Cu un picior in Formula 1
Ceea ce anticipa intreaga presa internationala s-a intamplat: Renault a vandut o parte din echipa de Formula 1 catre Genii Capital, urmand sa concureze si in 2010 cu acest nume.
Pentru comunicatul de presa care anunta “parteneriatul strategic” cu Genii Capital, Renault a ales insa un titlu care nu corespunde cu adevarul decat pe jumatate: “Renault stays in Formula One”.
Mie nu mi se pare deloc ca Renault ramane in Formula 1 cu propria sa echipa, ci numai cu numele si motoarele. Cand vinzi 75% din actiunile echipei nu poti spune ca ramai in Formula 1, dar artificiul a fost creat cel mai probabil pentru ca lumea sa considere in continuare ca Formula 1 are trei constructori, cand de fapt au ramas doi. Implicarea lui Bernie Ecclestone pare destul de realista, mai ales ca la mijloc este vorba si de un Acord Concorde valabil pana in 2012.
Astfel, cred ca ideea de baza este ca Renault a ramas cu numai un picior in Formula 1, iar evolutia industriei auto in urmatorii doi ani va decide daca francezii il vor retrage sau nu si pe al doilea.
Din toata aceasta poveste, cred ca cea mai buna veste pentru Formula 1 este ca Red Bull Racing va utiliza motoare Renault si in sezonul urmator. Ar fi fost pacat ca a doua revelatie a sezonului sa cada in anonimat prin utilizarea unui motor mai putin competitiv (a se citi Cosworth).
December 16th, 2009 la 2:32 pm
eu cred ca au pastrat numele doar ca sa nu ia amendoiul groaznic pentru ca incalca acordul concorde
apropos , toyota a mai fost amendata sau au dat-o la pace ?
December 16th, 2009 la 2:47 pm
Oficial nu s-a anuntat nimic. Neoficial, Toyota negociaza inca cu Ecclestone, insa este destul de posibil sa scape fara vreo amenda.
December 16th, 2009 la 7:15 pm
ai dat chix Daniele… de ce nu recunosti? Renault nu se retrage din Fomula 1 asa cum ai speculat initial…
December 17th, 2009 la 11:21 am
Daniel, buna metafora, cred insa ca “piciorul” ala va fi atat de bine optimizat incat e posibil sa transforme “travaliul” Renault in F1 intr-un succes, desigur, in conditiile in care motoarele Renault vor da satisfactie la anul.Deci,cu ale cuvinte,Renault intr-un “picior” in 2010, ar putea alerga mai bine decat in “doua picioare” in 2009:).Eu le tin pumnii.
December 17th, 2009 la 11:37 am
Vasi, teoretic m-am inselat, practic am avut dreptate. M-am inselat pentru ca Renault nu s-a retras “de tot” din Formula 1, dar cand esti doar cu numele in F1 si detii numai 25% din echipa nu cred ca poti spune ca ramai in competitie.
De fapt, chiar ei au sugerat ca au facut totul pentru ca brandul Renault sa ramana in F1 intr-un fel sau altul.
December 17th, 2009 la 11:39 am
diesel: Se poate mai rau decat locul 8 ocupat anul trecut in clasamentul constructorilor? Eu nu cred.
Sper sa fie capabili sa lupte constant pentru puncte si ocazional pentru podiumuri, altfel nu vad ce motive ar avea sa continue in F1 in parteneriatul strategic cu Genii Capital si peste vreo 2 ani.
December 17th, 2009 la 7:51 pm
Nu e vorba de teorie sau practica aici, e vorba de ce e adevarat si ce e fals. Iar afirmatia ta ca Renault a ramas doar cu numele e falsa. O sa repet: Renault F1 Team isi pastreaza numele, identitatea si ingredientele de baza care au condus succesul de pana acum. Renault va furniza in continuare motoare in Formula 1. Ce s-a schimbat?! In afara de faptul ca Renault si-a luat un partener, nu s-a schimbat nimic !
December 17th, 2009 la 11:39 pm
De fapt pentru Renault s-a schimbat tot. Partizanii celor 2 titluri si evident, cei care au pus bazele acelui succes… nu mai sunt in echipa. Daca echipa va avea puterea de a o lua de la 0 vedem in 2010. Dar… eu personal nu cred ca Renaul va mai sta mult in Formula 1. Fernando a plecat, Pat la fel si evident, Flavio si el. Robert este un pilot talentat dar sa vedem si niste rezultate, pana atunci… ramane doar o singura victorie si nimic mai mult. Cat despre noua echipa Renault, vor avea nevoie de timp pentru a se inchega, pentru a eficientiza si mai ales pentru a o lua de la 0. Iar timpul… nu este in favoarea lor. In maxim 2-3 ani, nu cred ca vom mai auzi de Renault in Formula 1. Dar de victorii dupa victorii… este cel putin imposibil in configuratia actuala.
December 18th, 2009 la 6:11 pm
@Andrei
Suna mai mult a rugaciune la divinitate ca Renault sa nu mai participe in Formula 1, decat o concluzie bazata pe premise reale… Renault nu trebuie s-o ia de la zero. Finantarea, know-how-ul si tehnologia exista deja. Eu as zice ca Renault este chiar mai puternic.
December 19th, 2009 la 12:51 am
@Vasi: Haide ma… “rugaciune la divinitate”???????? Eu nu ma refeream la participare ci la implicare. Da tehnologia exista, know-how-ul exista, conteaza implicarea si ce fac cu cele doua de mai sus. Eu consider ca problema cea mai complicata este evident, crearea unei noi echipe care sa lucreze eficient, ceea ce dureaza mult in timp si evident, nu are rezultate pe termen scurt ci doar mediu lung.
Totusi daca Renaul a vandut o mare parte din echipa, au facut-o pentru bani sau pentru a se lasa pe viitor, adica in 2012, exact peste 3 ani. Ceea am spus eu mai spus este o posibilitate, cu o tinta de exact 3 ani.
Si cred ca se uita un factor foarte important: cine va lua deciziile majore in interiorul echipei? Cei de la Renault sau cei de la Genii bla bla bla? Eu zic ca acest detaliu il vom afla in anul viitor, dupa aia traseul urmat de echipa… se va arata tuturor.
P.S. Tot ce am spus, se bazeaza pe articolele furnizate de echipa Automarket.ro. Daca ei se inseala, nu este vina mea nu?
December 19th, 2009 la 11:11 am
Nu ai de unde sa stii ce stipuleaza contractul dintre Renault si Genii Capital… asa cum nu ai de unde sa stii iscutiile si miscarile interne decat dupa ce si-au produs efectul. Esti doar un alt jucator la ruleta la fel ca Automarket.
December 19th, 2009 la 11:34 pm
@Vasi: evident ca nu stiu, daca stiam… cred ca eram omnipotent, ceea ce evident, este imposibil. Dar asa cum orice zvon are si o parte mare de adevar, gandesc cateva posibilitati. Ceea ce este naspa, este ca nu m-am inselat pana acuma
Dar vedem in 2010, exact cum vor evolua lucrurile. Renault, McLaren, Mercedes si inca 10 echipe… si tot atatea necunoscute
December 23rd, 2009 la 4:27 am
Renault vor ramine in F1 doar pana in 2012 cand expira acordul Concorde (au facut compromisul de teama amenziilor) de aceea au si vandut echipa (implicarea cu motoarele e egala cu 0 atat timp cat nu se implica si cu constructia monopostului; interesul va fi ca al oricarui motorist care nu face decat asta de ex. cosworth)