Diferente

Romania anului 2008, in plina criza financiara.

Guvernul anunta ca Programul Rabla se va desfasura si in 2009, conform aceluiasi scenariu ca si pana acum. Se zvoneste ca suma incasata pentru fiecare masina casata este de 1000 de euro.

Ianuarie 2009: se clarifica suma: 3800 RON, cu 800 de lei mai mult decat anul trecut, insa echivalentul aceleiasi sume in euro, din cauza cursului de schimb. Programul trebuie sa inceapa in februarie.

Februarie 2009: programul este amanat, cotele acordate fiecarei marci urmand sa fie alocate in functie de cererea fiecaruia si dupa alte criterii, printre care cota de piata si vanzarile din 2008.

1 martie 2009: inceperea programului este din nou amanata pana la publicarea in Monitorul Oficial, cotele nu se cunosc inca.

6 martie 2009 (vineri): se anunta faptul ca luni vom afla cu totii cotele. Programul se lanseaza imediat dupa aceea.

9 martie (luni): asteptam cotele, ni se spune ca ele vor fi publicate marti. Si, evident, ca Programul va incepe imediat dupa.

10 martie (marti): aflam cotele, debutul Programului este amanat pentru peste zece zile, urmand sa inceapa in 20. Care e vineri. Deci va debuta in 23.

Germania anului 2009, in plina criza financiara.

Intr-o zi de vineri din februarie, Angela Merkel anunta faptul ca Germania va adopta un program de intinerire a parcului auto. Acesta debuteaza sambata, la o zi diferenta, fara nicio cota acordata nimanui. Fiecare importator e liber sa vanda cat poate, in limita bugetului total alocat.

Etichete: / / /

5 comentarii la “Diferente”

  1. ally_great spune

    Intotdeauna in Romanica a fost altfel si suntem INCA cu multi (nu vreau sa dau un numar) ani in urma. Mai e o diferenta pe care ai omis-o : La vecinii nostrii din vest prima de casare / programul rabla / reinoirea parcului auto, or whatever e in valoare de 2500 Euroci.

  2. alex spune

    Programul asta nu ne va scapa niciodata de rable si asta nu pentru ca se desfasoara dupa regula bambiliciului ci pentru ca este gandit prost!
    Omul posesor de rabla, adica saracul de rand ce merge cu cazanu’ pentru ca de atata il tin buzunarele, nu primeste 3800RON pe rabla…primeste o reducere la achizitionarea unei masini noi. Pai stai asa…daca ala e rupt in c*r prin definitie…de unde dracu’ sa mai scoata 5-6-10 mii de euro pentru o masina noua?! In momentul de fata pentru credite se mai pot inscrie doar super-salariatii, omu de rand oricum e ingropat in creditele deja avute de pe vremea cand “doar cu buletinul” era pe val, bani la saltea din parti..
    Tataie cu Dacia 1310 ‘82 cu siguranta ar baga-o pe foc daca i-ar da 3800RON in mana, da asa… cu ce il ajuta reducerea la o masina a carui pret este echivalentul pensiei lui pe urmatorii 20 de ani.
    Si eu am o “rabla”…si pe cuvant ca as da-o…dar de unde mai pun restul de 4-5 mii de euro?!
    Daca imi dadea 3800 RON pe ea statul, luam si maine un Matiz din 2005-2007 ca de inca o mie ma mai chinui si as schimba o masina din 80 cu una de acum trei-patru ani..da 5 mii de euro de unde?

    Programe care functioneaza doar pe hartie…

  3. Manu spune

    Asta arata cam cat de mult intereseaza de fapt pe Guvern rezultatelele acestui program.

    Probabil ca vreun nstudiu de fezabilitate care a costat cam cat programul in sine a facut Guvernul si tare sunt curios cati cleinti potentiali au descoperit pentru program; si de unde s-au gandit luminatii ca vor primi credit si in ce conditii cei care s-ar incumeta sa de”rabla”…

  4. Radu catalin spune

    Ideea e buna da practic e ineficienta,traim intro tara prost condusa,fara un mamagement real ci doar pe cumetrii si interese.Ar trebui retrase masinile non euro din circulatie

  5. alex spune

    Mda… si ideea ta e buna nu? Urmarind logica asta am putea sa o executam pe maica-ta ca are peste 40 ani (de exemplu) sau sa-ti dam foc la casa ca nu se pupa cu arhitectura-durabila… si tot asa.

    Ar trebui retrase in sensul de “rascumparate” poate…