Provocările (şi lipsa lor) din calendarul pentru 2012
Calendarul oficial anunţat de FIA pentru sezonul 2012 al Formulei 1 include câteva noutăţi majore comparativ cu versiunea aflată până acum în “draftul” editorului de text al lui Bernie Ecclestone.
F1 ESTE MAI SĂRACĂ FĂRĂ TURCIA
Prima şi cea mai importantă este renunţarea la Marele Premiu al Turciei după numai şapte ani de la debut. În mod ironic, vorbim probabil de cel mai spectaculos circuit creat de Hermann Tilke, apreciat pentru celebrul viraj 8 care provoacă dureri de cap producătorului de pneuri din cauza solicitărilor la care este supus cauciucul stânga-faţă.
Consolarea vine tocmai de la Austin, circuit care va include ceva asemănător, doar că acel triplu-viraj va fi de dreapta, nu de stânga.
Turcii plăteau 13 milioane de dolari anual pentru cursă, iar Bernie a vrut 26, pentru a egala “oferta” vecinilor maghiari. Interesant este că Spa-Francorchamps, un circuit cu n clase peste Istanbul şi, mai ales, Hungaroring, plăteşte “doar” 20 de milioane de euro. Este încă o dovadă că taxele percepute de Bernie nu au legătură cu atracţia circuitului în sine, ci cu poziţionarea geografică şi interesele personale ale britanicului.
Este, în acelaşi timp, un mare semn de întrebare pentru orice ţară europeană care ar putea fi interesată de F1. Este greu de crezut că în numai şapte ani turcii şi-au scos banii investiţi în construirea circuitului, mai ales că tribunele au fost goale ani la rând, astfel că o ţară care ar vrea să pătrundă în Marele Circ va avea o grijă în plus: ce facem dacă Bernie ne abandonează după doar câţiva ani? Circuitul de la Instabul Park nu găzduieşte nicio altă competiţie în afară de Formula 1.
STRUCTURA CALENDARULUI
Pentru prima oară din 1955 (!), nu va exista nicio cursă de Formula 1 în luna august. Asta pentru că Bernie a impus o pauză de vară record de 5 săptămâni intre ultima cursă europeană şi prima cursă asiatică din finalul sezonului. Motivul: Spa şi Monza vor avea loc la interval de numai 7 zile.
Efectul: ultimele 6 curse ale sezonului vor avea loc într-un interval de numai 8 săptămâni, motiv numai bun pentru echipe să-i transmită o nouă odă lui Bernie în semn de mulţumire pentru că le dă mult de lucru.
Singurul lucru care mai lipseşte este o cursă în luna decembrie. Dacă află Bernie că Marele Premiu al Africii de Sud din 1962 s-a desfăşurat în 29 decembrie…
Video via Alin Neacsu
September 1st, 2011 la 11:48 am
Bine ca a ramas mizeria aia de cursa de la Valencia.
Idioti
September 1st, 2011 la 8:39 pm
^Subscriu.
September 1st, 2011 la 10:42 pm
Criteriile si dreptul de a le fixa, sunt ale lui Bernie, ma mult sau mai putin obiective, in orice caz spectaculozitatea unui viraj 100la 100 nu face parte din calculele lui. Oricum nimeni nu ia in seama ca noi…unii sau altii,vrem sau nu un anumit circuit. Tin minte si Hungaroringul s-a confruntat cu un paricol asemanator,dupa vreo 4-5 ani,daca statul maghiar nu facea o problema de orgoliu national si nu venea cu bani,azi probabil nici ei nu mai erau. Intre timp au invatat cum sa faca sa se-nvarta rotile pe circuitul lor.
September 2nd, 2011 la 11:18 am
O gramada de bani risipiti pe logistica… si ar fii existat solutii f multe pt limitarea acestor cheltuieli
September 2nd, 2011 la 11:27 am
bine ca scoate turcia da de valencia o fi uitat )). in 5-6 ani o sa avem 15 curse in asia si 5 in europa. de imola si magny course nu se mai intereseaza nimeni. cand expira contractul cu monza si monaco le scoate si pealea. se pare ca in F1 acum conteaza interesele lu mosu bernie. cica baga paul ricard din 2013. circuitu ala are 3 tribune dea lungul circuitului sialea mie teama ca o sa fie goale. cei drept F1 face pasi gigantici. inapoi
September 2nd, 2011 la 2:58 pm
Asta e competitia dintre circuite,ies unele, intra altele. Regulile mult laudate ale economiei de piata. La un interviu al lui Bernie pt. televiziunea maghiara din vremurile de care pomeneam mai sus, acesta a deschis un sertar de la biroul la care se afla, a scos vreo 5-6 dosare, spunandu-le ziaristilor ca, pt. Oricare circuit ce iese din calendar, are 10 oferte de intrare. Concluzia,.. Pana la urma,au marsat la ideile lui cei mai multi dintre cei ce hotarau mersul F1. Extrapoland lucrurile la alt nivel cati nemti l-au urmat pe Hitler desi aproape toata lumea si-au pus-o in cap.. E un semn de intrebare : cum ajung unii sa conduca desi …la inceput par f.buni,cu idei novatoare,dar nu toate ideile sunt pe placul multimilor. Cei puternici stabilesc regulile, pana si in regnul animal. Brutal dar realist.