Respect pentru Red Bull

Chiar dacă ordinea Vettel – Webber – Alonso din Marele Premiu al Braziliei s-a menţinut pe parcursul ultimelor 90% dintre tururi, trebuie să mărturisesc că rezultatul final al cursei a fost, pentru mine, unul surprinzător.

Cei care în timpul cursei au aruncat un ochi şi asupra contului meu de Twitter ştiu probabil la ce mă refer. Am fost ferm convins că Red Bull va apela la ordine de echipă, în special în momentele în care diferenţa dintre Vettel şi Webber scăzuse gradual cu 0.3 secunde pe tur până la 1.5 secunde.

M-am înşelat, însă nu ştiu dacă trebuie să-i felicit sau să-i critic pe cei de la Red Bull pentru modul în care gestionează această luptă pentru titlu. Poziţia mea referitoare la ordinele de echipa mi-a atras nenumărate critici după evenimentele de la Hockenheim, însă chiar şi în aceste condiţii nu sunt convins că Red Bull a luat cea mai bună decizie.

Pentru Formula 1 ca sport, ceea ce face Red Bull este minunat: promovează lupta deschisă intre coechipieri. Când o echipă este capabilă să domine campionatul în maniera în care a făcut-o Red Bull în 2010, o asemenea tactică asigură, până la urmă, spectacolul şi imprevizibilul în campionat. Iar fanii Formulei 1, indiferent de echipa de suflet, exact asta îşi doresc: spectacol şi luptă de egal la egal.

Pentru Formula 1 ca afacere, ceea ce face Red Bull este groznic: da, Dietrich Mateschitz tocmai calculează câţi bani va primi în cont pentru titlul constructorilor, însă pentru fani prestigiul unui titlu mondial la piloţi este mult mai important. Iar Red Bull este pe cale să-l piardă în faţa unei echipe care a aruncat toată ouăle într-un singur coş.

Iar faptul că Red Bull se încăpăţânează să adopte aceeaşi filosofie şi în Abu Dhabi este o dovadă că Horner nu este ipocrit. Pur şi simplu, principiul “cel mai bun să câştige” este mai important pentru el decât orice altceva.

Indiferent dacă ne place sau nu ce se întâmplă, dacă suntem de acord sau nu cu ce se întâmpla, trebuie să respectăm decizia Red Bull. Red Bull merită respect pentru simplul motiv că, într-un sport în care banii dictează interesele, există câţiva “nebuni” ce alcătuiesc o “echipă de petrecăreţi” care încearcă să demonstreze că titlul mondial în Formula 1 se poate câştiga şi altfel.

Deşi foarte asemănătoare, între cele două fotografii de mai jos există o diferenţă majoră. Una de filosofie. Iar eu unul prefer să-l văd frustrat pe Webber pentru că nu este favorizat decât să-l văd trist pe Massa că nu i se acorda aceeaşi şansă cu Alonso.

Webber_Vettel_podium

Massa_Alonso_podium

Etichete: / /

66 comentarii la “Respect pentru Red Bull”

  1. EndlessDarkness spune

    De ce nu pui si poza din Corea cu baietii de la Ferrari?

  2. EndlessDarkness spune

    “Coreea” :P

  3. Diesel spune

    Nu este o situatie noua.Mai ales la Ferrari.Asa au facut performanta cu Schumacher.Mai ales in conditiile in care Red Bull au reusit sa faca cea mai buna masina, celor de la Ferrari nu le-a ramas decat regruparea si impunerea unui varf de lance eficient.Sa fim seriosi, in termeni de performanta Massa e departe de Alonso.Dar Daniel, spune-mi te rog, chiar crezi ca Red Bull nu au un favorit?Eu cred ca toata bravada asta “sportiva” mascheaza intentia de a-l propulsa cu orice risc pe Vettel in postura de campion.Si stim si cine e in spatele lui.Horner e papusa..papusarul e altul.Si mai e ceva..acea situatie, cu aripa fata, tot de echidistanta tine?Eu n-am vazut ca Massa sa alerge cu un monopost inferior lui Alonso..Chiar credem in Alba ca Zapada?Sau e doar o forma de marketing bine ambalata..

  4. Diesel spune

    Iar afirmatia cum ca functie de situatie fiecare pilot va decide singur..cum iti suna tie asta?Mie imi suna a ordin de echipa prestabilit.Pilotii Red Bull mai degraba il simpatizeaza pe Alonso decat intre ei…fara ordin de echipa niciunul nu-si va ceda pozitia.Si daca o vor face vor avea grija sa se vada.Asa cum a facut Massa.

