Mai multi e mai culti

Echipa Automarket.ro s-a imbogatit. Pe partea editoriala, pe langa Mircea Mester, Robert Gherghe si Bogdan Mirica va veti da acum si de Adrian Ilincescu, cel pe care il veti intalni in principal pe partea de motorsport/Formula 1.

S-auzim de bine.

Istorie

Toyota a depasit General Motors la vanzarile totale la nivel mondial si japonezii au preluat conducerea in lupta corp la corp cu americanii. Este o zi istorica. Dupa decenii intregi de sefie in fruntea clasamentului producatorilor la nivel mondial, 24 aprilie 2007 va ramane ziua in care Toyota a anuntat oficial, vestea fiind preluata de cele mai mari agentii de presa ale lumii, ca a reusit sa ii depaseasca pe GM. Diferenta nu este mare iar razboiul nu este inca incheiat. E vorba de un simplu trimestru. Insa GM nu au mai fost depasiti de pe vremea celui de-al doilea Razboi Mondial.

Am asistat impreuna la istorie. Automarket v-a prezentat in premiera in Romania informatia. Stati alaturi de noi si veti afla totul inaintea celorlalti.

De bun gust

Mihai Panaitescu, castigatorul Marelui Premiu la concursul Peugeot Design 2007, mi-a spus la un pahar de vorba la Salonul de la Geneva ca uraste tuningul pentru ca i se pare de prost gust. Argumentul sau a fost faptul ca o masina este gandita din start de un designer si ca orice modificare exterioara adusa acelei masini nu inseamna decat un fel de intrare cu bocancii in gusturile respectivului creator.

In mare parte ii dau dreptate. Insa un popor tarat prin comunism care a incercat sa isi upgradeze in orice fel masinile doar pentru a nu arata toate la fel nu poate ramane insensibil la brizbriz-uri stralucitoare care iti transforma automobilul in tigaie (vezi Daciile care la oglinda au agatat o jumatate de apartament cand posesorul iese la iarba verde in padure).

Insa noi macar am trecut prin comunism. Japonezii n-au avut de-a face nici cu secera, nici cu ciocanul, insa sunt buni prieteni cu pila, cu tabla si cu ciocanul pneumatic, ca orataniile de mai jos nu puteau sa se nasca din microscop, cipuri si electronica.

Alte pareri?

052561.jpg

052671.jpg

052691.jpg

052701.jpg

052721.jpg

052741.jpg

052751.jpg

052811.jpg

052871.jpg

052891.jpg

052941.jpg

053011.jpg

053031.jpg

053051-2.jpg

 

8 in Bahrain

Se spune ca a treia cursa a sezonului face media dintre primele doua si ne da primele semne legate de cei care se bat pentru campionat. Ei bine, in acest sezon nu e chiar asa. de fapt, nu e deloc asa.

A treia cursa a fost castigata de Massa, pilot care se afla pe locul al patrulea in clasamentul general. Si totusi, Felipe Massa are 17 puncte iar trioul din fata (Raikkonen, Hamilton, Alonso) este format din piloti care au, fiecare, cate 22 de puncte. Sa nu mai vorbim de Heidfeld, cel care a reusit sa faca ce n-a facut Schumacher in doi ani: sa il depaseasca pe pista pe Alonso. Si care are si el 15 puncte la activ. In aceste conditii, intrebarea “Cien va fi campion mondial in 2007?” este echivalenta cu “Cine va castiga sezonul in 2018?”

Asadar.

1. Felipe Massa. Nu a mai dat apa la moara carcotasilor care spuneau ca nu-i in stare sa duca o cursa de la A la Z. Si totusi, inca am emotii cand vad ca un pilot il ataca. N-as fi deloc sigur cu el in echipa. Banuiesc ca oficialii Ferrari se-ntorc cu spatele, ca anumiti antrenori la penalty-uri, cand Massa conduce cursa.

2. Lewis Hamilton. N-a venit bine si deja a intrat in istoria Formulei 1. Este primul pilot care la debut termina pe podium in primele sale trei curse. Baiatul asta chiar ia toate recordurile F1 la rand. Singurul pe care nu-l mai poate dobori: victorie in cursa de debut. Dar asta se intampla doar in 1950, in prima cursa de Formula 1 din lume.

