Cu mainile pe volan

La un moment dat, acum cateva luni, am descoperit Twitter. Am facut un cont acolo pentru Automarket si am inceput sa vars informatii, stiri, plus alte cateva fun facts care mi se intampla. Am descoperit o comunitate destul de stransa in jurul ideii ca Twitter e misto. Probabil ca de acolo vine si succesul acestei retele de socializare: din faptul ca fiecare user inregistrat acolo afirma ca Twitter ruleaza.

Pe Twitter gasesti principalele publicatii auto internationale, care te tin in priza cu ce se intampla in lumea auto. Tot pe Twitter gasesti persoanele care tin legatura cu presa de la importatorii romani, cum sunt Alex Seremet de la BMW sau Iulia Tudor de la Fiat/Alfa/Lancia. Pe Twitter gasesti oameni care te intreaba despre masini lucruri pe care doar cei implicati cu adevarat in tainele retelelor din web 2.0 pot sa le scoata.

Dar pe Twitter se intampla si revolutii (vezi chemarea web a celor din Moldova), se anunta evenimente non-auto (vezi accidentul aviatic din Olanda, cand CNN cita la greu din Twitter) si se vorbeste liber. Despre orice.

Twitter poate sa duca la dependenta. Iti place sa ii tii la curent pe ceilalti cu ce faci si mai ales cu ce se intampla pe langa tine. Si esti fericit cand tu esti primul care a dat o anumita informatie. E un jurnalism ad-hoc pentru mase. Cu stiri scurte, de 140 de caractere fiecare.

Dar exista si o fata nasoala a Twitter. Un studiu britanic arata astazi ca 9% dintre soferi folosesc telefonul pentru a-si updata profilul de pe o retea de socializare sau alta, indeosebi pentru a scrie pe Twitter sau pe Facebook. Oamenii sunt atat de prinsi de idee incat le-ar spune celorlalti ce fac chiar si atunci cand dorm. Sau cand nu li se intampla nimic, dar ei cred ca li se intampla.

De ce scriu asta? Pentru ca Twitter e fun atunci cand esti la birou si afli multe chestii pe care nu le-ai afla altfel. E adevarat, daca nu ar exista aplicatii precum Twitterfall sau TwitterFox nu as utiliza serviciul, pentru ca ar fi complet dificil sa abordez problema in afara timpului petrecut in lumea industriei auto. Si pentru ca, la volan, e bine sa folosesti telefonul doar atunci cand ai bluetooth sau orice alt sistem care te lasa sa stai cu ambele maini pe volan in timp ce il utilizezi. Pentru ca regula e simpla: doua maini pe volan inseamna siguranta. Nu Twitter e de vina pentru ca un idiot face un accident. Ci idiotul care a folosit Twitter.

Am citit la un moment dat o poveste interesanta. In State, la marginea cascadelor care se pot vizita, exista balustrade si garduri imense, care de abia te mai lasa sa privesti spectacolul. Asta pentru ca unii au dat in judecata administratorii locurilor respective pentru ca s-au ranit grav cazand de pe margine. Desi avertismentele erau scrise peste tot in jur si era evident ca daca te apropii la un milimetru de margine cazi.

In Finlanda, la marginea obiectivelor turistice inalte, balustrada este una formala. Pentru ca e simplu: cei care cad sunt foarte prosti.

Campionule!…

Am fost plecat pentru cateva zile in Spania, acolo unde Chevrolet a organizat primul test de presa cu noul Cruze. Am lasat in spate un campionat mondial de Formula 1 care era nesigur pe regulamente (vezi cazul deflectorului Brawn GP) si am gasit haos. De unde haos? Din cauza McLaren.

Dupa ce au urlat din toti rarunchii in ultimii 30 de ani ca FIA favorizeaza Ferrari, McLaren triseaza. Si, ce e trist, triseaza cu ajutorul unui pusti care a castigat anul trecut Campionatul Mondial si care a demonstrat ca, pe pista, poate sa faca ce nu pot multi altii.

Povestea e simpla: In Australia, sub Safety Car, Trulli a iesit de pe pista si a fost depasit de Hamilton. Ulterior, britanicul a redus viteza, iar Trulli a revenit pe pozitia a treia, cea pe care a si incheiat cursa. Stewarzii l-au descalificat apoi pe italian, pentru ca depasirea e interzisa in regim de Safety Car. Asta pentru ca si Hamilton a declarat ca Trulli l-a depasit dinadins.

Ulterior, studiind comunicarea radio echipa-pilot, FIA a realizat ca lui Hamilton i se spusese SA IL LASE in fata pe Trulli, ceea ce a dus la descalificarea pe nedrept a acestuia. Dar britanicul a ascuns asta. Iar acum s-a acoperit de penibil. Vreti mai mult penibil? Luati de-aici:

“Imediat dupa cursa am mers la intalnirea cu oficialii cursei din Australia si, instruit de catre team manegerul meu, am mintit”

Incepe sa sune ca-ntr-un banc prost. Hamilton face tot ce i se spune. McLaren – niste carnati.

