O idee senzaţională implementată prost
McLaren a încercat şi a reuşit să ne prezinte o lansare neconvenţională pentru noul monopost MP4-26, ridicând astfel mingea la fileu pentru echipele rivale. Totuşi, pe cât de senzaţională a fost ideea, pe atât de prost a fost implementată.
Să vă explic de ce:
Pe site-ul oficial al echipei, lansarea a început cu câţiva tineri mergând în diverse locuri cu diverse componente ale monopostului în mână. La început nu am înţeles ce se întâmplă, credeam că este o nouă reclamă la Vodafone.
Ulterior, transmisiunea s-a mutat la Berlin, acolo unde patru mecanici McLaren împingeau de la spate monopostul MP4-26. De fapt, era vorba despre un sasiu, fără aripă faţă, fără părţile laterale ale caroseriei şi alte câteva componente. Prima reacţie a fost: Wow, este foarte tare! Nu am mai văzut aşa ceva până acum!
Şi totuşi, entuziasmul a scăzut imediat la cote minime.
Împingerea monopostului era acompaniată de pe margine de un frup de fani. Mircea a comparat imaginea cu o înmormântare şi nu cred că exagerează, mai ales că “plimbarea” a durat câteva minute bune. Deh, mecanicii erau cam lenţi.
Ideea de a monta diversele componente pe monopost în faţa fanilor a fost senzaţională. Repet, senzaţională. Din păcate, şi aici McLaren a reuşit performanţa s-o dea în bară. Pentru că degeaba realizezi un astfel de scenariu dacă monopostul pe care îl prezenţi în faţa presei are motorul şi sistemul de evacuare din… plastic.
Practic, lansarea monopostului nu a avut aproape nicio legătură cu realitatea. A fost un spectacol, regizat foarte probabil de Vodafone, din care nu am reţinut decât ca McLaren a introdus inovaţii la plăcile laterale ale caroseriei. Dar plasticul sistemului de evacuare vizibil de pe Lună a stricat tot farmecul unei lansări care putea fi foarte interesante.
Lansarea a fost mult mai spectaculoasa decât ce a făcut Ferrari si cu 10 clase peste lansările fără sare şi piper de la Valencia. Dar este penibil să sacrifici noul monopost în numele spectacolului.
Pentru cei care nu au văzut show-ul în direct, îl pot accesa mai jos:
February 4th, 2011 la 5:14 pm
mult adevar in ceea ce spui Daniel, insa, eu pe undeva ii inteleg.
deveneau mult prea vulnerabili daca toate acele dedesubturi erau reale (atat ca forma cat si ca materiale).
avem pozele oficiale pentru detali reale.
February 4th, 2011 la 5:23 pm
@Daniel Popescu – sunt de acord ca nu a iesit perfect , dar esti prea acid cu criticile tale Daniel. Mi se pare f logic ca o lasat elemente din plastic in loc sa expuna asta la rivali… asta face si mai fain misterul echipei si innovatiilor… care raman inca nedescoperite.
fiecare face ce poate… voi traduceti aproape mot a mot articolele din autosport si faceti paste si nimeni nu va critica. (including twitter)
By the way cred ca din cate stiu sunteti cel mai tare website roman auto si auto sport si va urmaresc cu respect.. but I am just saying..
February 4th, 2011 la 5:34 pm
Nu vad de ce un motor si o evacuare din plastic ar fi stricat lansarea…In fond,pe mine si banuiesc ca pe majoritatea,nu ma interesa motorul sau evacuarea,ci mai mult partea exterioara,aerodinamica masinii…
February 4th, 2011 la 5:44 pm
@gabi: Remarca ta referitoare la Autosport este perfect corecta. Intr-adevar, articolele publicate in ultima perioada au avut ca sursa principala Autosport. Motivul este unul destul de simplu: Autosport se numara printre putinele publicatii care reusesc sa obtina informatii relevante despre teste (au avut 5 sau 6 reporteri la Valencia, dintre care 3 au facut live text). Celelalte site-uri se rezuma la comunicate de presa, pe care le primesc si eu pe mail, dar care nu spun aproape nimic interesant. Mai sunt de asemenea cateva jurnalisti foarte buni pe tehnic. In conditile in care cei de la Autosport au prezentat date si declaratii foarte importante despre noile monoposturi, pur si simplu nu le-am putut evita.
