Tradare
Probabil ca asta simte acum Peter Sauber, elvetianul aflat in situatia ingrata de a-si vedea fosta echipa distrusa de aparenta nepasare a celor de la BMW.
In 2005, Sauber si-a incredintat echipa celor de la BMW, considerand ca germanii reprezinta o garantie pentru viitorul echipei in Formula 1. Pana anul trecut, totul a decurs ca o poveste, BMW-Sauber ajungand in ipostaza de a obtine prima victorie in numai cel de-al treilea sezon sub obladuirea nemtilor.
Situatia s-a schimbat dramatic in 2009. Justificand o schimbare de strategie, BMW a renuntat brusc la Formula 1. Evident, Peter Sauber s-a simtit obligat sa faca tot posibilul sa isi salveze de la faliment echipa pe care a infiintat-o cu mana lui. Numai ca germanii, reci cum ii stim, nu cunosc notiunea de sentiment. Pragmatismul de a scoate profit si din piatra seaca ii indeamna sa ceara un pret cat mai mare pentru marfa de o valoare indiscutabila aflata intre portile fabricii de la Hinwil.
Bineinteles, nu este gresit sa ceri o suma mare de bani pentru un bun pe care il posezi, dar daca oficialii BMW-Sauber au vorbit serios atunci cand au ridicat in slavi importanta fanilor alaturi de echipele FOTA, atunci constructorul BMW ar trebui sa isi micsoreze pretentiile.
Insa asa cum decurg lucrurile, este putin probabil ca Sauber sa aiba posibilitatea sa repete isprava lui Ross Brawn cu Honda, iar BMW-Sauber risca sa dispara in neant si sa lase un gol important inima Formulei 1.
August 7th, 2009 la 3:09 pm
Viitorul suna bine pentru echipele “traditionale” , iar probabil pe termen lung numai Ferrari va ramine , oricum la ei brandul in sine e aproape de F1 , ceea ce nu e cazul la celelalte mari concerne . Presupun ca Mario Theissen ar fi fost mult mai darnic , daca nu ar fi fost experienta Brawn . Nu vrea sa vanda o echipa pe nimic , si apoi sa se trezeasca anul viitor , ca sasiul reusit -care oricum face diferenta , si nu motorul etc.- al echipei Sauber lupta pt. titlu cu o echipa rascumparata aproape gratis . Partea de aero e determinant in F1 actuala , si atunci nu e nevoie neaparat de resurse financiare , e bun si creativitate si un tunel aerodinamic pe care inca Sauber l-a avut , si rezultatele oricand pot sa apara . Deci e un gest firesc . Unfair , dar firesc .