Ordin de echipă mascat?
Unul dintre cele mai controversate momente ale cursei relativ lipsită de spectaculozitate de la Monza a fost cel în care Mark Webber l-a depăşit pe Sebastian Vettel.
Aflat pe locul şapte, germanul a raportat o aparentă defecţiune la motor şi a încetinit vizibil timp de câteva viraje. Aflat imediat în spate, coechipierul său Mark Webber l-a depăşit cu uşurinţa şi, personal, mă aşteptam ca Vettel să fie depăşit după câteva tururi şi de Schumacher, care avea de recuperat câteva secunde bune.
În mod suspect, Vettel a revenit la ritmul iniţial şi a reuşit să reducă diferenţa faţă de Webber, sporindu-şi avansul fată de Schumacher la peste cinci secunde. Problema la motor (despre care ulterior Red Bull a afirmat că a fost de fapt o blocare temporară a unei plăcuţe de frâne) a dispărut miraculos.
De aici s-au născut inevitabil numeroase speculaţii, inclusiv comentatorii BBC întrebându-se în direct dacă nu cumva Red Bull a apelat la ordine de echipă pentru a maximiza şansele la titlu ale lui Webber. Dacă a fost într-adevăr un ordin de echipă, trebuie să spun “jos pălăria” pentru modul ingenios în care Christian Horner a gestionat problema.
Totuşi, înclin să cred că Vettel a avut într-adevăr o defecţiune tehnică la monopost, din cel puţin trei motive:
- Vettel părea efectiv disperat când şi-a anunţat inginerul de cursa despre defecţiune. Cine a văzut cursa nu poate nega acest lucru.
- Diferenţa dintre locurile şapte şi opt, cele pentru care au făcut schimb Vettel şi Webber, este de numai două puncte. Două puncte care pot fi esenţiale pentru titlu, dar două puncte pentru care nu cred că o echipă ar risca să repete istoria Ferrari din Germania la patru zile după verdictul FIA.
- Red Bull a avut numeroase probleme de fiabilitate la începutul anului, inclusiv cu motoarele şi frânele. Astfel, defecţiunea din Italia ar intra fără probleme în această categorie.
September 13th, 2010 la 5:27 pm
si in plus sa nu uitam ca vettel a terminat pe locul 4 pe cand webber a terminat pe 6. nu prea pare ordin de echipa din punctul meu de vedere
September 13th, 2010 la 5:36 pm
Plus locul pe care a terminat Vettel ar trebui sa fie inca un mare argument. Daca erau ordine de echipa il bagau la boxe mult mai devreme ca sa iasa in spatele grupului celor 4 (Rosberg, Kubica, Hulk si Webber).
Dar prin strategia geniala de la boxe s-a ajuns ca Vettel sa termine pe 4. Parerea mea e ca au jucat bine si ca intr-adevar Vettel a avut probleme. Chiar parea sincer cand a raportat problema.
September 13th, 2010 la 6:09 pm
Nu cred ca era ordin de echipa, e inca prea devreme. Daca Webber ar fi fost pe podium si Vettel undeva pe 5-6, atunci de la cursa urmatoare se putea vorbi de ordin de echipa. Sa nu uitam ca RedBull a mai avut probleme cu franele, si Monza e criminal din punctul asta de vedere. Stau si ma intreb, oare ce s-ar fi scris, daca Vettel termina in spatele lui Webber, dupa revenirea miraculoasa.
September 13th, 2010 la 8:02 pm
cum a spus si Cipri din moment ce Vettel a terminat inaintea lui Webber nu se pune discutia unui ordin de echipa..Mai degraba s.-ar pune intrebarea daca echipa la favorizat si de data asta pe Vettel in dauna lui Webber..
September 13th, 2010 la 9:20 pm
Nu e vorba de nici un ordin de echipa, pur si simplu au schimbat strategia din mers pentru pilotul mai bine clasat. E clar ca Vettel putea termina cursa cu pneurile respective, dar regulamentul e altul. Amintiti-va de MP al Ungariei, cand au schimbat strategia odata penalizarea lui Vettel pt faptul ca a “adormit” la restart, si l-au scos pe Webber invingator. Si in plus Vettel e cunoscut deja drept ucigator de frane, si chiar mi s-a parut ca e disperat in momentul cand isi anunta echipa de problema. Horner a facut mai multe declaratii prin care spune ca el isi lasa pilotii sa concureze unul impotriva celuilalt, chiar si cu micul scandal iscat intre piloti, pare ca armonia a revenit. Sau ma insel?
September 14th, 2010 la 1:19 am
Lucrurile sunt amestecate putin. “ordin de echipa”..evident, in momentul in care Vettel a avut probleme Webber a depasit, sfatuit sau nu. era in logica lucrurilor. Dupa elucidari suplimentare Vettel a beneficiat de o strategie schimbata in mers..firesc. Unii nu inteleg ideea strategiei de echipa si o numesc..”ordine de echipa”..
September 14th, 2010 la 2:42 pm
Si totusi cand atunci cand Schumacher a recuparat si 2 secunde pe tur credeti ca Vettel s-ar fi lasat batut pentru a pierde atata timp doar pentru a masca niste ,,ordine de echipe” nu cred a avut chiar o problema
September 14th, 2010 la 8:31 pm
singurul motiv pentru care cei de la BBC se intrabau daca au fost,presupuse ordine de echipa,a fost pentru ca dupa acel schimb,Vettel a inregistrat un tur mai tarziu pe sectorul 2,cel mai bun timp,la acel moment.
Clasarea mai buna s-a datorat nu neaparat unei strategii impecabile,ci mai degrabaa a faptului ca Webber a fost tinut de Hulkemberg!