C4 Triumph a iesit triumfator

Cutremurul din China a lasat urme adanci si in randul soferilor. “Zguduiala” cea mare, de 7.8 grade pe scara Richter, a ingropat mii de  oameni si a distrus orase intregi. Cu toate acestea unii au continuat sa spere si nu au cedat. Cea mai pura dovada sunt aceste imagini surprinse de un fotograf amator, la o saptamana de la cutremur.

Este vorba despre un Citroen C4 Triumphe, versiunea chinezeasca a sedanului abia lansat in Romania, care a iesit triumfator de sub mormanul de moloz si acum isi poarta cu greu proprietarul. De remarcat ca masina inca functioneaza dupa lovitura primita in “moalele capului”.

CONCLUZIE: Cutremurele din China testeaza mai bine decat EuroNCAP.

mare1.jpg

2.jpg

“Fuck USA, Fuck Bill Clinton… Asta-i masina mea”

Pretul benzinei creeaza frustrari in randul rusilor. Desi putem spune ca vecinii nostri de la nord-est nu se pot plange in privinta resurselor petroliere, imaginea de mai jos ne dovedeste ca rusilor le mai ajunge si cutitul la os nu numai gerul siberian.

In cazul nostru, pretul benzinei in continua crestere este cutitul care taie adanc in buzunarul rusilor, afectati si ei de recordurile pe care barilul de petrol le stabileste in fiecare saptamana.

In cazul nostru avem de a face cu una bucata Jeep Grand Cherokee, deloc menajant in privinta consumului, si una bucata sofer rus frustrat de pretul mare al benzinei. Ce reiese de aici? Un slogan pe care il va purta bucuros pana cand isi va permite probabil un hibrid sau o barca cu panze.

CONCLUZIA: De la rusi vine expresia “Fuck Fuel Economy”.

mare.jpg

Depasiri cu TIR-ul pe ploaie

Cat de periculos este un sofer de TIR? Cu totii stim ca in unele situatii camionagii risca viata lor dar mai ales pe cea a celorlalti participanti la trafic.

Se intampla foarte des sa auzim ca circulatia pe Valea Oltului sau pe Valea Prahovei traficul este blocat din cauza vreunui accident in care a fost implicat un TIR. Nu spunem ca de fiecare data este vina soferilor de TIR dar in unele situatii inconstienta acestora costa viata unor oameni nevinovati.

In imaginile urmatoare va veti convinge singuri ca ploaia, TIR-ul si soferul inconstient nu sunt tocmai o combinatie buna.

Lamborghini vs. Ferrari

Fanii Audi si BMW au fost intotdeauna la cutite. Fie ca a fost vorba de modele, de motoare, de quattro sau X-Drive, unii au atacat si altii au raspuns. Aceslasi lucru se intampla si in cazul unei rivalitati mai puternice, cu legaturi vechi in istoria auto mondiala.

Este vorba despre concurenta dintre Lamborghini si Ferrari, doua branduri cu renume si cu pretentii mari in materie de performanta si rafinament. Loviturile sub centura nu lipsesc iar atacurile din partea fanilor sunt la ordinea zilei chiar si in cazul acestor branduri respectabile. Cel mai bun exemplu este prelucrarea digitala a celor de la Happyblog.it, care transpune perfect rivalitatea dintre Taurul din Sant’Agata Bolognese si Calutul Cabrat al Scuderiei de la Maranello.

CONCLUZIE: “Eu cu cine votez domnilor?”

ferrari_lamborghini.jpg

“Care este”

E nevoie ca un “PR Representative” sa stie sa scrie corect romaneste? Greu de raspuns la aceasta intrebare. Poate e nevoie doar de cateva relatii stranse cu presa, de un CV umflat si de cateva vorbe dulci si nu de competente lingvistice. Astazi am avut surpriza sa observ ca intr-adevar asemenea PR exista si in locuri unde cu greu iti este dat sa aspiri.

E adevarat ca asemenea specimene cu limbaj articulat se gasesc mai greu in ziua de azi. Dar ce te faci atunci cand ai surpriza sa descoperi un astfel de Homo Sapiens Feminis chiar in randul colegilor de breasla. Il ignori, te faci ca nu-l cunosti, nu ii publici comunicatul de presa sau il tragi de urechi? Ei bine, dilema asta am avut-o si eu in aceasta dimineata cand mi-am verificat mailul.

In acest weekend, s-a desfasurat la Resita inca o etapa a Campionatului National de Raliuri. Echipajul care a castigat anul trecut competitia romaneasca a obtinut si in aceasta etapa un rezultat onorabil, pe care preacinstita noastra PR-ita a incercat sa-l transforme in cel mai bun rezultat din motorsportul ultimilor 20 de ani. Nimic de condamnat pana aici. In fond, MESERIA de PR exact asta presupune: proslavirea unor valori (umane sau materiale) mai rau decat in Noul Testament. De condamnat este faptul ca orice legatura “de sange” cu gramatica limbii romane a fost uitata sau niciodata insusita.

