Cum sa plangi fara sa te bata nimeni

Avem niste ambasadori prosti. Pentru ca diplomatii nostri au un simt al umorului in cantitati egale cu apa de genunchi stransa la rotula unui sarpe.

Dupa ce Top Gear ne-a filmat tara in lung si-n lat, reusind GRATIS sa faca ce n-a facut Ministerul Turismului din 1650 incoace pe miliarde de euro, incepem sa ne dam mai catolici decat Papa. Si sarim ca arsi la fund atunci cand o emisiune satirizeaza anumite aspecte ale vietii rurale romanesti – foarte prezente in orice colt al tarii, de altfel. Si nu constientizam ca cei trei Gearisti nu au venit in Romania pentru a face un documentar la Discovery despre situatia alarmanta a contrastelor definitorii ale natiunii romane, ci au venit sa filmeze niste masini pe o sosea. Care, by the way, mister Jinca, a fost injurata in toate felurile de Clarkson, care-a zis ca n-ar mai pleca in viata lui de acolo si ca e “cea mai frumoasa sosea din lume”.

Domnu’ Jinca, in loc sa scrieti epistole idioate, n-ati face mai bine dac-ati suna ‘mneavoastra la Bucuresti si le-ati spune alora din Guvern (oricare ar fi ei, ca tot aia e pana la urma) sa faca o autostrada sau macar o sosea decenta pana in creierii muntilor? Fara iesiri laterale? Cu o astfel de sosea la purtator, n-ar mai fi putut sa iasa baietii de la Top Gear de pe traseu in zona Curtea de Arges pentru a filma “tara lui Borat”. Hai, ca se poate. Stiu, e mai usor sa tastati douazeci de randuri pe computerul platit de Stat. Si sa va dati lovit cand e vorba de orice alta problema reala care apare la orizont in relatia Romania-Marea Britanie.

Domnu’ Jinca, nu ar fi mai usor sa nu ne facem de rahat noi in fata strainilor in loc sa ii acuzam pe ei ca ne fac de rahat prin faptul ca suntem, pe alocuri, chiar asa cum zic ei?

Spirale

In comunicare avem spirala tacerii. In matematica, avem spirala lui Arhimede, a lui Fibonacci, cea hiperbolica si cea logaritmica. In simbolistica, avem spirala ca reprezentare a soarelui. In arta, avem spiralele lui Robert Smithson sau David Wood.

In China, avem spirala cozii la benzinarie. Cea mai cumplita.

acid_picdump_89_14

Dacia Duster – primele impresii

Chiar daca asteptarea n-a luat sfarsit cu adevarat, formele SUV-ului pe care Dacia il pregatese deja de cativa ani au devenit astazi in sfarsit oficiale. Evident, afirmatia e relativa. Mai ales in conditiile in care versiunea Dacia Duster prezentata astazi este una creata special pentru Trofeul Andros, urmand sa fie pilotata de celebrul Alain Prost in cadrul competitiei care se desfasoara pe gheata si zapada la finalul fiecarui an.

Ce ne ramane dupa ce am vazut primele imagini oficiale ale modelului:

1. Numele. Am aflat oficial ca numele va fi Duster. Nu Kanjara, asa cum se auzea prin Franta acum ceva vreme.
2. Liniile generale ale modelului. Asteptati-va ca versiunea de serie sa fie ceva mai inalta si sa aiba un look mult mai soft decat ceea ce vedem aici. Cu toate acestea, blocurile optice, grila, stopurile si linia plafonului vor ramane aceleasi.
3. Fotografiile-spion aparute pe net acum ceva vreme sunt cat se poate de reale. Si de finale. Si de cum vreti voi sa le spuneti. Nu vad de unde a venit acest scepticism cu privire la imagini care nu au cum sa ilustreze decat versiunea finala a unui astfel de model.
4. Da, e un SUV compact. Dezamagire pentru cei care asteptau de la Dacia o masina care sa concureze cu d-alde greii segmentului. E facuta pe platforma lui Logan, deci era absolut normal sa fie asa. Din pacate, unii inteleg asta doar atunci cand vad pozele. Sau, mai mult, cand vad masina in realitate.
5. Versiunea de serie va avea, evident, patru usi laterale. Si se va lipsi de bosajele imense ale rotilor care se vad cel mai bine in fotografia frontala.
6. Din profil, masina arata senzational. Pe alocuri, capota lunga combinata cu inaltimea coborata a versiunii de competitie dezvaluie o masina care da in formele compacte ale Seriei 1.
7. Din fata, designul e discutabil. Ma indoiesc de faptul ca ornamentele de pe grila sunt cea mai buna solutie de design intr-o lume care mizeaza in ultima perioada pe simplitate maxima. Dar poate ca “dintii” aceia cromati reprezinta un magnet pentru clientii Dacia. Vom vedea.

