BMW are gama ecologica. Consuma 24 la suta.

Probabil o sa ma acuze multi de superficialitate, probabil o sa par putin ironic. Insa vreau sa ma convinga cineva si pe mine ca noile hibride BMW, X6 si Seria 7, au o logica. Cat de mica o fi ea.

Care e scopul montarii unor sisteme care nu fac altceva decat sa scada consumul cu maxim 20% (adica sa il duca de la 30 la 24 in oras) si apoi sa iti prezinti masinile ca fiind “cel mai rapid hibrid”, “cel mai puternic hibrid” and so on? Mi se pare mie sau BMW n-a inteles exact care e rostul hibrizilor in lumea asta? Oamenii au montat motoare electrice si baterii pe ditai matahalele si le-au combinat cu motoare V8 pe benzina de peste 4.0 litri. Si dup-aia se lauda ca au gama ecologica.

OK, unii ar spune ca in virtutea viitoarelor norme de poluare, emisiile la nivel de grup tre’ sa scada. Pai in media respectiva nu e mai inteligent sa scazi maximum pozibil emisiile modelelor de segment mini, mic si mediu, si sa lasi naibii animalele astea sa existe in logica pentru care au fost construite?

Etichete: / / / /

10 comentarii la “BMW are gama ecologica. Consuma 24 la suta.”

  1. george spune

    @ Mircea Mester

    La prima vedere ai zice ca s-au tampit si nemtii si s-au imbolnavit de hibridita de la Toyota & Lexus (ca acolo au aparut primele aberatii (fiindca sunt intr-adevar niste aberatii) de acest fel ( vezi Lexus LS). Unele motive ar putea fi foarte bine si cele pe care le-ai insirat acolo dar unul cred ca e mai important: marketingul…Da bine la imagine sa ai masini hibride chiar daca sunt mai neprietenoase cu mediul decat foarte multe masini normale…

  2. Mircea Mester spune

    @george

    Mdap, ai dreptate cu Toyota. Desi japonezii au prelucrat sistemul pe segmentul compact, deci macar astia au inceput cu dreptul.

    E adevarat ca marketingul e unul dintre motive, dar intrebarea care se pune e simpla: merita? Costurile de productie, dezvoltare si concepere pentru X6 si Seria 7 in versiuni hibride sunt enorme…

  3. george spune

    Probabil ca da. Bugatti se vinde in pierdere…si totusi se continua productia. O imagine de marca buna face ca vanzarea produselor sa se faca mai usor (nu numai in auto) Iar BMW, in ultima vreme a avut se pare o problema de imagine. Design-ul care a iesit din mana lui Bangle i-a dezamagit crancen chiar si pe fanii inraiti, iar lipsa de personalitate a produselor a fost reprosata destul de vocal de multi (ambele aspecte mi se par lipsite de importanta dar, din pacate, nu sunt).

  4. Silviu spune

    Nu stiu despre ce problema de imagine se discuta ca cifrele de vanzari dinainte de declansarea crizei economice plasau BMW pe locul 1 la vanzari in sectorul premium. Deci hai sa nu vorbim de criza de imagine. Da, designul Bangle al masinilor a creat o situatie love/hate pentru masini.

  5. Alex Seremet spune

    :) )

    O sa incerc sa iti dau eu cateva argumente.

    1. Unul din argumentele pentru care au aparut noile modele vine din partea de marketing, este clar. Si problema vine despre vest, unde sa conduci un SUV/SAV/SAC nu mai este “social acceptable”, in timp ce un model hibrid aduce o scuza inca “acceptabila”.

    2. Motivul pentru care au ales motorizarile mari este bazat tot pe imagine. BMW vine pe o piata unde hibrid este asociat in special cu Toyota Prius – incet si lipsit de agilitate. Pentru a rupe aceasta precpetie BMW a venit cu cele mai rapide hibride din lume. In acelasi timp costul tehnologiei noi este mai usor asimilat in pretul unor variante de motorizari scumpe. Si, crede-ma, se vorbesc de bani multi aici: doar acumulatorul NiMH este probabil 10 000 Euro.

    3. Cel mai important este ca hibirdul (cel putin la BMW) probabil ca are cea mai spectaculoasa tehnologie pe partea de franare, nu pe propulsia electrica. Cel putin la X6 sistemul este deosebit de complex – lucreaza cu cele doua motoare electrice pe post de generator, cu xDrive si cu un sistem “brake-by-wire” care promite feedback si o functionare eficienta din punct de vedere al generarii de energie, dar si al fortei de franare.

    4. In atat timp, modul in care sunt integrate motoarele electrice in intergul sistem este de asemenea important si poate fi considerat o realizare ingereasca remarcabila. Ansamblul cutie-motoare este compact si integrat in partea centrala a masinii, pentru o distributie de mase “a la BMW”. Asta inseamna agilitate.

    5. Si ultimul lucru, la capitolul fapt divers, promisiunea ca motorul electric compenseaza momentul de pierdere de putere la schimbarea treptelor, e un lucru care ma face foarte curios sa testez masina. Probabil ca nu se simte, mai ales pentru un profan, dar eu vreau sa apas pedala aia si sa incerc.

  6. Adimo spune

    :) ))))) Designul lui Bangle i-a dezamagit pe fani dar s-a vandut al naibii de bine. Si ce daca au tipat unii, au urlat altii, s-au facut siteuri ani-bangle, banu a intrat in buzunar. O firma trebuie sa fie in primul rand pe profit, asa ca scopul scuza mijloacele.

  7. Mircea Mester spune

    @Alex

    Nu ma intelege gresit, nu atac in niciun moment tehnologia utilizata, pentru ca bag mana-n foc ca e de ultima ora. E stampila BMW pe ea, totusi. Dar nu era mai OK pentru toata lumea ca aceasta tehnologie sa fie aplicata pe 3? Sau pe 1?

    In general, atunci cand spui “hibrid” te referi la un model care e facut pentru emisii extrem de scazute si care te poate duce eventual sub bariera tampeniei aleia de 120 g CO2/km. Aici nu ca nu e cazul, dar suntem departe de asta :)

    Ai dreptate insa in legatura cu “acceptabilitatea sociala” care intervine in vest. E superficiala atitudinea “judecatorilor”, insa BMW a gasit o solutie corecta aici. Desi analiza cifrelor da tot cu virgula. Dar, e adevarat, cu mai putine zecimale :)

    Thanks for the reply. Il asteptam :)

  8. Alex Seremet spune

    Pentru intrebarea cu de ce nu Seria 1 sau Seria 3: costurile! Cel mai probabil X6 hibrid (desi nu e oficial) o sa fie mai scump decat X6 M. Iti dai seama ce ar insemna asta pentru Seria 1 sau Seria 3 ca pret?…

  9. Ghiri spune

    Ma bucur mult ca BMW vor face asemenea hibride. M-am saturat sa tot vad Prius si Insight care arata ca niste carute si sunt ridicate in slavi. Da-o incolo de poluare. O viata avem si o planeta. Trebuie distruse amandoua si in plus de asta avioanele, vasele marine consuma mult mult mai mult decat toate masinile. Numai bine

  10. Gabriel spune

    astia vor sa intre in trendul de hibride si ne poluante ar fi o treaba si “pozibil” ca sa atraga cu vorbe frumoase pe fitosul care vrea masina ecologica..din care sa tipe la mai putin banosul cu logan cand il face la semafor… “e hibrida ba… ecologica si te fac” ca apoi sa pupe un stalp si pe sfantul Petru ca sa il lase in rai cu “hibrida” sa faca liniute cu Senna…