Red Bull şi teoria conspiraţiei
Amatorii de senzaţional au un nou motiv de bucurie cu numai câteva zile înainte de Marele Premiu al Marii Britanii. Asta pentru că după episodul Hamilton – Alonso de la Valencia, cursa de la Silverstone ne va introduce în atmosfera duelului fratricid dintre Vettel şi Webber.
“Vinovată” de această situaţie este chiar echipa austriacă, care a decis ca Mark Webber să utilizeze la Silverstone şasiul folosit de Sebastian Vettel în primele şase curse ale sezonului. Dacă va mai amintiţi, Vettel a obţinut rezultate modeste la Barcelona şi Monaco comparativ cu Webber, iar echipa a constatat ulterior ca monopostul are anumite defecţiuni tehnice.
Ei bine, de aici poate începe teoria conspiraţie. Sunt foarte curios să aflu câte publicaţii şi câţi fani vor acuza Red Bull Racing de favorizarea lui Vettel. Pentru acestea / aceştia nu va conta că Red Bull Racing a remediat defecţiunile tehnice ale şasiului şi nici ca acesta este şasiul cu care Vettel a câştigat Marele Premiu al Malaeziei. Va conta doar ca Vettel a fost nemultimit de şasiu în două curse şi că acesta i-a fost “păsat” lui Webber sub pretextul accidentului de la Valencia.
***
Şi pentru că tot a venit vorba de Webber şi teoria conspiraţiei, iată o dovadă clară ca unele publicaţii născocesc scandaluri pentru a atrage atenţia:
La finalul cursei de la Valencia, Heikki Kovalainen a scris pe Twitter că, citez: “Shame about the race, Mark ran in to me, not more to say. Glad he’s ok tho it’s another proof of F1 safety. Now time to move on again…” (Păcat de cursă, Mark a intrat în mine, nu am mai mult de zis. Mă bucur că este ok, iar asta este o nouă dovadă a siguranţei din F1. Acum e timpul să mergem mai departe).
Băieţii de la Marca au preluat declaraţia şi au tradus-o adaptat-o după bunul lor plac. Rezultatul: “I’m embarrassed by Webber’s attitude în the race. He went after me”. (Mi-e jenă de atitudinea lui Webber din cursă. A intrat în mine).
Iar traducerea din spaniola în engleză a fost realizată de Pablo Elizande, redactor la publicaţia Autosport născut în Spania, după cum îl “trădează” şi numele.
July 5th, 2010 la 5:15 pm
prietene, nu toata lumea stie engleza….
sau….poate nici tu???!!!!
exista traducere google(pentru tine macar), dar…e mai simplu sa traduci
July 5th, 2010 la 5:26 pm
xxx, am pastrat declaratia in engleza pentru a evita orice fel de adaptari. Am adaugat totusi si traducerea in limba romana.
July 5th, 2010 la 5:48 pm
Eu nu sunt de acord ca Webber a intrat in spatele monopostului lui Kovalainen. Faptul ca Kovalainen isi apara pozitia… care pozitie, si ce isi apara? sunt doua intrebari care se pot pune. Dar faptul ca el a schimbat directia tocmai cand Webber incerca sa-l depaseasca ma face sa cred ca i-a platit o polita. Din pct de vedere sportiv, vina este a lui Webber. El era in spate si el trebuia sa fie atent. Si daca nu ma insel, sasiul nou pe care l-a avut la Valencia oricum era nou construit. Asa acuma se poate multumi cu unul reparat.
Totusi raman la parerea mea initiala ca Vettel a fost cel lovit de problemele tehnice si nu Webber. Da a gresit Vettel in Turcia dar in rest a mers foarte bine doar problemele tehnice l-au oprit sa castige maximum de puncte. Care este cel mai talentat dintre noi? Stiu ei mai bine. Oricum la Red Bull sunt tratati “mult mult mai egal” decat la alte echipe, in special McLaren.
