Postat de Mircea Mester in Dacia / Opinii pe February 12th, 2008
Din ciclul “N-avem noi oameni cata gradina si imaginatie a dat Domnu’ “, va prezentam ultimul comunicat Dacia:
Dacia semnalează apariţia, în municipiile Craiova şi Târgu Mureş, a unor afişe prin care cetăţenii posesori de autoturisme fabricate între anii 1970–1990 sunt anunţaţi că vor primi sume importante de bani în schimbul predării acestora la un centru de colectare din Piteşti. Anunţul în cauză menţionează că această acţiune ar fi derulată de către Dacia în colaborare cu Guvernul român.Faţă de cele arătate mai sus, Dacia doreşte să facă următoarele precizări :1. Dacia nu derulează în prezent niciun proiect de colectare a autoturismelor vechi.
2. Adresa indicată în anunţul menţionat nu există.
3. Dacia a sesizat deja organele de poliţie în legătură cu această acţiune care constituie înşelăciune faţă de cititorii afişului şi concurenţă neloială faţă de Dacia, cu grave consecinţe asupra imaginii de marcă.
Nu e prima tentativa de acest tip a romanilor, prima fiind pe baza de apel pe mobil (pe principiul “baga-mi credit ca sa-ti dau Logan”, sau ceva de genul asta). Bun, si acum vine intrebarea: Cum naiba s-au nimerit tocmai cei din Craiova si din Targu Mures sa faca afisele astea? Doua parti diametral opuse ale tarii s-au unit peste munti gratie unor afise care nici macar nu le aduc bani. Super imaginatie. Hai Romania!
Postat de Mircea Mester in Curiozitati / Opinii pe February 11th, 2008
Am ajuns la Torino undeva in jurul orei 12:30-13:00. Taxiul care m-a dus de la aeroport in centru a trecut ca prin branza prin stradutele inguste ale orasului, ajungand in mjlocul orasului in 25 de minute. Intrebarea a venit firesc:
“De ce e atat de rarefiat traficul aici?”
Raspunsul omului:
“Vii din Romania?”
“Da.”
“Am si eu multi prieteni romani. Am fost si eu la Bucuresti si am vazut ca la ora asta orasul este plin. Problema nu e la noi: la ora asta toata lumea e la munca. La voi se intampla ceva necurat”.
“E o nebunie. Nu am vazut atatea Mini-uri parcate in parcarea showroom-ului nostru niciodata. Toti posesorii lor au venit sa testeze noul Fiat 500″. Andrew Singleton, dealer Fiat din Macclesfield
Postat de Mircea Mester in Saloane Auto pe February 4th, 2008
Dakar e in Romania. Sau ma rog… ceea ce a mai ramas din Dakar e in Romania si Ungaria, tarile in care Amauri Sports Organisation (organizatorul competiei africane) a ales sa desfasoare ceea ce va insemna o aspirina buna pentru cei care si-au vazut spulberate sperantele de a participa la Dakar-ul din ianuarie.
Aspirina sau nu, pentru Romania este o mare onoare numirea sa ca gazda a unei astfel de competitii. Lasand la o parte faptul ca patru din sapte etape ale competitiei care va incepe in 20 aprilie vor avea legatura cu tara noastra, vom avea o expunere mediatica asa cum n-am avut de ceva vreme, televiziunile din toata lumea urmand sa isi trimita care de reportaj pe plaiurile mioritice.
Este foarte interesanta insa descrierea pe care site-ul oficial al competitiei o face Romaniei, tara in ale carei ziare predomina fotbalul si care a trait momentul de glorie in anii ‘90, cu Gheorghe Hagi la timona. Intre episoadele fericite ale Nationalei, “suporterii aprind pasiuni in meciurile celor mai mari cluburi ale capitalei, Steaua Bucuresti si Dinamo”.
Site-ul oficial al Central Europe Rally aminteste dupa aceea, pe rand, de Nadia Comaneci si de Ilie Nastase. Surprinzator, niciun cuvant despre Gigi Becali.
In sfarsit, pentru a prefata competitia in sine, aflam ca RedBull Romaniacs, competitia moto enduro care are loc anual la Sibiu incepand cu 2004, este motivul si alibiul perfecte pentru care Romania a fost aleasa in postura de tara organizatoare.
Sa fie intr-un ceas bun. Cu aceasta competitie si cu Bucharest Challenge, pe care il asteptam in vara, avem mari sanse sa mai scoatem nasul in Europa. Oricate comentarii si voci anti-motorsport s-ar ridica, e una dintre putinele noastre sanse de a conta pe harta.
Postat de Mircea Mester in Motorsport / Opinii pe January 25th, 2008
Astazi vorbim despre Formula 1. Mai exact, despre ce inseamna sa te desparti si apoi sa iti arunci rufele la spalat in bataia vantului.
Dupa ce anul trecut au fost colegi la McLaren, Lewis Hamilton si Fernando Alonso s-au despartit cu scandal, spaniolul sustinand ca echipa l-a ajutat pe Hamilton in timpul sezonului fara sa-i dea lui, dublul campion mondial, sansa sa fie locul 1 in echipa. Obisnuit cu pozitiile clare de la Renault, unde Fisichella juca rolul de stergator de pantofi, ca mai mult decat atat nu prea stie sa croseteze (Fisico, don’t be mad, India loves you!), Alonso isi sustinea cauza in fata unui pusti debutant si parea normal sa o faca. Si totusi, britanicul a aratat ca e extrem de talentat si ca nu numai ca merita un loc de titular la una dintre fortele F1 ci si ca poate sa se bata cu sanse mari la titlul mondial, terminand la un punct de Kimi Raikkonen.