Ramane la latitudinea dumneavoastra, cititori, colegi de presa sau oameni din PR sa judecati mai bine perlele unei domnisoare abia familiarizate cu domeniul auto si cu gramatica limbii romane.

Mentiune: Urmatorul comunicat de presa este copia fidela si nemodificata a celui trimis astazi pe mailul automarket.ro. Singurele modificari operate sunt evidentierea greselilor grave de gramatica.

CONCLUZIE: Limba noastra-i o comoara!

—————————————————————————————- 

“Echipajul Dan Girtofan/ Adrian Berghea si-a adus partenerul, Prista Oil, pe podium si la aceasta etapa, in ciuda problemelor tehnice. Nici iesirea in décor, nici problemele cu turbina nu i-au impiedicat pe campioni sa urce pe podiumul de la Resita unde a avut loc astazi inca o etapa din CNR. 

Prima zi de concurs a insemnat pentru campionii en-titre o provocare, deoarece suspensiile tari pe probele valurite cu mari diferente de aderenta din cauza virajelor in care era scos pietrisul de pe interioare au creat dificultati.

A doua zi, insa, a inceput dificil. O iesire in décor in primul viraj i-a costat 20 de secunde. Ghinioanele nu aveau sa se opreasca aici, pe proba urmatoare problemele cu turbina i-a mai sanctionat cu inca 20 de secunde. Si totusi, Dan Girtofan a demonstrat inca o data ca stie sa-si pastreze calmul atunci cand este cazul si sa-si evalueze corect potentialul in orice situatie. Astfel, dupa o etapa lunga, cu vreme schimbatoare, cu portiuni de asfalt ud si uscat cu intamplari neprevazute, Giri, sustinut continuu de reprezentantii Prista Oil a urcat inca o data pe podium.

La sfarsitul unei etape deosebit de dificila, Dan Girtofan a declarat: “ Un raliu deosebit de andurant, solicitant pentru echipaje si materialul de concurs, in care, in ciuda evenimentelor avute in deosebi in dimineata zilei de sambata am stiut sa nu depunem armele, sa ne concentram si sa mentinem ritmul impus de primii clasati. Am urcat 3 poziti in 3 probe speciale, fapt ce demonstreaza, fara alte comentarii din partea mea, ritmul acestei etape si nivelul campionatului”

Adrian Berghea, copilotul lui Giri ne vorbeste despre etapa de la Resita: “ In ciuda tutor afirmatiilor contra, a fost o etapa sensational de frumoasa, cu schimbari de situatii, cu un ritm alert impus de castigator, cu foarte multi kilometrii de proba speciala si, nu in ultimul rand, cu o foarte mare cheltuiala.”

O etapa frumoasa, asadar, pe care spectatorii au savurat-o in ciuda ploii care a incercat sa le strice distractia. Spectacol si strategie, orgolii si dezamgiri, intr-un cuvant rally. “

—————————————————————————————- 

Test-drive Ford in 1936

Cum suna o invitatie la test drive in 1936? Nu foarte diferit de cele aparute in presa cotidiana de astazi. In articolul fotocopiat mai jos veti putea citi o invitatie lansata de Ford pentru testarea unui nou model cu opt cilindri. Micul articol publicitar a aparut in ziarul “Nationalul Nou”.

Este vorba despre Model 18 sau Ford V8, un model cu propulsor in opt cilindri prezentat in premiera in 1932. La patru ani dupa lansarea oficiala, Ford a adus modelul si in Romania, unde se pare ca a incercat o promovare prin intermediul presei de la acea vreme.

Desi stilul de adresare de pe atunci poate surprinde marea majoritate a publicului este bine de stiut ca pana si in Romania fenomenul test-drive a fost promovat chiar inainte de Al Doilea Razboi Mondial.

CONCLUZIE: Test-drive-ul si “avantagiile” sale in perioada interbelica.

blog.jpg

Bungee jumping cu camioneta de pe pod

Ce se intampla cand pierzi controlul masinii peste un pod? Ai toate sansele sa ajungi asa…asta daca ai noroc si eventual o camioneta ca a personajului din imagine. Baietii de la WreckedExotics au reusit sa surprinda esenta nefericitului accident si clipele de spaima ale soferului, care isi vedea moartea cu ochii.

Nu stim daca sa compatimim soferul pentru nefericitul accident sau sa-l invidiem ca a reusit sa scape cu viata, multumita sasiului destul de rezistent, se pare. Un lucru e cert omul isi va multumi toata viata pentru alegerea facuta in momentul achizitionarii camionetei.

CONCLUZIA: Un sasiu sanatos, cel mai bun prieten al omului (din imagine)

13.jpg

22.jpg

31.jpg

4.jpg

Spyker Aileron, revenirea brandului olandez

Spyker Aileron este o noua confirmare ca olandezii nu se dau batuti. Desi notorietatea lor nu a atins cote prea mari in Europa si pe celelalte piete mondiale, designerii si inginerii din Tara Lalelelor vor sa dovedeasca tuturor ca Spyker are puterea de a redeveni ce a fost: un simbol al casei regale olandeze si un constructor de lux.

