Touareg a tras 155 de tone! Da, este adevarat, desi au fost destule voci care s-au indoit de performanta reusita de versiunea diesel V10 a SUV-ului german.
Problema pe care o avem noi este insa alta. “Baaaaaaaaaaaaaa, nu doar Touaregu’ poate face asta! Ce dracu’, e vorba de V10 TDI, orice model cu 764 Nm poa’ sa traga dupa el o hardughie d-asta!”. Este reactia unora dintre cei care au vazut fotografiile si care au cititi informatiile aparute astazi pe Automarket.
Raspunsul meu: asa, si? baietii de la Volkswagen au reusit sa demonstreze ca progenitura lor poate sa rezolva fara probleme ditamai Boeingul. Au avut ideea de a inchiria un avion, au avut ideea de a-l tracta cu Touaregul. La fel cum cei de la Honda au avut ideea de a scoate celebrul spot TV “Corul”. La fel cum cei de la Citroen au reusit sa faca din robotul Transformer un laitmotiv al tuturor animatiilor cu roboti in prim plan. La fel cum Nissan a reusit sa isi transforme modelele off-road in animale pentru un alt spot de efect. La fel cum Dacia a avut ideea de a introduce o echipa de baschet intr-un break.
Problema nu e ca aceste lucruri nu pot fi facute de nimeni altcineva. Ci ca baietii stia au facut pentru prima oara acet lucru. Oricum, faptul ca Touareg a tras un Boeing dupa el pe o distanta de 150 de metri este acel tip de informatie care nu reprezinta foarte mult insa face ca toata lumea sa vorbeasca despre ea. Contestati decizia comentand informatia? Foarte bine. Volkswagen exact asta a dorit.
Postat de Mircea Mester in Curiozitati / Opinii pe November 23rd, 2006
Maine o sa vrei Newsletter-ul AutoMarket. Pe bune. O sa vezi o chestie inimaginabila si pe care nu o credeai posibila niciodata. Il va bate Bruce Lee pe Van Damme?
Postat de Mircea Mester in China pe November 21st, 2006
Stiti cum arata piata chineza vazuta de aici? Ca o ploaie care va deveni furtuna. Fiecare an care trece reprezinta o noua dovada ca micutii cu ochi oblici incep sa ne inghita incet-incet. Ma credeti ca stirile legate de modele made in China incep sa se adune la usa mailului cum se aduna cititorii unui articol cu fotografiile unui nou model Dacia?
Postat de Mircea Mester in Motorsport / Video pe November 20th, 2006
Daca credeati ca Montoya nu va mai straluci niciodata in cariera lui ati gresit amarnic. Columbianul care a trecut la mijlocul sezonului in curs din Formula 1 in NASCAR si-a facut intrarea in competitia nord-americana intr-un mod luminos, stralucitor si de-a dreptul spectaculos.
In cursa de la Homestead-Miami, Montoya se descurca foarte bine in momentul in care, cu 16 tururi inaintea finalului, columbianul a fost impins din spate de un alt concurent imediat dupa iesira de pe traseu a masinii de siguranta. Masina fostului pilot de Formula 1 s-a izbit de un zid de protectie si a luat foc instant. Aveti mai jos imaginile accidentului caruia i-a cazut victima.
Bai, am o problema. Vine iarna, am un Porsche 911 in garaj si de Craciun tre sa ajung in Ardeal sa mananc porc si alte vietati ucise pentru ca Sarbatorile sa insemne bucati de foste animale. Se dau asa: zapada de 3 metri pe Valea Prahovei, Porsche 911 si eu. Fara bagaje, ca de aia mi-am luat Porsche. Cum pot sa trec muntii cu tractiune spate?
Stiti cu ce se ocupa Schumacher dupa retragere? Se distreaza in benzinarii. Pe bune.
Cum ar fi sa te duci sa iti alimentezi masina si din fata sa iti apara neamtu’ cu o echipa de macanici Ferrari pentru a-ti schimba uleiul? Cum ar fi sa poti plati 10 euro pe o poza cu Schumacher intr-un sablon de carton insa cand sa faci poza sa te ia de umeri chiar septuplul campion mondial la Formula 1? Si nu in ultimul rand, cum ar fi sa iti traga cu ochiul o statuie din ceara care il reprezinta pe omu’ rosu?
