Recorduri
Marele Premiu al Turciei a consemnat două recorduri absolute pentru istoria de 61 de ani a Formulei 1:
- au avut loc 82 de opriri la boxe, depăşind recordul de 75 de pitstopuri stabilit în Marele Premiu al Europei din 2007
- au avut loc 79 de depăşiri, cursa de la Istanbul egalând astfel recordul stabilit în Marele Premiu al Statelor Unite din 1983
Şi, pentru a evidenţia şi mai mult creşterea spectaculoasă a numărului de depăşiri, să mai spunem că în primele patru curse au avut loc 205 depăşiri, în condiţiile în care în toate cursele de anul trecut au avut loc 452 de depăşiri, iar în 2009 doar 215.
Este aceasta Formula 1 pe care ne-am dorit-o cu toţii după cursele sărace în depăşiri din anii trecuţi sau s-a depăşit deja limita bunului simţ?
May 11th, 2011 la 2:52 pm
Nu ..nu este formula 1 pe care mi-o doresc
May 11th, 2011 la 2:56 pm
Atat timp cat buemi poate sa-l depaseasca pe schumacher, nu este formula 1 pe care mi-am dorit-o. In conditii normale acest lucru nu ar fi posibil, in oricat de proasta forma ar fi germanul. Acum daca ai cauciucuri noi, depasesti pe unul cu cauciucuri uzate, chiar daca masina ta e mult mai slaba. Nu este normal. Kers si DRS sa zicem ca merg, insa pneuri care sa iti creasca timpul atat de mult pe tur dupa doar 10 minute de rulat nu este in regula deloc.
May 11th, 2011 la 2:58 pm
Daniel, ti-a scapat o mica greseala in ultima fraza din articol – ai o cratima in plus
May 11th, 2011 la 3:00 pm
@Cyrus: Multumesc pentru observatie, am corectat
May 11th, 2011 la 3:23 pm
Exista o doza de artificial insa este greu de spus ce inseamna “natural” in F1. Poate in perioada romantica exista, acum, intr-o era supertehnologizata cand lumea automobilului se afla la o rascruce si se vrea o revolutie verde pot sa inteleg un kers, pot sa inteleg si pneuri care aduc din nou strategia in prim plan. In F1 nu exista obiectivism, nu exista o singura masina pe care s-o foloseasca toti competitorii. 2010 nu a placut, au fost multi aici care criticau procesiunea. In 2011 e cu totul altfel. Poate ca daca s-ar limita dezvoltarea aerodinamica a monoposturilor..insa asa ceva e imposibil. Vor fi inovatii care sa inlocuiasca..Pana la urma e simplu. Un pilot rapid, daca are un monopost performant e greu de ajuns, implicit de depasit. Cu DRS-Kers sau fara. Exemplu elocvent este Red Bull cu Vettel. Chiar si Webber. Sunt multi fani F1 care vor fi multumiti doar atunci cand favoritii lor vor fi in frunte. DRS-ul avantajeaza pilotul mai rapid si descurajeaza jocul defensiv excesiv. Noua strategie il pune in valoare pe cel care depaseste ultimul.(vezi Webber-Alonso) sau (Vettel-Hamilton). Si mai schimba strategia calificarilor. Semnificativ. Daca imi place? Stiu un singur lucru. In timul cursei nu mai gasesc timp sa-mi iau berea din frigider.
May 11th, 2011 la 3:28 pm
Apropo de pneuri, fiecare pilot are la dispozitie acelasi nr de pneuri pt cele 5 evenimente din weekend. Depinde de fiecare cum le foloseste, cum testeaza, cum se califica si cu ce mai ramane in cursa. Cine invata lent testand excesiv sau se chinuie mai mult in calificari are pneuri proaste in cursa. Tot strategie se cheama.
May 11th, 2011 la 6:01 pm
nu va inteleg!!!!!!anii trecuti va plageati ca masinile merg card una dupa cealalta si vedeai schimbari de piloti,doar la boxe!Acum nu e bine ca sunt prea multe si sunt create artificial.Din pacate trebuie sa ne obisnuim cu o lume tot mai artificiala,dar uneori acest artificiu,face lucrurile mai interesante!!!
Din pacate asa se intampla cand imbini,un sport omenesc,cu unul al tehnicii,ca doar F1,nu este un sport,precum gimnastica,rugby sau sah,unde performanta tine strict de om!