“Nu cred ca a Dave Ryan (n.m: directorul sportiv al echipei McLaren) a facut-o intentionat…e un baiat bun”

Cum adica n-a facut-o intentionat, omule? Era euforic? Pentru un loc 4?

“Nu sunt un mincinos, sunt un jucator de echipa”

Am mintit, dar nu sunt un mincinos. Dumnezeule!…

“De fiecare data cand mi s-a spus sa fac un lucru, am facut. De data asta realizez ca a fost vorba de o greseala si voi invata din asta”.

Daca de fiecare data cand ti s-a spus sa faci ceva ai facut, hai sa ne amintim impreuna de un baiat numit Glock si de o cursa numita MP al Braziliei ‘08. Ce ti s-a spus atunci?

“Ne-am grabit in acele momente. Eram inca in combinezon, am mers direct la sedinta cu oficialii, si in timp ce asteptam sa iasa Jarno mi s-a spus ce sa fac. Am actionat ca un om de echipa.Nu am avut timp sa ma gandesc prea mult la ce fac”.

Totul ia o turnura atat de murdara si de idioata, incat mi se face sila. Personal, cred ca solutia era excluderea din campionat. Nu faci asta pentru tine, il implici pe un pilot care chiar nu are vreo vina. Asta nu inseamna ca lucrezi in echipa, ci ca iti bati joc de colegii de pe grila. Marele campion mondial…

“Incercati sa va puneti in situatia mea si sa va dati seama ca nu sunt un mincinos”

Nu, esti un pilot onest care si-a aparat corect sansele. Si un mare nesimtit, evident.

“Nu am vrut sa ii cauzez probleme lui Jarno, nu am vrut ca el sa fie penalizat. Imi castig punctele prin munca”

Aham. Vad… Nu ai vrut ca Jarno sa fie penalizat, dar ai spus ca te-a depasit ca un magar pe Safety Car. Si ca tu l-ai vazut venind si ca nu ai inteles ce vrea sa faca. Campionule!…

Brawn. Sau cum sa faci din rahat bici.

Acum trei saptamani, intr-un impuls de moment, la finalul primei sesiuni de teste organizate impreuna cu celelalte echipe la care participa proaspat-inventata Brawn GP, mi-am mizat toti termenii pe un titlu care atunci parea exagerat de optimist. Incredibil: BRawn GP, principalii favoriti la Melbourne spuneam atunci.

Astazi, la trei tururi inainte de final, cand Vettel si Kubica s-au lovit reciproc intr-un duel barbatesc, Barrichello i se alatura pe podium lui Button, care condusese toata cursa. Iar Brawn GP a reusit o dubla la debut.

Iar acum spun, fara a-mi fi jena: Brawn GP, principalii favoriti la titlu in 2009. Vor fi unii care vor spune ca ma grabesc. Probabil aceiasi care au spus asta si acum trei saptamani…

P.S. Brawn sunt favoriti chiar si daca schimba difuzorul posterior. De fapt, astazi mi s-a parut ca pot sa concureze fara intreg eleronul-spate fara probleme. Fara cel din fata ne-a demonstrat Barrichello ca se poate :)

Harsht!

Dimineata m-am intalnit cu masina personala intr-o unda de tristete: pe usa fata din dreapta am dat nas in nas cu o dunga alba, desi masina e neagra. Nu m-am enervat, nu m-am suparat, pentru ca shit happens. Si stiu ca in Italia, de exemplu, am vazut un Alfa Brera ros in fata si spate din cauza parcarilor extrem de stramte din Torino. Dar il consider incredibil de idiot pe macacul care a facut gestul simbolic de a-mi zgaria masina. Avand in vedere faptul ca dunga alba era subtire, probabil ca a zgariat cu creierul.

Am plecat spre munca cu gandul la familia idiotului, insa pe drum mi-am gasit perechea: un CL 63 AMG de toata frumusetea. L-am admirat din spate pret de cateva sezatori la semafor, dupa care am observat ca suntem frati de cruce. CL-ul avea “trasata” o dunga pe bara posterioara. Scurt si la obiect.

In momente ca astea iti dai seama ca se poate si mai rau. Si am devenit brusc fericit. Sau cel putin mai fericit decat altii.

P.S. Masina era parcata pe locul meu :)

Micromatiz

Stau si ma uit la poza asta si nu vad ce are Matizul si n-are Tata Nano. Si atunci, de ce exista unii care spun ca aceasta masina nu se va cumpara vreodata in Romania? Eu zic ca o sa RUPA.