3. Kimi Raikkonen. Perfect fad. Fara sclipire dar si fara erori. A fost depasit dupa start de Alonso, l-a depasit din nou pe Alonso la boxe. Cam asta e cursa de astazi a lui Kimi. Misto, nu? Poate din cauza lui am adormit azi vreo trei minute in timpul cursei.

4. Nick Heidfeld. A trecut pe langa Alonso de parca spaniolul era nou-venit in Formula 1. Din miscarea asta si-a asigurat inca niste ani la o echipa care creste evident. Contractul lui Heidfeld se termina la finalul sezonului actual. Dar l-a semnat pe urmatorul prin statie, in timpul ultimului tur din Bahrain.

5. Fernando Alonso. N-a depasit pe nimeni in cursa de azi si a fost depasit de Heidfeld. Unul dintre cele mai seci weekend-uri din ultimii trei ani pentru spaniol. Rezultatul e pe masura: locul al cincilea si patru puncte. Hamilton a fost pe doi si vorba lu’ Michi: sunt mai multi mecanici McLaren care vor Hamilton decat cei care vor Alonso. Probleme, ibericule?

6. Robert Kubica. De fapt, intre Alonso si Kubica a fost aproape o jumatate de minut, asa ca de aici putem vorbi de o alta parte a Formulei 1. Kubica spunea inaintea cursei ca daca ar avea o masina buna ar fi in fata. Heidfeld, colegul lui, l-a depasit pe Alonso. Kubica a depasit limitele lui Sutil, eventual.

7. Jarno Trulli. Trulli a facut acelasi lucru pe care l-a realizat in Malaezia. A terminat cursa cu o masina data ca terminata inaintea sezonului. Foarte bine. Doua puncte sunt maximum din ce se poate scoate in acest moment.

8. Giancarlo Fisichella. Italianul a marcat punctul de onoare pentru Renault. Din echipa asta n-a ramas nimic. Nici macar culorile de anul trecut.

 

8 (2)

Etapa a doua in Formula 1. Confirmari pentru unii, dezastru total pentru altii, dezamagiri pentru ceilalti. Pe scurt, spectacol. Chiar daca, in caz ca ma intrebati pe mine, cursa de la Sepang putea fu usor redusa la 10 tururi: cinci la inceput si cinci la final. In rest, somnolenta maxima.

Fernando Alonso: Campionul mondial a sprintat imediat dupa start, si-a tras bariera in spate (a se citi Hamilton) si a castigat fara probleme. Asteptam sa se coaca Lewis ca sa ii puna bete-n roate.

Lewis Hamilton: Schumacher ar trebui sa isi inrameze recordurile. E un baiat britanic care daca isi vede de treaba asa cum o face acum s-ar putea sa i le fure in cativa ani. Impecabil. Kimi si Massa stau si acum la o bauta in care incearca sa isi explice de ce FIA il lasa pe Hamilton sa piloteze o masina care nu poate fi depasita.

Kimi Raikkonen: Dupa Australia ne asteptam sa castige cuirsa de aici inainte ca ceilalti sa o inceapa. N-a fost asa. S-ar putea ca motorul care se clatina sa fi fost problema.

Nick Heidfeld: BMW Sauber stau si asteapta in spatele celor mari. Asteptam momentul in care cei mari vor deveni cei depasiti. Pana una-alta, locul 4 e maximum din ce putea obtine germanul. Intre pilotii Ferrari nu te poti simti foarte confortabil. El s-a simtit.

Felipe Massa: S-a grabit ca fata mare la maritat. Oficialii Ferrari spun ca trebuia sa il depaseasca pe Hamilton pentru ca asa ii cerea strategia. Complet de acord. Da’ mai are mult de invatat. Si poate sa inceapa cu capitolul “depasiri” din manualul de F1.

Giancarlo Fisichella: Mi se pare mie sau italianul se bate cu morile de vant? Masina e slaba si amintirile din anii trecuti ii rascolesc din greu pe pilotii Renault. Si cand te gandesti ca baiatul de pe locul 1 din Malaezia purta albastru pana cum cateva luni!…

Jarno Trulli: Tipul de pilot care ia puncte desi nu se vede in cursa. Locul al saptelea, perfect petru un pilot al unei echipe care inainte de debutul sezonului era inmormantata de unii. In locul lor, in groapa s-a dus Honda.

