Eurovisionul auto

Daca ziarele ar face cotele la casele de pariuri, ar iesi haos. Ultimul eveniment important din industrie este licitatia dintre companiile Fiat, Magna-GAZ si RHJ pentru cumpararea Opel. Dupa ce ieri s-au depus ofertele finale, astazi au inceput discutiile despre favoritul la preluarea constructorului german. Si, la fel ca la fiecare concurs in care popoarele trebuie sa isi voteze favoritii, presa din fiecare tara voteaza cu sufletul. Si scrie la fel.

Der Spiegel, una dintre revistele economice din Germania, spune ca austriecii/canadienii/rusii de la Magna/GAZ sunt favoriti, plasandu-i pe cei de la Fiat pe ultimul loc. Acestia citeaza surse interne GM. Motivul pentru care Fiat sunt ultimii pare preluat din fata blocului, din jocurile copilariei: “sunt partenerii Chrysler, rivali ai GM in SUA”.

La Stampa, publicatie italiana, il citeaza pe Sergio Marchionne (seful Fiat), care spune ca Fiat are mai mult de 50% sanse sa castige concursul de oferte. Oficialul italienilor sustine ca acest lucru se intampla deoarece, intre toti pretendentii, Fiat e singurul care are baza industriala propice pentru dezvoltarea ulterioara a unei colaborari cu Opel.

Despre al treilea candidat, fondul de investitii belgian RHJ, nu vorbeste nimeni nimic. Ziarele belgiene sunt ocupate cu altele.

Pronostic? Depinde de cine alege. Si cum aici alege guvernul german, merg pe Magna/GAZ. Ca la Eurovison. Ii alegem pe-ai nostri.

E usor sa gasesti un mix bun. In Dubai.

Ce iese daca amesteci o grama’ de bani, una bucata Dubai si doua masini de Formula 1? Cam asta.

Copyright: REUTERS/ Eric Vargiolu

Fara cuvinte

Volvo nu exista doar pentru ca vinde masini sigure. Intre alte evenimente pe care le organizeaza sau sponsorizeaza se numara si Volvo Ocean Race, o competitie nautica in care opt echipe navigheaza intr-o competitie intre ambarcatiuni in jurul Globului.

37.000 de mile marine impartite in 10 etape. Aceasta este provocarea la care raspund iahturile Volvo care masoara doar 21.5 metri in lungime, ghidate si pregatite de echipe formate din 11 membri. In acest moment, ambarcatiunile se afla in a saptea etapa, fiind undeva in Oceanul Atlantic, in drum spre Galway, Irlanda. Competitia se va incheia in iunie, in Sankt Petersburg.

Va las in compania unor imagini care spun de o mie de ori mai multe decat toate cuvintele tuturor limbilor lumii. Acestea sunt realizate de Oskar Kihlborg, fotograful oficial al echipei Ericsson Racing, cel care are 15 ani de experienta in fotografie nautica.

Mai multe imagini (31 in total) puteti admira AICI.

Vreau si eu deesul meu

Mi-am pierdut cateva minute din seara de miercuri distrandu-ma pe marginea gustului estetic indoielnic pe care il am atunci cand sunt nevoit sa personalizez o masina. Cei de la Citroen au dezvoltat un site special pe care iti colorezi si insorzonezi propriul tau DS Concept asa cum crezi de cuviinta. Merita incercat, mai ales ca l-au dezvoltat pana si in limba romana.

Gone in 9 minutes

Daca aveti noua minute la dispozitie, puneti mana si urmariti cazna femeii de dedesubt. Parcarea laterala ne omoara pe toti. Dar pe unii ii omoara mai repede decat pe altii.

Dialog cu Razvan

Razvan Magureanu e un tip inteligent. Uneori, mult prea inteligent pentru industria in care activeaza. Redactorul-sef de la AutoBild este un om informat, iar un om informat este un om care detine puterea.