  5. meseriasu001 spune

    Cred totusi ca amestecam lucrurile.Sunt doua situatii total diferite.
    Una este sa aplici strategia ordinelor de echipa in situatia in care unul din piloti nu mai are nici o sansa (dupa un sezon execrabil) si alta sa o aplici in cazul in care ambii piloti ai echipei au sanse reale.
    Este greu de luat o decizie mai ales in cazul in care ambii piloti sunt foarte valorosi si foarte orgoliosi in acelasi timp.
    Cele bune!

  6. lev spune

    Cu tot respectul,daca pozitiile celor doi de la Red Bull erau invers in clasament,mai mult ca sigur vedeai ordine de echipa,sa fim seriosi.
    Ei sunt acum atat de „corecti” pentru ca Vettel este in spate si trebuie sa incerce sa iasa campion.NEAPARAT!

  7. Daniel Popescu spune

    @lev: Intr-adevar, asta este un mare semn de intrebare, semnalizat poate si de alte evenimente din acest sezon. Dar… la Monaco au terminat in formula Webber – Vettel, fara ordine de echipa.

  8. Daniel Popescu spune

    @meseriasu001: Hockenheim a fost cursa 11 din 19, abia se trecuse in a doua jumatate a sezonului. Iar la momentul respectiv Massa avea matematic mai multe sanse la titlu decat avea Button inainte de Interlagos.

  9. Daniel Popescu spune

    Diesel: Hai sa ne punem putin in locul lui Vettel. Eu unul as prefera sa ia titlul nesuferitul de Webber decat Alonso. Pentru ca, pana la urma, asta ar reprezenta o imensa satisfactie pentru toti cei care muncesc la Red Bull Racing. Si nu cred ca as putea da ochii cu mecanicii si inginerii dupa cursa daca as refuza sa-i dai titlul pe tava lui Webber.

    Pur si simplu, cu sau fara ordin de echipa, Vettel ii va ceda victoria lui Webber. Singura intrebare este daca in ultimul tur al cursei din Abu Dhabi se vor gasi in aceasta ipostaza.

  10. F1-zone spune

    La Hockenheim Button avea mult mai multe sanse decat Massa.De ce nu le comparam sansele luand ca reper acelasi eveniment?Massa, dupa cum evolua(calificari-cursa) avea cele mai putine sanse dintre cei 6 iar pt asta nu trebuia sa fii manager de echipa.

  11. THEO55 spune

    Asa cred si eu ca este . Toti trei aveti dreptate , din punctul meu de vedere . Ferari a impus ordine de echipa in momentul cind aveau o singura optiune : titlul la piloti . Cum Masa este departe de Alonso, era normal ca acesta sa fie ajutat de toata echipa in acest demers . La Red Bull situatia este delicata : ambii piloti au sanse reale la titlu . Eu nu cred ca , in aceasi situatie , cineva ( oricare din echipe) ar fi dat ordine de echipa , de a cistiga un anumit pilot , este un non-sens . Pe de alta parte , sunt convins ca ,in cadrul echipei sunt decizii clare pentru diferite situatii ce vor apare in ultima cursa .

  12. Diesel spune

    Nu stim ce gandeste Vettel.Nici nu-i cunoastem caracterul.Cert este ca nu e lipsit de ranchiuna si ca poate sa muste.Vezi declaratiile anterioare.Bun, si daca il lasa pe Webber, o face in numele echipei, nu?Massa, nu tot in numele echipei si-a cedat pozitia?Chiar nu se vede ca e acelasi lucru?Singura diferenta o constituie cronologia…Si pana la urma, Alonso poate abandona pe ultimii metri, e sportiv sa-l lase pe Webber sa treaca?Daniel..:)

  13. lev spune

    @Daniel Popescu
    De acord cu tine,dar la Monaco era prea riscant si prea pe fata o eventuala depasire a lui Vettel asupra lui Webber.Si,pana la urma,era prea devreme in timpul sezonului,de abia a 7 cursa.

  14. Diesel spune

    THEO55-absolut corect, asa cred si eu.Deja analiza cursei a fost facuta de Red Bull pt Abu Dhabi.Totul este prestabilit, functie de ceea ce va face Alonso.In rest, doar declaratii de presa.

