Americanii e prosti (?)

Multi afirma, fara sa le fie frica de eventuale erori in exprimare, ca americanii sunt prosti. Nu ader la trendul asta, iar motivul il puteti citi in penultimul numar din Esquire, de exemplu. Alexandru Bradut-Ulmanu ne explica utilizand umor si ironie faptul ca ei nu cunosc unde e Bucurestiul, asa cum nici noi nu cunoastem unde naiba e Iowa.

Ma rog, ideea e ca ultimele tampenii ale americanilor le dau apa la moara celor care cred in reincarnarea lui Pacala in fiecare dintre americanoizi. Un studiu recent arata ca 150.000 de americani se ranesc anual cu portierele masinilor pe care le condu sau cu care sunt plimbati. Isi rup degetele, mainile, picioarele, isi luxeaza gatul. Pe scurt, isi fac viata mai grea.

Intrebarea e daca americanii-s prosti pentru ca li se intampla asta sau pentru ca fac studii de genul celui citat. Probabil ca un studiu identic realizat in Romania ar arata ca accidentele de la noi sunt cauzate in proportie covarsitoare de brazii atarnati pe oglinzi si de cainii cu gat flexibil care le tin de urat camionagiilor. Ca pestii si balerinele se refera la categoriile nemotorizate.

Nordschleife 20832

Multi dintre iubitorii masinilor din Romania nu au auzit inca de Nordschleife. Si e vina noastra, a presei. Probabil ar trebui sa scriem mai mult despre “Gruene Hoele”, cum ii spun nemtii, sau “The Greel Hell”, cum ii spun englezii. Cel mai frumos circuit din lume, care are aproape 21 de kilometri, mi-a ramas in inima. Am fost acolo acum un an si jumatate, intr-o mini-excursie apendice calatoriei la Salonul Auto de la Frankfurt 2007, si am facut doua tururi cu Citroen-ul C4 pe care il aveam la purtator.

Probabil era cea mai slaba masina din zona la acea ora, din moment ce am reusit sa depasesc, impreuna cu prietenul si colegul meu Bogdan, o singura masina: un Seria 3 vechi care se oprise undeva la mijlocul celor 21 de kilometri ai circuitului. Insa nu a contat. Pentru ca pe Nordschleife nu conteaza cu ce , de unde si de ce esti. Conteaza ca esti.

Am scris post-ul asta pentru ca am primit un e-mail din partea biroului de presa de acolo. Au un nou produs. Care spune totul despre ce inseamna Nordschleife.

Ce faci?

Ce mai faci? Dar voi, baietii de la Automarket, ce mai faceti? Ce mai scrieti? Ce faceti cand sunteti la teste? Ce faceti cand sunteti plecati la Saloane?

Despre toate acestea, Automarket va povesteste pe Twitter. Daca vrei sa afli ce facem in update-uri de doar 140 de caractere, urmareste-ne pe “the next best thing”, cum zicea un clasic in viata despre cea de-a treia retea de socializare din lume. Suntem aici: http://twitter.com/AutomarketRo

Apropo, fanilor BMW li s-a pregatit si lor un “ce face BMW Romania”. Aici: http://twitter.com/BMWRO

Enjoy. O sa ma bucur cand, plecat la Geneva fiind, o sa povestesc pe Twitter ce se intampla pe acolo.

O, happy days!

In viata jurnalistilor auto, exista anual cateva zile in care chiar merita sa ai meseria asta. Chiar merita sa stai, sa urmaresti, sa vezi, sa anunti.

Si nu, nu e vorba de test drive-uri. Din punctul meu de vedere, cele mai atractive zile pentru un jurnalist auto sunt cele dinaintea unui mare salon auto.

Miercuri, joi, vineri, sambata, duminica si astazi am asistat la o ploaie de premiere, care mai de care mai importante. Daca miercuri am vazut pentru prima data noul Maybach Zeppelin, cel mai luxos model creat vreodata de compania detinuta de Daimler, joi am vazut primele fotografii oficiale cu Renault Kangoo Be Bop, o versiune “de joaca” a lui Kangoo, care si el a devenit in ultima vreme un model de sorginte urban-moderna. Vineri, fanii BMW au stat conectati la valurile de fotografii cu noul Seria 5 GT PAS Concept, pentru ca weekendul sa se termine cu noul Audi A4 Allroad. Si pentru ca un salon ca cel de la Geneva trebuie sa ne tina in priza non-stop, astazi, adica luni, a venit peste noi noul Fiat 500C, cu un aer si o imagine retro.

Intre timp, Renault a anuntat ca Laguna si Espace, doua modele extrem de interesante, vor ramane in gama in ciuda problemelor financiare, iar Automarket l-a invitat pe Mihai Panaitescu, cel mai cunoscut designer roman, la chat live cu vizitatorii site-ului.

Viata e frumoasa, chiar si in criza. Si saptamana abia incepe!