Din pacate pentru Razvan, reactiile pe care le are la adresa mediului online in general si a portalului Automarket in special il descalifica din cateva puncte de vedere. Puncte de vedere pe care el le considera argumentate, dar care sunt departe, mult prea departe de realitate.

Deunazi, un prieten care activeaza de asemenea in presa online din Romania imi trimite un link spre un interviu pe care Razvan Magureanu l-a acordat publicatiei Bloombiz (adica pe online, evident). Razvan vorbeste acolo despre piata auto internationala si interna, exprimandu-si ideile legate de criza si de efectele ei asupra producatorilor auto.

La jumatatea interviului, omul nostru deraiaza insa de pe sine si incepe sa atace presa auto online. Principalul argument este legat de faptul ca site-urile auto sunt in goana de senzational si ca abordarile sunt pompoase pentru ca publicatiile sa genereze trafic. Razvan sustine ca, in aceasta goana dupa senzational, site-urile auto uita care e rolul lor si ca nu informeaza corect cititorii.

Intr-o incercare de interviu obiectiv realizat cu intrebarile pentru Razvan pregatite anterior chiar de el, acesta sustine ca Automarket.ro a publicat, in ziua lansarii lui Sandero Stepway de la Barcelona, un articol in care spuneam ca modelul Dacia este un SUV. Ba mai mult lanseaza la apa epitete pe care cica le-am fi utilizat la redactarea articolului, cum ar fi clasicul “Senzational”. Razvan spune ca unul dintre motivele pentru care articolele nu sunt documentate este reprezentat de faptul ca importatorii nu isi permit sa duca oameni in deplasari, iar acestia scriu de pe unde apuca.

Prietene Razvan, faptul ca publicatia pe care o conduci nu a reusit sa se impune pe piata din cauza unor planuri de publicitate prezentate inaintea lansarii dar la nivelul carora nu te-ai ridicat niciodata nu trebuie sa te faca sa iti versi zmeura pe online. Faptul ca pe Automarket.ro exista mai multa publicitate auto decat ai reusit sa atragi pe revista ta nu trebuia sa fie un motiv de injurii, ci un imbold pentru tine.

Acum aproape un an, intr-un avion care ne aducea pe amandoi de la o deplasare externa, faceam un pariu cu Razvan. L-a pierdut. Sustineam ca Dacia va aduce Stepway in Europa, el spunea ca nu se pune problema. Ei bine, timpul a rezolvat problema noastra. Sandero Stepway s-a lansat. Ba mai mult, am fost acolo, la locul faptei, si l-am vazut dezvelindu-se. Iar articolul care s-a nascut in urma acestei lansari nu contine urme din acronimul “SUV”.

Probabil faptul ca reusim sa fim acolo inaintea celorlalti le dezvolta unora simtul artistic prin care picteaza in culori inchise o anumita parte a presei. Probabil faptul ca Automarket exista si creste in detrimentul altora le dezvolta acelorasi baieti sentimente pe care nu le-au intalnit pana acum, cum ar fi mirosul putrefactiei. Oricum ar fi, reactii de genul celei pe care o are Razvan Magureanu din senin sunt atat de penibile incat nu merita sa ramana in amintire decat ca derapaje. Necontrolate.

Razvane, Automarket nu simte criza asa cum o simt cei multi, pentru ca avem cu ce sa raspundem.  Automarket nu a scazut (ba din contra) si nici nu venim cu “titlul senzationale” pentru a echilibra balanta. Ba mai mult, site-ul reuseste sa se impuna prin informatie si prin servicii pe care nu le are nimeni in Romania. Uita-te in jurul tau. Intreaba in jurul tau. Suna la Mobile.de, la Reuters, la Automotive News, la France Presse. Cred ca au auzit de Automarket. Pentru ca oamenii astia stiu sa aprecieze ce e corect si ce nu.

