KERS, marul discordiei
Echipele s-au impartit in doua tabere: 7 sunt impotriva introducerii KERS in 2009, 3 sunt pentru.
Pe langa motivele oficiale prezentate de sefi si relatate pe Automarket aici, exista cateva motive ascunse pentru care BMW-Sauber, Honda si Williams nu vor sa amane introducerea KERS pentru 2010.
1. Honda a fost prima echipa care a testat sistemul KERS pe un monopost de F1, fara sa intampine probleme.
2. BMW-Sauber a fost a doua si, pana in prezent, ultima echipa care a testat sistemul, chiar si luand in considerare incidentul de la Jerez.
Cu alte cuvinte, singurele echipe care au testat KERS pe o masina de F1 se opun amanarii acestei tehnologii. Perfect logic, nu? Ganditi-va ca, teoretic, BMW si Honda pornesc cu un usor avantaj in fata tuturor celorlalte echipe. BMW ar putea reduce si mai mult distanta fata de Ferrari si McLaren, iar Honda ar putea ajunge in topul plutonului de mijloc.
In plus, aceste doua echipe au investit deja foarte multi bani in aceasta tehnologie, bani care in cazul unei amanri pentru 2010 s-ar duce, in mare masura, pe apa sambetei.
Cat despre Williams, nu exista informatii despre progresele inregistrate cu tehnologia KERS, dar din moment ce sunt de partea BMW si Honda in aceasta poveste, nu este exclus sa aiba un as in maneca.
Si nu, nu cred ca BMW, Honda si Williams vor sa introduca KERS pentru a proteja mediul inconjurator…