Heikki Kovalainen: Finlandezul a luat un punct pe care i-l dedica, parca il si aud, lui Briatore. Intre timp, Nelsinho Piquet asteapta la cotitura. Si totusi, am impresia ca Heikki ar face mult mai multe intr-o masina mai buna. La naiba, Renault, strangeti suruburile alea odata!

Ne vedem peste o saptamana, in Bahrain.

P.S. de la Honda se aude muzica de inmormantare. Asteptam bataia intre piloti si mecanici.

Unde nu-i cap, vai de masina

Un olandez a “rezolvat” traficul pe o autostrada din apropierea capitalei Amsterdam prin simplul fapt ca are probleme de concentrare.

Omul a intrat la benzinarie, a alimentat, dar si-a uitat portofelul pe plafonul masinii. In mers, la intrarea pe autostrada, acesta a cazut si a fost observat de sofer, care a oprit pe banda de urgenta pentru a se intoarce dupa obiectul cu acte si bani de care avea (evident) nevoie in continuare.

Insa problemele sale au continuat: omul a uitat sa traga frana de mana si, pentru ca autostrada urca, masina a luat-o la vale cu spatele. Din fericire, ea a fost evitata la timp de ceilalti soferi care veneau cu viteza, olandezul alegandu-se doar cu o sperietura, cu spoilerul spate indoit si cu cateva zgarieturi pe partea dreapta (realizate in stil rococo de barierele de protectie de pe marginea autostrazii). Si cu portofelul, evident.

HAUDI

Cand vizitatorii nostri au mana buna, ies fotografii misto. Chiar daca putin miscata si in ceata, poza de mai jos demonstreaza inca o data talentul nebun al romanilor. Une nu-i – adaugam si unde e – furam. In primul caz pentru ca cineva trebuie sa faca asta odata si-odata, in al doilea caz pen’ca oricum zgarcitii aia au prea mult.

Astazi ne ocupam de prima parte a frazei, cea cu adugatul. Emil Ionescu, unul dintre vizitatorii Automarket (merci, Emil!), ne-a trimis pe adresa de mail a redactiei aceasta fotografie. Omul se scuza pentru ca nu a reusit decat o poza miscata, insa il iertam si mult decat atat.

Deci, cand numarul de hinmatriculare reprezinta un atac la persoana din cauza faptului ca nesimtitii aia de la Politie e tarani si nu au vrut sa imi lasa mie deci numere, fratzica, si litere sa imi scrie eu ce vrea leucocita mea pe tablita, ca doar d-aia dau banu’ gros la inmatriculare (daca e prima inmatriculare ar trebui sa ma lasa sa scriu o propozitie cu subect si predicat, ‘catz-ash, ca de haia e taxa cat China), pun io mana pa un marcar si hatz, frate, completez taboul.

Ca ce e alea trei litere, bre? Vreau patru, ca asa am invatat eu sa vorbesc in famelia mea, doar cu cuvinte dan patru litere si legate de parti ale corpului. Si numaru meu AUDI e lejer, frate. Sa il vezi pa tata cu MERT, pa mama cu TARE, pe framiu cu JUPN, pe sormea cu FITE si pe mine cu ailalta masina dan garaj, cu numaru’ EURO. Dan pacate pentru veata noastra, nu ne ajunge albu’ de pe tablita sa scriem BEMVE, ca acilea-s cinci litere si moare pasta din marcar.

Ura si la numar!

maniac.JPG

maniac2.jpg

8

Kimi s-a ridicat peste valurile de vodka si de bere in care l-au inecat presa si le-a dat tuturor un mare bobarnac peste nas dupa care le-a agatat pe o nara mesajul “Si totusi, se misca. Si fara Schumacher”.

Fernando a luat o trotineta si a transformat-o in cea mai fiabila si performanta masina de astazi din Australia.

Lewis a iesit din uter, a schimbat intr-a doua si a dovedit faptul ca pilotii se mai si nasc, nu doar invata.

Nick s-a mentinut si, daca masina din fata sa nu se numea McLaren, era pe podium. Daca inginerii BMW rezolva problemele de tip “coafura rezista”, nemtii le vor da multe batai de cap mai marilor F1.