Dar probabil ca nu am la ce sa ma astept de la un baiat care ataca sistematic, fara logica, o marca anume, sa spunem ca e vorba de Renault, doar din cauza faptului ca nu a fost chemat la un eveniment anume, sa spunem o lansare a unei compacte. Poate ca ar trebui sa numere exemplarele pe care le vinde inainte de a scuipa pe pozele altora. Sau poate ca inainte de a vorbi ca sperietoarea prin porumb despre nivelul de profesionalism al unora ar trebui sa vina cu lectia invatata de acasa, pentru ca unii l-ar putea arunca de pe traiectorie prin cunostintele in domeniu. Este pacat ca oameni de acest gen reusesc sa pateze numele unor publicatii internationale reprezentate prost in Romania. What about that, Sherlock?

In rest, noi ne simtim bine. Tu?

P.S. Nu, nu suntem in razboi cu nimeni. Dar ne aparam, ca e sanatos.

Prison Break breaks into the prison

Chevrolet Cruze s-a lansat in China. Campania de promovare a modelul global creat de GM il are in centru pe Wentworth Miller, pe care majoritatea dintre noi il cunoastem mai ales din Prison Break, unde joaca rolul lui Michael.

Si acum, spilul: chinezii sunt extaziati de faptul ca Michael conduce Cruze in spotul de promovare, reactia lor fiind fantastica. Presa din SUA se declara insa intrigata de faptul ca Prison Break nu a fost difuzat niciodata oficial in China, deci chinezii nu ar avea de unde sa il stie in mod normal pe Michael.

Apropo, serialul s-a cam terminat, dati fuga la matusa DC Torrent din State sa va povesteasca finalul.

Se termina criza?

Doua figuri marcante ale industriei auto mondiale sustin sus si tare ca problemele economice mondiale vor disparea treptat, iar declick-ul va avea loc in toamna acestui an. ba mai mult, fara sa se vorbeasca inainte, cei doi sustin ca revenirea din criza va avea loc in Statele Unite. Urmeaza apoi Asia si Europa.

Cei doi sunt Sergio Marchionne, CEO Fiat Group, si Takeo Fukui, CEO Honda. Sa fie adevarat?

Cugetarea zilei

Unii sunt atat de plecati incat, daca le ceri sa voteze cea mai frumoasa dintre masini, ei le ordoneaza dupa cat cred ei ca-s de fiabile si isi sustin ideea prin faptul ca au vazut un exemplar cu rugina sub capota.

Cool.

2 comentarii

Etichete: /

Miki strica Formula 1. Cifrele o arata.

Prietenul meu Berti Panaiot mi-a facut cunostinta astazi cu ratingurile transmisiunii de Formula 1 de duminica, atunci cand la Barcelona a avut loc Marele Premiu al Spaniei.

Cifrele ne arata tuturor ceea ce cunosteam deja, dar nu am avut unde sa verificam: Formula 1 pierde teren enorm in Romania. Si indraznesc sa cred ca asta se intampla atat din cauza comentatorilor de serviciu care ne fac duminicile un iad, cat si a TVR-ului, care nu stie sa managerieze corect un sport urmarit de sute de milioane de oameni la nivel mondial.

Califiacrile de sambata au avut rating 0.5% (share 3.2%). Studio F1, emisiunea dinaintea cursei, a ajuns la 0.6 puncte de rating (share 3.4%). In sfarsit, marea cursa de la Barcelona, GP-ul prin care F1 revenea in Europa si in care asteptam spectacol, a avut un rating de 1.5% si share 7.5%.

Trebuie spus ca un punct de rating echivaleaza cu circa 115.000 de oameni care urmaresc transmisiunea. Asadar, TVR-ul a avut cu putin peste 160.000 de oameni care au urmarit cursa de la Barcelona. RU-SI-NOS!

In tot acest timp, in Germania, la transmisiunea RTL-ului, se ingramadeau 5.4 milioane de telespectatori, adica 6.5% din intreaga populatie a tarii. Share-ul (procentul de telespectatori care urmareau F1 din totalul televizoarelor deschise la acea ora in Germania) este unul urias: 43.1%!

Miki, lasa-ne!

via | Twitter