Încă şase zile până la startul Autovot 2011

Wood_Wallpaper_2-1600x1200

Am emoţii. Anul ăsta, Autovot 2011 – concursul nostru prin care voi, cei de acasă, alegeţi cele mai tari maşini lansate în România în cursul anului trecut – se schimbă şi devine un concurs MARE. Vor fi câteva schimbări interesante care privesc organizarea, participarea şi desfăşurarea concursului în sine, şi toate au rolul de a aduna mai mulţi români, mai mulţi votanţi în juriul nostru care anul trecut a adunat aproape 8000 de pasionaţi de maşini din toată ţara.

Sistemul va rămâne acelaşi: fiecare dintre voi va vota primele trei locuri la DESIGN şi primele trei locuri la CALITATE/PREŢ, alegând din lista de maşini lansate pe piaţă anul trecut şi pe care o vom publica luni, 17 ianuarie. Astfel, fiecare dintre voi va acorda 3 puncte, două puncte şi un punct unor maşini la DESIGN, respectiv 3 puncte, două puncte şi un punct la CALITATE/PREŢ. Evident, tot procesul va fi extrem de uşor, aşa cum v-am obişnuit.

În 2011 avem premii nu interesante, ci extrem de interesante. În plus, ca de obicei, depinde doar de voi să intraţi în posesia lor. Totul va fi foarte transparent, iar în lupta pentru premii vor intra cei care au avut inspiraţia de a alege exact ordinea maşinilor clasate la final pe primele trei locuri la ambele categorii. Deci totul e în mâinile voastre.

Vă veţi bate pentru tablete Allview cu Android 2.1, pentru sisteme GPS, pentru detectoare de radar, pentru machete auto de senzaţie, pentru PDA-uri, pentru vouchere (polish profesionist, folie profesională) şi pentru seturi de întreţinere a maşinii. Vă dau doar un exemplu: marele câştigător al concursului va primi o tabletă PC Android 2.1 Allview Alldro, un sistem GPS Navon şi un automodel profesional Porsche 911, acesta din urmă în valoare de 1000 RON.

Peste şase zile. Doar în Autovot 2011, cu şi pe Automarket.

Ce nu aveaţi voie să rataţi în săptămâna 3-9 ianuarie

LUNI

Testul lui Bogdan cu Jaguar XJ, un model care ne-a fascinat atât pe noi, cât şi pe cei care au avut norocul de a-l admira în parcarea redacţiei – LINK
Zece modele interesante care vor debuta în 2010, o analiză realizată de Sebastian – LINK

MARŢI

Feature-ul “De ce circulăm pe partea din dreapta a şoselei” ne-a dus prin istoria traficului mondial şi am aflat cum am ajuns să circulăm diferit faţă de englezi – LINK

MIERCURI

Sebastian ne-a explicat cum funcţionează sistemul My BMW Remote, “inventat” recent de inginerii mărcii germane. – LINK
Daniel ne-a dus prin culisele Formulei 1 şi ne-a făcut cunoştinţă cu Hermann Tilke, constructorul de circuite. – LINK

JOI

Un top al celor de la MSN ne-a arătat cele mai frumoase maşini de pe piaţă în acest moment. Fără a avea pretenţia că e universal valabil. – LINK
Bogdan ne-a prezentat testul său cu Infiniti G37x, pe care l-a numit o armă eficientă anti-arieni. Interesant. – LINK

VINERI

Primul episod al unei noi rubrici de Sfaturi şi Idei ne prezintă o soluţie inedită de protecţie a maşinilor: copertinele auto. – LINK

SÂMBĂTĂ ŞI DUMINICĂ

Cornel ne-a prezentat primul Ford Focus electric, versiunea fără emisii a compactei americane, gata de lansare la Detroit – LINK
Anul 2011 ne va aduce multe filme interesante care vor avea maşini de toate tipurile în prim-plan. Am făcut un TOP 5 al acestora. – LINK

Cât ai plăti pe maşina lui Beckham?

Fotografie0394

Nu am înţeles niciodată de ce maşinile celebrităţilor se vând second-hand pe preţuri exorbitante. Doar pentru că un actor sau un fotbalist a tocit cu fundul pielea scaunului vreunui Ferrari, Porsche sau Lamborghini, modelele respective se vând prin adevărate licitaţii atunci când oamenii se hotorăsc să le mărite. OK, să spunem că aş înţelege cât de cât valoarea emoţională a unei maşini de epocă deţinute de personalităţi culturale, politice sau din showbiz, dar să mor dacă înţeleg de ce există atâta efervescenţă în jurul faptului că David Beckham îşi vinde maşina, de exemplu.

Şi, pentru a-mi adânci semnele de întrebare în creier, se întâmplă deseori ca un necunoscut să vândă la a zecea mână o maşină care a aparţinut unei vedete, dar să ceară pe aceasta câteva mii, zeci sau chiar sute de mii de euro sau dolari în plus. Doar pentru că, acum nişte ani, starul cu pricina a apăsat pe butonul de climatizare şi şi-a reglat oglinzile.

