Talent si agresivitate
Acestea sunt cele doua calitati care i-au asigurat lui Kamui Kobayashi prezenta pe grila de start a Formulei 1 in sezonul 2010.
Cand am auzit prima oara ca japonezul il va inlocui pe Timo Glock in Brazilia ma asteptam la ce este mai rau. In fond, ce pretentii poti sa ai de la un debutant absolut in Formula 1, mai ales cand traisem experientele nu tocmai placute ale lui Alguersuari sau Grosjean?
Si totusi, modul in care Kobayashi i-a tinut piept lui Button la Interlagos a fost semnalul ca, pe langa ochii oblici, japonezul ar putea avea si ceva talent.
Insa nu am fi aflat niciodata daca a fost vorba de talent sau de un simplu foc de paie daca problemele medicale ale lui Glock nu ar fi continuat.
Asta pentru ca japonezul si-a confirmat din plin talentul in Abu Dhabi, atunci cand a reusit o manevra spectaculoasa de depasire in fata aceluiasi Button, proaspat campion mondial. Da, stiu ca Button tocmai iesise de la boxe si avea un monopost mult mai greu decat Kobayashi, insa puneti-va cateva secunde in pielea niponului. Ati fi avut agresivitatea necesara sa incercati o depasire in fata campionului mondial, riscand sa ratati o clasare in puncte? Hmm, asa ma gandeam si eu.
Si ca sa inchei intr-o nota amuzanta, Kobayashi declara la finalul sezonului ca, daca nu va reusi sa-si asigure locul in Formula 1 in 2010, va munci din nou in restaurantul de sushi al tatalui sau din Japonia, pentru ca nu are bani sa isi cumpere un loc in Marele Circ (nu, nu e nicio gluma).
Ei bine, industria de sushi a pierdut un bucatar, dar Formula 1 a castigat un pilot.
December 17th, 2009 la 2:08 pm
Un adevarat samurai pe circuit
December 17th, 2009 la 2:46 pm
bravo lui frate, sunt mandru ca va exista inca un pilot care va stoarce totul dintr-un motor Ferrari .FELICITARI !
December 17th, 2009 la 4:43 pm
@vulpe andrei:)…ai dreptate…motorul isi va scuipa pistoanele pe toba de esapament:))..are talpa groasa japonezu:)…ma bucur pentru el…mai ales ca sauber folosesc motoare ferrari…superb
December 17th, 2009 la 5:22 pm
Eu cred ca s-a descurcat de minune
December 17th, 2009 la 5:41 pm
Foarte bine ! F1 are nevoie de astfel de piloti
December 17th, 2009 la 10:38 pm
depinde si de motorul care i se da,ca doar n-o sa fie ultima varianta.Nu-s prosti cei de la Ferrari.Si cei de la Toro Rosso au motoare Ferrari….
December 17th, 2009 la 11:31 pm
Motoarele furnizate de Ferrari, Mercedes si Renault, sunt identice pentru oricare echipa, fie ea Torro Rosso si Sauber Petronas motorizate de Ferrari, McLaren si Force India motorizate de Mercedes si evident, Red Bull motorizata de Renault.
Din pacate ignoranta unora este pur si simplu infinita.
December 18th, 2009 la 10:59 am
Andrei.. esti sigur ? … cand s-a trecut la motoarele mai mici ferrari inca dadea la atii motoare v10 de 3l “de-tunned” ( si eu is ignorant la aspectele astea … din pacate in ultima vreme nu am tinut pasul cu toate evenimentele )
December 18th, 2009 la 11:12 am
@unckle-cand s-a trecut la 2.4 v8 s-a trecut la toata lumea , asa ca nu stiu unde ai vazut tu ferrari cu 2,4 si sa dea la altii 3.0, zic ca te inseli
December 18th, 2009 la 1:09 pm
@Unckle: Asa spune regulamentul, ca motoarele sunt identice atat pentru echipa mama cat si pentru echipele…. care cumpara acel motor. Si asta pentru ca sunt verificate, sigilate si mai ales in numar fix. FIA verificat sa fie atat identice, cat si sigilate, cat si numarul.
Acuma este cam ciudat cand motorul este standard…. ca Sauber de pilda sa foloseasca… motoare V10… care sunt impotriva regulamentului.
December 18th, 2009 la 1:58 pm
O fi noul Montoya…? Daca da, sper sa nu pocneasca motoarele unul dupa altul. Ar fi pacat pentru ca omul clar are talent.
December 18th, 2009 la 10:52 pm
@unkle…:)):)).. bine tata….tine-o tot asa:))..cum ai putut sa judeci asa ceva?:)):))..dar noh…acum ce ar fii ca pentru echipa ta de suflet…adik mclaren…mercedes sa le frunizeze motoare mai slabute sa zicem asa pt mclaren:))….dar noh…fiecare cat il duce bibilica…
December 19th, 2009 la 10:56 am
Daca nu ma insel unckle are ceva dreptate, a fost o exceptie de la regulament in anul in care s-a trecut la motoarele de 2.4 l. O echipa a folosit timp de un an vechile motoare de 3 l dar avea admisia de aer mai mica pentru a limita volumul de aer si implicit puterea motorului (asta era acel “de-tunned” la care se face referire) tocmai in ideea de a egaliza cat de cat performantele. Iarasi daca nu ma insel era vorba de Toro Rosso dar nu mai tin minte motivul.
December 19th, 2009 la 12:22 pm
Kobayashi a facut o figura frumoasa, a dat tot ce a putut, a condus cu suflet. Ma bucur de el, si sper sa ne arate cit mai mult din talentul sau.
December 19th, 2009 la 3:27 pm
Referitor la Torro Rosso, da este adevarat ce spune Horted, din pacate… motoarele folosite nu erau motoare Ferrari ci motoare Cosworth. Acele motoare aveau niste modificari de rotatie, air intake si inca cateva chestii, tocmai pentru ca erau mai puternice decat specificatiile initiale ale motoarelor V8.
Incepand cu 2007, Ferrari vor furniza motoare pentru Red Bull, dar aici discutam deja de V8, varianta Ferrari fiind aproximativ identica cu varianta Torro Rosso, ma refer la perfomante si varianta.
Totusi eu ma refeream doar la sezonul 2009, unde motoarele sunt identice pentru orice echipa care foloseste motoarele unui constructor, fie el Ferrari, Mercedes sau Renault. Incepand cu 2008… si pana s-or plictisi, motoare vor fii identice si posibil foarte asemanatoare ca varianta,datorita inghetarii dezvoltarii. Gasiti informatii detaliate pe site-ul oficial al Formulei 1.
P.S. Sportul este frumos in esenta lui dar un pic de informare nu strica, deh regulamentul ala nu este asa de forma
December 20th, 2009 la 1:03 am
@Erata: Inlocuiti Red Bull cu Torro Rosso