8. Cel mai important lucru: singura legatura dintre modelul din imagini si SUV sunt liniile caroseriei, “coaja”, tabla. Atat. Modelul pregatit de RenaultSport pentru Trofeul Andros este construit pe un sasiu tubular, are motor care incepe V si dezvolta o putere egala cu aproximativ trei Logan-uri 1.6 MPI.

haideti, deci, sa asteptam. Rendez-vous inainte de Craciun, cand vom vedea imaginile versiunii de serie Duster.

Romania in treapta de varf

Nu trebuie sa ratati primul episod al seriei 14 Top Gear. O emisiune in care Romania detine rolul principal, secundar si tertiar, cu o abordare care merge dinspre fascinant inspre ridicol in anumite momente. Nu o sa va dau foarte multe detalii, pentru ca secretul sta in imaginile in sine, dar exista trei lucruri care trebuie subliniate.

1. Asteptati-va la o cura de Dacia Sandero asa cum n-ati mai avut vreodata. Probabil ca Dacia va vinde in draci in urmatoarea perioada. Iar britanicii vor cere modelul romanesc ca si cum acesta ar fi ceaiul de la ora 5.

2. Veti vedea o Romanie impartita intre “high-tech” si “gypsies”. Asa cum e, de altfel.

3. Neam de neamul ministrilor turismului nu va face o promovare mai buna principalelor atractii ale tarii.

Trebuie sa-l vedeti.

Istoria Top Gear

Nu sunt neaparat fanul celor de la Top Gear – vorbim de emisiune aici – insa atunci cand prind cateva bucati de show sau editii trimise de matusa din America prin internet ii urmaresc pe cei trei prezentatori cu deosebit respect pentru ceea ce fac acolo. Sunt, mai degraba, un admirator al oamenilor Clarkson, May si Hammond decat un admirator al personajelor pe care ei le joaca in show-ul BBC.

I-am auzit pe multi spunand ca cei trei sunt niste idioti si ca emisiunea e rezultatul direct al actiunii lor. Si mai multi spun ca emisiunea e geniala si ca cei trei baieti din fruntea acesteia reusesc sa o faca asa prin felul lor de-a fi. Nimeni nu are dreptate. Sau toti au dreptate, depinde cum o luati. Oricum ar fi, luati-va cinci minute din viata si cititi un material extrem de interesant pe care Guardian l-a publicat astazi si in care este expusa intreaga istorie Top Gear. Veti afla care au fost ideile care au stat la baza show-ului britanic si cum au intrat in echipa cei trei prezentatori care intre timp au devenit unele dintre cele mai cunoscute vedete TV din lume. O sa va schimbati parerea despre ei. In bine.

Poveste cu parbrize (cu happy end)

Acum vreo doua-trei luni, scriam aici despre faptul ca Asiban ma poarta din stanga-n dreapta din cauza faptului ca parbrizul meu s-a crapat de la o amarata de piatra venita de nicaieri in timp ce masina era parcata. Si ca asiguratorul avea nevoie de o alta declaratie, deoarece cea originala si extrem de sincera nu era “veridica”. Si de o alta semnatura, pe care trebuia sa o dau mergand la o adresa care era intr-o zona atat de cenusie incat mai bine luam avionul spre Islanda. Cu escala in Budapesta si Amsterdam.

Ei bine, dupa ce am mai mers cu amaratul meu de parbriz pentru cateva luni asa cum era, am decis sa fac ultimul pas inspre absolut: o plangere la CSA. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor. Am completat online plangerea marti.

Azi e joi, Am primit telefon de la parbrizari ca voi fi programat imediat pentru schimbarea halcii de geam prin care odata cu venirea iernii incep sa deduc mai degraba decat privesc.

Am invins. Hai Romania! CSA rules!

