Campionul care a uitat sa castige
Nu este cazul sa ne entuziasmam peste masura de titlul mondial cucerit de Jenson Button. Desi a dominat sezonul de la un capat la celalalt, Button a aratat in multe momente ca se afla pe prima treapta a podiumului printr-o conjunctura de evenimente: McLaren si Ferrari au fost la pamant la inceputul sezonului, iar Brawn GP a dezvoltat cel mai bun monopost gratie unui geniu pe nume Ross Brawn. Britanicul nu a mai castigat nicio cursa de la Marele Premiu al Turciei din 7 iunie si ocupa locul 6 (!) intr-un clasament al ultimelor 9 Mari Premii.
Punctul central al ultimelor saptamani a fost daca Button merita sa fie campion. Adevarul este ca 2009 a fost (si inca mai este pentru doua saptamani) un sezon aparte, cu numeroase schimbari si rasturnari de situatie. Cu siguranta Button merita mult mai mult decat Barrichello sa fie campion, iar acelasi lucru este valabil si in cazul celorlalti piloti.
Poate ca singura exceptie este Vettel, care a fost tradat de evenimentele nefericite prin care a trecut Red Bull mai ales in primele doua curse ale anului.
Astfel, putem spune ca Button merita sa fie campion in 2009, insa asta nu inseamna ca se alatura unui club select de piloti format din, sa zicem, Ayrton Senna, Michael Schumacher sau Alain Prost. Pentru asta iti trebuie mult mai multe calitati, iar Button nu le-a aratat pana acum, desi se apropie de finalul celui de-al 10-lea sezon al carierei.
October 19th, 2009 la 9:48 am
corect
October 19th, 2009 la 9:49 am
eu zic ca abia la anul vom vedea daca button e un adevarat campion mondial (inteligenta a aratat sezonul acesta dar calitatile de pilot campion mai putin). Eu cred ca vom vedea la anul cand vor reveni cei de la Ferrari si McLaren in frunte daca sezonul acesta a fost doar o exceptie cu Red Bull si Brawn GP la fel si pentru pilotii lor.Dupa parerea mea doar Red Bull cred ca s-ar putea mentine in aceeasi forma ca anul acesta iar celor de la Brawn GP le dau mai putine sanse sa se tina dupa Ferrari si McLaren.
October 19th, 2009 la 9:56 am
Oricum nu pot nega ca Button si Vettel au fost cei mai buni piloti ai sezonului si ei doi merita pe deplin primele 2 locuri in clasament la fel si echipele lor, dar totusi mi-a mai placut si de un Kimi Raikonen care a aratat o forma buna in acest sezon in ciuda faptului ca Ferrari a fost mult sub asteptari in acest sezon
October 19th, 2009 la 10:11 am
Geniul lui Ross Brawn nu poate fi ignorat . S-a vazut si cu Schumacher , si s-a vazut si in 2009 . Initial mi s-a parut cam nedrept ca Button devina CM , comparand prima jumatate a sezonului cu ultima , insa , merita remarcat faptul ca Button a terminat in puncte in toate cursele (mai putin la Spa , unde a abandonat , in urma unui accident) , in vreme ce nu acelasi lucru se poate spune despre Vettel sau Barrichello .
2010 se intrevede ca un sezon interesant , datorita interzicerii alimentarilor in timpul cursei , a celor 3 echipe noi si a pilotilor care par sa promita mai mult (ex. Kobayashi) + Alonso la Ferrari + Vettel cu sete de victorie , etc.
PS: Dani , modifica si tu clasamentul constructorilor . Force India F1 apare de 2 ori (cred ca trebuia sa fie Ferrari)
October 19th, 2009 la 11:07 am
a merita sa a nu merita…
Cu tot respectul pentru opinia ta, nu cred ca acesta este modul obiectiv de a privi lucrurile. Button merita sa fie campion mondial pentru ca a acumulat cele mai multe puncte in acest sezon. Punct. Dar despre a intra in careule de asi, aici este alta discutie. Poate acum este cel mai bine sa ne bucuram pentru Button & CO pentru ca au realizat ceea ce putini ar fi crezut posibil la inceputul sezonului. Cu stima.