Porsche-ul negru mat al lui Beckham (pe care omul, cu simţ estetic de fotbalist, l-a personalizat astfel încât a ajuns să coste 150.000 de euro) se vinde pe eBay. Evident, vânzătorul a avut grijă să ataşeze şi certificatul de conformitate care arată clar că maşina e al lui David Robert Beckham. Fapt care-i creşte valoarea cu nişte zeci de mii de euro.

Cazul nu e unic. Îmi vin acum în minte Peugeot-ul 504 al preşedintelui iranian Mahmoud Ahmadinejad care a primit o ofertă de un milion de dolari sau Mercedes-ul 600 al lui Elvis, care s-a vândut cu 80.700 de lire în ciuda faptului că organizatorii licitaţiei (a se citi cei care-i protesc pe cei care pun botul la astfel de mişcări) se aşteptau la cel puţin 200.000 de lire sterline. Dar la ăştia există măcar circumstanţele epocii de producţie a maşinii. Pentru Beckham ce există?

Cât ai plăti pentru Porsche-ul pe care Beckham a dat 150.000 de dolari? Eu mi-aş lua unul nou.

mare

Începem bine pe Automarket.ro

Începând din 2011, Automarket vă va oferi cel puţin câte un articol exclusiv pe zi. Vom avea teste luni şi joi, vom avea un feature marţea (astăzi aţi putut să citiţi despre cum a evoluat traficul de pe banda stângă pe banda dreaptă), vom avea un articol care va explica pe larg în fiecare miercuri câte un sistem/gadget dezvoltat de marii producători auto  şi vom avea un articol How To în fiecare vineri. În plus, Daniel vă va prezenta miercurea, pe secţiunea de Formula 1, un articol de fond despre eroii, circuitele, maşinile şi oamenii care şi-au adus aportul la dezvoltarea acestui sport.

Evident, pe lângă toate aceste articole, ştirile importante ale lumii auto vă aşteaptă zilnic pe Automarket. Tot aici veţi putea să savuraţi o secţiune 100% nouă pe Automarket pe care o vom lansa în ianuarie şi pe care o vom dezvolta în continuare.

Vine, la mijlocul acestei luni, şi Autovot 2011, concursul nostru anual în care voi veţi putea alege cea mai tare maşină lansată în cursul anului trecut în România.

Deci facem treabă. Staţi prin zonă, vi se pregătesc lucruri.

10 concluzii triste de sezon

Nu am circulat mult în perioada Sărbătorilor. Vreo 2000 de kilometri în total. Dar sunt nevoit să subliniez, pentru a mia oară, câteva particularităţi ale traficului, şoferilor şi şoselelor din România în sezonul rece.

1. Pneurile de iarnă nu înseamnă că poţi să rulezi cu 120 km/h pe o şosea acoperită complet cu zăpadă. Pneurile de iarnă combinate cu zăpadă pe şosea îndeamnă la ceva mai multă atenţie decât de obicei. Tocmai pentru că există şanţuri în care ţi-ai putea petrece Sărbătorile. Aşa cum i s-a întâmplat unui Passat care a ignorat această lege nescrisă a fizicii. Asta e vecină cu cei care au SUV-uri şi îi dau 100 la oră prin gropi. Oameni buni, maşinile alea-s făcute pentru a urca încet şi sigur, nu pentru a merge prin gropi rapid.

2. Apărătorile din spatele pneurilor trebuie să fie standard pe maşinile vândute în România. În trafic e colaborare, nu haiducie. Nu faci ce vrei.

3. (strâns legat de 2) Preţurile lichidului de parbriz în benzinăriile româneşti sunt nesimţit de exagerat de mari. Nu se poate (subliniez: NU SE POATE) să dai 30 de lei pe doi litri de apă de parbriz în condiţiile în care aceşti doi litri îţi ajung fix zece kilometri dacă ai ghinionul de a rula în spatele unor maşini mari, de exemplu. Ajungi să plăteşti mai mult pe lichidul de parbriz decât pe combustibil. Suntem cretini?

4. Curăţarea şoselelor se face, la noi, în funcţie de zone şi priorităţi. E absolut ok să te asiguri că şoseaua este curată la urcarea unor serpentine, dar nu e deloc ok să te bagi în seamă DOAR acea porţiune de şosea şi să-ţi bagi picioarele elegant în restul. Pentru că zona aia are 3 kilometri, iar drumul parcurs de o maşină în ziua respectivă are câteva sute de kilometri. Sau mii.

5. (strâns legat de 4) Aveţi mai jos două imagini. Una e din zona Oradei, una e de la 25 de kilometri mai încolo, în Ungaria. 25 de kilometri şi 30 de minute! Aceleaşi condiţii atmosferice, aceeaşi temperatură. Îmi scapă ceva?

Untitled-1

6. Proprietarii de SUV-uri care sunt depăşiţi pentru că se mişcă ca melcii (eventual vorbesc la telefon în timpul ăsta) şi apoi au impresia că ai atentat la ego-ul personal, deci vor să te depăşească din nou imediat, indiferent de consecinţe, sunt nişte cretini.

