24 pentru Monaco

24 de monoposturi in calificarile de la Monaco? Ce ziceti de 30?

Calificarile pentru Marele Premiu al statului Monaco risca sa se transforme intr-o adevarata corvoada pentru pilotii echipelor de top, din cauza numarului ridicat de monoposturi prezente pe circuit. In contextul in care diferentele dintre Red Bull si Hispania variaza intre 5-7 secunde, probabil vom fi martorii catorva incidente majore in prima parte a calificarilor, urmate de cateva cuvinte “dulci” la finalul sesiunii.

Pe scurt, ma astept ca piloti precum Hamilton, Alonso sau Massa sa-i ridiculizeze pe cei de la Hispania, Virgin Racing si, eventual, Lotus. Totul, din cauza faptului ca vor fi 24 de monoposturi pe circuit in acelasi timp.

Initial le-am dat dreptate, pentru ca este inadmisibil ca, de exemplu, Karun Chandhok sa incurce favoritii la titlu doar pentru ca Bernie Ecclestone vrea un indian in Formula 1. Si totusi, dupa ce am “sapat” putin prin statistica Formulei 1, am constatat un lucru interesant:

La calificarile pentru Marele Premiu al statului Monaco din sezonul 1992 s-au aliniat la start 30 de monoposturi! Toate au intrat pe circuit in acelasi timp, iar la final diferenta dintre primul clasat (Nigel Mansell) si ultimul clasat (Paul Belmondo) a fost de 6.255 secunde. Este adevarat ca pe atunci exista o singura sesiune de 1 ora, dar chiar si in acest caz nu cred ca au existat plangeri.

Asa ca actuala generatie de piloti ar trebui sa critice mai putin si sa dea totul pentru a obtine cel mai bun rezultat, fara sa-i scoata pe “astia mici” din  ecuatie. Pana la urma, ca sa apelam la un cliseu fotbalistic, conditiile de joc vor fi aceleasi pentru toti pilotii.

Via | Pablo Elizalde

Etichete:

17 comentarii la “24 pentru Monaco”

  1. Jolerto spune

    In mod normal nu trebuie sa fie un gap atat de mare intre ei la acest circuit atipic…. parerea mea

  2. Daniel Popescu spune

    @Jolerto: Cred ca vor fi macar 5 secunde intre Red Bull si Hispania…

  3. 91Schumi06 spune

    Diferente mari vor fi,insa cu siguranta nu vor fi 24 de piloti pe circuit in acelasi timp,sa fim seriosi.In Australia,China sau Spania erau toti pe circuit in Q1??Asa va fi si aici…au totusi 15 minute,trebuie sa stie cum sa-si organizeze iesirea pe circuit;)

  4. NeoGalaxy :P spune

    O sa fie o cursa interesanta, pentru ca este un circuit frumos, complicat chiar si pentru pilotii cu experienta, iar de pilotii noi… as spune chiar o necunoscuta. Evident ca vor exista si piloti intarziati, se depaseste foarte greu desi exista si piloti care au depasit chiar de 6-8 ori aici si nu s-a stresat nimeni din cauza asta. Dar este Monte Carlo! Nimeni nu cred ca se asteapta sa fie usor, nimeni nu crede sper ca deja a castigat chiar daca nu a inceput inca cursa. Cine ar putea castiga, cine va castiga? Vedem duminica dupa cursa :)
    Sunt sigur ca o sa fie o cursa de amintit asa cum a fost in fiecare an pana acum.

  5. Ivanoff spune

    Cu riscul de a deveni enervant pt unii am sa ma risc si am sa mai postez odata doleanta meapt daniel:
    Daniel,ti-as sugera dc e si pe placul tau,o mica discutie despre maiestrala cursa a lui M.S. la abia a cincea etapa de la revenirea in competitie,mai exact despre felul exemplar in care s-a aparat 2/3 din cursa in fata campionului mondial en titre si asta cu o masina net superioara,ce zici,ar fi un subiect bun pt urmatoroarele discutii pe blogul tau?
    Poate chiar ai putea posta si cateva videouri din acest duel vs alte dueluri de acelasi calibru din alte vremuri…
    Poate unii gasesc mai interesant decat ora postarilor…

  6. bernd spune

    ivanoff, tu traiesti pe Marte?De cand Mercedes e mai rapida decat McLaren?

  7. John Doe spune

    Cu siguranta ca vor exista comentarii din partea echipelor … sa le spunem doar mai rapide. Dar, din pacate pentru ei si din fericire pentru public, F1 nu a ajuns in starea in care a ajuns WRC, cu practic doar 2 constructori, si speram ca asta sa nu se intample. Da, foarte probabil ca Hamilton, acest Chuck Norris al Formulei 1 va fi nemultumit de prezenta pe pista a lui Senna, Glock si a altor piloti care nu pot ajunge (cel putin deocamdata) la performantele finantate de McLaren. Daca toti pilotii din actualul sezon ar fi fost sustinuti de o echipa de talia McLaren inca de la 13-14 ani si daca Virgin sau Hispania ar avea acelasi buget, cu siguranta multi dintre ei ar ajunge pe podium. Dar asa am avea prea multi pretendenti la titlu. Si nu vrem asta, nu?

