Cum sarbatoresc italienii
Am fost la Torino, la lansarea lui Fiat 500, la invitatia Fiat si AutoItalia, importatorul marcii italiene in Romania. Peste toate partile care au tinut strict de lansare si de profesie (evenimentul de prezentare, conferinta de presa, test drive-ul), mi-a retinut atentia un lucru. Modul in care italienii aleg sa isi promoveze una dintre valorile nationale.
Torino este un oras industrial, care respira pentru Fiat. Producatorul din Cizma si-a stabilit cartierul general aici inca de la inceputul istoriei sale, astfel ca este oarecum normal sa vezi, pe strazile orasului, 90% masini construite de Fiat. La Torino am vazut pentru prima data noul Bravo in realitate si tot acolo am vazut exemplare vechi ale modelului 500 la tona.
In asteptarea lansarii noului 500, italienii au ales sa isi promoveze prin teasing masinuta astfel ca in vitrinele fiecarui magazin important (a.k.a. de firma, cum li se spune aici), printre exponate diverse (parfumuri, incaltaminte, imbracaminte) zaceau parca aruncate la plesneala parti din noul 500. Vedeai ba o bucata de bord, ba un volan, ba un schimbator de viteze, ba o sigla, ba un cadran, ba o pedala…pe scurt, daca reuseai sa strabati un bulevard principal de la A la Z reuseai sa vezi un puzzle care forma practic noul 500. Inainte de a vedea pe viu modelul in sine.
Nu stiu daca Fiat a platit magazinele pentru asta, insa in conditiile in care 500 era asteptat in Italia cum am asteptat noi americanii ani buni am impresia ca totul a fost facut din…hai sa nu ii spunem iubire si dragoste, dar dintr-un soi de obligatie morala (si economica, pana la urma) pentru Fiat.
Interesant, nu?
April 6th, 2009 la 6:51 pm
Interesant!