Bangle si BMW

O expresie pe care o utilizam foarte des atunci cand vine vorba de un lucru clar, de un rezultat evident si, in principiu, de o abordare care nu sufera contradictie, este “si un copil ar putea sa vada asta”.

Nu stiu cati dintre cei care citesc Automarket in fiecare zi stiu cine e Chris Bangle. Asta pentru ca pe noi, ca natie, ne intereseaza mai putin CINE a facut ceva decat CE s-a facut. Uite-asa stim ca modelele BMW recente au o tusa stilistica foarte clara, evidentiata si personala. Cine le-a facut? Bangle. care Bangle tocmai a plecat de la BMW din cauza unor certuri interne pe marginea lui Project i, proiectul din care se va naste continuatorul legendei Isetta.

Dar sa revin: ce ar spune un copil despre Bangle?

2 comentarii

Etichete: /

Ziua si poza

Nissan a anuntat ca trebuie sa renunte la 20.000 de angajati in cursul anului fiscal care urmeaza.

Un comentariu

Etichete: /

Cluj-Naboca

Am avut un weekend ardelenesc. In sensul ca mi-am desfasurat activitatea ultimelor doua zile in Cluj, acolo unde totul e ceva mai moale decat la Bucuresti. Si de uned stiu ca vine actualul prim-ministru al Romaniei. Deci, din moment ce oamenii l-au reales recent ca primar si din moment ce a primit gir sa stea in fruntea Guvernului, ma asteptam ca Boc sa fi transformat Clujul intr-un rai al masinilor.

Ghinion. Strazi mai proaste decat in Cluj gasesti rar intr-un oras mare din Romania.

Comparativ cu soselele si bulevardele din Bucuresti, cele din Cluj arata ca dupa bombardament. Oricat ai incerca sa le eviti, este imposibil ca vreun bulevard sa nu iti faca usoara cunostinta cu potentialul suspensiilor pe care le ai la purtator. Normal, am intrebat mirat de ce naiba l-au reales pe Boc, din moment ce strazile, cel putin, sunt varza cu putina carne. Raspuns: a acoperit o groapa sapata de Funar pentru a gasi vestigii dacice si a asfaltat un bulevard, undeva langa Somes. A! Si a scos semafoarele cronometrate. O miscare extrem de abila si inteligenta, care tine soferii cu sufletul la gura la semafor in loc sa ii adoarma. Genial.

Si pentru a reveni la subiect, pentru ca aceasta insemnare se adreseaza bucurestenilor: se poate si mai rau. Ba chiar, in unele cazuri, Bucurestiul poate fi trecut la un sincer “asa da”!

Vorbe din batrani

Doua scurte pentru azi.

In primul rand, va voi face cunostinta cu un site amuzant si foarte bine construit. Trebuie sa aveti flash instalat si timp de pierdut prin “labirint”. AICI.

Apoi, o vorba faina, auzita la unii mai experimentati: Cine a inventat roata a fost un fraier. Ala care a pus alte trei roti in jur a fost un geniu”.

Be it!

3 comentarii

Etichete:

Liberte, Egalite, Blague

Francezii au si umor, cand vor.

Citat dintr-un articol publicat astazi de Caradisiac, unul dintre cele mai importante portaluri auto din Hexagon:

Se dire tuner automobile et ne pas s’attaquer à la Fiat 500 ou la VW Scirocco, c’est comme être gourmand et ne pas manger le chocolat posé sur la table”
—-
“A fi tuner auto fara sa modifici Fiat 500 sau VW Scirocco e ca si cum ai fi un mare gurmand si nu ai manca ciocolata pusa pe masa”.

Un/O Qazan(a) la Nissan

Automarket va povestea, acum ceva vreme, despre numele unor modele care au fost schimbate pe anumite piete din cauza asemanarii lor fonetice, semantice sau pur si simplu sonore cu unele cuvinte neortodoxe ale unor limbi de circulatie internationala.

Ei bine, ne-a venit randul, fratilor. Nu e vreo injuratura, de asta imi permit sa scriu aici despre el. E vorba de noul Nissan Qazan, un concept pe care japonezii se pregatesc sa il lanseze la Geneva. Si pentru ca termenul Qazan are un inteleg destul de negru in vocabularul zilnic al romanilor care se ocupa cu discutiile despre masini in fata blocului, Nissan va avea avea o problema in spatiul mioritic in masura in care conceptul va deveni model de serie iar modelul de serie va purta aceeasi denumire.

Astept cu nerabdare nume de concepte precum Troaqa sau, de ce nu, Raablae.

UPDATE: Se pare ca numele conceptului va fi Qazana. Nissan a reactionat imediat dupa ce tarile latine au relevat semantici neasteptate pentru noul lor prototip. Sa le fie de bine. BTW: stii cum se cheama nevasta Cazanului? :)