Cozonaci
Chiar daca au trecut Sarbatorile de iarna, va invit sa ne infruptam vizual dintr-un cozonac in versiune auto. Pofte bune.
Chiar daca au trecut Sarbatorile de iarna, va invit sa ne infruptam vizual dintr-un cozonac in versiune auto. Pofte bune.
Imediat dupa prezentarea imaginilor oficiale ale noului Ford Focus, a sarit in ochi fotografia lui Focus Sedan vazut din profil. Da bine de tot cu Renault Fluence?
Raspunsul, mai jos.
Salutare tuturor celor care iubesc Automarket, salutare tuturor celor care asteapta altceva pentru a iubi Automarket. Pentru a putea sa ii multumim in continuare pe unii si pentru a-i atrage mult mai mult pe ceilalti, avem cateva surprize pentru 2010. Si sunt sigur ca le veti privi cu foarte mare placere. O sa fiu scurt, pentru a nu atinge rabdarea tuturor.
1. Un mic retus estetic al site-ului pe homepage si pe anumite sectiuni. Vine foarte repede in an si are rolul de a pune ordine in anumite locuri care meritau acest lucru. Mai multe detalii vin ulterior.
2. O noua sectiune, pe care sunt sigur ca fanii motorsportului o vor iubi. La fel cum iubesc acum cea mai buna sectiune de Formula 1 din presa romaneasca. Pe cifre.
3. Un nou mod de a termina ziua de stiri. Simplu, la obiect si catchy.
4. O sectiune de test drive mult imbunatatita si foarte utila pentru cei care o citesc. In principiu, la redesignul complet al site-ului, in decembrie 2008, ne-am asumat un an 2009 de “cumul” al testelor pentru a putea etala cu adevarat ceea ce am vrut sa facem cu aceasta sectiune. Veti vedea foarte repede schimbarea. Si cu siguranta veti iubi noua sectiune, chiar daca rezultatele testelor vor continua sa ridice voci critice. Opiniile impart si dezvolta posibilitati.
5. O sectiune in care oficialii importatorilor auto din Romania va vor raspunde direct la intrebari. Fara menajamente.
6. Managerul nostru anual de Formula 1, F1 Champ, va primi modificari substantiale pentru editia 2010, urmand sa puna accent mai mult pe rezultatele evenimentelor oficiale din calendarul competitional.
7. Evident, Autovot 2010 nu va lipsi din meniul pregatit pentru acest an. Voi veti alege masina pe care o considerati castigatoare dintre cel lansate in cursul anului 2009 in Romania. Iar noi vom premia masina castigatoare si, ca de obicei, va vom premia si pe voi cu premii substantiale.
Nu e tot, dar acestea sunt liniile principale pe care marsam in prima parte a anului. Stati cu noi, va fi un an de senzatie. Astept si alte idei. Cele mai interesante vor fi cu siguranta dezbatute si analizate. Si, de ce nu, implementate.
Marea dovada a faptului ca industria auto nu are vacanta, concedii si pauze a venit astazi, intr-o miercuri care nu anunta nimic in afara de temperaturi civilizate. In doar 10 minute, am primit doua vesti OFICIALE naucitoare. Schumacher revine in Formula 1 in 2010 (am castigat cu aceasta ocazie pariul pe nimic facut cu specialistul redactiei in Formula 1, Daniel), iar Volvo a fost vandut chinezilor de la Geely.
Daca pentru prima veste ma bucur enorm, mai ales datorita faptului ca Schumacher mai avea multe de demonstrat atunci cand s-a retras cu cantec de la Ferrari (dedesubturile retragerii din 2006 sunt incurcate si tin mai mult de Ferrari decat de Schumacher), pentru a doua veste totul pare ceva mai complicat, dar nu indeajuns. Probabil ca este cazul. Desi in mintile noastre de romani putrezi avem impresia ca tot ce este atins de mana chinezeasca se transforma in plastic, puterea financiara si ambitia chinezilor nu pot sa faca decat bine unei marci care a impresionat si inca impresioneaza prin inovatie.
