Cate-un Jeep, Jeep, Jeep…

Doi romani incearca in aceste zile sa atinga un obiectiv important pentru alpinismul romanesc. Alex Gavan si Andrei Nan se afla in Himalaya, unde vor incerca, in perioada 12 iunie-18 august, sa duca la bun sfarsit o expeditie al carei scop este atingerea a doua varfuri de peste 8000 de metri din Himalaya. Este vorba de Gasherbrum 1 (8068 de metri) si Gasherbrum 2 (8035 de metri), culmi aflate in partea pakistaneza a celui mai inalt masiv muntos din lume.

De ce vorbim pe Automarket despre inedita expeditie a celor doi romani? Deoarece, in cea mai mare parte a acesteia, Alex si Andrei se plimba pana la tabara de baza cu ajutorul unor Jeep-uri. Ei bine, daca va mai puneati intrebari legate de capacitatile de off-road ale modelelor americane, acestea ar trebui sa dispara in momentul in care cititi jurnalul zilnic al celor doi alpinisti si vedeti fotografiile facute in locurile uitate de lume prin care trec cu masinile.

Pentru a urmari zilnic si pas cu pas expeditia lor, aruncati un ochi pe blog-ul updatat zilnic pe care cei doi romani il tin pe site-ul Cotidianul. Merita.

Viata de campionn (Cere si ti se va da)

Ok, nimeni nu-i dadea lui Hamilton vreo sansa la inceputul sezonului. Si cand vorbesc de “vreo sansa” ma refer la vreo cursa in care sa se situeze, eventual, in fata mult mai cunoscutului Fernando Alonso. Intre timp insa, britanicul care a intrat in Formula 1 facandu-se remarcat ca “primul pilot de culoare” a devenit “pata de culoare”.

Hamilton ne-a luat pe nepregatite pe toti. Pe noi, cei care il urmarim la TV, pe sefii echipelor, pe comentatorii nostri (bine, pe ei ii ia totul prin susprindere, sunt niste surprinsi prin excelenta naturii lor), pe ceilalti piloti, pe fostele glorii si mai ales pe colegul sau de echipa.

Cand a venit la McLaren, Fernando a pus probabil doua conditii. Sa i se asigure tot ceea ce va cere si sa aiba un coleg care sa nu faca nazuri. Se vedea un mini-Schumacher care incepe o perioada de glorie la McLaren, eventual cu vreo 4-5 sezoane consecutive in care sa castige titlul mondial. Iar Ron Dennis a avut si solutia: Ok, Fernando. Avem aici un baiat, a castigat in GP2 anul trecut, dar e tanar, va invata, deci e numai bun de pus ca vlastar langa tine.

Citeste in continuare »

Legea lui David

Astazi voi fi scurt.

David Coulthard, decembrie 2006: “McLaren face o greseala aducand un debutant la echipa. In dreapta lui Alonso, Lewis Hamilton va intra intr-un con de umbra care il va afecta pentru tot restul carierei”

 

Jurnalist auto

Meseria de jurnalist auto iti rezerva multe avantaje (astazi vorbim despre ele, urmand ca alta data, cand va fi cazul, sa va povestesc si despre partile mai putin frumoase).

Vedem primii modelele nou-lansate. Suntem primii care pun mana pe informatiile oficiale. Suntem primii care vad masinile la saloanele auto, la cateva zile inainte ca acestea sa fie arate de privirile publicului larg.

Insa cel mai interesant mod de a ne lauda meseria este reprezentat de momentele apropiate de cel pe care vi l-am prezentat astazi in sectiunea de stiri. Chris Harris, unul dintre editorii Autocar Marea Britanie, a tras de un Bugatti Veyron la maximum, profitand de faptul ca se afla in Germania si ca pe autostrada nemtilor limitele de viteza nu exista. daca ati pierdut episodul, INTRATI AICI pentru a vedea ce a iesit.

Laguna

Ce nebunie! Daca cei de la Renault banuiau macar ca noul lor model va agita intr-atat spiritele, nu se mai chinuiau cu redesenare, redesign si regandirea formelor ci scoteau pur si simplu ce le iesea din mana si gata.

Laguna este si va fi unul dintre exponentii Renault. Este modelul care, situat in varful gamei, ar trebui sa ne demonstreze de ce este capabil constructorul francez. Ei bine, de aceasta data este altfel. Dupa esecul de proportii numir VelSatis, Laguna trebuia sa ia in maini o intreaga industrie de masini de la un nivel incolo. Renault stie asta. Si atunci, de ce au realizat un design cel putin ciudat?

