Noua invenţie a genialului Newey
Nu mai este demult un secret că progresele realizate de Red Bull Racing în numai doi ani se datorează, în mare măsură, inginerului Adrian Newey, cel care a reuşit să speculeze cel mai bine schimbările radicale de regulament apărute în Formula 1 după 2008.
Fie că a fost vorba despre sistemul de evacuare sau aripa faţă flexibilă, invenţiile sale au atras rumoare în rândul celorlalte echipe, care nu au ezitat să-l acuze că încalcă regulamentul, pe principiul “noi nu ştim să facem chestia asta, deci trebuie să fie ceva ilegal”.
De fiecare dată, Ferrari, McLaren, Renault sau Mercedes GP au venit cu numeroase inovaţii vizuale în teste, sugerând că au găsit virusul potrivit pentru stoparea supremaţiei Red Bull. Aproape de fiecare dată, Red Bull a avut a avut un vaccin pe măsură.
În 2011, toate datele arată că vaccinul ar putea fi banalul sistem KERS. Într-o sesiune de calificări în care McLaren, Mercedes GP şi Renault au avut probleme cu utilizarea KERS, Red Bull a stat la cutie în privinţa asta şi nu a utilizat tehnologia.
Speculaţiile au luat amploare în paddock şi au mers atât de departe încât una dintre ipoteze este de-a dreptul incredibilă: Red Bull foloseşte un sistem KERS unic, mult mai mic şi mai uşor decât cel standard, care este activat doar în startul cursei, după ce este încărcat în prealabil în paddock înainte de Marele Premiu. Avantajul? Sistemul KERS este mai mic şi mai uşor şi nu necesită sistem de răcire sau de realimentare cu energie.
Evident, cei de la Red Bull au refuzat să comenteze informaţiile. “Din punct de vedere strategic am ales să nu folosim KERS în calificări. A fost decizia echipei. Dar nu va voi spune ce vreţi să aflaţi. Va trebui să aşteptaţi şi să vă uitaţi la televizor (n.r – pentru a afla dacă vom folosi KERS în cursă). Nu voi distruge spectacolul”, a precizat Christian Horner, şeful Red Bull.
Cu alte cuvinte, Red Bull pregăteşte într-adevăr o mini-revolutie pentru KERS. Dacă ipoteza de mai sus este sau nu reală vom afla în următoarele zile, însă un lucru este cert: Adrian Newey ar trebui clonat.
March 26th, 2011 la 7:41 pm
Omul asta este genial
March 26th, 2011 la 7:53 pm
Sistemul KERS trebuie dezvoltat. Cei de la RBR stiu ca au avantaj aerodinamic si nu isi bat capul. Personal admir pe Ferrari si Mc Laren care au demonstrat avantajelele banalului KERS Kimi Raikonenn l-a folosit genial la Monaco si Spa. Hamilton in Ungaria. Banalul sistem KERS trebuie dezvoltat
March 26th, 2011 la 8:20 pm
daca este adevarat,ceilalti l-e vor face ….reclamatii ptr ca atit ii duce mintea.Pacat…..
March 26th, 2011 la 8:53 pm
din pacate geniul nu poate fi clonat
March 26th, 2011 la 9:28 pm
Totul este ingenios si de geniu. Si RB ii ofera tot sprijinul. Parerea mea e ca atata timp cat va mai activa in F1, Newey nu va ajunge la Ferrari.
March 26th, 2011 la 10:53 pm
Daniel, fiecare generatie are geniul sau!
Acum multi ani a existat un Colin Chapman (cred ca nu i-am pocit numele) care practic a inventat aerodinamica in F1. Acum exista un Newey, sa vedem ce ne va rezerva viitorul.
Nu sunt chiar de acord cu acel sistem unic /mic /fara incarcare in mers. E ca un fel de extra-boost de care beneficiaza numai ei. Si cate or mai fi de care presa inca nu a auzit?
March 26th, 2011 la 11:16 pm
Noua invenţie a genialului Newey=Noua aripa fata flexibila,acum in specificatia 2011!!Comandati acum si primiti bonus cate un pole la fiecare cursa!!!Si asta nu e tot!!La sfarsitul sezonului veti beneficia de oferta speciala a lui Newey:veti deveni CAMPION MONDIAL in F1!
March 27th, 2011 la 11:55 am
Scuze, dar mini-KERS-ul n-o sa mearga de multe ori la apa. Dupa cum s-a vazut in cursa, KERS a functionat bine. Se pare ca Redbull au scos KERS-ul inca de vineri pentru ca nu erau siguri de fiabilitatea. Dar pe circuitele cu linii drepte lungi (vezi Malaezia peste 2 saptamani) fara KERS o sa-i manance McLaren si Ferrari. Iar diferenta de greutate nue foarte relevanta pentru ca si daca mini-KERS-ul e mai usor se pune balast ca sa se ajunga la greutatea minima de 640 kg. Deocamdata Redbull au mare incredere in avantajul lor aero, dar cred ca dupa cursa de astazi or sa se uite mai atent, mai ales ca la ritmul de cursal McLaren sunt chiar langa ei.
March 27th, 2011 la 1:21 pm
si de fapt n-au avut deloc:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90275
March 27th, 2011 la 6:06 pm
Nici de mirare ca echipele rivale au vrut sa-l fure pe Adrian in pauza de iarna. Lumea in sfarsit a observat ca un campionat se castiga mai nou cu ingeniozitate si inovatie. Celelalte echipe ar trebui sa urmeze acest exemplu si sa caute ingineri p masura.
Sunt multi de Newey out there, the other teams need to find them before it’s to late.
March 27th, 2011 la 7:29 pm
Imi pare rau, dar implementarea sistemului KERS primeste o noua lovitura. Faptul ca RB recunoaste ca nu l-a folosit in calificari si discutia puerila asupra sistemului “miniKERS” duce la concluzia ca FIA, cea care a dorit cel mai mult adoptarea KERS a gresit din nou admitand ca tehnologia sa fie optionala si marind greutatea admisa a masinii. Parerea mea este ca cei care nu au KERS ar trebui sa care un lest de greutate si dimensiuni standard, plasat conf unei specificatii speciale a FIA. La fel, si pt cei cu sisteme mini, FIA trebuie sa-i puna sa care un lest echivalent. Altfel, tehnologia KERS va fi minimala si nu vor putea dezvolta nimic. Culmea este ca vor castiga cei care sunt impotriva tehnologiei.
March 28th, 2011 la 9:24 am
Lestul e obligatoriu, cred ca pozitionarea lui nu. Australia nu e un circuit in care KERS sa poata face diferenta, dar Malaezia, Barcelona, China, Canada, Spa, Coreea, etc., vor fi.