  15. Diesel spune

    Ipoteza-Daca Alonso abandoneaza in primul tur, si Vettel e in fata lui Webber eu pun pariu ca Webber nu va fi lasat sa atace:)

  16. @Diesel spune

    depinde…daca sunt in formatie 1-2 nici n`are rost;)…daca sunt mai jos de 5 s`ar putea sa`l vedem pe webber atacand…dar cand e vorba de redbull nu ai cum sa ii vezi mai jos de 3 fara alonso:)))

  17. scuderia spune

    totusi…eu vad un contact in timpul cursei intre cei 2 coechipieri de la red bull. apropo…care e fazacu “echipa de petrecareti?” ca nu am prea inteles

  18. Daniel Popescu spune

    @scuderia: Dupa cursa, Horner si-a manifestat bucuria ca Red Bull a ajuns sa castige titlul la constructori dupa ce in 2005 au fost priviti ca o echipa de petrecareti, pentru ca nimeni nu stia ce cauta Red Bull, un producator de bauturi energizante, in Formula 1.

  19. ionut spune

    baieti, n-o mai aburiti cu comentarii despre sportivitate … RBR vrea ca vettel sa iasa campion si sustin kestia cu sportivitatea din 2 motive : da f bine la public si le maskeaza intentiile …. it’s that simple ! imipoate spune cineva daca alonso nu e in puncte sa zicem si lpsa se da intre vettel si webber, aflati pe locurile 1-2, atunci e egalitate de puncte , dar cine va lua campionatul ? a calculat cineva cate locuri 2 are fiecare ?? off the topic … cum pot trimite o sugestie la FIA ca pole-positionurile dintr-un campionat sa fie criteriul de departajare in caz de egalitate de puncte ?? stiu ca in acest an asta l-ar ajuta pe vettel si cred ca ar si merita …. dar macar pt viitor …

  20. lev spune

    @ionut
    la egalitate de puncte castiga webber pentru ca are 4 locuri 2(malaezia,belgia,japonia,brazilia) fata de 2 ale lui vettel(monaco,singapore).

  21. ionut spune

    @lev … ohhh damn it …. atunci ce dreq gandesc redbull? li se pare ca un mclaren o sa fie pe 2 si alonso pe 4?? fucking idiots… pe alonso oricum nu-l suport dar pe webber l-as accepta pana la urma daca vettel nu se poate ………damn

  22. viduka spune

    daca vettel castiga si webber termina pe 2 intradevar sunt la egalitate de puncte dar vettel cu aceea victorie face 5 iar webber ramane cu 4 victorii.vettel tre sa castige iar alonso sa terminepe cel mult locul 5 daca nu ma insel

  23. ally_great spune

    1+1=2 Red Bull si-au adjudecat dreptul dupa o munca continua de atatia ani. Toate declaratiile sunt spuse intr-un ambalaj extrem de frumos. Din afara totul e perfect, doar ca fiecare stie exact ceea ce isi doreste . Webber e constient ca are prima sansa, dar e si frustrat pentru ca simte ca Vettel e la fel de determinat si mai rapid. Nu stiu daca e impins de la spate de echipa. In cursa se pot intampla prea multe si imi aduc aminte de sfarsitul sezonului 1996, cand ajunsi la ultima cursa, Hill si Villeneuve aveau sanse matematice sa castige campionatul. Hill avea nevoie de 1 punct, iar Villeneuve de 10 (adica de victorie). Villeneuve a pierdut o roata si a pierdut orice sansa, iar Hill a castigat cursa si a devenit campion mondial. Oricum, statutul lui Hill in echipa Williams era cam acela care il are Webber acum la RBR. Una peste alta, doresc ca titlul pilotilor sa fie castigat de un pilot al taurasilor :) Va las pe voi sa il alegeti :P

  24. ally_great spune

    Sugestive cele 2 fotografii. Trebuiau atasate si unele de la conferintele de presa de dupa cursa, acolo figura de mobilier a lui Massa a fost cu mult mai sugestiva. Sa ma scuze fanii Ferrari, dar m-am distrat enorm dupa vizionarea celor 2 momente.

  25. scuderia spune

    :) ok. ms daniel

  26. F1-zone spune

    ally_great-da, probabil ca ai uitat anul de gratie 2007 cand Massa facea aceleasi oficii insa pentru alt pilot nr.1, de la Ferrari.Atunci era in regula, nu-i asa?Selectivi mai sunt unii..si usor amnezici.

