Miscarea BRAWNiana

De duminica este oficial: Brawn GP detine in acest moment suprematia in Formula 1 prin cel mai bun monopost pentru 2009. Cred ca este pentru prima oara in istoria competitiei cand o echipa nou-infiintata reuseste sa obtina primele doua locuri pe podium in prima cursa a sezonului. Well, nu e prima oara, s-a mai intamplat in 1954 cand Fangio si Kling au castigat pentru Mercedes-Benz.

O buna bucata de vreme am fost sceptic in privinta performantelor reale, pentru ca testele pot fi inselatoare in anumite conditii. Lucrurile au inceput sa se clarifice sambata, cand am vazut greutatile monoposturilor dupa calificari, si s-au confirmat astazi, in urma unei curse fara cusur realizata de Button. Fotografia de mai jos demonstreaza superioritatea Brawn GP. Priviti ce distanta este intre Button si ceilalalti la numai cateva secunde dupa start.

Cursa de la Melbourne a demonstrat ca Formula 1 seamana in prezent cu o miscare BRAWNiana. Brawn GP s-a cocotat acolo sus si nu-i mai ajunge nimeni, in timp ce restul se misca haotic pe grila de start, incercand sa-si gaseasca locul si gloria pierduta.

Si tocmai pentru ca simt ca nu-i pot ajunge pe Brawn GP prin performanta, incearca sa-i intimideze prin tot felul de tertipuri, cum ar fi scandalul deflectorului monopostului BGP 001. Declaratiile belicoase facute duminica de Flavio Briatore sunt de-a dreptul penibile: “Brawn should have been fair. Three months ago he should have come to us to tell us there are two interpretations over the diffusers”. Yeah, sure! Nu mai bine va construia Brawn tot monopostul pana la ultima piulita? Si eventual schimbati numele competitiei in Formula Brawn.

Iar acuzatiile continua, sub motto-ul “Who the f**k is Brawn?” Citam din acelasi Briatore: “Brawn has never won titles, because those were won by Jean Todt and Stefano Domenicali, Flavio Briatore and Ron Dennis”.

Yup, unii nu stiu sa piarda… Oare au stiut vreodata?

11 comentarii la “Miscarea BRAWNiana”

  1. Matrixu spune

    Sincer, inclin sa nu iti dau dreptate. Parerea mea e ca cei ce au aratat ca sunt singurii care intr-adevar sunt excelenti au fost Vettel si Kubica. Cu ce masini au, masini necontestate de nimeni, au reusit sa termine pe 2 si 3 (ignor incidentul). Button nu a facut decat sa conduca o masina excelenta catre o victorie evidenta. Nu le neg valoarea celor de la Brawn dar 70% din ce au facut pilotii s-a datorat masinii.

  2. scuderia spune

    @admin
    despre poza ce pot sa spun…probabil a plecat foarte bine button….de ce barri nu a facut acelasi lucru…si a ratat complet startul…va dati seama…sa zicem ca brawn ii cea mai buna masina pana acum….pana la primele opriri la boxe button nu i-a dat mai mult de 5 secunde la vettel…si sa nu uitam…vettel este pe rb….eu cred k dak ar ajunge in viitorul apropiat vettel la o echipa cat de cat cu masina rapida…o sa ii lase in fum pe ceilalti…

  3. scuderia spune

    si inca ceva
    este o chestie interesanta…anul trecut tot aci la melbourne a castigat hamilton…un britanic cu numarul 22 pe masina……anul acesta a castigat button tot un britanic…si tot cu numarul 22 pe masina…interesant:)

  4. horted spune

    Matrixu, ai avea dreptate 100% daca Formula1 ar fi un concurs de maraton sau ceva in care sa conteze doar calitatile unei persoane. Insa cum noi ne uitam la curse de monoposturi desenate/construite de ingineri si mecanici si conduse de piloti, avem de-a face cu rezultatul muncii unei echipe. La final conteaza rezultatul care va fi influentat de o combinatie intre performanta masinii, calitatile pilotului, prestatia echipei de la standuri, fiabilitate si asa mai departe. Am vazut bine azi cat de importante sunt fiecare din astea.
    Una peste alta, nu vad de ce Button si Brawn ar avea mai putina valoare pentru ca au avut masina cea mai buna. Pur si simplu au fost mai bine pregatiti in momentul de fata. Cat despre contestarea difuzorului acestei masini ar trebui sa retinem un aspect subliniat de Barichelo astazi dupa cursa.

    He said in a first-corner hit from a McLaren, his famous ‘double-decker’ diffuser – whose legality is subject to an appeal hearing next month – was damaged. “If people think our car is only good because of the diffuser, that big hit broke the diffuser completely, so the car was strong,” said Barrichello in the press conference.

    Faptul ca e contestata de Briatore nu are nici o relevanta iar modul in care o face ar fi ridicol daca nu ar contine si un ingrijorator semnal cu privire la modul in care ar putea fi judecat apelul din aprilie, cat va conta poitica si influenta “granzilor” mentionati in comparatie cu argumentele tehnice. Eu sper ca pana atunci sa fie destul de avansati si ceilalti cu piesa buclucasa ca sa nu mai aiba asa mare importanta subiectul.
    Cat despre excelenta lui Vettel si Kubica fara indoiala ai dreptate, dar trebuie sa observam in acelasi timp ca au avut si printre cele mai bune masini din restul plutonului, atat in cursa cat si in calificari. Faptul ca nu au fost contestate (Vettel piloteaza un Red Bull cara a fost reclamat de cei de la Williams, dar dupa parerea mea asta a fost o alta miscare politica) nu inseamna ca sunt masini slabe.
    Ramane sa vedem daca la sfarsitul saptamanii vom avea vreme ploioasa (prognoza pentru miercuri si joi este cu ploaie) si sa vedem cata importanta va mai avea atunci performanta masinii.

