Juramantul lui ipocrit
Unul dintre cele mai misto interviuri din ultima vreme aparute cu un sef din industria auto le apartine jurnalistilor de pe auto ai cotidianului spaniol El Mundo. Acestia l-au luat la intrebari pe unul dintre cei mai dezghetati oameni de top din Europa, chiar daca acesta este foarte putin cunoscut in Romania. Este vorba de seful de marketing al celor de la Opel, pe numele sau Alain Visser.
Ce spune Visser in interviu? In mare, doua chestii foarte interesante,. In primul rand, faptul ca schimbarea numelui lui Opel Vectra in Opel Insignia ii va costa pe cei de la Opel “cel putin 40 de milioane de euro”. Vi se pare o suma mare? Ei spun ca asta e minimum cu care se va incerca mentinerea unei imagini de brand la nivel inalt. Mai mult, in alegerea numelui Insignia, Opel a avut o singura regula: ca denumirea sa se termine in “a”. Asta pentru ca, in afara de GT (un model oarecum atipic), toate modelele din gama Opel au aceasta terminatie: Agila, Corsa, Tigra, Astra, Meriva, Insignia, Zafira, Antara.
In a doua parte a interviului, Alain Visser face o afirmatie care ar putea parea ciudata in conditiile in care vine de la un oficial al unui producator, dar perfect corecta in peisajul european: “Clientii europeni sunt ipocriti”, spune Visser, care isi argumenteaza apoi afirmatia: “Toti vor masinile cele mai ecologice si sigure, insa nu ar da bani pentru a satisface aceste cereri. Asta pentru ca atunci cand aleg accesoriile, nu e niciun dubiu ca europenii vor alege un sistem stereo mai bun in detrimentul unui airbag in plus”.
Foarte bine zis. Asteptam doar o voce oficiala care sa ne confirme asta.
December 12th, 2007 la 4:52 pm
Taaaaare destept baiatu` asta…a descoperit apa calda si painea feliata…airbag-ul face masina mai environmentally-friendly?!?
Cat despre ipocrizie si constiinta ecologica…uite cine vorbeste: unu care schimba numele masinii ca sa dea impresia ca vinde altceva…constiinta ecologica este aceeasi peste tot…tine de “group pressure”…daca omu` n-are nimic de castigat, in special din punct de vedere financiar, sansele sunt destul de subtiri sa bage banii in vreo caracteristica ecologica fara sa fie strans de caise. Ce-i drept ca europenii, intr-o proportie destul de mare au un pic de bun simt: nu-si iau o masina mai scumpa/mai “desteapta” daca n-au nevoie de ea, chiar daca si-o pot permite…
Iar asta cu rebranduirea lu` Vectra e o incercare jenanta de a pacali clientul sub pretextul ca ii vinde altceva…Alte marci mai cu staif au vandut masini mai bune sub acelasi nume de le-au sfarait liniile de montaj…adica modelele respective au sarit de-a lungul timpului in categoria imediat superioara dar si-au pastrat numele…la ei e invers…foarte tare…tine-o tot asa…
December 13th, 2007 la 12:42 pm
1) Cel putin din interviu pare deştept.
2) Şi mai ales sincer.
3) Airbag-ul face maşina ceva mai sigură. Mai citeşte o dată declaraţia omului.
4) Schimbare denumirii unui model nu inseamnă păcălirea clientului şi nici impresia că vinde altceva. Te simţi cumva păcălit că acum Daewoo Matiz se numeşte Chevrolet Spark? Că (fosta) Banca Agricolă este azi Raiffeisen? Revenind, Insignia nu va fi Vectra, ci succesoarea acesteia, mult îmbunătăţită. Chiar nu înţeleg ce te deranjează progresul.
5) Conştinţa ecologică ţine, pur şi simplu, de conştinţă. Eu nu arunc gunoaie pe stradă (şi niciunde altundeva) din propria convingere că nu e bine. “Group pressure” are zero influenţă asupra mea şi nici n-am nimic de câştigat financiar din asta. Ah, am uitat…şi nimeni n-a atentat la caisele mele…
6) Văd că te obsedează rău rebranduirea. Poate e criteriul nr. 1 pentru tine la o maşină. La mine contează calitatea, preţul, raportul dintre cele două, aspectul, designul, siguranţa, dotarile…chestii d-astea. Numele modelului e chiar pe ultimul loc. Ca să revenim la viitoarea Insignia, din ce am citit/văzut pe aici arată bine. Nu mă omor după Opel, i-am criticat pentru designul anost pe care l-au avut de-a lungul anilor şi i-am lăudat pentru schimbarea spectaculoasă în bine la acelaşi capitol din ultimii doi ani, aproximativ. Eu numesc asta obiectivitate.
7) Ai ceva împotriva Opel ? E dreptul tău, dar adu atunci nişte argumente mai consistente.
December 13th, 2007 la 4:42 pm
“Clientii europeni sunt ipocriti” este o expresie din categoria “secretul lui Polichinelle” atat ca trebuia extinsa asupra tuturor…nu doar europenii sunt asa…nu mi se pare inteligent sa fii sincer in acest mod…poti sa spui lucrurilor pe nume intr-un mod ceva mai delicat.
In momentul de fata se bate apa-n piua cu entuziasm pe problema poluarii mai mult decat pe cea a sigurantei…ar fi fost mai nimerit sa dea exemplu o eco-optiune in loc de airbag-uri…
Rebranduirea nu inseamna pacalire pentru putini… pentru majoritatea, e alta poveste…e o practica curenta in vanzari pentru ca actioneaza subliminal. Asta trebuiau sa faca cu Phaeton-ul de la VW. Oamenii ziceau: “mai, totusi e un Volkswagen…” nu conta ca dpdv tehnologic era la fel de tare ca A8-ul, care nu e vreun stift de masina…In merchandising este o tehnica de a schimba amplasarea unui produs in raft periodic si de a pune in loc un produs asemenator dar mai nou/mai scump…Daewoo Matiz e Daewoo Matiz, Chevy Spark e altceva…
Nu suspin dupa pornirea la manivela si supapele laterale ca unii de pe site-ul asta. Progresul e absolut necesar, nu stiu de unde reiese faptul ca m-ar deranja…
Foarte putina lume are constiinta ecologica “din convingere”…cu astia nu se face mare lucru. Uita-te in jur si spune-mi cate SUV-uri vezi si mai vorbim…
Obsedeaza? E un cuvant cam mare pentru notiunea corecta…In alegerea masinii am alte criterii…iar aspectul si design-ul nu sunt printre ele…nici macar pe ultimele locuri…Din cauza design-ului, multe lucruri s-au dat peste cap in industria auto…si e mare pacat…
Am ceva impotriva lu` Opel…pentru ca fac niste greseli si tehnice si de management de te doare capul…Ex: La o Vectra de prin 2002 parca cu motor DTi de 2.2, ca sa scoti injectoarele trebuia sa demontezi chiulasa. Si pentru asta, trebuia sa suspenzi motoru`…si ar mai fi o gramada…iar la management: Headquarter-ul GM pe Europa e la Zurich unde totul e mai scump ca sa nu mai punem distanta de 400 de km care inseamna cheltuieli de deplasare. Cel mai bine era daca il faceau la Russelsheim sau la Frankfurt. Sau daca vroiau sa fie ca in America, toti intr-un loc, puteau sa se duca la Stuttgart, langa Mercedes…