Giancarlo este primul dintre cei necastigatori. Si eventualele victorii din acest sezon nu vor face decat sa ii intareasca aceasta pozitie. Fad ca un tablou de acuarela ramas in ploaie.

Felipe s-a dat pe pista sa proprie, a facut o singura realimentare si a avansat 16 (corect, omul plecase de pe ultima pozitie pentru ca Ferrari i-au schimbat motorul) pozitii fata de start. Pentru ca i-a rezistat cutia de viteze.

Nico a castigat azi jumatate din puncetele totale ale carierei sale de pana acum. Iar Williams i-a mai dat un sut lui Webber, care a plecat la Red Bull sa participe la inmormantare.

Ralf pe 8. Desi credeam ca Toyota va castiga puncte doar la Fuji, germanul i-a luat fata colegului Trulli si a furat un punct. Interesant dar la fel de sters ca intotdeauna. P.S. Masinile Toyota seamana mult cu cele Super Aguri.

In rest, toate bune. A inceput un nou sezon de Formula 1. Mai echilibrat ca niciodata.

 

 

Joc murdar?

Se pare ca Ferrari si Michael Schumacher au jucat mai murdar decat se pare la prima vedere la Jerez in 1997, atunci cand, se stie, germanul a vrut sa il arunce de pe pista pe Jacques Villeneuve, fiind ulterior descalificat.

Norberto Fontana, unul dintre pilotii de atunci de la Sauber, care a avut sansa de a concura in patru curse de Formula 1 dupa accidentarea lui Gianni Morbidelli, a povestit un episod foarte interesant petrecut in culisele ultimului Grand Prix din 1997, cand Schumacher avea nevoie de victorie pentru a-l bate la general pe Villeneuve.

In duminica cursei, in motorhome-ul Sauber a intrat Jean Todt, exact in momentul in care cei doi piloti isi primeau portia de masaj dinaintea cursei. Fapt ciudat avand in vedere faptul ca, desi Sauber concura cu motoare Ferrari, cei doi piloti nu erau foarte straluciti (Fontana urma sa porneasca de pe pozitia 18 in cursa iar Johnny Herbert era cu doar cateva pozitii mai in fata).

“Jean Todt a intrat la noi si a trecut direct la subiect: ‘Am un ordin din partea echipei Ferrari. trebuie sa il incetiniti pe Jacques Villeneuve cu orice pret atunci cand va veti intalni cu el pe pista’. Afirmatiile lui ma priveau mai ales pe mine, in conditiile in care Villeneuve urma sa ma ajunga repede din urma.”

Citeste in continuare »

Care va fi primul?

Sezonul 2007 in Formula 1 va fi cel mai echilibrat din ultimii zece ani. O spun cu tot optimismul din lume.

Daca anii trecuti aveam Schumacher si inca un pilot – Alonso, Mika, Kimi, sau Villeneuve), sezonul 2007 incepe cu patru oameni asezati concentrati la linia de start. Cel mai important lucru este faptul ca la Ferrari sunt doi piloti care se vor bate la sange pentru puncte si nu vom mai asista la un alt an de sclavagism. Avem Fernando, Felipe, Kimi si Giancarlo. Patru piloti care si-au manifestat public dorinta de a-si adjudeca titlul. Cine va ramane la final? Nu stie nimeni.

Cum ar fi ca in cursa de la finalul sezonului sa avem trei oameni care se vor bate pentru titlul mondial? Eu unul astept cu mare interes momentele de start de la Melbourne, cand Kimi se va uita prin viziera castii la Felipe si invers. Astept momentele in care, dupa a doua iesire de la boxe, vom sta cu sufletul la gura sa vedem cine ajunge primul in viraj: cel care vine lansat pe linia dreapta sau cel care tocmai a alimentat? Si, evident, mi-e dor ca de sarmale de comentariul lui Miki, omul care ne face fiecare dupa-amiaza de duminica mai colorata. precizez inca de acum ca dupa prima cursa imi voi schimba parerea.

Pana una-alta, nu uita ca managerul nostru de Formula 1, F1 Champ, a inceput deja sa acorde puncte pilotilor. Daca ai echipa, intra sa vezi cum stai in clasament. Daca nu ai echipa, baga-te repede. Poti prinde un loc la Marele Premiu de la Istanbul!