Sa iti imbraci masina in blana de jaguar poate parea o nebunie insa daca nu ai bani de un model Jaguar, aceasta idee poate reprezenta o solutie. Oricum efectul de “ochi intorsi” se va face simtit cu siguranta in trafic.
Ingeniosul sofer a dorit probabil sa-si personalizeze masina, o adevarata legenda a soselelor americane (Cadillac Deville Coupe din anul 1975) insa nu s-a gandit ca va avea o problema daca va fi surprins de ploaie in trafic. Un asemenea fenomen meteorologic ar putea avea urmari neplacute asupra animalului motorizat pentru ca blana va incepe efectiv sa … puta.
Va imaginati ca la un semafor obisnuit cei care vor intoarce ochii dupa masina vor intoarce in secunda urmatoare si nasul, dar in directia opusa. In scurt timp soferul ar putea sa conduca nu un Cadillac in blana de jaguar ci un adevarat scons.
Concluzie: Cadillac-ul isi schimba blana dar naravul ba!
Poate parea deplasat dar exista oameni care isi agata cuiul rulotei de un Porsche. Nu se intampla la noi, pentru ca langa o asemenea masina nu isi au loc decat aerele de superioritate ale vreunui patron capatuit peste noapte. Se intampla in Saint Tropez unde turistii pun mare pret pe libertatea de miscare. Posesorul acestui Porsche 997 nu a dorit probabil sa innopteze in vreun hotel “livid” de 5 stele ci a preferat sa-si odihneasca oasele in vechea sa rulota de… 7 stele (vorba aceea la asemenea masina, o rulota pe masura)
Nu ne putem insa abtine sa nu ne intrebam ce senzatii ar simti pasagerul rulotei in cazul in care soferul ar rula cu 250 de km/h. E probabil o senzatie interesanta sa vezi cum iti fuge casa pe sosea. Cu siguranta e ceva mult mai tare decat un banal cutremur.
CONCLUZIE: Vreti senzatii tari? Tractati-va casa cu un supercar!
Batranele Dacii ar fi invidioase pe acest schimbator de lemn. Proprietarul, probabil un tamplar de succes, descendent din nobila familie Gepetto, a folosit piciorul micului Pinocchio pentru a putea sa-si repuna pe “picioare” masina din garaj. Intrebarea care se cere pusa in aceasta situatie este: Cat de fiabil e schimbatorul acesta, nu exista posibilitatea ruperii sale atunci cand proprietarul doreste un condus mai sportiv?
Raspunsul nu il poate da decat proprietarul care cine stie de cate ori a ramas cu lemnu’ in mana de fiecare data cand cauta a cincea. Sau poate ca maneta schimbatorului este din lemn de esenta tare. Poate exista si o motivatie exclusivista pentru montarea acestei manete inedite: daca proprietarul nu a avut bani de insertii de mahon a apelat la un banal lemn de fag, brad sau stejar ca sa-si personalizeze interiorul. Ce-i drept l-a individualizat perfect.
De ce am facut din nou referire la batranele Dacii? Pentru ca daca vom incerca sa ne aducem aminte, pe vremea copilariei noastre, era o moda cu personalizarea schimbatorului. Va mai amintiti de manerele din lemn, sau de cele din sticla cu o musca prinsa in interior sau mai nou de cele cu sigla BMW, Opel sau Mercedes? Toate au facut obiectul barfelor din jurul blocului, toti adolescentii au cautat sa impresioneze cu… schimbatorul lor.
CONCLUZIE: Inca suntem in epoca lemnului. Asteptam volanul din esenta de cires si pedalele din scoarta de salcam.
O bila de demolari a zdrobit mai multe masini si a ranit grav trei persoane. Aceasta este pe scurt povestea unui accident “de munca” petrecut in Pennsylvania, Statele Unite. O bila cantarind 680 de kilograme s-a desprins de lantul care o tinea agatata de bratul macaralei si s-a rostogolit pe sosea. Din nefericire a intalnit in calea sa un Ford Taurus care astepta culoarea verde a semaforului. Bila insa l-a facut sa incalce regulile de circulatie infigandu-se sanatos in spatele masinii sale. Lovitura a propulsat prima masina pe o distanta de 6 metri avariind si celelalte vehicule care asteptau culoarea verde.