  8. markedd spune

    Asa cum ai scris si tu , Daniel, in 1992 era doar o singura sesiune, si aceea de o ora, deci timp era berechet pt un tur bun de pista. Acuma singura sesiune unde pot fi toti pilotii pe circuit este Q1 care dureaza doar 20 de minute.Noroc ca in prima sesiune de calificari nu conteaza asa de mult timpii obtinuti (ma refer la echipele din fruntea clasamentului), dar totusi ar putea sa apara o greseala grava din partea unui “novice” in dauna unui pilot care se bate la titlu si deja am avea scanteia unui scandal. Iar daca nu ma inseala memoria in 1992 pilotii aveau monoposturi de rezerva pe care le puteau folosi in orice moment fara a fi penalizati, nu ca si acuma cand aproape orice schimbare a unei piese la un monopost se lasa cu penalizare. Deci ca atare pilotii de astazi, zic eu, au o treaba mai grea decat o aveau cei din 1992.

  9. Ivanoff spune

    @Bernd
    Chiar dc exprimarea nu a fost extrem de clara,ideea era cu totul alta!
    E clar ca ma refeream la faptul ca Button beneficia de o masina mult mai rapida…

  10. wolful spune

    Daca cei mari ies repede si formeaza o colana de masini rapide trec de Q1 si apoi la lupta neicusorule.
    Dar daca vreun monopost dintre cele nou sosite se va intercala printre ei…….
    Cred ca victoria se va decide din calificari.
    Anul acesta, in curse fara ploaie, cam asta e solutia: calificare in fata si fiabilitate, iar la Monaco pe aceasta pista de bob cu atat mai mult.

  11. Marius spune

    Intr-adevar prevad o sesiune de calificari, cel putin in Q1 plina de evenimente mai putin placute pentru cei ce se vor bate la varf. Dar eu consider totusi ca cei de la varf, chiar si cu acest mod clasic pe acest circuit, pilotii de top vor reusi sa treaca cu brio in Q2, unde apele se vor mai linisti. @bernd…..daca tot vrei sa iti vezi idolul luptandu-se cu Button cursa trecuta intra tata pe youtube si sunt sigur ca vei revedea, dar eu sincer n-am vazut nimic spectaculos. In primul rand ca Scumacher nu-i venit de ieri in F1, circuitul a fost de asa natura incat era imposibil sa depasesti(vezi duelul Rosberg – Hulkenberg, cat s-a chinuit Rosberg sa-l depaseasca pe acesta din urma, cu o masina mult superioara Wiliams-ului si plus ca Hulkenberg este un novice in F1), iar pe de alta parte, Button nu este un pilot agresiv, gen Lewis sau Alonso. Schumacher, chiar si cu masina cu vechiul sasiu care era si mai mult inferior McLaren-ului, tot l-ar fi tinut in spate pe orisicine, asta dpdv al motivelor pe care le-am enuntat mai sus. Poate, repet, poate daca era Lewis in postura lui Button l-ar fi facut, dar i-ar fi fost foarte greu, intrucat inchidea foarte bine si circuitul este de natura. Singurul loc unde putea clar sa-l faca era pe linia dreapta a boxelor, unde Button daca ar fi iesit bine din ultima curba, la intrarea pe linia dreapta, beneficiind de F-Duct, putea lejer sa-l fi facut acolo, dar repet Button nu se prea preteaza pt un astfel de stil agresiv

  12. florin spune

    @Marius
    Sunt de acord cu tine.

  13. mad79 spune

    sa nu uitam ca diferenta intre calificarile de acum si cele din 92(ce vremuri ptr F1),este aparitia GPS-ului,care iti spune exact unde se afla orice masina pe circuit,asa ca nu va fi o mare problema!
    sper ca la Monaco,Bruno sa faca cinste numelui Senna si sa vina in primii 10-12 in cursa,pentru ca sa nu uitam regele de necontestat,pana acum,la Monaco este Ayrton Senna!!!

  14. bernd spune

    @marius
    Alonso in 9 ani de F1 nu s- dovedit deloc un pilot agresiv, ci mai degraba un pilot in stilul lui Prost, Fittipaldi sau Nazzaro( de asta nu cred ca ai auzit, dar il mentionez asa, pt cultura ta generala) care e multumit de locul pe care il ocupa, isi menajeaza masina si daca cei din fata au probleme, profita de ele.Daca vrei sa vezi un duel interesant Schumacher-Button uita-te la cursa de la Imola 2005 si o sa vezi una din cele mai frumoase manevre de depasire din ultimul deceniu.
    P.S.Reiau ce a spus A.Prost:nu judecati un pilot dupa o cursa sau chiar un sezon, ci dupa intreaga cariera, asa ca mai uita-te vreo 10 ani la cursele comentate de Mickey Mouse si pe urma mai discutam.Oricum e clar ca esti fan McLaren si mai ales Hamilton si nu esti deloc multumit de faptul ca e in urma lui Button pe care toti il credeau terminat cand s-a transferat la McLaren.

  15. Jolerto spune

    @bernd
    http://www.youtube.com/watch?v=edroqJZO9u8

  16. Marius spune

    Sunt fan McLaren si recunosc ca imi place mai mult Hamilton decat Button, asta pt ca spre deosebire de Button, Ham este spectaculos si bataios. In 2007 cand a venit Alonso la McLaren, am tinut mai mult cu Alonso, intrucat de ham nu auzisem si era un incepator, un incepator foarte bun si laudat de toata lumea mare a sportului cu motor, laude care de altfel n-au fost in zadar…

  17. Marius spune

    Altceva Bernd, nu-s deranjat absolut deloc de faptul ca “pentru moment” Button este in fata lui Ham, sunt fericit ca McLaren, cel putin pana acum, este pe primul atat la constructori cat si la piloti(oricare ar fi), desi diferentele in ambele cazuri sunt foarte subtiri, totul se va juca in continuare, mai avem 14 etape in fata, multe puncte in joc, totul va tine de echipa care se va dovedi ca se misca cel mai bine si repede la capitolul dezvoltare…..Bafta McLaren……