May 11th, 2011 la 7:38 pm
@ mad79
Daca stam bine sa ne gandim, si F1 tine strict de om. Si masinile tot de oameni (mai exact niste ingineri) sunt facute. Unii le fac mai bine, altii nu, iar de aici apar diferentele de performante.
Si mie, asemenea multor oameni, imi pare rau sa vad intamplari de genul Schumacher – Buemi, dar per total sunt multumit de ce a oferit F1 incele 4 curse din startul sezonului. Asa cum a spus Diesel, toti pilotii au la dispozitie acelasi nr de seturi de pneuri cu aceleasi specificatii, dar mai depinde si de pilot la fel cum mai depinde si de cum a fost gandita masina. Am vazut ca sunt cazuri in care ambii piloti ai unei echipe au probleme cu uzura excesiva a pneurilor.
Ca o concluzie, nu pot spune ca aceasta este Formula 1 pe care mi-am dorit-o, dar se apropie mult de ce as fi vrut sa vad Si imi mai pare bine ca nu o mai vad la TVR ci la Digisport (imi pare rau, dar nu m-am putut abtine )
May 11th, 2011 la 8:41 pm
Marele Premiu al Statelor Unite din 1983 – Aia da lupta. Cautati pe Youtube prin cheia Nigel Mansel
May 11th, 2011 la 9:04 pm
De ce mi s-a sters postul anterior ? Chiar nu inteleg. Nu am incitat la violenta, nu am jignit pe nimeni. Doar mi-am expus parerea, printr-un limbaj decent si corect.
May 11th, 2011 la 9:17 pm
Cand eram sugar aveam alocatia mai mare (mama) si vedeam pe Youtube curse mai misto> GP SUA Comparati aceasta cursa primitiva (1984) cu cele de azi
http://www.youtube.com/watch?v=oFEPMb7IP6Q
Vai, ce nostalgic eu este
May 12th, 2011 la 7:33 am
Faptul ca sunt multe depasiri, este imbucurator.
Insa faptul ca Vettel scapa mai mereu singur in fata, si nu mai poate fi ajuns si depasit de nimeni, e ingrijorator. Faptul 2, aproape ca anuleaza faptul 1.
May 12th, 2011 la 7:55 am
Buna ziua. Domnule administrator AUTOMARKET,
Intrucat voi fi eliberat pentru buna purtare si voi intra in sistemul de probatiune, doresc sa fiu eliberat si de pe acest site. Sunt obiectul unei farse (cobai, sobolan, maimuta…) a “colegilor” de celula. Nu m-am inscris eu. Fiecare a postat ce-a vrut pe numele meu. Am acceptat ca sa invat. Am crezut ca o sa invat ceva nou prin dialog cu alti fani dar tot pe cont propriu descopar mai multe despre Formula 1. Nu ma simt bine pe Internet. Paznicii mi-au propus acest mod de socializare. Multumesc celor care m-au stimulat constructiv in dispute. Religia ma impiedica insa a ma implica negativ in realitate, fie ea si virtuala. Oricum, chiar si negativ, climatul e plicticos si fara umor. Nu stiu cum ma descurcam fara “colegii” de celula.
Nu am citit regulamentul si nu stiu cum sa ies. Probabil ca dvs. cunoasteti procedurile. Nu vreau sa devin recidivist si sa revin la acest calculator.
May 12th, 2011 la 8:13 am
@George005: Nu ti-a sters nimeni niciun comentariu. Comentariul tau a intrat initial in moderare pentru ca ai comentat pentru prima oara cu adresa respectiva de e-mail si a trebuit sa fie activat manual de mine. Este doar o masura de precautie pentru a evita spamurile.
May 12th, 2011 la 8:33 am
Domnule Daniel Popescu, v-as fi recunoscator daca mi-ati da un raspuns. Multumesc
May 12th, 2011 la 12:31 pm
Domnule Daniel Popescu, si eu astept un raspuns la mailul trimis inca dupa prima cursa. Am mai revenit cu inca un mail intre timp. Rugamintea mea este sa-mi sterge-ti contul de pe site-ul d-vstra. Va multumesc anticipat.
May 12th, 2011 la 11:45 pm
Si eu personal astept un raspuns si sper sa ma ajutati in rezolvarea problemei cu care ma confrunt, foarte similara cu ce se confrunta “ccb”. Poate ne ajutati pe amandoi cine stie.