Ar fi tare. Iar Shell, una dintre companiile cu care Schumacher si Ferrari colaboreaza foarte bine, a avut ideea stralucita de a trage cu ochiul la reactii. Iata ce-a iesit.
Postat de Mircea Mester in BMW / Tuning pe November 9th, 2006
Cand Batman se intalneste cu BMW, cand Hollywood-ul este un sat din Bavaria, cand Europa e fiica Americii (sau invers), cand viitorul este azi, cand bagi monstrul in garaj.
Pentru toate acestea exista Alpine BMW Sinister 6. Se putea un nume mai bine tintit?
Jante transparente. Va intereseaza? Puteti vedea discurile de frana foarte clar, aveti deschidere la etriere iar in mers tuturor li se va parea ca pneurile sunt asezate pe nimic.
Au fost prezentate la Salonul de Tuning si Aftermarket din Las Vegas, se numesc oficial “D’Vinci Forgiato Radurra” si sunt construite din policarbonati. Evident, ca in cazul fiecarui lucru inedit, frumusetea lor e relativa, asa ca daca aveti de gand sa sariti la bataie pentru ca vi le-am prezentat aici, ganditi-va ca unii au crezut ca-s atat de interesante incat le-au construit iar altora li s-au parut atat de interesante incat au publicat articole despre ele.
Restul e tehnica: dimensiunile disponibile sunt de 20, 22 si 24 de inch iar pretul la care se pot achizitiona este de 2000 de dolari. Fiecare!
Cum e sa platesti o taxa mai mare pentru masina ta daca aceasta polueaza mai mult decat cea a vecinului? Normal, nu? Dar cum este sa platesti o TAXA DE PARCARE mai mare decat cea a vecinului din aceleasi cauze?
Ei bine, aceasta poveste nu este o legenda si se intampla pe bune in Londra. Astfel, consiliul municipal al orasului a propus ca proprietarii automobilelor care degaja mult dioxid de carbon sa plateasca o taxa anuala de stationare direct proportionala cu emisiile acestora. Deocamdata, tariful anual de stationare este de 280 de euro insa ideea municipalitatii este de a-l majora pentru masinile care degaja mai mult de 151 de grame de CO2 pe kilometru. Adica echivalentul unei compacte de dimensiuni mici cu motor de 1.4 litri.
Intre 151 si 166 grame/km, tariful va creste cu 10%. De la 166 la 186 grame/km, cu 30%. De la 186 la 225 grame/km, cu 50%. In sfarsit, toate masinile care vor depasi acest nivel al emisiilor vor avea de-a face cu o marire cu nu mai putin de 200% a tarifului anual de stationare.
Sa analizam: John, om de afaceri si tata a trei copii, si-a cumparat un Renault Espace si si-a permis sa ii ofere nevestei sale un Jaguar X-Type. Din pacate pentru el, cele doua masini il vor arde la buzunar pe John. Daca Espace-ul il costa 450 de euro pe an, Jaguar-ul va scoate anual din seiful londonezului 670 de euro. Pe scurt, nea John va trebui sa plateasca anual 1120 de euro pentru cele doua masini din proprietatea sa. Va dati seama cum va fi cand kinderii il vor trage de maneca, peste cativa ani, sa isi ia un Golf R32 sau un Leon Cupra?
Ce se intampla daca mergi intr-a-ntaia vreo 250 de kilometri? Acum cateva luni, umbla o vorba prin targ ca o femeie a tinut de o masina (careia nu ii era cunoscut numele) in viteza intai pe autostrada, crezand ca si-a luat masina cu transmisie automata. Evident, nimeni nu a crezut asta si totul a fost luat ca o gluma.
Pana astazi, cand avem in fata fotografiile unui Citroen C4 condus de o femeie din Ungaria pe autostrada exact 250 de kilometri, intre Budapesta si Pecs. Evident, in viteza intai. Ole!