July 5th, 2010 la 10:33 pm
Se vede clar ce bine tratati sunt cei doi in cadrul RBR….Tu ti-ai dat seama, ca tocmai acesta a fost motivul pentru care Daniel a scris acest articol?? Sau preferi sa te balacesti in propria realitate, care din punctul tau de vedere, este cea mai elocventa…..Si ca sa-ti mai zic ceva, la McLaren, atat anul asta, care de altfel este cel mai evident, este CLAR ca atat Hamilton cat si Button sunt tratati la acelasi nivel. De ce va este atat de greu sa vedeti lucrurile asa cum sunt ele de fapt…..Mai ajunge sa-mi spui, ca si la Ferrari, atat Massa cat si Alonso sunt tratati egal si esti dus rau. Mai mult, daca zici ca aceeasi strategie au adoptat-o si pe timpul Schumi – Barichelo, atunci chiar nu mai are rost sa intru in polemici cu tine….Te las in lumea ta sa crezi tot ce vrei tu, adica doar ce iti place tie. Pe AM, la articolul cu sasiul, deja au fost facute ceva supozitii despre acest precedent. Chiar nu m-as mira sa-l scoata din cursa pe Weber, ar fi rusinos din partea RBR sa-i dea cu flit lui Weber, zic asta fiindca, poate fac ei cumva sa nu ia titlul in detrimentul lui Vettel, dar vor pierde cu siguranta titlul la constructori(care poate nu-i asa important ca si cel de la piloti). Parerea mea este, ca la orice echipa de F1, atata timp cat au un monopost rapid, doi piloti talentati in felul lor, piloti care se pot bate pe pista cu fair-play, atunci lasa-i frate. Tu ca si echipa trebuie doar sa-i invete sa se respecte intre ei si sa nu bagi galceava intre ei, orice s-ar fi intamplat mai putin neplacut intre cei doi. La McLaren, daca nu ai prea observat, nu a prea functionat aceasta strategie cu pilot no 1 si pilot no 2. Amandoi au fost tratati egal, fie ca a fost vorba de Senna si Prost, Hakkinen sau Coulthard, Coulthard si Kimi, Alonso si Hamilton, Hamilton si Kova si mai ales anul acesta Hamilton si Button. In prezent, cei doi chiar se respecta, acest lucru observandu-se foarte clar de multe ori pe circuit precum si la finalul marilor premii. De Weber, deocamdata se pot face supozitii….ma astept sa foloseasca acest sasiu vechi, sasiu cu care Vettel n-a avut perfomante, doar pana in momentul in care ii vor construi un altul complet nou. Iar la asta ma astept ca cel tarziu pana la Hockenheim. Daca o lungesc si dupa acest MP, atunci e clar, ca incep sa-l saboteze pe Weber. Facem pariu ca Weber va fi sub Vettel, cel putin la Silverstone??? Evident din cauza acelui sasiu refurbished. Daca ii prelungesc “agonia” si dupa Silverstone cu acest sasiu, atunci aceasta Teorie a conspiratiei, sugerata de Daniel prin acest articol, poate avea un dram de adevar.
July 6th, 2010 la 8:30 am
Scuze Marius dar eu nu am crezut niciodata in povestile “McLaren isi trateaza pilotii egal”. Nu mai imi aduc eu aminte foarte foarte bine cum era pe vremea lui Senna si Prost, dar de timpurile cand Hakkinen si Couthard pilotau impreuna, Coulthard… saracul orice numai pilot egal nu era cu Hakkinen. Cat despre cat ne greu este sa vedem lucrurile asa cum sunt, scuze dar ai probleme cu vederea. Lucrurile nu sunt niciodata asa cum sunt, nici nu par ca sunt cum sunt si asa mai departe. Doar cei de la Red Bull stiu cum sunt lucrurile, restul suntem bagatori in seama pentru ca nu stim exact cum sta treaba. Iar de articolul lu sasiul, nu exista decat o parere care este tot a ta pentru ca folosesti “refurbished” si pana acum doar o singura persoana a folosit acest termen.