Putini stiu ca Spyker este constructorul care a dezvoltat in premiera sistemul de franare pe toate rotile si cel de tractiune integrala la inceputul lui 1900. Olandezii erau recunoscuti pe atunci pentru motoarele puternice, tot ei fiind cei care au gandit un motor cu sase cilindri capabil sa dezvolte 60 de cai putere. In materie de design, fratii Spyker, cei care au pus bazele companiei, au introdus in lumea automobilului grila rotunda pentru radiator, preluata mai apoi de toti constructorii cu renume.

Constructorul de nisa a fost privit o perioada ca fiind principalul concurent al celor de la Rolls Royce, gratie luxului promovat de modelele sale. Moartea unuia dintre fratii Spijker, care au pus bazele companiei, a dus insa la destramarea treptata a constructorului, care a intrat in faliment in 1929, dupa ce o perioada a produs avioane pentru Primul Razboi Mondial.

Anul acesta Spyker s-a prezentat la salonul elvetian cu Aileron, un C8 Laviolette restilizat, si cu o versiune aproape de productie a SUV-ului de lux D12 Peking to Paris, creat in cinstea succesului inregistrat de olandezi in cursa cu acelasi nume de la finele lui 1907. Noul Spyker Aileron beneficiaza de un motor de 400 de cai putere, capabil sa propulseze supercarul pana la peste 300 de km/h. De cealalta parte, D12 Peking to Paris se foloseste tot de un motor imprumutat de la Audi care dezvolta 500 de cai putere si imprima performante demne de invidiat: un sprint 0-100 de km/h in doar 6 secunde si o viteza maxima de 295 de km/h. Nu oricine isi poate permite un asemenea model exclusivist, preturile pornind de la aproape 200.000 de euro.

CONCLUZIA: Nulla tenacci invia est via!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Autovot si Geneva

28 si 29 februarie 2008 sunt doua zile foarte importante pentru comunitatea Automarket. Aseara ati avut ocazia sa descoperiti cine a castigat marele premiu Autovot iar astazi veti fi partasi la prima zi din road-testul catre Geneva.

7178 de useri au votat masina preferata in Romania in cadrul concursului Autovot, primul top al automobilelor lansate in tara noastra intocmit de dumneavoastra, publicul. Punctajul total a desemnat un castigator absolut, duetul Audi A4/A5 reusind sa totalizeze 12.033 de puncte, cu 5000 mai multe decat ocupantul locului doi la categoria general, Mercedes Benz C-Klasse. Mazda6 a primit un binemeritat loc trei in categoria general, dovada ca designul si calitatea produselor nipone au inceput sa fie bine vazute si in Romania.

In alta ordine de idei, dupa o ceremonie de premiere la care au participat userii castigatori ai concursului dar si reprezentantii importatorilor din Romania, echipa Automarket a trebuit sa-si pregateasca desaga pentru a doua zi. De ce? Pentru ca in aceasta dimineata, Robert Gherghe si Mircea Mester au pornit in cautarea premierelor de la Geneva cu un nou ajutor in misiune: Seat Altea Freetrack.

Asa cum v-a obisnuit, Automarket va incerca sa va ofere cele mai proaspete informatii live de la salonul elevetian, care se va deschide oficial pe 4 martie. Pana atunci insa veti putea citi primele impresii de pe drum si comportamentul modelului Altea Freetrack chiar in aceasta seara.

CONCLUZIE: Ramaneti pe Automarket si pregatiti-va de primul mare salon european al anului.

“Doamne ocroteste-i pe romani”

Masinile de sute de mii de euro nu lipsesc nici de la noi. Citim in fiecare zi despre ele, ne minunam, ramanem cu gura cascata si contemplam strainii cu bani care isi permit un astfel de lux. Toate astea pana cand fiecare dintre noi se loveste in drumul sau de un supercar sau o limuzina de lux, care pana mai ieri trona ca wallpaper pe PC-ul de acasa.

Multi au avut acest soc si s-a ciupit sa vada daca nu cumva viseaza. Starea de contemplare a fost insa inlocuita in acea clipa cu una de invidie si de admonestari: “Ai dracu romani… Si cica n-are lumea bani… Cata hotie e in tara asta”. E drept ca fiecare padure are uscaturile ei si ca la volanul modelelor de sute de mii de euro mai nimeresc si cativa “neaveniti” dar exista si cazuri in care soferii sunt oameni de afaceri cu pasiune pentru masini.

In imaginile pe care le veti urmari mai jos veti avea ocazia sa vedeti ce modele exotice se plimba pe strazile din Romania.

CONCLUZIA: “Suntem saraci, plini de nevoi…”