Da, ma bucur ca Volvo a fost cumparat de Geely. Jaguar si Land Rover o duc din ce in ec mai bine dupa ce au fost cumparati de Tata Motors si nu vad de ce nu s-ar intampla acelasi lucru cu suedezii. Pentru ca sefii marcii nordice au mari sanse sa aiba surpriza de a dispune de mult mai multi bani pentru dezvoltare si cercetare decat pana acum. Da, Volvo a scapat la mai bine. Si da, sper sa ii urmeze si Saab.
Ok, poate ca unora vi se va parea aiurea comparatia, dar atunci cand am vazut Duster, mi s-a parut ca l-am mai vazut undeva. Azi am descoperit unde. Descoperirea mi-a fost subliniata de nuanta exterioara identica. E imposibil sa nu-ti sara in ochi. Da, multe elemente difera. Da, multe sunt complet diferite. Da, unele lipsesc. Da, unul e SUV si altul pick-up. Dar in acelasi timp exista multe linii comune. Nu e o analiza, e pur si simplu rezultatul unui flashback vizual involuntar pe care l-am avut cand am vazut Duster. Deci nu trageti in pianist. Sau, eventual, incercati cu psihanaliza.
Acum vreo 9 luni, cand criza financiara ne plictisea in asa hal incat cei din redactie insarcinati cu redactarea articolelor despre foametea din industria auto din State amenintau ca se sinucid, din Germania venea o informatie care iesea din tipare. Chris Bangle, omul care a dus caii la apa la BMW timp de 16 ani, a hotarat sa renunte. Au fost diferite discutii legate de motivul plecarii, cele mai intarite aratand ca Bangle a plecat cu scandal.
Evident, toata lumea se intreba ce va face Bangle in continuare. Nu ca n-ar fi avut bani sa pasca turmele prin Azore toata viata, dar e bine de stiut ca ideile contestate dar care se vand in draci se muta in alta parte, in alta zona, in alta industrie. La momentul respectiv, Bangle sustinea ca se va dedica “unor proiecte personale” si ca se va muta cu totul in California, unde nu va mai avea legatura cu masinile.
Dupa noua luni, britanicii de la Car i-au facut o vizita si l-au intrebat ce mai face. “I’ve been drinkin’ some wine, eatin’ some cheese, catchin’ some rays“, este raspunsul lui Bangle.
Cititi materialul, merita.
Acest sfarsit de an a pus pe Mute clasicele voci care sustin ca incalzirea globala este un fenomen de care Planeta este plina pana peste cap. Caricaturistul belgian Tonu are o versiune proprie a evenimentelor.
via | Tonu.be
In locul unor texte idioate care nu-mi vin acum in cap din cauza faptului ca-s prea nervos pe incapacitatea GM de a sustine o marca incredibil de misto, am facut un colaj in timp ce mintea-mi zbura in Suedia si in Budapesta, acolo unde am realizat unul dintre primele mele teste ca jurnalist auto. Cu vechea generatie a lui 9-5.
Este cel mai prost cadou de Craciun pe care l-am primit verodata. Si ii invit pe americanii de la General Motors sa si-l bage-n fund. Cu tot respectul, evident.
Multumim, Saab. Sunt sigur ca intr-o zi vei reveni cel putin la fel de puternic.
Putin Photoshop, putina imaginatie si iese un soi de rezultat auto al Cernobilului.
Prima ninsoare serioasa din Bucuresti m-a facut sa vad astazi un trafic mai ordonat ca niciodata. Fiecare sofer si-a stiut lungul nasului si fiecare masina era pe banda ei, depasirile pe linia de tramvai sau schimbarile bruste de banda realizate in viteza fiind astazi virtual inexistente. Toata lumea rula la viteza legala in oras, nimeni nu bloca traficul in intersectii de frica faptului ca cei din stanga si dreapta ar putea sa alunece si sa faca buba.
In acest peisaj mirific de iarna, mi-a nazarit o idee. Fratilor, solutia nu e sa-i facem pe romani sa-si cumpere pneuri de iarna atunci cand temperaturile coboara sub 7 grade Celsius, ci sa-i facem sa inteleaga ca ele sunt absolut necesare. Pentru ca soferii sa nu si le cumpere, ci sa ruleze cu extrem de mare atentie cu cele de vara, asa cum i-am vazut astazi pe toti. Pe absolut toti.
Stiu, pare paradoxal ce spun, dar e bine ca romanul sa stie de frica decat sa se simta in siguranta.