  27. ally_great spune

    2007 a fost unul minunat, cum nu am mai avut decat cu 10 ani in urma. Nu cred ca pilotul de care amintesti a fost nr.1 la Ferrari. Dar cu siguranta Massa s-a transformat in nr.2 pentru simplul fapt ca nu a putut si nu poate mai mult. Punct!

  28. F1-zone spune

    nu e amnezie, nu-ti convine realitatea care spune ca in 2007 in Brazilia echipa Ferrari l-au avantajat pe nr.1 din acea vreme in dauna lui Massa.Fara acele puncte nu castiga titlul.Punct.

  29. ally_great spune

    F1-zone deviezi de la subiect, mi-am spus parerea mai sus, nu mai am ce comenta despre 2007 sau 2008 sau lasa! Scuza-ma , cel amnezic, sau orb esti tu :)

  30. Maka spune

    Ma gandesc numai la motorul chinuit si deja la a treia cursa a lui Alonso si la faptul ca al lui Vettel are o cursa de uzura in minus.

    Oircum ar fi, e spectacol si oricare din ei ar castiga, merita. Alonso pt ca a facut eforturi supraomenesti cu masina aia, Webber o victorie care sa ii incununeze cariera iar Vettel ar fi o incunuare a tineretii si promisiunea ca vom vedea multe de la el in urmatorii ani.

    Invers judecand, daca Vettel pierde, primeste lectia care i-ar putea aduce maturitatea ce ii lipseste si la condus la greseli, Webber este totusi mai putin rapid decat Vettel si ar putea sa plateasca pentru asta iar Alonso ar putea sa primeasca o lectie de moralitate privitoare la schimbul nesportiv de locuri in echipa.

    As vrea sa fie deja duminica….

  31. Cristy spune

    @F1-zone si @ally_great esti fan Kimi Raikkonen si eu sunt dar trebuie sa fim fermi adevarul e la mijloc…adevarul e ca acella nu a fost ordin de echipa a fost….o tinere mai prelungita a lui Felipe la boxe….deci totusi Ferrari poate spune ca nu e ne aparat ordin ca au avut problema cu montarea unei roti de exemplu asa cu puteau proceda in Germania ala nu e ordin de echipa Da l-au favorizat pe Kimi pentru ca el avea sanse…acuma ce ar fi ca Ferarri la Abu Dhabi sa il favorizeze pe Felipe . Totusi e fortat sa zic asta dar oarecum situatia din 2007 e identica decat ceea de anul asta adica Hamilton si Alonso sunt Vettel si Webber si un intrus care atunci era Kimi acuma este Alonso. Vettel ,,preferatul ” echipei ca si Hamilton de atunci ,iar Alonso Webber de astazi…un pilot in umbra pilotului favorit de echipa . Iar in cealalta balanta Kimi Raikkonen un pilot care nu prea avea sanse inainte ultimelor 2 curse nu prea avea sanse reale…. 1. Hamilton 107 pct 2. Alonso 95 3. Raikkonen 90 pct si totusi o cursa tot pe ploaia in China (ca si in Korea) in care Hamilton abandoneaza si outsiderul castiga….,iar de aici lupta e relansat doar ca …diferenta e ca Kimi nu a trecut pe primul loc in clasamentul general a ramas tot pe 3 cu o cursa inainte de final c-am asta ar fi diferenta majora ca minore ar fi ca anii nu sunt la fel aproximativi.

  32. ctlnmihai spune

    mişto comm-ul maka.. ai sintetizat mai bine decât însuşi autorul acestui blog ,tot acest sezon.

  33. Cristy spune

    A si am uitat sa spun respect RBR pentru toata maniera in care au gestionat sezonul 2010 si buna comporatia intre cele 2 poze se vede ca Alonso si Vettel sunt foarte entuziasmati foarte mandri iar Webber in gandul sau se putea mai bine iar Massa complet dezamagit….buna ideea frumos articol :)

  34. dmd spune

    @Daniel Popescu – Din nou se pare ca omiti un lucru esential in comentariul tau. Daca ai curiozitatea sa studiezi timpii cu care au fost cronometrati pilotii Ferrari in toate evenimentele oficiale ale acestui sezon, o sa constati ca Alonso a fost in proportie de 80-90% mai rapid decat Massa cu 0,5 secunde (ENORM); iar rezultatele de cursa de asemenea sunt evidente: Massa e pe nicaieri. Nu acelasi lucru il putem spune despre echipa RBR unde Vettel si Webber sunt sensibili egali ca valoare dar austriecii ar fi in stare sa riste unica sansa de a deveni campioni mondiali la piloti prin Webber si continua ca nebunii sa creda in Vettel. Deci daca ar fi sa tii cont de parerea mea utila titlul articolului tau ar fi trebuit sa se numeasca: VETTEL SAU…NIMIC!