In rest, sper ca ai observat ca de la inceputul anului incercam sa aducem un suflu nou de originalitate. In fiecare miercuri exista cate un feature despre Formula 1 sau WRC, iar foarte curand voi publica un preview pentru sezonul 2011 intins pe 3-4 saptamani. In plus, la fiecare Mare Premiu voi scrie macar unul sau doua feature de acest gen.
Din pacate, nu putem avea acces la alt gen de informatii exclusive, in primul rand pentru ca suntem in Romania. Nu prea ai cum sa iei legatura direct cu pilotii/echipele (Automarket.ro este ca si inexistent pentru lumea Formulei 1) sau sa mergi la fiecare Mare Premiu ca jurnalist (din motive legate de cost).
February 4th, 2011 la 6:00 pm
O galerie de evacuare cu un powdercoat ceramic are un aspect de plastic. Nu prea vad nimic ce ar sugera ca monopostul nu e real.
February 4th, 2011 la 6:05 pm
Eu unul consider ca sunteti foarte duri cu aceasta prezentare…ce relevanta are ca motorul si evacuarea erau din plastic? Asa cum ati spus si voi, ideea lor a fost geniala si eu vreau sa vad partea plina a paharului.
Ce? Ferrari sau Red Bull si-au pornit motoarele in timpul prezentarilor? Poate ca sub elementele de caroserie nici macar motorul nu era montat…i’m just saying…
Felicitari pentru ceea ce faceti, insa cred ca acest articol nu a demonstrat “the good work that you do”.
February 4th, 2011 la 6:14 pm
mie mi-a placut ce a fost la lansare,iar pe undeva este de inteles de ce evacuarea era din plastic,iar unele lucruri nu se potriveau la perfectie.Ce echipa a mai avut curajul sa isi prezinte monopostul pe jumatate gol?Cred ca cei de la RedBull si cei de la Ferrari au savurat acest moment,ca vedeau si ei secretele celorlalti ne mai fiind acuzati de spionaj.Poate incepeti o colaborare cu cei de la Digisport,mai ales ca l-am vazut pe Florin Ion,intr-un preview la Motogp,de pe circuitul Ricardo Torno si un interviu cu,Naraym Karthikian,luat la Valencia!
February 4th, 2011 la 6:55 pm
Putin importă dacă unora nu le-a plăcut lansarea..Important este ca monopostul să fie competitiv..Dacă se va întâmpla acest lucru sigur că admin îi va ridica în slăvi pe cei de la Mclaren..Dacă nu va fi din nou un subiect de blog..
February 4th, 2011 la 6:58 pm
După cum spunea şi mad79 mai devreme ,lipsa spectatorilor a fost singurul – al acestei lansări..
February 4th, 2011 la 7:05 pm
Nu vad niciun motiv pentru care sa spui ca a fost implementata prost. Daca ar fi dat publicitatii dimensiunile pieselor, materialele din care sunt confectionate ar fi fost o lansare reusita?
February 4th, 2011 la 7:08 pm
@mad79
pana acum doar mclaren a fost acuzata de spionaj, si mai mult, si dovedita. asa ca remarca ta nu-si avea rostul…
February 4th, 2011 la 8:02 pm
@RCZ
nu stii ce a fost in formula1 prin anii 80,cand Ferrari numai furau,de la Williams,de la Mclaren,de la Lotus,de unde apucau,si daca nu au fost dovediti,a fost pentru ca FIA, era cu ei,nu degeaba se spunea ca FIA vine de la Ferrari International Aid!