Ok. Cam asta e premisa. Dupa ce anul trecut nimic nu era confirmat din sanul echipei, Hamilton erupe astazi: “Alonso m-a invatat anul trecut cum sa NU ma comport ca pilot de Formula 1″. Ouch! Punct ochit, punct lovit. Alonso fierbe in sangele lui latin si ne asteptam la o replica cel putin la fel de caustica. Si uite-asa s-a dus dracu’ iubirea care staruia intre cei doi.
Pai va dati seama cat suflet s-a pus la filmarea reclamei de mai jos? Cred ca nici n-au avut nevoie de duble.
Postat de Mircea Mester in Curiozitati / Opinii pe January 24th, 2008
Premisa: Bucurestiul este plin de jeg la ora asta, astfel ca toate masinile din oras au aceeasi culoare: un gri-sobolan, stratul de noroi fiind de grosimi diferite in functie de masina si de data la care a fost spalata ultima oara.
Prin amabilitatea SNCFR, astazi am fost nevoit sa astept doua ore un tren care trebuia sa soseasca la 5:42. Normal, nu mi s-a dat nicio explicatie legata de motivul intarzierii, singura cunoscuta in ecuatie fiind ca “trenul stationeaza la Campina”. Informatie pe care o verificasem si eu, prin telefon, dat fiind ca nu ma trezesc la ora 4 decat daca trebuie sa ridic pe cineva din gara. Oricum, cele doua ore de intarziere (retineti, 5:42 – 7:42) m-au facut sa am o revelatie. Neavand ce face si fiind indeajuns de adormit la ora aia incat sa nu stau aiurea pe un scaun, am hotarat ca e timpul sa imi duc masina la spalatorie. Si pentru ca la ora 6 nu stiam foarte multe spalatorii deschise (dar si pen’ca trebuia sa imi omor cumva timpul) am ajuns in apropiere de Baneasa, pe Barbu Vacarescu, unde speram sa gasesc deschis la spalatoria non-stop al benzinariei O** (OMV adica).
Care a fost revelatia? Frate, la ora 6 erau 10 masini care asteptau sa intre la spalatorie! In conditiile in care oricum la zece metri redevin jegoase ca inainte din cauza mocirlei. Si vorbim de modele de la 25.000 de neuro in sus. Ok, poate nu e un lucru rau ca oamenii isi spala masinile ca sa arate bine, dar totusi… 6 dimineata?
Apropo, ca sa vedeti cat de treji sunt baietii de la spalatorie la ora aia, va anunt ca dupa ce am spalat masina praful de pe hatch era in acelasi loc in care il lasasem inainte sa intru sub influenta periilor din burete.
Postat de Mircea Mester in Chevrolet / Opinii pe January 23rd, 2008
Uneori, recall-urile nu ajung in presa. Alteori, acestea ajung prima data la presa si abia apoi la dealerii sau importatorii care trebuie sa conduca respectiva operatiune de rechemare in service. Iar uneori (in mai putine cazuri), recall-urile intra in atentia jurnalistilor de la cititori.
Asa ni s-a intamplat si nou astazi, cand unul dintre cititori ne-a trimis foaia de rechemare in service pentru Chevrolet Aveo 1.4. Se pare ca principala cauza a recall-ului este reprezentata de furtunul de benzina care, in cazul unui impact frontal, se poate sparge.
Nu stim exact cate exemplare Aveo au fost rechemate, cate nu si mai ales in ce perioada se desfasoara recall-ul, dar v-am anuntat, poate aveti Aveo si veti fi chemati. Nu de alta, da’ sa nu va faceti planuri de concediu in urmatoarea perioada.
Unul dintre cele mai misto elemente ale test drive-ului de presa de la lansarea lui VW Tiguan (17/18 ianuarie, Poiana Brasov) a fost lotul de nu mai putin de 55 de exemplare ale SUV-ului german prezenta in statiunea brasoveana. Evident, un moment ca asta nu se poate rata, astfel ca fotografii au fost pe faza, realizand un instantaneu genial.
Postat de Mircea Mester in Motorsport / Opinii pe January 21st, 2008
Ieri, in ultima etapa a celei de-a 30-a editii a Raliului Dakar…
Asa trebuia sa inceapa post-ul de pe blog astazi. Insa, pentru ca teroristii au facut-o de oaie-n desert, ne-am multumit sa urmarim la Eurosport intreaga istorie a celui mai cunoscut rally-raid al lumii, de cand a inceput acesta sa fie filmat si pana astazi. In urma a ramas doar regretul ca in acest an nu am vazut armata de romani la treaba, amintirea unor fotografii de clasa din desertul african si promisiunea ca raliul revine la anul cu forte proaspete. A, da! Si ideile fantaziste cum ca o replica a Dakar-ului va avea loc in Romania si Ungaria. Poa’ sa fie, ca Dakarul nu e nimic.