Aberatia celui de-al treilea monopost

Am sperat ca ideea nastrusnica a celor de la Ferrari de a concura cu trei monoposturi va ramane doar pe hartie. Din pacate, se pare ca m-am inselat, din moment ce Scuderia insista ca aceasta este cea mai buna solutie pentru un spectacol mai bun in Formula 1.

In realitate, ideea este buna doar pentru Ferrari, nu si pentru Formula 1. Sa va explic de ce:

- Ferrari ar concura cu trei piloti valorosi, inclusiv Michael Schumacher

- Ferrari ar castiga enorm la imagine si la capitolul marketing

- Ferrari ar castiga bani in plus

In schimb, exista sanse foarte mari ca haosul sa se instaureze in Formula 1 daca aceasta propunere va fi adoptata, pentru ca:

- Imaginati-va o grila de start cu peste 30 de monoposturi, admitand ca minim 4 din 13 echipe vor concura cu 3 masini. Ce e prea mult strica.

- Daca al treilea monopost nu puncteaza, cum se calculeaza clasamentul de cursa? Daca al treilea monopost Ferrari castiga cursa, atunci cele 10 puncte acordate victoriei ar reveni locului 2 sau… nimanui. Cu alte cuvinte, fanii ar fi derutati de situatie, nu incantati.

- Daca al treilea monopost puncteaza, cea mai buna echipa din plutonul de mijloc nu va castiga puncte decat printr-un miracol. Iar miracolele nu se intampla prea des.

- Micsoreaza dramatic sansele echipelor de a termina pe primele locuri. Indiferent cat de fanatic esti, chiar ti-ar placea sa vezi un podium numai cu piloti Ferrari sau McLaren?

- Sfidarea tinerelor talente. Ferrari vrea un al treilea monopost numai pentru piloti valorosi. Probabil ca Romain Grosjean sau Jaime Alguersuari sunt niste nulitati pentru Ferrari, dar pentru fani ei au adus spectacol si o noua pata de culoare in Formula 1. Sa le aduca cineva aminte ca Alonso, pe care si-l doresc atat de mult pentru ca e cel mai bun pilot din actuala generatie, a debutat la 19 ani la Minardi. Adica era in aceeasi situatie ca si Jaime.

Cu siguranta exista metode mult mai bune pentru imbunatatirea spectacolului. Problema este ca Ferrari, dar si alte echipe, isi urmaresc doar propriile interese, pasandu-le prea putin de echipele mici. Oare chiar n-a invatat nimeni nimic din razboiul cu FIA?

Etichete: /

5 comentarii la “Aberatia celui de-al treilea monopost”

  1. wolful spune

    de ce fim atat de suparati pe ideile care se inspira din istoria F 1. Eu personal nu sunt de acord cu limitarea numarului de masini ale unei echipe, asa cum nu sunt de acord nici cu limitarea numarului de chipe care sa participe. Ce frumos era in anii 80 cand vineri se tineau precalificari, se concura pe bune si cine avea valoare se califica pentru sambata. de ce sa fie numai 26 de masini.
    Cu punctajul este simplu, au rezolvat problema cei de la WRC unde un constructor poate prezenta mai multe masini dar numai cele doua nominalizate puncteaza pentru constructor. Celelalte puncteaza numai in clasamentul pilotilor. Ferrari, la fel ca si McLaren, Renault Toyota si poate Williams ar putea alerga cu 3 masini, daca nu toate echipele si atunci ar fi loc atat pentru valorosi cat si pentru tinere sperante. Americanii chiar reproseaza formulei 1 numarul redus de masini in cursa!

  2. Daniel Popescu spune

    In WRC masina care nu puncteaza face doar act de prezenta. Imagineaza-ti insa ca Schumi piloteaza al treilea monopost Ferrari. Ar castiga sigur puncte.

  3. roadempire spune

    Pai care e problema deca ar fi 30 de masini?Cate sunt in start la NASCAR si spectacolul e garantat. Nu cred ca nr de masini pe pista e o problema.
    Iar ce spui tu aici ca Ferrari ar iesi in avantaj e perfect adevarat dar dupa parerea mea si just,ptr ca 90% din imaginea de marketing a F1 se datoreaza celor de la Ferrari.
    Si binenteles ca Schumacher ar face pct.,dar nu numai atat.
    Pai ce tu il compari pe Schumy cu de-al de Grojean si algelsuary?
    Pai in Belgia acum sau vandut 20.000 de sepci cu revenirea lui Schumy si sau vandut toate in 2 zile.
    Deci puterea de marketing in F1 o detine Ferrari dupa cum spuneam ,iar daca revine si Shumy e decisiv.
    Formula 1 depinde de ei,asa ca ei fac legea.

  4. JOHANN spune

    POT SA FIE 3 MASINI PE GRILA LA FIECARE ECHIPA DA DOAR 2 SE IAU IN CONSIDERARE LA PUNCTAJ, CARE SUNT PRIMELE DE LA FIECARE ECHIPE PENTRU FIECARE GRAND PRIX, ASA CA SE POATE CA DIN 3 MASINI SA TERMINE CURSA NUMAI UNA SAU NICIUNA SI SPECULATII SUNT MULTE, IDEEA DE A ADUCE NOI TALENTE ESTE EXTRAORDINARA DAR EI NU AU BANI SI UITE ASA .. NU AU LOC , IN CONCLUZIE NU O SA FIE A 3 MASINA DELOC

  5. Andrei spune

    @JOHANN: Tu trebuie sa ai probleme cu vederea sau nu stii sa citesti litere mici si urate, dar sigur nu-ti pasa de alti cititori daca folosesti atata Caps Lock-ul.

    3 Masini: Sa vedem… avem 3 echipe puternice: Ferrari, McLaren, Renault, ar fi super sa vedem 9 monoposturi, ce piloti vor ei, dupa care avem 3 echipe de mijloc: astea nu stiu care sunt… poate Toyota + Red Bull + pauza… ca nu sunt hotarat. Mai vedem, poate Brawn sa intre aici desi vedem in 2010. Oricum inca 9 monoposturi si aici ar fii interesant.

    Nu neg ca este o idee super, dar daca Ferrari isi permit 3 monoposturi sper sa-si permita si McLaren si Renault. Ca sa fie fair play.

    Este o chestie buna pentru ca oricum sunt putine rau cele 20 de monoposturi iar echipele noi… o sa fie o comedie cel putin 1-2 sezoane :)