Ce invataminte tragem de aici? Ca este de multe ori bine sa trecem pe rosu, ca nu se stie niciodata ce ar putea sa ne bata pe umar. In plus ar fi recomandat ca fiecare sofer sa-si verifice oglinzile retrovizoare cat mai des pentru a vizualiza posibilele amenintari: bolovani, tauri furiosi, butoaie de “esenta tare” (asemeni celor din binecunoscuta reclama la bere), tiruri scapate de sub control sau… biciclisti sinucigasi.
Este greu de inteles cum s-a desprins aceasta bila dintr-un lant atat de solid… Ne gandim ca poate macaragii, also known as the “Demolatorii”, au pus un pariu la o sticla de bere ( de aceeasi esenta tare) in timpul serviciului:
“Bai Ioane (a se citi John pt ca suntem in SUA) vezi tu ”popicele” alea de la semafor? Pariu ca fac un strike de toata frumusetea? Nu mai ramane nimic in picioare.” Raspunsul a fost prompt dar intarziat:
“Bai Gheorghita (a se citi George cu accent de presedinte) alea nu sunt popice.” Pana sa apuce sa termine fraze….BOMBS AWAyyyyyyyyyyyyy.
Cativa baieti drogati de pe marginea trotuarului isi atintesc privirea in sus: “E o pasare….E un avion….E o biiiillllllaaaaaaaaaaaa”… Sar ca arsi de pe marginea trotuarului si incearca sa o prinda……”E a mea…Ba nu, e a mea…E a noastra bah…” Si cum se certau ei asa au scapat bila printre degete si aceasta a luat-o la vale… Au inceput sa alerge disperati dupa ea…”Bilaaaaaa, vrem bilaaaaa, nu fugi de noi… vrem sa te injectaaaaaam.” Bucuria le-a fost rapita insa de masina din imagine care a bagat repede bila in portbagaj si a incercat sa fuga cu ea. A fost insa repede retinut de salvare si politie…
CONCLUZIA: Cine alearga dupa o bila s-ar putea sa fie lovit de una!
Un Ferrari care cara biciclete? Un sacrilegiu sau doar o forma practica de transport? Pentru impatimitii masinilor sport care nu vor insa sa renunte la miscare un Ferrari-st a venit cu o idee ingenioasa: si-a agatat bicicleta de spatele bolidului sau. Nu stim ce l-a determinat sa recurga la aceasta solutie radicala dar banuim ca traficul aglomerat.
Cand am vazut prima data imaginea am tresarit si m-am uitat repede la numarul masinii. Pfiu… nu era numar de Romania…Numai la noi in tara mai intalnesti paradoxuri din astea hazlii: un Tuareg care tracteaza o caruta sau o Dacie burdusita de cartofi. Poate ca pentru unii dintre noi bicicleta agatata de Ferrari este un sacrilegiu poate ca pentru altii este doar un mod practic de transport.
Sa gandim si altfel. Poate ca proprietarul avea de facut un drum de munte care intr-un anumit punct nu mai putea fi urcat decat cu bicicleta. In acest caz pozitia acesteia este oarecum scuzabila. Am putea insa sa ne gandim si ca proprietarul Ferrari-ului a recurs la aceasta solutie doar in ziua in care a trebuit sa dea fuga pana la uzina italiana sa-si ridice masina. Cum nu avea alt mijloc de transport a apelat la bicicleta . Dupa ce si-a ridicat bolidul, evident ca nu putea sa abandoneze “batrana doamna” care l-a purtat in sa atata amar de vreme.
CONCLUZIE: Nu poti sti niciodata unde poate duce dragostea dintre biciclete si automobile.
