Criza

Criza loveste in tot ce misca in materie de business. Si, pentru ca unul dintre domeniile adormite de cantecul fals al banilor este industria auto, cei mai plictisiti dintre inteligenti nu au ezitat sa faca putin misto de logo-urile oamenilor care cer bani de la Congres. Bonus, alte logo-uri alterate:






De AICI. Via

Facelift

Automarket.ro a ajuns astazi, la aproape trei ani de la lansare, una dintre cele mai importante surse de informatie auto din Romania. Indiferent de vremuri, de crize si de alte elemente de acest tip, portalul pe care il cunoasteti cu totii si pe care il recunosc tot mai multi in Romania reuseste sa adune adepti ai fenomenului auto si nu numai.

Dar, pentru ca un lucru a ramas neschimbat de la lansarea site-ului si pana acum, adica din 1 aprilie 2006 (pacaleala de bun augur) si pana in 8 decembrie, echipa Automarket v-a facut o surpriza de sarbatori si va prezinta noile haine Automarket.ro.

Portalul nostru a trecut la o noua era din punctul de vedede al designului si al formatului, la o noua era din punctul de vedere al modului de abordare si la o cu totul noua atitudine. Deocamdata, in fata vedeti doar hainele, urmeaza sa descoperiti ce se ascunde in spatele unei munci care s-a intins deja pe durata a opt luni. Pentru ca in aprilie 2008 a inceput munca echipei de design si proiectare, iar in decembrie 2008 culegem cu totii roadele efortului sustinut al oamenilor de programare, soft, editare, si asa mai departe.

Dar, ca sa vedeti ce inseamna Automarket in lumea auto din Romania, aflati ca:

-au trecut 983 de zile de la lansarea site-ului, timp in care pe prima pagina au aparut 16.440 de stiri.
-interactivitatea cu publicul nu este egalata in presa auto din Romania: cele 16.440 de stiri au adunat in total 181.600 de comentarii din partea vizitatorilor.
-cea mai vizitata stire de pe Automarket.ro a adunat 67.000 de useri care au aflat, in direct de la Salonul de la Geneva si in premiera de pe site-ul nostru, cum arata noua sigla Dacia si au vazut pentru prima data fotografiile cu Dacia Sandero.
-cea mai comentata stire este aceeasi: Dacia Sandero si noul logo Dacia. Primim insa un puhoi de comment-uri atunci cand la mijloc se afla informatii care vizeaza direct viata oamenilor, cum sunt cele legate de eternele modificari ale eternei taxe auto.

Pe langa cifrele de mai sus, trebuie mentionati cativa useri care isi sacrifica secunde, minute sau ore din fiecare zi pentru a “conduce” commando-ul de useri de pe Automarket.ro. Imi vin acum in minte AndreiRN, george, antiaudi, sunshine64sm, ~!~TEXAN~!~, DRAKo, michelle_b, horted, NeoGalaxy, ally_great, scuderia,jondaniel, Ion Doe, Alex, eU, Andrei, dan, mihai, bogdan sau reddog. Lista poate continua si sper sa-mi fie iertate omisiunile. Le multumim tuturor pentru ca au incredere in noi.

Urmeaza o perioada trista pentru producatorii auto, cu o criza din care nu se va iesi, spun unele voci, pana peste doi ani. In acest timp, Automarket va va prezenta ce se intampla in lume auto, cu bunele si cu relele ei.

Sa vina 2009!

P.S. Asa cum e normal, pe versiunea noua Automarket veti da si de mici probleme de ordin tehnic, cel putin la inceput. Speram ca acestea sa existe in numar cat mai redus si ca Automarket sa devina, in scurt timp, locul in care iti petreci cu placere ziua auto.

Bai, tu nu sti s-a scri corect!

Honda versus Toyota in Japonia si SUA este un fel de Volkswagen versus Renault in Europa. Oricum am da-o, nu exista cale de impacare. Uneori insa, din prea mult avant subiectiv, unii o dau in balta.

Acum ceva vreme, cand Honda lansa Civic Hybrid pe piata din State, oamenii din echipa de comunicare a niponilor s-au gandit ca ar fi bine sa profite de formele extrem de interesante ale lui Civic si sa faca putin misto de forma de tip “felie de cascaval” pe care o are Toyota Prius. Reclama e mai jos:

Am ras la vremea aia. Era interesant, Honda facuse un spot prin care spunea ca se poate si mai mult decat atat.