Foto: Edmunds

Restul e Cancan. Si Click.

Astazi vreau sa ii felicit din inima pe colegii jurnalisti de la Cancan, care si-au permis sa utilizeze niste imagini pentru care Automarket are exclusivitate (sunt platite, in baza unui contract incheiat cu o companie suedeza) intr-un articol.

Ba mai mult, baietii au avut inspiratia motivational-deontologica de a sterge watermark-ul Automarket original pentru a-si indesa ei titlul plin de bale al unuia dintre cele mai jalnice tabloide din Romania.

Later edit: Cotidianul de analiza si comportament politic si filosofic Click! reuseste sa dubleze efectul Photoshop pe site-ul propriu. Tara de ratati.

Un mare si sincer “Bravo, bai idiotilor!”. Muriti!

Later edit 2: Zoso ne ajuta. Thanks.

Later edit 3: Libertatea reuseste sa le dea o lectie de jurnalism (in cazul asta) celorlalte doua pseudopublicatii: ne-au sunat, ne-au intrebat daca se poate, le-am spus ca da. Am mutat watermark-ul si a iesit un articol corect. Cu link. Bravo.

Later edit 4: Cancan a scos pozele din articol. Am fost sunat de autorul articolului care mi-a spus, textual, ca fotografiile care apar pe Cancan au watermark-ul lor by default. Eu unul imi doresc un soft care scoate in acelasi timp watermark-ul sursei originale.

Later edit 5: Click! au schimbat foaia si au pus pozele cu watermark-ul Automarket. Totusi, nicio referire la site-ul nostru in text. Au primit pozele pe mail, probabil :)

Later edit 6: Raspuns de la Click: “Raspunsul e foarte simplu. Pozele incarcate initial au fost cele din
editia tiparita, care a folosit poze “curatate”.

Later edit 7: Click a pus sursa si link spre noi. S-a ajuns la normal.

Romanii si alcoolul la volan

Astazi, cu ocazia un studiu pe care olandezii si elvetienii l-au realizat in comun, ne-am dat seama ca Romania sta bine, paradoxal, la un element legat de trafic si transport: alcoolul la volan.

Majoritatea statelor din UE le permit soferilor sa calce pe acceleratie in timp ce in sangele lor se afla alcool. O cantitate infima, insa alcool. Iar studiul despre care am scris astazi arata ca efectele accidentelor cauzate de soferi care au baut un singur pahar de bere pot fi cel putin la fel de grave cu urmarile accidentelor cauzate de soferi aflati la limita comei alcoolice.

Discutand in redactie, am ajuns la concluzia ca, daca in ROmania s-ar deregla putin legea, in sensul acceptarii unei cantitati infime de alcool, de 0.00000001%, accidentele s-ar inmulti, probabil, cu 1500%. Pentru ca la noi nu exista “permis putin” sau “permis mai mult”. Exista permis. Punct.

P.S. De analizat fotografia din articolul dedicat acestui subiect.

Bravo, bai idiotilor!

“Buna ziua, daca va aflati pe DN1 in zona localitatii Comarnic, incetiniti si circulati cu prudenta. A avut loc un accident grav”.

“Evitati zona valea Prahovei daca va intoarceti spre Bucuresti din Ardeal. Incercati variantele ocolitoare prin Cheia sau Targoviste”.

Astfel de informatii sunt extrem de utile atunci cand te afli la volan si singura ta sursa de informatie este radioul. Care functioneaza si nu prea in unele zone ale tarii. In acest moment, singurele radiouri care vin cu astfel de informatii sunt Info Pro, Europa FM si, partial, Radio Romania Actualitati. Insa informatiile care vin din aceste surse apar rar, pentru ca un radio comercial isi bazeaza cashflow-ul pe reclame si risca sa piarda in momentul in care in loc de scalambaielile zilnice si de concursurile idioate apar informatii utile.

Mi s-a intamplat de foarte multe ori sa ma aflu pe drumul de intoarcere spre Bucuresti si sa fiu nevoit sa sun cunoscutii pentru ca acestia sa urmareasca la televizor, la stiri, informatiile despre rutele blocate. Nu e deloc placut sa faci asta de fiecare data cand ai nevoie. Si stim cu totii ca E NEVOIE de asta de fiecare data cand tragi aer in piept si iesi din oras.

ACR a gasit solutia si a pus la cale un post de radio national care sa emita in toata tara si care sa ii ajute pe soferi cu informatii de ultima ora din trafic. Ar fi genial. Si, combinat cu un program interesant si cu muzica fina, ar fi solutia perfecta pentru drumurile lungi.

Doar ca CNA-ul le-a taiat macaroana celor de la ACR, sutinand ca acest radio “nu e de interes public”. In acest context, imi permit un grav, dar sincer “Bravo, bai idiotilor! Keep it up!”