Citeste in continuare »

Duminica fara culoare

P-L-I-C-T-I-S-E-A-L-A! Marele Premiu al Principatului Monaco a fost cea mai plictisitoare cursa pe care am urmarit-o in ultimii cativa ani buni in Formula 1. A fost, de altfel, prima cursa de ceva vreme incoace in care depasirile au fost la fel de dese precum cursele comentate fara eroare de Miki Alexandrescu.

Nu e bine, ceva nu se invarte bine in Formula 1. De acum incolo, redactia Automarket va promova vizibil si va sustine deschis orice masura pe care FIA o va lua inspre revenirea spectacolului intr-un sport care pierde de la cursa la cursa mai multi spectatori. Motorsportul are de suferit si, odata cu el, fanii adevarati ai curselor cu motor sufera.

Si pentru ca am adus vorba de Miki Alexandrescu, cuplul de comentatori s-a intrecut si de aceasta data in gafe de clasa a cincea. Ceva trebuie facut si in acest sens. Urat si din ce in ce mai tampit comentariul absolut neprofesionist al celor doi. Pana la proba contrarie, orice alt cuplu ar putea vorbi mai bine. Calatoriile de munca platite bine de TVR prin intermediul nostru pe care le face Alexandrescu la jumaatte dintre cursele anului sunt cea mai proasta investitie pe care Televiziunea Romana o face de ceva vreme incoace. Prefer sa taca si sa fie platit pentru asta. Cred ca am da banii pe abonamente mai usurati.

Eveniment versus eveniment

M-am saturat de vise! Daca ar trebui sa aleg intre atat de mediatizatul Car Luxury Show si Bucharest Challenge, as arunca la cosul de gunoi imediat primul eveniment si l-as lua in brate in momentul urmator pe al doilea.

Evenimentele pline de bube, pseudointalnirile intre bogatii care isi etaleaza aurul de pe Rolls si de la gat si expozitiile fara nicio valoare din punctul de vedere al informatiei auto ma lasa din ce in ce mai rece. Am mai avut acum cateva luni un astfel de eveniment – Luxury Show – la Romexpo, iar atmosfera a fost un amestec de inmormantare si haos, un mix intre fite si comportamentul jalnic al vizitatorilor din randurile inalte ale plebei.

Marea mea problema este faptul ca mass-media promoveaza acest eveniment ca pe unul de mare importanta nationala si planetara. Despre Bucharest Challenge s-a scris in contexte atat de tampite incat era sa vomit. Nu se poate ca in momentul in care in fata ta sunt piloti de clasa mondiala, cand FIA isi arunca ochii spre Romania, tu sa scrii despre efectele negative ale zgomotelor si despre cum cativa locatari (stim si noi cum se comporta locatarii de la bloc in Bucuresti) fac gura in fata scarii, nestiind despre ce naiba este vorba in propozitie. Macar daca n-ar fi aceiasi cu cei care au rupt cearsaful de pe gard pentru a vedea o frantura din ceea ce presa de zero calitate din Romania a numit “circuitul de Formula 3″.

Mi-e sila, asadar. Avem doua evenimente. Unul de talie mondiala si unul de talie de cartier. Si am ales sa le promovam atat de diferit incat se schimba polii magnetici pana ne prindem despre ce e vorba in fraza.

La cald, despre Bucharest Challenge

S-a terminat. Din pacate.

Bucharest Challenge, evenimentul care a reunit la Bucuresti trei dintre cele mai importante competitii din motorsport (plus Dacia Logan Cup, da’ pe asta nu o punem la importante), a fluturat steagul cu patratele. Au fost trei zile de mare exceptie pentru cei prezenti in jurul circuitului stradal. Si acest lucru poate fi confirmat DOAR de cei de acolo. Nimic nu se compara cu imaginea acelor bolizi, cu sunetul care iti vibreaza in creier de la cativa kilometri distanta si cu oportunitatea (rezervata jurnalistilor) de a se apropia de masini si de a le fotografia de la cativa centimetri departare. Este senzational si pilotilot le-a placut mult circuitul, desi unii au ridicat din sprancene la momentul oficializarii contractului dintre FIA si organizatori.

Dar despre partile bune si mai putin bune ale evenimentului, in zilele care urmeaza. Oricum, Romania e pe plus dupa competitie. Clar. Cu tot cu cainii de rigoare.

