Postat de Mircea Mester in Curiozitati / Gadget pe October 16th, 2006
Cum ar fi ca in fiecare dimineata sa te trezeasca sunetul unui motor V8? Ei bine, daca sunteti amatori de senzatii tari la turatii ridicate, o firma britanica s-a gandit la dumneavoastra si va prezinta ceasul desteptator cu sunet de propulsor.
Avand in vedere faptul ca recent s-au inventat desteptatoarele cu esente parfumate, ne asteptam ca in scurt timp sa fim pusi in situatia de a ne trezi in mirosului gazelor de esapamant care vor acompania muzica celor 8 cilindri in V.
oricum, cat timp nu ne trezim sub ditamai bolidu’, totul ramane sub control. Ole!
P.S. daca va intereseaza subiectul si aveti 49 de dolari la dispozitie, aruncati un ochi AICI pentru mai multe detalii.
Stiati ca plozii se plictisesc in masina, la drum lung? Dar stiati ca o companie americana a inventat poate cea mai utila chestie contra efectelor plictiselii celor care isi fac veacul pe bancheta din spate?
Compania se numeste Visteon si a prezentat la Frankfurt un “Dockable Family Entertainment System”. Adica, pe romaneste, un cititor DVD care are integrat un sistem Game Boy Advance si care ofera distractie totala la bordul masinii tale.
Pe langa faptul ca sistemul beneficiaza de terminale wireless, acesta are posibilitatea cooptarii a doi pasageri in joc. Usor (cantareste mai putin de un kilogram) si rabatabil, “baby-sitter-ul pentru drumuri lungi” dispune de un monitor de 10.2 inch si poate fi demontat foarte usor, in cateva secunde, pentru a fi repus in functiune pe alta masina.
500 de kilometri in marsarier. Pare incredibil, insa asta si-a pus in cap un australian din Sydney care trebuia sa ajunga neaparat in Perth.
Marea problema a australianului a fost faptul ca schimbatorul de viteze i s-a rupt si ca levierul cutiei de viteza a ramas blocat in pozitia marsarier. Omul a hotarat sa riste si sa plece la drum asa, incercand sa parcurga cei 500 de kilometri mergand cu spatele.
Din fericire pentru el, pentru masina lui, pentru trafic si pentru toti cei care planuiau sa faca asta, un politist si-a dat seama ca un dement circula cu spatele (hehe!) si l-a oprit pe acesta inainte sa isi rupa gatul uitandu-se pe luneta. Asta pentru ca, la o viteza medie de 60 de km/h, australianului ii trebuiau noua ore pentru a-si duce la final “opera”.
Trei dintre cele mai interesante sondaje la care v-a provocat AutoMarket au ajuns in faza finala si astazi va putem arata care sunt preferintele celor care ne citesc.
1. CAND CREDETI CA ROMANIA VA PUTEA ORGANIZA O CURSA DE FORMULA 1?
Niciodata. Aceasta este parerea pe care o au 45% dintre cei care au participat la sondaj. Suntem al dracu’ de optimisti in acest sens, nu-i asa? De altfel, este si normal avand in vedere faptul ca, desi Romania trebuia sa organizeze o cursa de GP2 in acest an, totul s-a contramandat din cauze legate de o stare de tampenie generala care domneste la nivelul stabilirii responsabilitatilor si beneficiilor. Pe scurt, toti vor sa castige bani fara sa dea nimic la schimb.
29% dintre voi spun ca in cel mult 10 ani vom vedea monoposturi Ferrari pe un circuit mioritic. Pana una-alta, cel putin pentru cinci ani, locurile sunt ocupate. Am vazut chiar astazi ca asiaticii au mai facut un pas de cucerire a Formulei 1 prin cooptarea Coreei de Sud ca gazda a unui Mare Premiu incepand cu 2010. Pana atunci, karting la Tunari, baieti!
2. AR TREBUI CA SALONUL AUTO DE LA BUCURESTI SA AIBA LOC ANUAL?
Normal! 78% dintre voi sunt de parere ca suntem in stare sa organizam un eveniment de acest gen in fiecare an. Este bine ca exista sete de masini, problema e locul de desfasurare a SIAB, deoarece in hambarele de la Baneasa riscam sa avariem Rolls-urile cu rugina care cade de pe tevile de deasupra. Si o astfel de cheltuiala anuala nu este prevazuta in bugetul importatorilor. Sa nu mai vorbim de locurile de parcare, pentru ca daca s-ar tine anual ar trebui inventat un charter intre Piata Universitatii si Baneasa pentru a se evita feeling-ul de conserva.