  35. Cyrus spune

    Dau dreptate celor care spun ca daca Vetel ar fi fost in fata lui Weber, am fi avut ordine de echipa. Dar motivul ar fi unul nu chiar atat de meschin cum se crede: Vetel este un pilot tanar si talentat, iar cei de la RedBull vor sa-l pastreze cat mai mult timp posibil.
    Daca iar fi cerut sa-i cedeze locul lui Weber, nu-l va putea opri nimeni sa plece la alta echipa peste vreo 2 ani. Iar acum va fi mult mai atasat de echipa, pt ca i-au pastrat sansa chiar daca e mult in spate.
    In plus, cum deja am vazut de multe ori in acest an, se poate intampla orice. O problema tehnica pt Weber sau o greseala in calificari sau cursa si adio titlu. Insa acum au sanse cu ambii piloti sa castige. Daca va fi oportun, nu va fi o problema sa faca rocada in ultima cursa.
    Si Alonso va avea nu un singur adversar, ci doi.

    Totusi din cei 3, cei care merita intradevar sa castige sunt 2 piloti: Alonso si Weber.

  36. Cyrus spune

    Am spus atasat de echipa in sensul cum este si Hamilton atasat de McLaren. Si-l inchipuie cineva pe Hamilton alergand pt Ferrari :)

    Apropo, ati observat ca Kimi Raikkonen pe acest site are doar FANE? Sincer nu-mi aduc aminte sa fi dat peste vreun fan anul acesta. Corectati-ma daca gresesc ;)
    Si cei mai interesant este ca toate blameaza echipa Ferrari si pe coechipierul finlandezului cat a fost la echipa “tomatelor”

    Daca cineva nu vrea sa accepte realitatea, poti sa-i aduci toate argumentele din lume – oricum se va incapatina in continuare

  37. marian0904 spune

    Daniel, te ambalezi cam tare cu “principialii” de la RBR si, in general, se ambaleaza cam multa lume pe acest forum. Dupa mine Vet a facut bine castigand, in acest fel fiind 2 contra 1 la Abu Dhabi. In plus, este foarte probabil ca fiabilitatea motoarelor sa fie foarte importanta.
    Am mai zis-o: nu cred ca sunt piloti nr 2 in echipe, asa ca nici un pilot nu este obligat sa indeplineasca ordine. Dar faptele au aratat ca, atunci cand a trebuit, au indeplinit ordinul. La fel va face si Vet daca va trebui, a recunoscut. Discutiile de dupa nu vor conta.

  38. Bogdan spune

    Din motive pur emotional sunt solidar cu Webber.
    Nu pot insa sa trec cu vederea faptul ca si’a facut’o cu mana lui atunci cand, cursa trecuta, a fortat aiurea si a abandonat.

    In ceea ce-i priveste pe cei de la RBR … hai sa fim seriosi! Oricum am rasuci problema spre studiu concluzia va fi aceeasi: Vettel este viitorul pentru ei si ei forteaza ca sa il impuna. Iar asta este inca un motiv ca sa imi doresc ca Webber sa iasa campion impotriva acestui deziderat al echipei.

  39. michael_schumacher spune

    Respect pentru Red Bull si Respect pt tine Daniel!

    Esti singurul de aici impartial care are curajul sa spuna lucrurilor pe nume cu riscul de a fi linsat de unii fani.

  40. Diesel spune

    Stai linistit, nu-l linseaza nimeni pe Daniel, dimpotriva:)-dar tu esti fan Schumacher, iar ordinele de echipa din era Todt si Brawn de la Ferrari ar trebui sa-ti fie familiare, banuiesc ca te-ai bucurat de ele cand Schumacher a iesit campion mondial.A, esti fan Schumacher doar din anul asta..atunci inteleg:)

  41. Diesel spune

    Stai linistit, nu-l linseaza nimeni pe Daniel, dimpotriva:)-dar tu esti fan Schumacher, iar ordinele de echipa din era Todt si Brawn de la Ferrari ar trebui sa-ti fie familiare, banuiesc ca te-ai bucurat de ele cand Schumacher a iesit campion mondial.