October 19th, 2009 la 11:15 am
Daca cineva a ascultat mesajul inginerului pentru Barrichello dupa antrenamente, si admitem ca este corect , se poate pune intrebarea: Oare este numai ghinion sa faci pana lenta exact in cursa de care depinde sa ramai in lupta pentru titlu.?
Daca cineva stiind ca RBR este in negocieri cu Mercedes pentru furnizarea de motoare in 2010 si ca Mercedes s-a arata extrem de interesat sa devina actionar majoritar la Brown se poate pune intrebarea: de ce s-a oprit Vettel a doua oara dupe ce la prima oprire a luat benzina pentru 33 de ture din 33 necesare ? Sau nu era admis ca numele RENAULT sa fie ilegat de titlul mondial ?!?
Daca si astea fac parte din meritele unor campioni… si stim ca Ross este un strateg deosebit….. atunci eu ma voi uita la superbike pentru ca nici la moto GP nu ai la ce sa te uiti ca sunt cam rare motocicletele.
La anu mai tragem o data ?
October 19th, 2009 la 11:31 am
Button imi aminteste de Villeneuve jr. si el a fost campion dar, cum spui, fara a intra in clubul select al greilor. iar faptul ca merita mai mult ca Barrichello… nu prea cred.
in ce-l priveste pe Ross Brawn, in schimb, merita din plin!!!
October 19th, 2009 la 11:49 am
“Maestre”, astazi se fac 3 luni cred de cand vad la “Clasament echipe” pe Mallya cu doua echipe…
El si Mateshitz,cei mai bazati din marele circ…nici Ferrari nu au doua echipe.
Acum pe bune,va ocupati careva si de clasamentul pe echipe ca e VARZA ?
October 19th, 2009 la 11:52 am
Eu credeam ca s-a uitat toata lumea la cursa asta (inclusiv comentatorii de la TVR dar ei sunt oricum in tonul lor normal indiferent de numele lor). Atunci nu “… se poate pune intrebarea: de ce s-a oprit Vettel a doua oara dupe ce la prima oprire a luat benzina pentru 33 de ture din 33 necesare ?” din cauza ca regulamentul spune ca trebuie folosite ambele tipuri de cauciucuri in timpul cursei iar majoritatea pilotilor au mers primele doua stinturi pe “prime” care au fost oricum nominalizate ca fiind cele performante in regim de cursa si a ramas sa foloseasca cateva ture cu “option”. Cat despre benzina pentru 33 ture din 33 e destul de relativ calculul si probabil au vrut in plus sa scurteze ultima oprire la boxe completand cu cat mai putina benzina.
Cat despre Button si calitatile sale de campion…finalul e ca ESTE CAMPION MONDIAL si cred ca asta a fost scopul sau. E usor sa stai in fata televizorului sau chiar langa pista si sa iti dai cu parerea din afara. Omul a avut ocazia (sunt destul de sigur ca unica) si a reusit, pentru asta merita TOATA STIMA.
Sincer sa fiu eu unul cred ca “Punctul central al ultimelor saptamani a fost daca Button merita sa fie campion” nu a fost decat din punctul de vedere al presei. Ori am vazut cel putin in perioada de cand functioneaza F1champ ce inseamna presa si cum apar si se comenteaza subiectele de presa. Ia sa ne uitam la afirmatiile celor care au tinut in mana un volan de masina de curse si apoi sa ne gandim cine stie despre ce vorbeste.
Parerea mea.
October 19th, 2009 la 1:55 pm
Bravo Button! Si in ultima cursa a aratat ca merita titlul. A facut cele mai multe depasiri. Atat cat sa-si asigure campionatul. Desi tin cu Vettel, But l-a facut in doua curse in prima parte a campionatului. Intr-una But si Vet erau dupa Ham. But l-a depasit pe Ham dupa un atac prelungit, iar Vet nu a reusit. Dupa o cursa sau doua, Massa era in fata lui But si Vet. La fel, But a depasit, iar Vet nu. In aceste curse But a castigat, iar Vet a ramas mult in urma. Dupa mine But a aratat in acest an ca e cel mai bun (constanta la nivel inalt si spectaculos cand trebuia). A avut si masina (bravo Brawn!). Despre altii? Vedeti cum a luat Kub locul 2 dupa o cursa anonima, la profit. E un avertisment pt la anul, cand cred ca vom vedea spectacol 5 min la inceput si apoi plimbari la economie de benzina.