8 la Barcelona

Felipe Massa – Intr-o discutie pe care o aveam la inceputul sezonului cu unul dintre bunii mei prieteni, as in motorsport si in special in Formula 1, acesta imi spunea ca nu il vede pe Massa campion mondial. De ce? Pentru ca nu este tipul omului care sa aiba incredere in el, sa se trezeasca dimineata, sa se uite in oglinda si sa exclame: “Azi trebuie sa castig!”. Ei bine, se pare ca Felipe nu se trezeste dimineata.

Lewis Hamilton – Lewis e primul in clasamentul general dupa patru etape scurse din acest sezon. CIne ar fi pariat pe el la inceputul anului era considerat nebun. Astazi, Bernie Ecclestone spune despre el ca daca ii pui pe cap casca lui Michael Schumacher ai toate sansele sa il confunzi. Bine macar ca astazi am avut parte de cateva cadre cu Schumi la boxele Ferrari, ca altfel intram la banuieli.

Fernando Alonso – Cand castiga e in al noualea cer, cand pierde mai ca-si bate colegii de echipa. La finalul cursei de astazi statea abatut intr-un colt in timp ce Massa si Hamilton se bucurau si isi vorbeau amical. Se pare ca armonia la McLaren nu va mai dura mult. Si cand te gandesti ca oficialii echipei britanice l-au adus pe Hamilton tocmai pentru a invata de la Alonso!

Robert Kubica – Face parte din grupul pilotilor care se tine scai de cei din fata. Ar fi interesant de vazut cum s-ar comporta la volanului unui Ferrari sau al unui McLaren. Pentru ca atunci n-ar mai fi nimeni in fata lui.

David Coulthard – Cand il urmaream astazi imi fugea mintea la duelurile pe care le avea cu Mika Hakkinen si la faptul ca, intr-o primavara a anilor ‘90, daca era lasat sa castige in prima etapa din Australia, poate se afla acum in locul finlandezului, cu cateva titluri la activ. Azi vea Red Bull gratis si conduce bine. Experienta? Eu as zice ca e nebunia unui pilot care nu imbatraneste.

Nico Rosberg – Inainte de cursa spunea ca daca ar reusi sa castige vreo doua titluri mondiale n-ar mai fi numit “fiul lui Keke” ci “Nico”. Dupa cursa, pot spune ca si el face parte din grupul pilotilor care merita un volan mai complex si mai scump.

Heikki Kovalainen – Trage cat poate de ce a ramas din masina campioana mondiala. DUpa ce in prima etapa a fost facut cu ou si cu otet de un mult prea temperamental Flavio Briatore, mi-as dori sa il vad la o echipa de top, de unde sa ii intoarca palmele italianului. Oricum, deocamdata ii da palme lui Fisico.

Takuma Sato – A reusit sa prinda ultimul loc in puncte. CuU aceasta ocazie, la Super Aguri se bea sampanie in valuri. Eeste primul punct castigat de echipa japoneza in Formula 1. Ce ati spune daca la anul s-ar apropia si mai mult de primele pozitii?

Mergem si noi la cursa?

Saptamana viitoare va veni la Bucuresti caravana FIA GT. Daca pentru unii acest lucru nu inseamna mare lucru, pentru iubitorii curselor auto ar trebui sa fie un eveniment care n-are cum sa lipseasca de pe calendarul acestei luni. Este, practic, cel mai important eveniment auto care se desfasoara in Romania in epoca moderna iar eforturile de sustinere a acestuia merita toate laudele. Si nu, nu imi iese nimic din faptul ca-i laud pe organizatori.

Problemele sunt:

1. Semintele. O sa fie primul eveniment auto din lume in care zgomotul semintelor va depasi zgomotul motoarelor la start.

2. Copacii. Exista o parte mult prea ecologica a romanilor care sustine ca e o crima faptul ca arborii din calea pistei stradale au disparut fara urma. Indiciu: Arborii vor reveni acolo. Indiciu 2: La Bucharest Challenge nu se vor manca mititei si gratar, deci deserviciul adus Romaniei va fi semnificativ mai mic decat cel adus de pungile de plastic din paduri.

3. Romanii. Nu stiu de ce am un feeling ca imediat dupa ce trece weekendul de competitie rata accidentelor din jurul palatului Parlamentului va creste semnificativ. Mai ales noaptea. Pentru ca, daca se poate cu 300 la ora, de ce nu?

Si ar mai fi, dar nu vreau sa intru intr-o stare proasta cand ar trebui sa fie invers. Oricum, asteptam cu nerabdare evenimentul.