F1 Champ 2009

Sunteti pregatiti de F1 Champ 2009? Sunteti pregatiti sa vedeti o fata complet schimbata a sectiunii de Formula 1 de pe Automarket? Sunteti pe grila de start? Sunteti gata sa fiti punctati la foc automat?

Luni incepe cel mai cunoscut concurs de tip manager F1 din Romania. Au scazut premiile (criza, evident), creste spectacolul. Acum vom vedea daca a fost iubire adevarata.

Din 16 martie.

Comentariile voastre

Din cauze tehnice, dupa relansarea site-ului si a blogurilor de pe Automarket s-a intamplat o intamplare care a facut ca foarte multe dintre comentariile postate de voi pe acest blog sa fie uitate intr-un colt de camera, fara sa le vada nimeni. Wordpress-ul nu m-a anuntat pe e-mail ca am commenturi, setarile programatorilor nostri nici atat, iar eu am dat de ele din greseala. Erau cateva sute. De fapt, jumatate erau comentarii efective, iar cealalta jumatate injuraturi cum ca imi permit sa cenzurez opinii perfect corecte.

Imi cer milioane de scuze. Toate sunt online acum. Nu trageti in pianist.

New in town

Campionatul European de fotbal din 1992. Din cauza faptul ca URSS s-a retras din competitie Yugoslavia a fost data afara din motive politice, echipa Danemarcei a fost invitata speciala. Fotbalistii danezi se aflau, in majoritatea lor, in vacante, fiind vorba de toiul unei veri in care fusesera eliminati la mustata din cursa pentru Europene. Oamenii se relaxau.

Si a venit vestea. Baietii blonzi si mari s-au pus pe avion, au ajuns in tara-vecina Suedia, si cu bronzul pe ceafa i-au dat bice. Si, dupa un parcurs fulminant, Danemarca a castigat competitia, lasandu-i pe toti numaratorii de cornere usor perplecsi.

2009. Brawn GP apare in Formula 1 cu trei saptamani inaintea debutului de sezon. Se fac glume: “Bai, astia se bat pentru ultima pozitie pe grila de start cu Force India”. Brawn GP mai apuca sa testeze o singura data, la Barcelona. Unde ii ingroapa efectiv pe ceilalti. Astazi, Barrichello a terminat ultima zi de teste cu un timp senzational, cu aproape o secunda mai bun decat cel al pilotului de pe doi.

Urasc testele. As fi vrut ca Brawn GP sa apara direct la cursa de la Melbourne, in izmene si tocmai treziti din somn, si sa le indoaie mufele infatuatilor de la Ferrari si McLaren. Minunile exista. Dupa testele de la Barcelona, sunt in stare sa pariez ca Brawn GP va termina sezonul cu un pilot campion mondial.

Vom avea un an ge-ni-al.

Diferente

Romania anului 2008, in plina criza financiara.

Guvernul anunta ca Programul Rabla se va desfasura si in 2009, conform aceluiasi scenariu ca si pana acum. Se zvoneste ca suma incasata pentru fiecare masina casata este de 1000 de euro.

Ianuarie 2009: se clarifica suma: 3800 RON, cu 800 de lei mai mult decat anul trecut, insa echivalentul aceleiasi sume in euro, din cauza cursului de schimb. Programul trebuie sa inceapa in februarie.

Februarie 2009: programul este amanat, cotele acordate fiecarei marci urmand sa fie alocate in functie de cererea fiecaruia si dupa alte criterii, printre care cota de piata si vanzarile din 2008.

1 martie 2009: inceperea programului este din nou amanata pana la publicarea in Monitorul Oficial, cotele nu se cunosc inca.

6 martie 2009 (vineri): se anunta faptul ca luni vom afla cu totii cotele. Programul se lanseaza imediat dupa aceea.

9 martie (luni): asteptam cotele, ni se spune ca ele vor fi publicate marti. Si, evident, ca Programul va incepe imediat dupa.

10 martie (marti): aflam cotele, debutul Programului este amanat pentru peste zece zile, urmand sa inceapa in 20. Care e vineri. Deci va debuta in 23.

Germania anului 2009, in plina criza financiara.

Intr-o zi de vineri din februarie, Angela Merkel anunta faptul ca Germania va adopta un program de intinerire a parcului auto. Acesta debuteaza sambata, la o zi diferenta, fara nicio cota acordata nimanui. Fiecare importator e liber sa vanda cat poate, in limita bugetului total alocat.

Suntem la Geneva!

Automarket a ajuns, la invitatia Dacia, la Salonul Auto de la Geneva, acolo unde in aceasta dimineata va incepe cel mai important si, mai ales, cel mai complet eveniment auto al anului 2009. Standurile marcilor vor fi pline cu cel putin o premiera mondiala, astfel ca vom avea ce sa vedem.

Cea mai importanta pentru noi va fi, probabil, cea de la standul Dacia, acolo unde constructorul roman va prezenta conceptul Duster. Un prototip primit cu bratele deschise de toti, cu linii futuriste care daca vor ajunge pe modelele viitoare lumineaza brusc gama Dacia.

Printre celelalte noutati majore de la Geneva se numara Renault Clio facelit, noul VW Polo, noul Skoda Yeti, Opel Ampera, BMW Seria 5 GT Concept sau Mercedes E-Klasse Coupe. Sa-mi fie iertata vreo omisiune extrem de importanta, ma revansez maine la locul faptei.

