Cultura sporturilor cu motor

Acum patru ani, România a intrat pentru prima oară pe harta sporturilor cu motor, prin cursa de FIA GT organizată la Bucureşti pe circuitul din jurul Palatului Parlamentului.

Minunea a durat doar doi ani, pentru că Primăria Capitalei a decis să rezilieze unilateral contractul în 2009. Motivul mai mult sau mai puţin oficial a fost că locuitorii din zona respectivă, în special pensionarii, sunt deranjaţi de nivelul foarte ridicat al zgomotului produs de “derbedeii” care pilotează acolo trei zile dintre cele 365 de zile ale anului.

“Acelaşi lucru, dar fix acelaşi lucru, se întâmplă oriunde în lumea asta”. Mai ales în Marea Britanie sau, ca să fim mai exacţi, în Cardiff, capitala Ţării Galilor.

Dovada? La finalul săptămânii trecute, în loc să bârfească cu vecinile despre “domnişoara” de la etajul 3 care iese în oraş cu “vagabontul” ăla de la 6, pensionarele britanice au ieşit cu mic, cu mare, să vadă o demonstraţie de Formula 1 şi NASCAR.

Spre “ruşinea” lor, n-au apelat la “dansul pinguinului”, dar au reuşit într-un final să ajungă în primele rânduri ale spectatorilor şi să obţină o amintire care arată cam aşa:

redbull-wales

Asta pentru că pensionarele britanice au ceva ce la noi lipseşte nu numai la bătrâni, ci şi la adulţi, tineri şi adolescenţi: cultura sporturilor cu motor.

Etichete: /

9 comentarii la “Cultura sporturilor cu motor”

  1. io-s spune

    Pai “fetiscanele” alea in tineretea lor ar fi putut fi pit-girls, dar oricum nu se compara senilitatea si incuiala majoritatii pensionarilor de la noi cu cei de la ei.

  2. ion spune

    Buna referire la cultura sporturilor cu motor care la noi e aproape inexistenta, la toti ne plac caii putere si masinile tunate, ne punem postere cu lamborghini si ferrari pe peretii, dar fara o reala conexiune cu sporturile cu motor in general, cu atat mai putin formula 1 care e emblema sporturilor cu motor.

  3. emerson spune

    Nu stiu daca asta a fost motivul sau scuza, desi la vremea respectiva parca se spunea altceva(nu sunt din Bucuresti)dar…la 18-20 de ani ascultam Led Zeppelin si Deep Purple la maxim si nu-i prea intelegeam pe vecini ca unii au lucrat de noapte si urmatoarea merg iar la servici,altii nu se simteau bine(medical)altii pur si simplu nu agreeau genul si eu ii “obligam”sa asculte….Azi ascult aceeasi muzica+Linkin Park,AC/DC,Metalica,Bon Jovi…tot la maxim, dar in casti,si recunosc…ma deranjeaza zgomotul exagerat al motoarelor mopedelor de pe trotuare,,al bolizilor ce sunt turati la maxim pt. a face impresie,atunci cand ferestrele zdrangane de vibratia motoarelor. Inafara de cei pasionati de masini si zgomotul lor,putini sunt cei dispusi sa suporte bubuitul motoarelor de curse pe sub ferestre,iar cei in varsta…da sunt mult mai sensibili si mai cusurgii… Doar la varsta lor ii veti putea intelege. Nu cred ca e vorba de cult al motoarelor. Cei pasionati nu au varsta.. Doar ei pot accepta…o fac pt ca le place, nici vorba de cult. Intelegerea vine doar cand umbli in “papucii”cuiva…

  4. mad79 spune

    cati spectatori se adunau la acel eveniment?Am auzit,dar nu sunt sigur pe undeva pe la 200000 de oameni?Nu stiu daca informatia este corecta sau nu,dar doar pentru un motiv similar si tot trebuia sa se construiasca uncircuit,ceva.Mai ales ca acei oameni puteau fi si ‘manipulati ‘electoral,nu?Cat despre cuultura,eu zic ca suntem la cel putin 40 de ani,in spatele Ungariei,care se afla la 25-30 de ani in urma Germaniei,Italiei,Spaniei sau Marii Britanii!

  5. emerson spune

    Mad,cu o simpla cautare vedeai ca au fost doar vreo 5000 de spectatori, si nu era vorba de cultura(oare agricola se potrivea?)ci de cult…ceea ce e cu totul altceva. Scula si prefectura!!!!!

  6. emerson spune

    Si pt. ca mi-am adus aminte… Mai daunazi cineva spunea ca a vorbit cu managerul de la Paul Ricard si ca circuitul e f.bun si modern si… Pai ..ar fi criminal din partea unui manager sa accepte ca manageriaza o darapanatura. S-ar sinucide,taindu-si craca de sub picioarele proprii. Deci…eu nu sunt deloc convins ca e asa. Personal, am rezerve…chiar daca nu intereseaza pe nimeni.

  7. Gigi Contra spune

    @emerson – te contrazic, au fost mult mai multi spectatori. Iar mie mi-a placut atat de mult incat si astazi imi aduc aminte cu placere de acele zile. Depinde cat esti de pasionat.
    Fiind din Ardeal, am cautat prieteni cu care sa vin la cursa, insa nu am gasit…asa ca am venit singur…a fost destul de neplacut la inceput, insa in tribune si pe la standuri tot gasesti “virusati” cu care sa schimbi pareri. Cine are o pasiune reala, o urmareste cat poate de mult.
    Dar din nefericire la noi daca nu e gratis nu e imbulzeala. La noi se confunda evenimentele (indiferent de care) cu pomeni.

  8. emerson spune

    Da,aveti dreptate,eu am inteles gresit, nr. de spectatori la Bucuresti a fost mai mare,eu crezusem ca se refera la cei de la Cardiff. de la care a pornit postarea. Inca o data scuze.

  9. danutz spune

    Trebuie sa recunoastem, cu mahnire, ca orice fel de cultura la noi, inclusiv cea auto, este deficitara. Pe vremea impuscatului aveam o singura grija, mancarea. Acum, ce sa vezi, surpriza, tot grija asta e pe primul loc. Dupa care urmeaza toalele, mobilele si o masina care de multe ori n-are nici o legatura cu nevoile noastre, ci doar cu invidia vecinului.
    Cu asemenea prioritati, nici n-are cum sa aiba succes o competitie de asemenea anvergura si pariez pe orice ca nici un circuit n-ar avea cine stie ce succes, decat poate prin randul “pasionatilor” auto care se intrec la liniute, de parca alea ar fi dovada pasiunii si a priceperii intr-ale automobilului.
    Trebuie sa ne vedem lungul nasului si sa constientizam ca adevaratii oameni de orice fel de cultura sunt minoritari in tara asta, asa cum au fost si pana acum si asa cum vor fi de acum incolo.
    Daca oamenii ar fi avut o cultura si o nevoie innascuta de a evolua ca si fiinta umana, atunci pomenile de care ziceti voi n-ar fi avut atat succes.