February 4th, 2011 la 8:56 pm
Domnilor, o lansare în care prezinţi un monopost pe care nu-l utilizezi în curse sau măcar în testele din presezon se numeşte oricum, doar lansare nu.
E ca şi cum – sper să-mi permiteţi comparaţia – Real Madrid ar fi prezentat un Cristiano Ronaldo din plastic atunci când jucătorul s-a transferat la echipa spaniolă de la Manchester United.
Sensul unei prezentări, a unei lansări, este ca fanii să vadă monopostul cu care piloţii se vor bate la titlu. Din păcate, în ultimii ani, acest sens a fost denaturat din două direcţii. În primul rând, doar 3-4 echipe se bat la titlu, deci miza celorlalte la lansare este minimă. În al doilea rând, teama de a fi spionaţi, copiaţi, lucraţi şi aşa mai departe a dus la o secretizare radicală a detaliilor.
În aceste condiţii, faptul că asistăm la un teatru în loc să vedem o lansare nu face decât rău fanilor şi bine echipelor. Dar o lansare adevărată este una cu toate cărţile pe masă. Altfel, vorbim de simulacre.
Un weekend excelent. Mai avem o lună până la primul Mare Premiu. Sper că v-aţi pregătit de F1 Champ, anul ăsta se pare că vom avea surprize interesante
February 4th, 2011 la 9:20 pm
Prin anii 80 piloţii diferitelor echipe discutau între ei despre noutăţile monoposturilor lor şi nimeni nu era acuzat de spionaj.. Cât despre afacerea din 2007 ar trebui ca Alonso să ne lămurească ce şi cum..că el schimba mail-uri cu De La Rosa despre documentele Ferrari..
February 4th, 2011 la 10:22 pm
Ideea excelenta insa da, ai dreptate Daniel, prost pusa in scena. De fapt a iesit un soi de kitsch..si asta nu datorita plasticului.Toata punerea in scena a parut o improvizatie. O regie proasta. Daca vroiau sa mearga pana la capat atunci puteau foarte bine sa invite persoane din publicul spectator s-o asambleze si era totala. Pe mine altceva ma surprinde, este singura echipa care isi trambiteaza succesul-prin declaratiile oficialilor si pilotilor- monopostul inca nu cunoaste culoarea astfaltului de pe circuit.
February 4th, 2011 la 10:26 pm
asfalt
February 4th, 2011 la 10:27 pm
Alonso şi Ferrari îşi trâmbiţează succesul de anul acesta de la Abu Dhabi încoace..
February 4th, 2011 la 10:46 pm
Una este sa-ti trambitezi DORINTA de a invinge(este ceea ce afirma toata lumea inclusiv Alonso si Ferrari) si alta e sa trambitezi PUTINTA unui monopost nerulat inca.
February 4th, 2011 la 11:04 pm
Bine diesel . e o problemă care ţine de semantică şi n-are rost să ne mai contrazicem.Vom vedea în viitor dacă declaraţiile lor se adeveresc sau nu..
February 5th, 2011 la 1:31 am
@ Daniel Popescu. Apreciez feedback-ul tau. Am spuns-o ca va respect si apreciez website-ul vostru. Pana anul trecut urmaream doar website-uri straine de presa auto sport sau auto. Automarket il verific in fiecare zi si ma bucur de content-ul vostru. Inteleg usor constrangerile de a avea acces direct la informatii din F1 si ati ales sursele foarte bine. Unul din motivele pentru care vin pe websiteul vostru este ca incercati si reusiti sa aveti informatii complecte in timp real (website si twitter). Looking forward to seeing you develop even further !
February 5th, 2011 la 8:36 am
O idee excelenta de lansare, cu micile scapari la punerea in practica, doar e echipa de F1 nu este MoulinRouge, nu prea le au la partea de show, si asta e,deci cea mai interesanta lansare si cel mai inovator monopost din primele imagini.