October 19th, 2009 la 4:48 pm
Titlul mondial la castigat acel ” Difuser”care a facut diferenta in primele 7 etape.
Button nu are stofa de campion mondial
October 19th, 2009 la 5:24 pm
roadempire are dreptate, mclaren au construit pna la monza 4 masini, ferrari 2 asa ca ce sa mai zic, doar red bull ce au tinut pasul bmw a fost pe spate mai tot campionatul asa ca cine, toyota care de ani buni se aporopie in oglinda si apoi dispare brusc, era william a trecut odata cu hill , restui sunt la kg, anul acesta masina a castigat nu pilotul
October 19th, 2009 la 5:57 pm
am fost printre primii la inceput,in iarna,cand atrageam atentia asupra echipei lui Brawn.A reusit(Ross),impreuna cu echipa sa faca o masina de exceptie.Avantajul luat in prima jumatate a fost suficient.Button un pilot bun,insa nu neaparat un campion.In conditiile in care si alti piloti au avut masini competitive nu a reusit sa “transeze” clar.Nu-i neg meritul,a stiut sa castige cand s-a putut,apoi a gestionat cu inteligenta avansul.Anul viitor insa nu cred ca va mai repeta performanta.Sunt piloti mai buni care vor avea la dispozitie,de data asta,masini echivalente.Ross ar merita un premiu special,un soi de Oscar al constructorilor pentru intreaga lui cariera!
October 19th, 2009 la 7:29 pm
oh well,intr-adevar cel mai frumos e sa castigi titlul si sa castigi si cursa respectiva ( like Kimi did in 2007 ) dar…sa zicem ca se aceepta si asa ) Oricum,Button merita mai mult decat Barrichello.Vettel a sperat pana in ultimul moment ca istoria din 2007 se va repeta si acum dar nu a fost sa fie.Deci…Well done Jenson! Desi..nu cred ca anul viitor va mai fii in frunte sper sa ma insel si sa avem spectacol.Zicea Lewis zilele trecute ca in 2010 va fii adevarat spectacol cu cei mai buni piloti in cele mai bune masini.Sa stie oare Lewis mai multe despre varianta Raikkonen-McLaren? Let’s wait and see
October 19th, 2009 la 8:12 pm
au avut noroc si Button si Brawn,pentru startul fulminant de sezon.daca nu porneau asa de tare si campionatul ar fi inceput prin iunie,ma indoiesc ca ar mai fi intrat in primii5 ai clasamentului general.
October 19th, 2009 la 8:17 pm
prin cele spuse anterior nu vreau sa-i rapesc titlul de campion lui Button,pentru ca il meruta pe deplin!!!
October 19th, 2009 la 8:45 pm
Fara discutie Button merita titlul castigat, a acumulat cele mai multe puncte (cine spune ca punctele din ultimile curse sunt mai valoroase decat cele din primele), dar cel mai important lucru este ca, spre deosebire de multi dintre pilotii cu pretentii la titlu (l-as excepta pe Barrichello), nu a facut greseli de nici un fel. Cat despre sezonul 2010, as spune ca ar putea sa fie spectaculos, daca nu s-ar simti la Ferrari lipsa lui Todt, iar la McLaren prezenta lui Hamilton. O experienta trecuta ma face sa ma gandesc cu teama la felul in care vor fi primiti si tratati de echipe Alonso si Kimi.
October 19th, 2009 la 10:47 pm
Si totusi a cistigat 6 curse ,iar in celelalte a administrat avantajul avut cind masina nu mai era cea mai performanta.A fost cel mai cerebral dintre piloti, Ross il apreciaza foarte mult, deci nu aveti ce sa spuneti.A fost cel mai bun om al momentului iar in Brazilia a demonstrat ca face ce trebuie-exact cind trebuie.Este cel mai bun exemplu al spiritului englezesc.Si bineinteles l-a avut pe ROSS BRAWN CEL MAI TARE SEF DE ECHIPA DIN F 1 care a stiut ce sa-i ceara si cind sa-i ceara ,cel care l-a facut campion si pe Schumi de atitea ori.