Nulla tenaci invia est via

Sunt fericit. Saab va fi cumparat de Spyker. Saga Saab – companie pe care am plans-o atunci cand GM anunta ca aceasta va fi lichidata – se termina intr-un happy-end pe care nu il mai credeam posibil acum ceva vreme.

Evident, vestea este una nu excelenta, nu senzationala, ci vitala pentru cei peste 8000 de suedezi care lucreaza – direct sau indirect – pentru Saab la Trolhattan. Pe de alta parte, pe cat de buna este vestea pentru Victor Muller si al sau Spyker, pe atat de dificila este munca de dupa. Desi multi analisti si specialisti auto anunta ca noul producator Spyker Saab Automobiles este mult prea mic pentru a supravietui valurilor crizei, Muller afirma in urma cu fix 10 zile, in cadrul unei intalniri la nivel inalt intre marii presedinti din industrie, ca Saab poate fi nu profitabil, ci “foarte-foarte profitabil” in conditiile in care costurile de productie si de desfacere vor fi calculate inteligent.

Pe langa faptul ca sunt absolut sigur ca olandezii de la Spyker gandesc ceva mai inteligent decat americanii de la GM, sunt sigur ca toti cei care canta prohodul noii companii uita doua lucruri.

1. Pe de o parte, ei gandesc in termeni de volum. Sergio Marchionne, seful Fiat Group si cel care a enuntat ideea marimii constructorului nou-format, analizeaza totul din prisma vanzarilor de volum, pe cand Victor Muller analizeaza totul din punctul de vedere al vanzarilor cu accent pe calitate. Spyker nu vinde masini si atat, vinde vise. Si nu le vinde la kil, le vinde la unitate facuta manual. Este, daca vreti, diferenta dintre tarabele din piata care vand ceasuri de 5 lei si magazinele de lux care vand ceasuri de cateva mii de euro. Sunt putine sanse ca vanzatorii din piata sa ii inteleaga pe cei din magazinele de lux.

2. Spyker era un constructor mic si inainte de cumpararea Saab si a supravietuit in asa hal incat a reusit sa cumpere un producator aflat la ananghie cu 400 de milioane de dolari. Sper ca Saab sa devina, in timp, un producator ceva mai nisat, care sa scoata pe piata modele dupa care sa privesti lung. Si sa le respecti asa cum trebuie respectat un nume care merita. Cred in Spyker Saab Automobiles, pentru ca motto-ul lor este Nulla tenaci invia est via. Pentru cei tenaci, niciun drum nu este imposibil.

Mesaj subliminal sau marketing FAIL?

Renault a prezentat ieri primele informatii si fotografii oficiale ale noii generatii a utilitarei Master. La fel ca in alte milioane de cazuri, am stat sa analizam noul design exterior, cu o grila desprinsa din Star Wars, cel interior, care se apropie de cel al unui monovolum, motorizarile si asa mai departe. O prezentare ok, care nu iese din tipare, cu o galerie foto corecta, care prinde detaliile si schimbarile.

Si totusi…

Una dintre imagini mi-a dat ochii peste cap. In fotografia care prezinta bordul modelului cu suportul pentru documente care poate “gazdui” coli A4, Renault face un lucru ciudat. Pe coala A4 prinsa in clipboard-ul respectiv putem admira, daca analizam atent, o pagina dintr-un catalog de prezentare al lui… Porsche 911 Carrera S.

Nu stiu daca respectiva coala a fost singura pe care au gasit-o in jur cei de la agentia foto atunci cand au realizat shooting-ul, daca mesajul face referire la faptul ca un Master poate cara fara probleme un Porsche sau daca pur si simplu nimeni n-a vazut asta. Dar alaturarea este, oricum am lua-o, ciudata.

1

2

Scurte

Scurte, la inceput de saptamana.

  • Daca sunteti fani Aston Martin, ca mine, nu aveti nevoie neaparat de sume de ordinul sutelor de mii de euro pentru a va umple garajul cu formele atragatoare ale marcii. Ajunge sa sunati in Thailanda, unde niste baieti se ocupa ca Opel Calibra sa devina DB9 cat ai spune “Aston”.
  • Presa din State vuieste dupa o intamplare amuzanta: un hot de masini a fost prins de politie in propria-i casa in timp ce se juca… Grand Theft Auto. Busted, baby!
  • Una serioasa: televiziunea suedeza a anuntat astazi ca GM este foarte aproape de a semna cu Spyker pentru ca marca olandeza sa devina proprietarul Saab. Good news, deci. Ramane de vazut.
  • Victima colaterala.