Automarket e la Geneva si aduce Salonul pe calculatorul fiecaruia dintre dumneavoastra. Intr-o legatura permanenta Bucuresti-Geneva, redactorii nostri va vor tine la curent cu tot ce e important in industrie in aceste doua zile in ritm maxim.

Sa inceapa show-ul!

6 comentarii

Etichete:

Felicitari!

6350 dintre userii Automarket au tinut sa isi exprime ideile si preferintele timp de trei saptamani, in editia 2009 a competitiei Autovot. In urma unei logici perfect democratice, utilizatorii de internet din Romania au ales ceea ce ei considera ca este cea mai apreciata masina lansata pe piata noastra in cursul anului trecut.

Opel Insignia a batut tot la general, VW Scirocco a fost primul la design iar Dacia Sandero a fost considerata masina perfecta la categoria Raport Calitate-Pret, echivalentul romanesc al britanicului Best Buy.

Felicitari tuturor celor care au votat. Ati facut parte din cel mai complet sondaj de acest tip de pe internet.

Va multumim.

Constelatii cu iz de benzina

Ford va scapa de Volvo. Iar viitorul cumparator va fi, conform surselor suedeze, fie un constructor chinez, fie, citez, “o constelatie europeana”. Despre cine o fi vorba?

Pai, sa vedem. Avem la dispozitie, in mare, patru variante: Grupul Renault-Nissan, PSA Peugeot Citroen, Volkswagen Group sau BMW Group. Despre cine credeti ca e vorba in termenul cu iz astronomic?

Eu dau ca sigur VW.

Cu mana-n nas

Atunci cand esti in spatele unui site, oricare ar fi el, una dintre cele mai sensibile probleme este cea legata de comentarii. Altfel spus, ai de ales intre doua drumuri clare, fara cale de intoarcere: lasi toate comentariile pe site, indiferent de natura lor, sau le triezi?

Blogurile au rezolvat problema prin faptul ca wordpress – platforma preferata pentru blogging – vine cu filtre deja setate, astfel ca esti liber sa stergi comentariile sau pur si simplu sa nu le publici pana cand le citesti.

Ce facem insa cu un site de informatie – asa cum este Automarket? Noi nu avem forum, astfel ca exista posibilitatea ca toate problemele unor useri sa se verse in sectiunea de comentarii, acolo unde – in mod normal – ar trebui ca userii sa vorbeasca despre stirea de deasupra. Am ajuns, acum ceva vreme, la o concluzie: lasam toate comentariile, indiferent de subiect, daca ele nu jignesc, nu ataca gratuit, nu fac referinte la organe interne sau externe si asa mai departe.

Normal, aceasta limitare a fost intepretata de unii ca o cenzura. Nimic mai prost. Cenzura se refera la libertatea de exprimare pe o tarla publica, acolo unde banii tai sunt pusi in joc. Pe tarlaua altuia, in cazul in care nu poti sa te abtii, esti zburat.

Cum ar fi sa primiti vizita unei persoane pe care n-o cunoasteti si care nu va cunoaste, iar acea persoana sa se comporte si sa aiba aceleasi tabieturi pe care le are acasa la ea? Sa stea cu picioarele pe fotoliu, sa se descalte, sa se imbrace in sort, ca e mai lejer, sa ragaie sau sa umple casa de rasini? Ciudat, este? Stiti de ce nu se intampla asta in viata reala? Pentru ca mai exista o bruma de respect reciproc atunci cand persoanele se vad fata in fata. Stiti de ce se intampla asta pe un site? Pentru ca, desi o parte e cunoscuta, ceilalti au impresia ca isi pot pune picioarele pe fotoliu, isi pot intinde ziarul pe jos sa manance ceapa si slana si se pot scobi in nas ca sa isi manance resturile. Fiindca n-au nume si poza.

E ca atunci cand spui ca un politician e idiot si ratat, iar atunci cand te intalnesti fata in fata cu el ii pupi mana.

“mestere, esti varza, ba”
“toti aia care scriu aici sunt niste cacati si imi sug”
“fraiere, esti prost pentru ca ai modelul X al marcii Y”
“am io o stire misto pentru voi, bai jurnalisti idioti care va dati voi smecheri care sunteti”
“sunteti varza”

Nu e cenzura. E o limitare la bun-simt. Atat. Daca nu ai depasit granita trasata ideatic de Darwin acum ceva vreme, e perfect pentru ceilalti. Maimuto!

Later edit: inca un motiv pentru care maimutele trebuie bagate la cusca.

Working class heroes

S-a dus dracu’ lumea asta. Intregul sistem de valori pe care l-am invatat inca de mici a plecat cu sorcova in vecini. Toate criteriile de bun simt pe care ni le-am insusit cu atata ardoare de-a lungul vietii s-au basicat intr-un moment. Intrigile si lectiile de viata care ne-au facut mai puternic poporul incep sa se lichefieze si sa se scurga pe peretele rosu de sange al crizei.

Pentru ca romanii se bucura ca merg la munca.

Uneori TREBUIE sa murim

Cum iti dai seama ca un constructor auto e disperat? In afara de momentul in care se pune in genunchi si se umileste cerand bani (din nou) de la Stat, evident.

Pai, cand nu-si da seama ca suntem in 2009, iar anul 2009 are nevoie de solutii actuale, nu de scoateri de la naftalina ale unor modele deja trecute, facute pentru ca nu esti in stare sa gandesti strategii noi, care sa iti impinga marca in fata.

Cum? 206 se vinde? E normal. Ai clientii pe care-i meriti.

2 comentarii

Etichete: /