\Nu sunt fan , dar bravo McLaren.
February 5th, 2011 la 1:30 pm
@ Daniel (si in general)
Eu unul nu prea inteleg cum de iti poate pica “dramatic” entuziasmul urmarind o lansare de monopos F1, doar ptr motivul ca evacuarea nu e cea reala, ci inlocuita cu o simulare de plastic. Zau asa Daniel, m-ai obisnuit sa am pretentii de la tine – nu ai cum sa nu apreciezi LANSAREA in sine (ptr ca de ASTA e vb in primul rand aici). Ma rog, poate ca la mine e defect profesional, dar chiar m-au dat pe spate cu ideea si conceptul in sine, demn de un marketing de cea mai inalta clasa si de minti creative.
As putea fortza o comparatie – ca ai putea spune ca te dezamageste Pasarea Maiastra a lui Brancusi ptr ca… nu i se vad penele. Adica… what the… , ce conteaza ca evacuarea e simulata, ca suruburile nu sunt stranse toate egal sau ca… au impins aia incet monopostul? O lansare (de orice fel) este inainte de toate un SHOW (sau ar trebui sa fie), nu e un stand de probe motor sau concurs de andurantza. Ca sa nu mai vb despre ceea ce inseamna secrete / inovatii in F1! Pai… logic ca oamenii aia prefera sa se vada ptr 10 minute la lansare o evacuare de plastic (apreciez si sinceritatea lor – nici n-au ascuns-o) si peste o luna pe circuit sa aiba doar ei o anume inovatie de al carei avantaj sa profite, decat sa isi arate toate “desu-urile” tuturor si apoi sa ramana cu “perfectiunea” lansarii. Nu?! Repet, e clar ca-s subiectiv, dar cred ca LANSAREA celor de la McLaren e GENIALA! La fel si monopostul, clar, doar ca asta trebuie sa mai si confirme pe pista! VA salut pe toti si… abia astept sa inceapa sezonul!
February 5th, 2011 la 2:21 pm
unii sunt ferraristi!!!cea mai frumoasa masina McLaren a fost este si va ramane pe viata
February 5th, 2011 la 2:26 pm
,,Dar plasticul sistemului de evacuare vizibil de pe Lună a stricat tot farmecul unei lansări care putea fi foarte interesante.” genial!!!sa nu uitam totusi ca cei de la ferrari sau red bull au plasticul sistemului de evacuare din platina
February 6th, 2011 la 12:59 pm
Kubica a avut accident intr-un raliu organizat in Italia si a fost spitalizat : http://www.autosport.com/news/report.php/id/89309 . Sper sa nu fie ceva grav si sa fie apt pt. Bahrein .
February 7th, 2011 la 12:22 pm
Bineinteles ca este foarte usor sa criticam.
Idea in sine este absolut inedita si geniala,dar punerea in scena merita sa fie facuta de un profesionist,care sa regizeze totul ca la carte .Niste spectatori mai ntuziasti ar fi schimbat complet scena.
February 7th, 2011 la 3:56 pm
Cine e redactorul asta sa isi dea el cu parerea daca o lansare este reusita sau nu? Jurnalistii astia cred ca fac scoala la fara frecventa …..scriu si ei doua vorbe din ce vad pe youtube si sunt specialist….auzi..” McLaren a încercat şi a reuşit să ne prezinte o lansare neconvenţională pentru noul monopost MP4-26, ridicând astfel mingea la fileu pentru echipele rivale. Totuşi, pe cât de senzaţională a fost ideea, pe atât de prost a fost implementată.” Habar nu are ce scrie….si ce vede…..a descoperit formula unu de 3 ani si e specialist….are pareri…..mai bine ar comenta aspecte tehnice, organizatorice, etc..nu sa emita pareri neavenite. Se mai crede si specialist….sa scirie mai bine la cancan.ro…numai acolo sunt pareri dintrastea.