Cum a devenit Bahrain o cursă spectaculoasă?

Marele Premiu al statului Bahrain a depăşit toate aşteptările din punct de vedere al spectacolului, iar echipele şi fanii susţin că acest reviriment brusc se datorează noului regulament tehnic, în special a introducerii motoarelor turbo V6 de 1.6 litri.
În plus, Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, a fost ridiculizat pentru declaraţiile sale potrivit cărora piloţii de Formula 1 au devenit simpli şoferi de taxi pentru că trebuie să economisească carburant în timpul curselor.
Realitatea este, însă, un pic alta, întrucât configuraţia celor trei circuite pe care au avut loc curse de Formula 1 în acest debit de sezon este diferită.
În acest sezon, înaintea fiecărui Mare Premiu, Renault furnizează câteva date tehnice interesante cu privire la cât de solicitant este circuitul respectiv pentru fiecare componentă a noilor unităţi de propulsie, folosind o scară de la 1 la 5. În cazul consumului de carburant, circuitele de la Melbourne şi Sepang au intrat în categoria 5, iar circuitul din Bahrain la categoria 2.
Cu alte cuvinte, noile motoare au un consum de carburant foarte ridicat pe circuitele din Australia şi Malaysia, în timp ce în Bahrain acesta este semnificativ mai mic. Acesta este, de fapt, motivul pentru care, în timpul cursei din Bahrain, nu a existat nici măcar o indicaţie de la boxe pentru a reduce consumul de carburant. Pur şi simplu nu era nevoie, cele 100 de kilograme fiind mai mult decât suficiente.
Sunt convins că spectacolul din Bahrain a fost generat de mai mulţi factori, însă consumul redus de carburant a fost cu siguranţă unul dintre aceştia. Rămâne de văzut dacă în următoarele curse vor avea parte de o doză similară de spectacol sau dacă nu cumva vom ajunge din nou la vorbele lui Montezemolo. În fond, în Formula 1, taximetriştii sunt buni doar la finalul curselor, pentru a-i conduce la boxe pe piloţii care au abandonat pe final.

Marele Premiu al statului Bahrain a depăşit toate aşteptările din punct de vedere al spectacolului, iar echipele şi fanii susţin că acest reviriment brusc se datorează noului regulament tehnic, în special a introducerii motoarelor turbo V6 de 1.6 litri.

În plus, Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, a fost ridiculizat pentru declaraţiile sale potrivit cărora piloţii de Formula 1 au devenit simpli şoferi de taxi pentru că trebuie să economisească carburant în timpul curselor.

Realitatea este, însă, un pic alta, întrucât configuraţia celor trei circuite pe care au avut loc curse de Formula 1 în acest debit de sezon este diferită.

În acest sezon, înaintea fiecărui Mare Premiu, Renault furnizează câteva date tehnice interesante cu privire la cât de solicitant este circuitul respectiv pentru fiecare componentă a noilor unităţi de propulsie, folosind o scară de la 1 la 5. În cazul consumului de carburant, circuitele de la Melbourne şi Sepang au intrat în categoria 5, iar circuitul din Bahrain la categoria 2.

Cu alte cuvinte, noile motoare au un consum de carburant foarte ridicat pe circuitele din Australia şi Malaysia, în timp ce în Bahrain acesta este semnificativ mai mic. Acesta este, de fapt, motivul pentru care, în timpul cursei din Bahrain, nu a existat nici măcar o indicaţie de la boxe pentru a reduce consumul de carburant. Pur şi simplu nu era nevoie, cele 100 de kilograme fiind mai mult decât suficiente.

Sunt convins că spectacolul din Bahrain a fost generat de mai mulţi factori, însă consumul redus de carburant a fost cu siguranţă unul dintre aceştia. Rămâne de văzut dacă în următoarele curse vor avea parte de o doză similară de spectacol sau dacă nu cumva vom ajunge din nou la vorbele lui Montezemolo. În fond, în Formula 1, taximetriştii sunt buni doar la finalul curselor, pentru a-i conduce la boxe pe piloţii care au abandonat pe final.

Etichete:

5 comentarii la “Cum a devenit Bahrain o cursă spectaculoasă?”

  1. Doro spune

    Prea mult tam tam! Fara SC nu ar fi existat atatea elogii indiferent de consumul de carburant

  2. Daniel Popescu spune

    @Doro: Cursa a fost spectaculoasa si inainte de Safety Car. Nu intre Hamilton si Rosberg, ci intre pilotii de la locul trei in jos.

  3. hagakure spune

    Dacă eşti SUPORTER DECLARAT Mercedes, atunci DA, cursa a fost spectaculoasă. Altminteri, fără nici un dubiu asupra cîştigătorului… e ca şi cum ai avea emoţii în privinţa cîştigătorului dintre United şi Rapid Bucureşti.
    Cu tot respectul cuvenit echipei giuleştene.

  4. KalEl spune

    daca te uiti la o cursa doar pentru a vedea cine este castigatorul atunci you are doing it wrong. poti sa aflii castigatorul dupa cursa consultand orice site de specialitate

  5. marius spune

    La F1 te uiţi dintr-o multitudine de motive: ca suporter declarat, ca spectator al unei întreceri automobilistice, din plictiseală, din rutină, ori ca o modalitate de relaţionare, şamd.
    Însă orice întrecere sportivă – şi F1 cu atît mai mult- are învingătorii săi. Iar dacă aceştia sunt cunoscuţi dinainte de start, ceva nu e OK în strategia de management a competiţiei. Probabil că Ecclestone et CO au dorit să revigoreze competiţia între echipe, îngropată de cei de la RedBull timp de 4 ani jumate, dar am senzaţia că au căzut din lac în puţ. Dacă pînă acum diferenţa dintre Vettel şi Webber pe de o parte şi restul muritorilor era de aprox 1 sec pe tur, acum ea e cu mult mai mare, săgeţile argintii situîndu-se într-o altă clasă. Faptul că în ultima cursă au pus 12 sec în ultimele 10 tururi e evident, deşi cei ce au urmărit atent cursa din Bahrain au putut cu uşurinţă remarca faptul că imediat după start Rosberg şi Hamilton puneau 2 secunde la fiecare tur.
    Da, spectacol avem, cu cei doi hîrjonindu-se în echipă şi agitîndu-şi orgoliile. Dar o întrecere adevărată nu am mai avut din 2008. Căci titlul lui Button a venit în acelaşi dezechilibru cu cele ale lui Vettel.
    Un amănunt pe final: şi în WTCC lucrurile stau cam la fel – după o dominaţie totală a americanilor de la Chevrolet în ultimii 3 ani, acum avem o alta, franceză. Numai că acolo numărul de maşini nu e limitat la 2 ca în F1. Aşa că duminică am avut podium integral Citroen. Doar în cursa 2 săracu Muller a căzut victima unui carambol, lăsînd liberă treapta a 3-a a podiumului…
    P.S. Căutaţi pe youtube duelul F.Giovanardi – K.Wendlinger din 1997. Fără alte comentarii.