Dupa Salonul Auto de la Geneva elvetienii au mai avut parte de un eveniment automobilistic de mare amploare: un salon de tuning desfasurat in perioada 16-17 iunie. Succesul evenimentului a fost unul de proportii numarul vizitatorilor ridicandu-se 17.650 de persoane. Au predominat modelele citadine, mai noi sau mai vechi, SUV-uri, unele modificate pentru drift altele pentru simple “impresii”.
Va lasam sa admirati cateva roade ale muncii elvetiene alaturi de exemplarele feminine din decor.
CONCLUZIA: Masinile tunate si femeile merg la fix… ca ceasurile elvetiene.
Citeste in continuare »
Femeile “impresioneaza” prin calitatile lor la volan. Iata un top al celor mai hazlii ispravi ale soferitelor. Imaginile vorbesc de la sine asa ca multe lucruri nu pot fi spuse despre calitatile reprezentantelor sexului frumos la volan. Fiecare padure isi are uscaturile ei.
Fara a jigni unele persoane trebuie sa marturisesc ca eu personal am avut in trafic cateva “experiente feminine exasperante” (formularea e cam pompoasa dar intelegeti ce vreau sa spun). Singura reactie pe care o au unele domnisoare sau doamne la volan, in momentul unei gafe este: “O nu doamne ce am facut, daca se da jos vatmanul tramvaiului si ma ia la bataie, daca imi zgarie masina? Mai bine nu mai tin mainile pe volan, mai bine iau picioarele de pe ambreiaj. Ah am uitat ca era in viteza… O Doamne mi s-a oprit motorul. E clar, azi este sfarsitul!!! Mai bine imi pun mainile in cap si incep sa plang. ( .” Si asta merge de fiecare data.
Si cum in aceste situatii este nevoie de o mana de fier se gaseste cate un binevoitor cu nervii tari sa o scoata afara pe soferita traumatizata si sa se ofere sa-i mute masina doar pentru… A DEBLOCA DUMNEZEULUI ODATA INTERSECTIA.
Cosmarul continua insa si dupa. Femeia sta 10 minute parcata pe marginea drumului ca sa-si revina. Pe langa masina ei trec rand pe rand soferii blocati. Un cor de injuraturi: “**********-tii care ti-a dat carnetul”, “Cine ti-a pus mai femeie volanu in mana”, Fi-r-ai a beeeeeeep de beeeeeeep.”
Dupa aceasta scurta portie de vulgaritati, femeia reporneste la drum si mai neincrezatoare in capacitatea ei de a struni cei 50 de cai putere, repetand obsesiv in gand: “De maine la metrou, de maine la metrou, de maine la metrou”
CONCLUZIA: Dragele noastre rabdare si stapanire de sine. Si metroul este o varianta buna.
Poate parea rupt din filmele de actiune, dar o Toyota Celica a ajuns pe scarile Pietei Spania din Torino. Se pare ca soferul era in stare de ebrietate si nu si-a dat seama cand soseaua s-a terminat. Din fericire masina s-a oprit la timp si un accident a fost evitat. Speriat de isprava facuta, soferul turmentat a cerut ajutorul unor turisti americani care au preferat sa anunte mai intai politia. Organele de ordine i-au suspendat carnetul soferului, i-au coborat masina si apoi l-au trimis in judecata pentru punerea in pericol a unor monumente istorice.
Concluzia:Nu o rupeti la fuga pe scari cand sunteti la volan.
Citeste in continuare »
Automobil Skoda cu roti din lemn. Fred Flintstone ar fi invidios pe o astfel de masina. Automobilul a fost surprins pe o straduta laturalnica de un fotograf amator. Probabil proprietarul, un ecologist convins sau poate un zgarcit convins, se pricepe foarte bine la tamplarie. O fi urmasul lui Gepetto. Nu stim cat de sigura este aceasta masina sau cata aderenta au “cauciucurile” din material lemnos dar se pare ca prezoanele au fost uitate. O asemenea masina ar fi fost numai buna pentru saracul Pinocchio insa pacat ca batranul Gepetto nu s-a gandit si la aceasta idee si l-a lasat sa mearga pe jos
In alta dezordine de idei, ceea ce a gandit tamplarul nostru automobilist este bine. Costurile sunt mici, masina merge, face zgomot (se poarta la tinerii din ziua de azi) si in plus atrage privirea tuturor celor de pe strada (un magnet pentru fete).