3. CARE ESTE CEL MAI TARE CONCEPT PREZENTAT LA PARIS?
Aveati de ales intre trei prezente interesante dezvoltate de francezi: Peugeot 908 RC Concept, Citroen C-Metisse Concept si Renault Nepta Concept. Castigator la puncte, cu o majoritate covarsitoare (61% dintre voturi) este prototipul Peugeot. Urmeaza modelul creat de Citroen (25%) si apoi cel gandit de prietenii de la Renault (14%). Chestiune de gust, pana la urma.
S-a lansat break-ul! Dupa luni intregi de poze spion, de fotografii realizate cu telefonul mascat in buzunar, de ipoteze mai mult sau mai putin oficiale si de pareri mai mult sau mai putin pozitive, Logan MCV este in fata noastra iar din octombrie cei mai nerabdatori dintre noi il pot comanda sa si-l admire in garaj.
NU E URAT! Afirm cu toata responsabilitatea ca, desi opiniile erau impartite inaintea lansarii fotografiilor oficiale, noul Logan MCV arata exact asa cum ar trebui sa arate o masina cu sapte locuri. Spatioasa, nu imensa ci proportionata, nu patratoasa, ci interesanta. Ramane problema usilor asimetrice posterioare pe care daca le-ai vedea separat intr-o fotografie ai baga mana-n foc ca nu fac parte din caroseria unui break. Chiar si asa, inginerii Dacia au incercat sa “fure” cat mai multe de la modelele Renault deja existente, astfel ca modelul Kangoo a stat la indemana tuturor pentru un studiu de design aprofundat. Este aceeasi situatie pe care o intalnim in cazul celui mai puternic motor existent in gama Logan, cel de 1.6 16v, caruia inginerii i-au coborat cifrele puterii si ale cuplului pentru a se incadra in politica de pret ajunsa religie in cazul Dacia.
Prieteni, avem o masina cu sapte locuri! Familia, rudele, amicii, vecinii, animalele de companie, bagajele vor intra cu totii in habitaclul imens al noii versiuni Logan. Pentru ca asta cerem, asta ni se da. ceva imi spune ca de acum hotelurile de pe litoral se vor goli si se vor inmulti exemplarele Logan MCV pe langa plaja, pe post de corturi.
Pentru mai multe informatii de atmosfera si despre reactiile celor aflati la Paris va va vorbi mai tarziu, pe Blog, Dragos Baltateanu. pana atunci, admirati fotografiile.
P.S. Am fost primii care v-au oferit imaginile noului Logan Break. iar faptul ca foarte multi dintre voi au intrat pe acest site sa le vada reprezinta singurul cadou pe care il doream. Si se mai poate!…
Postat de Mircea Mester in Paris / Saloane Auto pe September 28th, 2006
A venit ziua lansarilor de la Paris. AutoMarket va va prezenta astazi in timp real toate premierele de la “Le Mondial de l’Automobile”, unul dintre cele mai importante evenimente de acest gen din industria auto.
pe langa premierele constructorilor din toata lumea, astazi va vom prezenta primele imagini si informatii de la fata locului imediat dupa ce Dacia va prezenta noul Logan Break, prin intermediul lui Dragos Baltateanu, drive-test editorului Autocar, care se afla la Paris.
Asadar, ramaneti pe AutoMarket. Va urez la cat mai multe refresh-uri!
Cum credeti ca ar putea arata o fotografie care sa surprinda perfect spiritul zoom-zoom, pe care cei de la Mazda il invoca atunci cand vorbesc despre filosofia “de casa”?
Ei bine, constructorul japonez a organizat un concurs care a avut exact acest subiect: The zoom-zoom spirit. Participantii din toata lumea au trimis fotografii care mai de care mai interesante iar castigatorul a primit nici mai mult nici mai putin decat un MX5 Roadster Coupe nou-nout “decorat” cu un sistem audio Bose de toata frumusetea care sa gadile timpanul intr-un mod placut.
Marele premiu a mers la Sebastien Niehoff, un german a carui fotografie a primit ovatii din partea juriului. Iat-o!
Postat de Mircea Mester in Diverse / Tehnica / Video pe September 18th, 2006
Esti pasionat de drifting? Ti-ai salvat Fast and Furious: Tokyo Drift in calculator si te uiti zilnic la el? Derapajele controlate fac parte din ADN-ul tau? Iei virajele la stanga indreptand volanul spre dreapta?
Perfect! Stii ABC-ul acestei manevre pe cat de periculoase pe atat de spectaculoase. Iata ce face un maestru al drifting-ului, surprins la “locul de munca”. Watch and learn.
Cum va fi viata lui Michael Schumacher dupa ce pilotul german se va retrage din Formula 1? Nimeni nu stie. Stim insa cum ar fi aratat viata septupului campion mondial daca nu s-ar fi apucat de Formula 1. Sau daca unul dintre noi ar fi facut vreodata un schimb de meserie cu “neamtul”.