P.S. De cand dracu’ functioneaza plangerile la noi?

Cum sa previi alunecarile de teren pe centura orasului

Stii de ce au lasat moldovenii un stalp in mijlocul centurii? Pentru ca au auzit ei ca o centura se strange cu o catarama si se inteapa cu un ac.

a

via | Adevarul

Drumul spre iad e pavat cu bune intentii

Uneori, nu stii daca e cazul sa lauzi sau nu o initiativa laudabila. Exemplul cel mai bun se afla in fotografia de mai jos, cu Hyundai utilizand pentru o reclama la piese originale un motor de… BMW. Nu e rau, dar baietii mai trebuie sa manance o paine pana sa ajunga la nivelul asta.

41957283-c7ef4ca1ce6f491f5c3713cf6ccaf7c9.4af9353f-full

via

Rahatul s-a facut bici

Ross Brawn si echipa sa incropita la prima vedere peste noapte au reusit imposibilul: castigarea titlului in Formula 1 in anul in care au debutat in Marele Circ. In plus, Brawn a reusit sa castige titlul mondial dupa ani intregi de asteptari, confirmand increderea pe care unii comentatori si-au pus-o in britanic.

Probabil se vor spune multe in zilele urmatoare, insa cele mai importante lucruri sunt:

1. Echipele mari si-au luat-o-n freza ca la carte in sezonul 2009 al Formulei, iar spectacolul si dramatismul de anul trecut combinat cu sperantele de echilibru ale acestui an ne scot in fata un sezon 2010 care se anunta unul dintre cele mai echilibrate din istorie. Si un mic mesaj pentru cei care nu se mai uita la Formula 1 invocand eternul “n-am la ce sa ma uit, au plecat Schumacher si Hakkinen (si, eventual, Senna), deci nu mai e spectacol”: pierdeti cele mai frumoase si pasionante sezoane din ultimii zeci de ani.

2. Britanicul Button a castigat titlul imediat dupa Hamilton. Iar englezii merita asta cu prisosinta, pentru ca reprezinta un neam de vitezisti inascuti. Si pentru ca, daca n-ar mai fi UK, Formula 1 n-ar exista. Mai degraba conteaza Marea Britanie pentru Formula 1 decat Ferrari. O spun cu toata responsabilitatea unui abonat F1 Racing.

3. Probabil ca japonezii care au ordonat retragerea din Formula 1 a echipei Honda vor primi o micsorare a salariului direct proportionala cu deserviciile de imagine pe care le-a primit constructorul nipon la retragerea din F1. In loc sa culeaga lauri si sa fie fericiti astazi, japonezii s-au ghidat dupa eterna lor matematica si au pierdut. Uneori, e bine sa te ghidezi dupa instincte si sa lasi dracu’ calculele.

P.S. Maine beau un suc pentru asta.

Multimea nu e vida

Multimile inseamna emotie. Iar emotia inseamna importanta. Orice grup mai mare de 10 persoane inseamna oameni adunati cu un scop. Iar scopul respectiv este destul de puternic pentru trece peste limitele de spatiu si de personalitate existente intre respectivii indivizi.

E o introducere ceva mai scortoasa, insa este exact ceea ce trebuie spus despre un eveniment care m-a bucurat enorm. In weeekendul trecut, undeva in Franta, 4.000 de oameni si 1000 de modele Dacia s-au strans in ceea ce biroul francez al constructorului roman a denumit “Marele Picnic Dacia”. Au fost oameni adunati nu de mirosul de mititei, nu de simtul raspunderii, nu de vreo competitie in urma careia se dadea un mare premiu, ci de pasiunea/iubire/respectul pentru masina pe care fiecare o conduce.

Foto-2

Nu a fost un caz singular. In Romania, la Brasov, peste 200 de fani Kia s-au strans pentru a forma cea mai lunga coloana de modele Kia din lume. Diferente exista, pentru ca francezii nu a incercat sa doboare vreun record, dar motivul pentru care cei mai multi dintre cei prezenti la Brasov ramane acelasi: respectul pentru propria masina.

1

Din pacate pentru toata lumea, fotografiile nu exprima emotie cand e vorba de o grup mare de persoane. Dar, pentru a simti ce inseamna un grup unit pentru acelasi scop, dati play mai jos.