Iata si povestea rotilor auzita de un prieten din popor. Batranul tamplar, care probabil are de doua ori varsta masinii, a auzit el ca exista cauciucuri facute din latex. Si a mai auzit el la emisiunea Teleenciclopedia ca latexul asta se extrage din scoarta de copac. Si, pensionar fiind, de prea mult timp liber dispunand, Gepetto al zilelor noastre s-a apucat sa caute arborele ala nenocrocit care “transpira” latex. Dupa cautari disperate incununate doar de aflarea unor specii mai aparte de rasinoase, molibidus, pinius sau zadus, urmasul lui Gepetto a renuntat.
Si ce i-a traznit lui prin cap? Sa croiasca el cu mana sa o pereche de roti din lemn. A ales unul de esenta tare, cu scoarta groasa care sa-l protejeze de conditii de drum neprielnic sau de gropi inoportune. Cand a terminat s-a imbatat si s-a urcat la volan sa testeze masina pe colinele satului. Cand nu a mai avut combustibil s-a oprit sa alimenteze la un bar din sat… sa alimenteze cu vermut.
De curand, mai exact zilele trecute, Dacia a lansat Logan GPL. Ceea ce nu au spus cei de la Dacia: rezervorul cu GPL este pozitionat in locul rotii de rezerva. Unde este roata de rezerva? In portbagaj bineinteles. Se micsoreaza capacitatea portbagajului? Raspunsul lor a fost “putin”. Raspunsul nostru: “mult”. Cei care vor citi acest blog vor gandi ca am legat aceasta nazbatie auto de acelasi contestat model national. Raspunsul este urmatorul: daca modelele Logan vor fi echipate cu GPL si vor avea roata de rezerva aruncata undeva prin portbagaj ar fi bine sa vina echipate si cu o DRUJBA. Una mica, de mana care sa poata fi folosita usor. De ce? Pentru ca in cazul unei pene de cauciuc sa ne punem pe taiat copacii ca sa inlocuim roata “bolnava”. Astfel am scapa de “inutila” roata de rezerva si am contribui si noi la reinnoirea florei.
CONCUZIA: Daca nu aveti roata de rezerva cumparati-va drujba. Sau daca ati facut pana in mijlocul padurii cautati un taietor de lemne. Mai rau e daca faceti pana la campie.
Cum poti transforma un Audi A3 intr-un BMW? Cu multa prostie si lipsa de bun gust. Acesta este raspunsul. Proprietarul masinii din imaginea de mai jos cu siguranta sufera de identitate multipla altfel nu ar fi “batjocorit” in acest hal doua brand-uri care rivalizeaza “de cand lumea si pamantul”.
Daca stau bine si imi aduc aminte si la noi pe site s-au dat lupte grele intre fanii BMW si Audi. Ma intreb care va fi reactia acestor fani atunci cand vor vedea aceasta “blasfemie”. Probabil ca inchise intr-o singura camera cele doua tabere s-ar macelari, dar la aparitia acestei minunatii ar fraterniza pentru distrugerea ei. Probabil ca ar fi avut soarta Opel-ului Astra distrus de fanii Volkswagen. In aceasta situatie insa probabil ca un act de vandalism si-ar fi gasit o mai mare motivatie.
Cu toate acestea trebuie sa facem un efort si sa trecem cu vederea peste grila fata preluata de la constructorul bavarez si sa observam cu atentie tot tuningul. Desi putin ostentativ acesta este destul de reusit.
Concluzie: Amatorii de tuning ar trebui sa apeleze la firme specializate si sa nu mai cumpere piese din supermarket pe care sa le asambleze dupa cum ii taie capul. Ne-am saturat de Dacii care arata ca BMW-uri. Lasati-le sa moara linistite.