Ieri insa, surpriza. Inteligentii de ieri devin idiotii de azi. De ce? Pentru ca Honda a publicat prima fotografie oficiala a hibridului Insight, rivalul de piata al lui Prius. Si de ce surpriza? Pai explicati voi altfel urmatoarele doua fotografii:

NOUA GENERATIE TOYOTA PRIUS (2009)
prius.jpg

NOUL HONDA INSIGHT (2009)
2009_Honda-Insight_01.jpg

McCriza

Uitati de concedieri, somaj tehnic, salarii injumatatite, oameni care isi pierd locul de munca, modele care nu se mai produc si concepte care raman la stadiul de prototip. Criza economica mondiala se afla in plina desfasurare, insa principalele argumente nu sunt cele de mai sus. Atunci cand un Rolls Drophead merge la McDonald’s sa manance un hamburger de 2.5 lei, s-a terminat cu bunastarea.

rollsroyceatMcdonalds.jpg

Pe de alta parte, ca tot vine iarna si Saab cere ajutor guvernului suedez ca sa aiba din ce sa traiasca in perioada post-decembrista, compania suedeza a realizat cea mai tare racleta din istorie. Cica e din plexiglas, are blana de oaie la maner si o curea din piele care le tine pe cele doua legate. Lipseste suedeza care sa iti curete geamul. Pentru ca putea sa aiba manerul din spuma poliuretanica nepaleza si lama din diamante slefuite la pila de cel mai mare bijutier al lumii, tot iti faci draci cand iti vezi parbrizul plin de gheata dimineata, cand te grabesti spre serviciu.

saab.jpg

Calatorie placuta!

O calatorie cu taxiul nu este intotdeauna una placuta, mai ales cand, in Bucuresti, te lovesti de exponate ciudate ale speciei “Sofer de taxi”. Nu generalizam, evident, insa nimic nu se compara cu senzatia pe care o ai intr-un taxi plin de hartii si stickere murdare si cu un parbriz umplut pana la refuz cu diferite dovezi de apartenenta la o religie sau alta.

In tot acest peisaj trist din Romania, o veste care vine dinspre Orientul Apropiat ne face sa deschidem ochii. Este vorba de primul Ferrari Enzo transformat intr-un taxi, o solutie pe cat de ciudata pe atat de rapida pentru a ajunge din punctul A in punctul B.

Pana la urma, esenta unui taxi este exact aceasta, iar autostrazile cu sase benzi din Oman – acolo unde a fost facuta aceasta fotografie – cer cai putere adevarati.Si cat de frumos e ca, atunci cand suni la dispecerat sa ceri o masina, sa ti se spuna “Da, e OK, masina a plecat deja si va asteapta peste 12 secunde la locul indicat. Calatorie placuta!”.

01_enzo_taxi_mo.jpg

Am incheiat citatul

Vorbele de duh legate de industria auto raman in istorie prin ironie, mesaj, personalitatea autorului sau pur si simplu prin umor. E foarte greu sa fac o introducere. Ii las pe cei mai inspirati oameni din istoria lumii auto sa isi faca aparitia. Maestre, muzica!

“Aerodinamica e pentru cei care nu stiu sa construiasca motoare” – Enzo Ferrari

“Fara curse, Honda nu exista” – Soichiro Honda

“Caii putere vand o masina. Cuplul castiga cursele” – Carroll Shelby

“Pentru a adauga viteza, adaugati kilograme in minus” – Colin Chapman, fondatorul Lotus

“Domnul Bentley construieste cele mai rapide camioane din lume” – Ettore Bugatti despre masinile grele dar rapide ale rivalului sau, W.O. Bentley

“Construiesc masini pentru a merge, nu pentru a sta” – Ettore Bugatti, intrebat despre abilitatile reduse de franare ale modelelor sale.

“Parca e un caine care isi face nevoile” – Jeremy Clarkson, vorbind despre Chrysler Crossfire

“De acum va trebui sa imi cumpar propria sticla de vodca” – David Coulthard, intrebat daca ii va lipsi fostul coleg de echipa, Kimi Raikkonen.

“Un Audi fara Quattro e ca berea fara alcool” - autor necunoscut

“Pe vremea mea, cursele de masini erau foarte periculoase si sexul foarte sigur” – Jackie Stewart

Va puteti alege orice culoare cat timp aceasta este neagra” – Henry Ford adresandu-se clientilor care doreau un exemplar Model T.