  42. bogdan spune

    La fel cum si tu Diesel cred ca te’ai simtit extraordinar cand ia’i aruncat aroganta asta in figura.
    !
    Am recitit articolul de dimineata. Titlul nu reflecta concluziile. Si avand in vedere ca ei nu sunt tocmai impartiali nu vad ce respect ar merita din punctul asta de vedere.

  43. Diesel spune

    @bogdan-este o mare diferenta intre aroganta si ironia usoara.Ma bucur ca intelegi cum stau lucrurile.

  44. michael_schumacher spune

    @Diesel am spus in nenumarate randuri pe automarket si tind sa ma repet. Nu mi-au placut niciodata ordinele de echipa. Nu cred totusi ca unii vor intelege totusi ca Schumacher nu a castigat campionatul cu puncte adunate din “ordine de echipa” pentru ca era mult prea detasat in campionat. Fanii Ferrari se pot bate pe umeri la sfarsitul anului spunand ca a fost un an bun pentru ei. Mentalitatea si felul cum ai trateaza pe restul se reflecta in atitudinea fanilor! Eu va multumesc pentru ca ati fost asa previzibili si v-ati luat in brate favoritii fara sa ganditi catusi de putin sau sa huliti (si asta e valabil pentru mai multi nu numai fanii Ferrari) sau sa folositi anumite replici ale celor 2prezentatori de geniu de la TVR Miki & Kiki. Imi este rusine pentru evenimentele asemanatoare petrecute in era “Schumacher” la Ferrari. Voua va e?

  45. lev spune

    @Diesel
    Si cine ma rog, dupa parerea ta, ar fi trebuit sa-l bata pe schumacher dintre salo,massa,irvine sau barrichelo?sau,mai bine zis,cine dintre ei putea?!
    Ca sa nu mai zic ca a dominat clar la numarul de victorii(9 in 2000 si 2001,11 in 2002,6 in 2003,despre 2004 nu are rost sa mai vorbim)si era cam greu sa aiba nevoie de ordine de echipa.
    Si oricum ar fi fost,sa spui ca schumi a iesit campion mondial pe ordine de echipa…..

  46. schumy-mania spune

    Dar cand irvine si Barichello ii incetinea pe Hakinen si Raikkonen Michael sa poata “evada”, iti mai aduci aminte, “fan” Schumacher?Pt ca eu, indraznesc sa-ti spun ca nu esti fan Schumacher.Ti-ai pus doar un id.Daca ai fi fan Schumacher ai fi in asentimentul lui.Iar el a “respirat” Ferrari mai baiete.Sau ai fost fan Schumacher cand era la Beneton.Stiu, sunt offtopic dar mi-e greu sa ma abtin cand vad asemenea replici.

  47. RCZ spune

    @all
    si eu am fost fan Schumacher si inca sunt. dar nu voi regreta niciodata ordinele de echipa…din simplul motiv ca acestea isi au rolul lor bine definit in economia uni campionat….in austria, cand a fost acel imens scandal cu rocada intre Schumi si Barri, toti au sarit ca arsi…in SUA Schumi i-a facut cadou o victorie lui Barri…nimeni nu avea de unde sa stie ce va fi spre finalul de sezon. a fost o masura de precautie, sa-i zic asa. datorita faptului ca Schumacher era muuult mai rapid ca Barrichello, eu consideram o prostie ca acesta sa fie tinut in spate doar ca asa e moral. La fel s-a intamplat acest an cu Alonso si Massa. Sa fim seriosi….Massa e la ani lumina de Alonso in materie de performanta…
    in concluzie, sunt pentru ordine de echipe atunci cand diferenta dintre piloti este eveidenta. (si al Ferrari a fost cazul din ‘96 pana azi).

  48. Diesel spune

    lev-Schumacher a ajuns la Ferrari in 1996 pentru ca, in jurul lui sa fie construita o echipa performanta.Din start a fost nr.1.Pana sa ajunga in 2001 cand castiga detasat cu o supermasina au trecut ani grei pentru Schumacher, cand, intr-adevar avea nevoie de ajutorul unui team-mate loial.Asta din cand in cand.

