In timpul si dupa terminarea Salonului de la Geneva am fost asaltat cu o intrebare: care masina a fost cea mai misto de acolo?
Pai hai sa vedem si sa lamurim povestea asta pentru totdeauna (da, o sa dau linkul asta tuturor celor care ma vor mai intreba de acum inainte).
Mi-a placut Scirocco. Are forme care pastreaza specificul VW dar care in acelasi timp inseamna originalitate si noutate.
M-au fermecat sistemele tehnice si tehnologice ale lui Volvo XC60. E adevarat ca am vorbit cu o domnisoara suedeza din staff-ul Volvo pret de vreo jumatate de ora pentru a ajunge la aceasta concluzie. A, si inca una: suedezele de la Salon chiar stiu sa iti explice, nene.
Noul Honda Accord e ciudat. In sensul bun al cuvantului. Unul dintre modelele expuse in standul Honda era pus pe un podium care se invartea non-stop langa aleea principala a halei B din complexul Palexpo. La prima intalnire cu Accord l-am privit in fund (ad literam, asta a fost pozitia de buna ziua) si am crezut ca e vreun concept. Era masiv si parea ca are linii futuriste. Dupa cateva secunde m-am dumirit: it’s just a new Honda.
Sandero. Multa, foarte multa lume la conferinta de presa. Un stand foarte atractiv atunci cand avea cearsafurile puse pe modele, unul fad si fara nimic interesant atunci cand modelul s-a dezvaluit. In plus, in a doua zi de presa lipsea o masina din peisaj, astfel ca standul a devenit, pe deasupra, gol. E adevarat ca l-am vazut pe Ratan Tata studiind Sandero. Da, domnu’ Tata, e mai misto decat Nano.
Toyota iQ e frumoasa si mi-as cumpara-o maine. Din pacate, multimea de japonezi stransa in jurul modelului a facut ca acesta sa poata fi admirat mai degraba din fotografiile oficiale decat live.
Seat Bocanegra Concept. Arata tare fioros. Merita sa castige titlul “Conceptul Salonului”, doar ca alti baieti au fost de parere diferita si au acordat distinctia lui Saab 9-X BioHybrid. Acesta nu aduce insa nimic radical nou fata de Aero X, prezentat in 2006. Deh, life’s tough.
Si ultimul, dar nu cel din urma, modelul care imi place de cand l-am vazut prima data si care apare pe la mai toate saloanele… Daihatsu Copen. Da, stiu, sunt bolnav, dar e chiar tare. Un cabrio minion de oras. Si apoi imi aduc aminte de praful din Bucuresti si revin la ale noastre, ceva mai lumesti.
Cam asta a fost. In rest, variatiuni pe aceeasi tema, versiuni noi de caroserie, tuning si modele speciale ale tunerilor sau carosierilor. Si agitatie si dureri de picioare. Si un centru de presa absolut senzational, care ii da clasa celui de la Frankfurt, salon cu suprafata expozitionala de cateva ori mai mare.
Sa nu uit… respect Geneva pentru cum arata si pentru oamenii de acolo. In comparatie cu traficul din Romania, cu care am dat nas in nas inca o data la intrarea in tara, oamenii astia sunt in alta galaxie.