7. În sensul giratoriu, dacă sunt două sau trei benzi, ţine-ţi dracu’ banda. It’s that easy.

8. Nu există Dacie veche care să frâneze bine. Am asistat la o scenă desprinsă din filmele cu Hitchcock în care un break vechi de cel puţin 20 de ani a frânat în faţa unei treceri de pietoni şi a dansat de fund printre cei de pe trecere până a trecut de ei, cu roţile blocate şi oprit de-a latul. Pe jos era gheaţă, evident, iar el rula pe slick-uri, că era un fel de Hamilton al transportatorilor de pui. Chiar nu se pot ţine pe margine maşinile astea? Ne omoară, la naiba!

9. Degeaba îţi cumperi maşină cu emisii coborâte, cu filtru de particule şi – eventual – cu propulsie hibridă sau electrică, dacă orice maşină de peste 7 tone scoate un fum care ar omorî jumătate din Atlantic dacă ar rula pe sub apă.

10. Degeaba îţi cumperi maşină cu 18 airbag-uri şi cu patruzeci de miliarde de sisteme active de siguranţă dacă nu ştii să frânezi înainte de curbă. Ninciun sistem de siguranţă nu înlocuieşte propriul creier.

Să avem un 2011 plin de mașini!

rl-garage-ss01

Profit de trecerea în 2011 pentru a vă ura tuturor nu neapărat un an nou fericit, ci un garaj ca al lui Ralph Lauren. Sau măcar să conduceți, pentru câteva minute, mașina visurilor voastre. Indiferent de nume și de marcă.

Noi vom face ce v-am obișnuit până acum și mai mult decât atât. Vom evolua. Și vă vom prezenta în continuare ultimele teste cu ultimele modele lansate în Europa. Plus câteva rubrici noi. Plus câteva secțiuni noi. Plus Autovot 2011, concursul nostru anual care va începe peste câteva zile.

Facem împreună bilanțul la finalul anului. Până atunci, muncă. Și visurile vor deveni realitate.

200.000

Automarket a pornit la drum în 31 martie 2006. De atunci şi până astăzi, site-ul nostru a devenit unul dintre liderii de opinie ai unei noi generaţii de publicaţii auto. De atunci şi până acum, voi aţi regăsit în Automarket un loc în care puteţi discuta despre maşini cu alţi pasionaţi ai fenomenului.

Am “împlinit” astăzi 200.000 de comentarii. În patru ani şi jumătate. Asta nu ne arată decât că aţi fost şi sunteţi lângă noi şi că ne ajutaţi prin cuvinte să atingem mai în amănunt subiectele tratate pe acest site. Aţi multiplicat informaţia, v-aţi adus aportul la îmbunătăţirea calităţii acesteia şi, în multe cazuri, aţi fost chiar peste aceasta.

În total, pe Automarket au apărut în toată această perioadă 14.530 de articole. Reportaje, teste, ştiri, galerii foto, poveşti, lucruri. Informaţie. Asta înseamnă că fiecare articol a adunat, în medie, 14 comentarii. Aceasta este dovada faptului că faceţi parte din echipa care lucrează la acest site.

Vă mulţumim.

Untitled-1

Tabelul Periodic al Maşinilor Sport

Una dintre cele mai bune idei ale sfârşitului de an le aparţine celor de la Car and Driver. E adevărat că în tabel nu e decât un model BMW, dar avem în faţă un Sfânt Graal al iubitorilor de maşini adevărate. De printat şi de pus pe perete acasă, în loc de icoane.

Untitled-1

download versiunea large

Hibridul, impozitul şi bogaţii

Vine Crăciunul, aşa că ne bucurăm să primim veşti bune. Iar una dintre ele ar fi faptul că există posibilitatea ca maşinile hibride şi cele electrice să fie impozitate în viitor cu 5% din cât sunt impozitate acum. Nu e rău, pentru că – nu-i aşa – Prius şi Insight, poate chiar CR-Z, ne fac să credem că trăim într-o lume mai bună, în care copăceii cresc nestingheriţi, iar clienţii de maşini de rând – cum suntem noi – îşi permit să conducă o maşină verde pentru că impozitul a scăzut vertiginos.

După care îţi vine în cap faptul că tot hibrizi sunt şi RX450h, X6 ActiveHybrid, Seria 7 ActiveHybrid şi altele de genul ăsta. Şi, cum afară e criză, băieţii buni cu maşini de genul ăsta în garaj nu ar trebui să se gândească şi la banii de impozit.

Deci: e un gest frumos sau un gest şi atât?

O întrebare de sezon

Care ştie (fără a trişa, evident), ce se întâmplă dacă indicatoarele dintr-o intersecţie arată ca mai jos (deci nu se văd din cauza zăpezii), iar tu nu dai prioritate conform acestora, crezând că ai prioritate de dreapta? Şi faci accident pentru cu o maşină care vine din stânga şi care de fapt avea prioritate intră în tine.

Cine-i de vină?

LATER EDIT: Aşa cum mulţi dintre voi aţi spus foarte corect, forma indicatoarelor primează în orice situaţie de acest tip. Jos pălăria pentru cei care au ştiut răspunsul.

skilt