  49. popicul spune

    Oare va mai amintiti cum s-a desfasurat finalul campionatului in anul in care Schummi si-a rupt piciorul si Edy irlandezul era cu sanse la titlu.
    In Japonia Schummi a tras ca un nebun si nici nu s-a sinchisit de sansele coechipierului lasand ca titlul sa ajunga la Hakinen.
    Atunci zvonurile spuneau ca nu se dorea ca Irvine sa devina campion.
    Poate ca si acuma un Weber campion ar incurca niscai socoteli mai speciale

  50. lev spune

    @Diesel
    In 1997,cu o masina mult inferioara si fara ajutorul lui Irvine, a fost cat p-aci sa castige campionatul!
    @popicul
    Eu mi-aduc aminte ca schumi a revenit in penultima cursa(malaezia) si i-a cedat victoria lui Irvine,care era pe 2.In JAponia,a tras ca nebunul ca sa-l prinda si sa-l tina pe Hakkinen,ca Irvine oricum n-avea sanse sa o faca.Si avea un minut jumate avans,ce trebuia sa faca sa bea o cafea pana venea Irvine?

  51. The Wall spune

    Horner pozeaza frumos, in spatele declaratiilor se afla sustinerea ferma “principiala” a lui Vettel.

  52. Johann spune

    Respect pentru Red Bull, titllu este superficial, cred ca respect prostia din cadrul RBR ar fi cel mai bine, cum naiba au putu gandi ca in abu dhabi vor fi tot pe 1 si 2, daca ma gandesc bine Alonso are un motot aproape nou ramas din prima cursa cand au schimbat motoarele dupa antrenamente parca, pe cand “super”Vetel a spart vreo 3 si doar cel din Belgia il mai are bun ca atunci a facut-o de “oaie cu Button”, pentru mine e clar, au pierdut titlul la piloti, iar la anul o sa intre in anonimat asa cum au si intrat, “super Vetel s-a nascut talent si o sa moara speranta”, ferrari-alonso este iar o epoca de genu ferrari-schumi

  53. Diesel spune

    http://www.youtube.com/watch?v=6SdubVYrxPE&feature=player_embedded

    replica lui Webber la subiect:)

  54. michael_schumacher spune

    @ popicul. Tu te uitai la altceva nu la F1. Cand s-a reantors dupa accident Schumy i-a cedat locul lui Irvine, asa cum spune si Iev, problema a fost ca masinile Mclaren erau mult prea performante in acea perioada si cu un cuplu de piloti ce rar faceau greseli au facut legea in ‘98 si ‘99. Oricum irvine nu avea determinarea si valoarea lui Schumacher.

  55. Daniel Popescu spune

    @ally_great: Chiar ma miram ca nu gasesc fotografia cu Massa mult mai suparat decat in poza de aici. Uitasem ca nu a afisat figura aia pe podium, ci la conferinta :)

  56. Neo spune

    E bine scris articolul si imi place ca iti argumentezi limpede parerile. Asta nu ma face, insa, sa fiu de acord cu tine. Impresia mea pe durata acestui sezon a fost ca RedBull nu da ordine de echipa pentru ca asta ar insemna sa-l sustina pe Webber in fata lui Vettel, iar acesta din urma este “the bosses favorite pet”. Daca rolurile s-ar fi schimbat, Webber ar fi fost trimis imediat in slujba lui Vettel si neamtzul stie asta. De aici vine si frustrarea de a nu fi fost capabil sa-l domine pe australian sezonul asta. Ce face RedBull nu e demn de apreciere. E o marsavie cosmetizata frumos de un PR inspirat.

  57. Daniel Popescu spune

    @dmd: Ca Alonso a fost cu cel putin o clasa peste Massa in 2010 nu am negat niciodata. Dar sa impui ordine de echipa in cursa 11 din 19 in conditiile in care amandoi au sanse matematice si ordinele de echipa sunt interzise de regulament, e cam prea mult.