  5. Cristian spune

    Exceptand prima cursa din Formula 1 din 1950 care a consemnat o dubla Alfa Romeo in Marele Premiu al Marii Britanii din 1950, s-a mai intamplat o singura data cand o echipa debutanta in F1 a inregistrat o dubla . Aceasta performanta a fost reusita de Mercedes la debutul in F1 cand Juan Manuel Fangio si Karl Kling au obtinut o dubla in Marele Premiu al Frantei din 1954 . Referitor la cursa de astazi felicitari echipei Brawn GP care a dezvoltat un sasiu care frizeaza perfectiunea . Acest sasiu cuplat cu motorul Mercedes a dat nastere unei masini care foarte probabil va domina intreg sezonul 2009 . Multa lume omite importanta motorului Mercedes in aceasta ecuatie . In sezonul 2008 al F1, desi imparteau acelasi sasiu, masinile Toro Rosso au surclasat fara drept de apel masinile Red Bull . Cauza ? Motorul Ferrari utilizat de Toro Rosso era net superior motorului Renault folosit de Red Bull . Azi dupa cursa Ross Brawn a subliniat importanta motorului Mercedes multumind lui Norbert Haug si intreg staff-ului de la Mercedes care a fost alaturi de Brawn GP in ultimile luni, la final spunand un lucru foarte important si anume ca motorul Mercedes este mai puternic cu 60 CP decat motorul Honda din 2008 . Asa s-ar explica decizia constructorului nipon de a parasi F1 , fara aportul motorului Mercedes nu se stie daca aceasta masina mai era atat de rapida .

  6. burningflame spune

    intr-adevar, singurii excelenti vettel si kubica, magnifici chiar… cat despre echipa “tatucului” ecclestone, leguma de brawn gp, sa vedem cum o sa se descurce cand o sa-i copieze si restu difuzoru sau cand acesta va fi interzis de fia… daca vreti sa va zica bunicu’ de pe acum ce si cum, iata asa: end of 2009 – Constructori > Ferrari
    – Piloti > unul din urmatorii: Vettel, Kubica, Massa, Raikkonen, Hamilton

  7. Formula1 spune

    >>Cred ca este pentru prima oara in istoria competitiei cand o echipa nou-infiintata reuseste sa obtina primele doua locuri pe podium in prima cursa a sezonului.

    Alfa Romeo si Mercedes.

  8. wolful spune

    Eu, in continuare cred ca lovitura Brown a fost din timp pregatita de granzii F1, inca de la finele sezonului trecut.
    In ce priveste calitatea masinii Brown trebuie retinut ca Barichello fara difuzor a iesit al 2 lea numai dupa ce Vettel si Kubika au abandonat. Pana atunci nu putea tine pasul cu ei.
    Apropo RBR a declarat ca deja lucreaza la un difuzor etajat si functie de rezolutia contestatiei vor apela sau nu la noua varianta. Ma tem pentru entuziasti ca aceasta agitatie este ca spuma de la sampanie, spectaculoasa dar efemera. Daca nu din a 3 a cursa dar sigur din faza europeana ori toti vor avea difuzoare etajate ori nimeni nu va avea, si FIA ar face bine sa se exprime cat mai clar pentru a nu lasa loc altor interpretari.
    Varianta mea: Stiind ca sunt cu musca pe caciula, si ca vor avea un timp limitat o anumita suprematie cei de la Brown au tras un pic si de motare. Posibil in urmatoarea cursa sa vedem ceva fum din sagetile albe sau vor avea un ritm mult mai temperat.
    Pacat ca Sebi a fost prea aprins acolo in acel viraj.
    El su cu Kubika sunt piloti de varf pe masini competititve. Mai repede vad unul dintre acestia in fruntea clasamentului, la jumatatea sezonului ,decat pe Button sau Hamilton, Massa, Kimi.

  9. mad79 spune

    pe deplin meritata victoria celor de la brawn gp,o singura scapare am remarcat la ei,si anume stangacia din momentul intrarilor la boxe,in special al realimentarii!chiar barrichello a spus in conferinta de presa,ca monoposturile brawn,nu sunt bune doar datorita “difuzorului”spate!!vaicareala lui Briatore,e de-a dreptul penbila,iar golden-boy A,onso,a fost jenant ila Melbourne.frumoasa recuperarea lui Ham-Ham si a lui Trulli,pacat de pena;izare!a zis si miki ca bernie ar fi actionar la Brawn si tu ai si inghitit galusca burningflame?sa nu-mi spui ca l-ai crezut i cand a zis ca serveste caafea cu schumi,alonso,etc!!!!

  10. scuderia spune

    @cristian
    vettel a abandonat datorita accidentului cu robert..nu din cauza motorului renault….iar webber a ratat cursa dupa acel incident de la start…deci cele 2 masini nu au avut probleme tehnice…

  11. Bruno_Senna spune

    Cursa frumoasa Brawn au cu ce ..:)) Kubika si Vettel sunt performantii.
    Doamne !!! scapane de nebunii dela TVR!!!!!