Dacă nu e Ferrari, e Papa Frank
Trebuie să încep acest post într-o notă 100% personală: cel puţin parţial, am greşit când am acuzat Ferrari că este în spatele deciziei FIA de a modifica regulamentul în privinţa sistemelor de evacuare şi a calibrării motoarelor. Spun parţial pentru că noile informaţii nu exclud complet această ipoteză.
Iar noile informaţii arată că cei care se află de fapt în spatele acestei decizii sunt cei de la Williams, iar totul a plecat de la Cosworth, constructorul care le furnizează motoarele. Pur şi simplu Cosworth nu are bani să dezvolte un sistem similar pentru evacuarea gazelor de eşapament precum Mercedes, Ferrari şi, mai ales, Renault.
Este totuşi puţin ironic ca, după ce ai cel mai slab debut din istorie, să încerci să micşorezi diferenţa faţă de rivali nu prin dezvoltarea unui monopost mai competitiv, ci prin interzicerea tehnologiilor pe care nu eşti capabil să le implementezi. Iar asta este cu atât mai ironic cu cât vine din partea unei echipe care a cucerit 9 titluri mondiale la constructori şi 7 titluri mondiale la piloţi şi care în anii ‘90 a dominat autoritar Formula 1.
Păcat că până şi Frank Williams apelează la astfel de măsuri.
May 20th, 2011 la 12:36 pm
Din pacat nu stiu exact ce rationament folosesc oamenii cand se gandesc sau analizeaza niste date prezentate de cineva (aici ma refer la site-ul Automarket in particular). Pentru ca la citirea acelui articol in care anumite persoane nu faceau decat sa arunce cu gunoi intr-o anumita echipa, ceea ce m-a frapat a fost… lista unei gandiri clare in a analiza datele. Ipoteza ca Ferrari si/sau Mercedes sunt impotriva sistemelor de evacuare si doresc schimbarea regulamentului este cel putin patetica pentru Mercedes… are deja acel sistem de evacuare pentru ca il foloseste si McLaren deja si cum motoarele sunt identice intre cele 3 echipe motorizate de Mercedes… este ireal ca cineva crede ca ei pot cere renuntarea la acele sisteme de evacuare. La fel si in cazul celor de la Ferrari, motoarele sunt identice intre cele 3 echipe motorizate de ei, asa ca nici aici logica interzicerii nu are nici un rost. Da as putea spune ca si eu ma gandeam ca motoarele furnizate de Cosworth sunt poate problema… dar decat sa fiu injurat de fanii acelei echipe… prefer sa rad de lipsa de claritate in gandire a unor care se numesc “fani ai Formulei 1″.
P.S. Williams nu este vinovat ca Cosworth nu poate dezvolta aceea tehnologie… pur si simplu incearca sa se apere cum poti si ei iar interzicerea ei este un pas sa zicem scuzabil si mai mult o incercare de a reduce din diferenta fata de rivali.
May 20th, 2011 la 12:44 pm
La anul Williams va avea motoare Renault…
May 20th, 2011 la 12:47 pm
O greseala pe jumatate recunoscuta este iertata:)-de data asta Daniel are argumente logice.
May 22nd, 2011 la 8:04 pm
vezi ca sunt 26 trecuti ca si calificati in etapa finala in loc de 25