    Despre Red Bull, joaca la doua capete. Au sanse sa castige titlul cu ambii piloti, dar si riscul de a rata titlul este mult mai mare. Ce s-ar fi intamplat daca il fortau pe Webber castigator in Brazilia, iar in Abu Dhabi ii exploda motorul? Toata lumea ar fi zis ca trebuia sa-i trateze egal pe piloti in Brazilia…

  58. Neo spune

    Faptul ca Ferrari a impus de la inceput cine e number one in echipa si cine e pilot de sacrificiu le va aduce titlul la piloti anul asta. “Poezia” (care nu e poezie, e frustrare ca nu castiga Vettel!) celor de la RedBull va reusi doar sa demonstreze cum poti sa ai cea mai buna masina si totusi sa pierzi titlul. Astea cu “ce frumos ca nu dau ordine de echipa” o sa se intoarca si o sa-i muste rau de tot pe RedBull. Asta daca nu cumva fac altceva decat afirma si il sustin totusi pe Webber in ultima cursa. By the way: australianu’ are motor nou in Abu Dhabi. What about them fishes? :) )

  59. ally_great spune

    http://photos.gpupdate.net/large/159501.jpg asta e una dintre pozele alea reusite ale lui Massa :D

  60. Daniel Popescu spune

    @Neo: Din cate stiu eu, Webber a pus pe monopost ultimul motor nou in Coreea de Sud.

  61. lev spune

    @ally_grea
    foarte tare poza aia,m-am prapadit de ras nu alta!!!t

  62. RCZ spune

    @Daniel
    ai dreptate. Ferrari trebuiau sa impuna ordine din prima cursa, nu din a 11. asa macar stia si Massa o treaba. a fost singura lor greseala.
    apropo….tu chiar il vezi pe Massa campion atata timp cat in joc sunt Alonso, Webber, Vettel si Hamilton?

  63. Daniel Popescu spune

    @RCZ: In momentul actual, luand in calcul pilotajul si nu punctele acumulate, nu are nicio sansa.

    In 2006 a fost in umbra lui Schumi si nimeni nu-i putea cere mai mult. In 2007-2009 a fost capabil sa fie in centrul atentiei la Ferrari pentru ca Raikkonen, stim cu totii, este Iceman.

    Totul s-a schimbat pentru el in 2010 odata cu venirea lui Alonso. Ma rog, el insista ca toate problemele din 2010 au drept cauza incapacitatea de a gestiona corect pneurile. Si promite ca in 2011 lucrurile vor sta altfel pentru simplul motiv ca va utiliza pneuri Pirelli.

    Ramane de vazut.

  64. EndlessDarkness spune

    Probabil fanii Formulei 1 sufera de “convenient amnezia” daca nu-si mai amintesc sezoanele 1998 si 1999 cum au fost ele in realitate. In 1998 Schumacher a pierdut titlul nu pentru ca Hakkinen era mult prea bun ci pentru ca a gresit la Spa (unde a abandonat cand putea prelua sefia clasamentului, sau a fost kamicazat de Coulthard cine stie :P ) si la Suzuka a calat motorul in turul de incalzire. In 1999 in schimb, Irvine avea toate sansele sa-i bata pe amatorii de la McLaren pentru ca oricum cei de la McLaren erau intr-o bezna totala si absoluta. Altfel nu pot sa-mi explic cum echipa campioana in 1998 a pierdut titlul la constructori si era sa piarda si titlul la piloti in fata a 2 locotenenti… Irvine si Salo :P Oricum Hakkinen a castigat titlul in fata lui Irvine la numai 2 pct distanta, exact acele 2 locuri pierdute de Irvine cu schimbul bucluclas. Dar, pentru Hakkinen… sfarsitul carierei era deja aproape.

    Situatia este foarte asemanatoare cu cea din anul acesta doar ca rolulile s-au inversat. Red Bull au toate atuurile in mana si este posibil sa piarda titlul la piloti, dar macar l-au luat pe cel la constructori. Spun exista sanse si este posibil dar totusi cei de la Red Bull sunt avantajati de superioritatea monopostului singura problema cu care s-ar putea confrunta este… fiabilitatea motorului :P

  65. Carol spune

    Hmmm, ciudat , acum lansam comentarii , in ultima cursa lucrurile o sa decurga altfel . Daca Alonso abandoneaza Vettel are sanse la titlu …numai daca pica si Weber, dar daca Alonso vine pe 3 si ordinea este Vettel , Webber , Alonso , Vettel o sa cedeze locul , dupa parerea mea totul o sa se joace la start , daca Red Bull va avea locul 1si 2 pe grila si Alonso 3 sau 4 , in prima curba primul va fi Webber !!!!

  66. Daniel Popescu » Blog Automarket » Impresii după un weekend nebun la Silverstone spune

    [...] noiembrie 2010, spuneam aici că Red Bull impune respect pentru faptul că nu i-a ordonat lui Vettel să-i cedeze victoria lui [...]