Totusi comic este ca Webber a distrus deja un sasiu nou si cred ca de asta primeste acuma un sasiu reparat. Poate ca o mica pedeapsa pentru “greseala” de la Valencia. Considerand si “prostia” din Turcia, “greseala” de la Valencia, putem vedea de ce lucrurile nu sunt niciodata ceea ce par a fi. Dar presupun ca nu ai vazut niciodata Twin Peaks-ul pentru ca asa intelegeai cum sta treaba cu “Thing are never what they seem ”
July 6th, 2010 la 9:34 am
Vom vedea cat de curand cum vor sta treburile si in cazul lui Weber. Pana atunci, putem doar specula, la fel cum spunea si Daniel in acest articol, articol care a fost scris tocmai in acest sens…..pentru a “specula” Evident ca noi suntem niste comentatori de ocazie si ca doar ne dam fiecare cu parerea din punctul lui de vedere. Este clar ca echipele stiu cel mai bine ce este mai bine pentru ei, ce li se potriveste mai bine, adica daca vor adopta sau nu solutia cu pilot nr 1 si pilot nr 2. La McLaren tin sa te contrazic din nou….desi sunt fan McLaren de pe vremea lui Senna, acestia nu mi-au lasat impresia ca ar avantaja pe unul mai mult decat pe altul. Ti-am zis, la Senna cu Prost, chiar s-au batut pe circuit, au fost doi piloti foarte buni si numai echipa lor stie cate boacane au facut pe circuit din pricina temperamentului latin, al celor doi. La Hakkinen si Coulthard, a fost la fel, egalitate, cu diferenta ca primul a fost mult mai talentat decat al doilea. In perioada Kimi si Coulthard, la fel, egalitate cu diferenta ca primul l-a dominat tot timpul, desi era un nou venit in F1. Hamilton vs Alonso, cel putin pana la scandal, amandoi au fost tratati egal, au fost buni amandoi si i-au lasat sa se bata de la egal. Hamilton vs Kova, egalitate, cu diferenta majora de talent in favoarea lui Hamilton fata de Kovalainen. Nu poti sa spui ca McLaren a oferit masini total diferite pentru cei doi, in sensul ca pentru pilotul nr “2″ i-au oferit un pachet mai slab. Masinile au fost la acelasi nivel. In cazurile speciale, de care am mentionat mai sus, diferenta a fost facuta categoric de catre pilotul talentat. Pana acum, la RBR, mi-a placut de faptul ca nu au adoptat acea strategie de pilot 1 si pilot 2(sluga), le-au oferit sanse egale, amandurora. Sper s-o tina asa si de acum inainte, chiar daca in momentul de fata facem oarece speculatii….
July 6th, 2010 la 5:37 pm
@Marius: Stii ce este comic? Singura situatie cand chiar s-a vazut ca masinile unei echipe sunt egale, nu a fost niciodata la McLaren ci la concurenta. De fapt intr-un singur an s-a vazut ca masina este identica pentru ambii piloti. Tot la concurenta. In rest… de contraziceri, bravo ai reusit sa te cotrazici singurel acolo sus. Iar cazurile speciale, sunt exact 4, adica toate spuse de tine. Cam multe cazuri speciale, adica din 4 toate 4 sa fie speciale… Diferente majore au existat in 2008 si 2009 la anumite chestii, gen presiune pneuri, diferite setari ale aripii fata si chestii de genul asta, plus mai multa benzina. Tot la echipa cu cele 4 cazuri speciale
Iar in 2007… cazul ala special, a fost foarte special Ah si nu merge… “ar avanta pe unul mai mult decat pe altul”
Comic este ca… nu cred ca tu poti sa-mi spui macar 3 diferente dintre masinile folosite de Alonso si cele folosite de Hamilton in 2007 Cauta pe net, o sa fii uimit de cate diferente exista