“Utilizarea uleiurilor vegetale drept combustibil pare a fi ciudata astazi, insa aceste uleiuri vor deveni in timp la fel de importante ca toate combustibilele de astazi” – Rudolf Diesel

“Daca totul e sub control, nu rulezi destul de rapid” – Stirling Moss

“Fac drifturi nu pentru ca e cel mai rapid mod de a lua un viraj ci pentru ca este cel mai incitant mod” – Keiichi Tsuchiya, regele driftului

“Am privit perfectiunea in ochi si perfectiunea a clipit” – mesaj publicitar Audi

“Construiesc o sala de spectacole pentru o orchestra in 12 cilindri” – Luc Donckerwolke, seful departamentului de design Lamborghini

“Nu exista dubiu legat de momentul in care au inceput cursele auto. S-a intamplat atunci cand a fost construita a doua masina din lume” – Richard Petty

“Exista doar trei sporturi: lupta cu tauri, motorsportul si alpinismul” – Ernest Hemingway

“Daca nu te intorci din cand in cand cu volanul in mana la boxe inseamna ca nu conduci destul de repede” – Mario Andretti

“E nevoie de cam doi ani si de multe, multe masini” – Timo Makinen, intrebat cum se poate invata franarea cu piciorul stang

“Intr-o zi, fiecare persoana din lume va conduce un Volkswagen” – Adolf Hitler

“Iti cumperi un Ferrari cand vrei sa fii cineva. iti cumperi un Lamborghini cand esti cineva” – autor necunoscut

“Calitatea ramane la mult timp dupa ce pretul a fost uitat” – mesaj publicitar Rolls-Royce

“Putem face ce e dificil, imposibilul ne va lua putin mai mult timp” – Smokey Yunick

Masina Anului

Masina Anului in Europa e Opel Insignia. Un titlu care onoreaza “noul Vectra” si care se pune pansament pe rana celor de la GM, care se afla in grave dificultati financiare. Si totusi, parca un astfel de titlu inmoaie putin peisajul asta inchis si scortos in care ne plimbam de cateva saptamani bune. Sincer, m-am saturat de stiri legate de productii care scad, de somaj, de pauze in uzine si de proiecte care cad sub satarul crizei.

In aceste conditii, Opel Insignia se va lansa in Romania in primavara in auspicii pozitive. Tot ce trebuie sa speram e ca vom apuca, cu totii, momentul lansarii. Si cand spun “cu totii” ma refer mai ales la GM.

La service

Una scurta, de final de saptamana:

- Buna ziua, nu-mi mai porneste masina si as vrea sa stiu cat m-ar costa reparatia.
- Ce problema are?
- N-am cea mai vaga idee.
- 850 lei si 50 bani!

Ole.

Despre vibratoare

Vorbeam astazi cu un prieten care spunea ca singura solutie valabila in Romania pentru ca idiotii sa nu-si mai parcheze masinile pe linia de tramvai, de exemplu, ar fi o dictatura militara. Era o gluma, dar una facuta amar.

Pana una-alta, am inteles ca unii primari de generatie noua, alesi recent, s-au plans de faptul ca virbatoarele din plastic montate pe orasele Romaniei ar fi “non-europene” si ca nu au vazut in viata lor asa ceva in orasele din Vest.

Un exemplu clar ar fi cel al primarului din Bistrita, care sustinea sus si tare ca acele borduri din plastic (care au scazut numarul accidentelor din jurul scolilor pana spre zero) trebuie scoase. Si le-a scos. Autoritatile au marsat in schimb pe solutia limitarii vitezei la 30 km/h pe ditamai bulevardul, o idiotenie de care nu s-a auzit in Europa decat, eventual, in zonele rezidentiale. By the way, in Franta si Germania e plin de vibratoare de acest gen, unele din plastic, dar cele mai multe “inglobate” in asfaltul strazii.

Am gasit insa si o solutie pentru limitatoarele de viteza care le fac viata grea primarilor. Uite-asa sta toata lumea cuminte si ne calmam cu totii.

Road-Closed.jpg

Despre cai in perioada de criza

Cati cai pot fi inhamati la o caruta? Asta-i intrebarea…

P.S. Are legatura cu masinile, ca e vorba de cai :)