai bine(au castigat).

    personal cred ca ferrari au o linie de piloti f competitiva,buget au slava domnului,sunt un mare constructor dar ce folos atata timp cat domenicali inca experimenteaza cu ”jucaria” lui,nu am nimic cu el,poate ca o fi ceva de capul lui dar sincer ar fi mult mai bine la echipa fara el,dar asta e doar parerea mea un simplu fan ferrari,am obosit sa tanjesc dupa o dubla rosie,am obosit sa tanjesc dupa o victorie macar,o victorie pe merit :(

  10. Bishuc spune

    Cu umilinta tin sa precizez ca utilizarea energiei gazelor de esapament dpdv aerodinamic este o invoatie Ferrari care i-a lasat pe toti cu gura cascata (1999, 2000, o sa verific…) Ceea ce face Red Bull et Co sunt optimizari inteligente… Imi cer scuze ca am intervenit… Pe viitor…