Iar lumea va continua sa asculte Radio Zu sau Kiss FM, doua standarde culturale ale mass-media de astazi. Uneori, mi se pare ca Romania e o mare emisiune de tipul Camera Ascunsa si ca unii fac misto de noi toti. The Truman Show e real.

4 comentarii

Etichete: / / / /

Miramash (cu dedicatie)

Uneori, cand te plictisesti in fata calculatorului proprietate personala, transformat de americani intr-un acronim – PC – de mare angajament, te apuci sa te dai pe net. Iar netul asta e plin de fenomene sociale de tip hi5 sau messenger care participa la educarea copiilor in aceeasi masura in care un politist beat aflat la varsta senectutii si intins intr-un sant participa la dirijarea circulatiei.

Deunazi, am inaugurat pe Automarket o noua rubrica. Vom publica saptamanal cate un articol din seria “20 de lucruri pe care nu le stiai despre…”, astazi aparand pe site primul episod, dedicat petrolului. Seria este gandita sa iti dea cateva informatii foarte usor digerabile referitoare la respectivul fenomen/obiect/model/constructor intr-un ambalaj friendly.

Si revin la copiii cu nevoi speciale care isi omoara timpul pe hi5, gandindu-se la faptul ca de acolo le va veni harul ulterior terminarii liceului/generalei. Atunci cand ei vad un astfel de articol, prima reactie e sa se frece la ochi, pentru ca nu prea inteleg faptul ca limba romana, fie ea si fara diacritice, nu are atatia “k” in componenta precum a vazut el in dialogurile filosofice cu “skumputza” sau “lolicy” de pe hi5.

In plus, pentru ca a auzit el undeva ca nu stie sa scrie in limba romana iar profa’ de specialitate i-a atras atentia ca nu se scrie “alerga-ti”, hi5-istul se transforma imediat in lingvist, fiind in stare sa combata pana la ultima picatura.

Fragment din articolul despre petrol:

“Inchide-ti mai bine busonul rezervorului! Daca circuli un an de zile cu busonul desfacut, in aer se evapora peste 100 de litri de benzina.”

O propozitie care se dorea calda, friendly, abordabila, deloc scortoasa, s-a transformat, in ochii hi5-istului de serviciu, intr-o oroara gramaticala. Pentru ca are viziune de cal cu sindromul Down si desfacere cerebrala demna de o musca de otet:

Lingvistul numarul 1 – Mihai:

“11. Inchide-ti
Se scrie “Inchideti” ;)

*Daca nu crezi (Mircea), cauta un manual de limba romana si vezi ;) Cum sa te angajeze ma sa publici un articol cand tu nu scrii corect gramatical :)

Lingvistul numarul 2 – Niny

“Inchideti” se scrie corect fara cratima.

Lingvistul numarul 3 – cosmo

ANALFABETILOR!

ha ha ha – ( corect : inchideti mai bine… )

rushine!

————

Evident, nici macar calmul celor care le explicau elegant ca sunt maimute nu le-a dat de capat celor care s-au transformat in promotorii realitatii gramaticale romanesti. Si n-as avea vreo problema cu ei, dar mi-e ca vor pune dracu’ mana pe un permis la un moment dat si ca vor omori oameni nevinovati crezand ca inteligenta, la fel ca prioritatea, s-a nascut pe strazile secundare.

2 comentarii

Etichete:

Trei, Doamne, si amandoi

Plecat-au trei ei inspre Munchen
Cand vara sta sa treaca
Isi luasera hartii, creioane
Erau toti intr-o barca.

Van Hooydonk, Bangle, Habib
Trei nume mari in lume
Au desenat si zi, si noapte,
Audi facea spume.

Si a iesit Seria 7,
Ala cu faruri lungi.
Bangle era cel plin de lauri
Ceilalti isi faceau cruci.

“Frate, da’ cat de urat e!”
Tipau toti ca-n morisca…
Dar BMW de-atunci crestea
Stiind ca banii misca.

Acum, nea Bangle a plecat
Si a lasat in urma
Echipa sa de altadat’
Van Hooydonk sta la carma.

Dar draga BMW, aud
Ca si Habib e-n fapte
E cel care-a nascut recent
O noua Serie 7.

Deci pleaca si Habib, ce facem?
Se-ntreaba BMW-istii
Cine-a ramas? van Hooydonk?
S-au dus, tata, artistii.

Si unde sunt? Al nostru Bangle
Isi face singur treaba
A terminat-o cu auto
Si-acum incanta strada

Cat despre celalalt, Habib,
Ca-n filme cu Pacino
Plecat-a de la BMW
Si-acum e la casino.

Cum vine asta? Intrebati
Pai nu-i nimic mai tare
Ca de la Munchen tu sa pleci
La Stuttgart sa fii mare.