Comenteaza

Etichete: / / /

Virusul Astra

De fiecare data cand vorbim de originalitate in marketing si publicitate, ne referim la situatii, la personaje sau la replici interesante care raman in memorie. Ei bine, Opel lanseaza astazi oficial noul Astra pe piata din Romania (ma rog, modelul este deja la dealeri de ceva vreme, vorbim pur si simplu de evenimentul de lansare in sine). Iar solutia pe care ei au gasit-o pentru lansarea noului model este nu originala, nu interesanta, nu inteligenta, ci de-a dreptul geniala.

Ati intrat azi pe Opel.ro? (stati calmi, nu va infecteaza nimeni cu virusi :)

Americanii au un Dorel al lor

Astazi o sa fiu destul de scurt, ca nu e bine sa atentezi la atentia distributiva a omului atunci cand el e ocupat sa-si faca rezervari la filmu’ cu bilet la jumatate din pret de miercuri.

Am aflat astazi ca in State exista un producator de scaune auto pentru copii care se numeste Dorel. Ce ti-ai putea dori mai mult decat atat? Am inteles in sfarsit care e logica expresiilor “Dorele, ne mai tii mult, ma?!” (cu referire clara la nivelul de confort al scaunelor respective) si mai ales “Da-te, ba, ca-i iei vopseaua!” (in care autorul face o scurta trecere in revista a problemelor de pe linia de productie, asamblare si vopsitorie a scaunelor americane.

Romania, LED of choice

Observ ca din ce in ce mai multi utilizatori ai site-ului vad solutia LED-urilor atasata luminilor de zi, fazei scurte, fazei lungi, pozitiei sau semnalizatoarelor ca pe una de prost gust, fara logica estetica si cu un ridicat nivel de inutilitate tehnica. De obicei, in cadrul proiectului Fii Designer, in care utilizatorii nostri isi dau cu parerea despre designul unui model si incearca sa-l redeseneze, orice solutie LED aleasa de un user pentru blocurile optice ale unui model este contraatacata fara echivoc de un alt user, care sustine ca LED-urile sunt stampila manelistilor.

DE UNDE S-A PLECAT?

De la clasicele Dacii. Inainte de 1989, Daciile cumparate nu aveau optiunile pe care le poti alege pe oricare masina ti-o cumperi astazi. De fapt, masinile de pe atunci nu prea aveau niciun fel de optiune. Nici macar de culoare. Astfel ca, odata ce iti comandai o Dacie, te aflai in fata faptului implinit. Iar daca erai alergic la vopseaua albastra, naspa. Aia-ti cadea, cu aia defilai.

In aceste conditii, un vant de schimbare venit dinpre Occident, acolo unde lumea isi putea personaliza masinile inca de la acea vreme, a dus la abordarea problemei in mod individual, si din acelasi timp dinspre Rusia, acolo unde simtul estetic este lovit in plex de fiecare data cand englishrussia mai scoate in fata cate o nazdravanie. Asa au aparut, intr-o ordine absolut aleatorie, catelul cu cap mobil de pe bord, foliile, crucile, sfintii, icoanele, personajele Disney si Warner Brothers si, in general, toate animalele care puteau fi atasate de parbriz. Fiecare incerca sa isi faca masina pe gustul sau In intampinarea imaginatiei romanesti a venit inventarea ventuzei, cel mai bun prieten al miroticului timpuriu, elementul practic care permitea descatusarea estetica personala a fiecaruia.

dsc_1927

APARITIA LED-urilor

Prin 1968, un singur LED alb costa 200 de dolari in State. In 1991, baghetele LED au ajuns sa fie obiect de masa. Imaginatia vreunui producator de jucarii din China a facut ca acesta sa vada potentialul unei afaceri cu LED-uri destinate personalizarii masinilor. LED-urile se vad, lumineaza, deci presonalizeaza mai acatarii decat un amarat de caine al carui cap se plimba bezmetic prin bord. LED-urile au fosta asezate peste tot. Pe bord, dedesubtul masinii, pe muchii, pe faruri, pe grila, pe sigla, pe roti. Nimic n-a scapat contemplatiei inspre absolutul individual. S-a inceput cu aceleasi Dacii vechi, insa s-a continuat cu mai toate icoanele second-handului, o inventie care a readus in prim-plan prietenia seculara dintre nemti si romani.

In conditiile in care aveai mari sanse sa te intalnesti pe strada cu un adept al noilor tehnologii iar vederea sa iti fie pe veci oripilata de imaginea crepusculara multicolora psihedelica a unei Dacii din ‘76 care semana cu o lada din metal acoperita cu licurici, gusturile noastre s-au schimbat. Astfel ca, in momentul in care din ce in ce mai multe masini de serie au inceput sa aiba pe luneta lumini de frana in forma de bagheta cu – ati ghicit – LED-uri, nimeni nu se mai mira. Tehnologia ajunsese la noi de ceva vreme. Nici nu se mai observa faptul ca stopurile asezate de obicei in varful lunetei erau puse acolo pentru caracteristicile de aprindere rapida a LED-urilor.

AUDI

R8, A6 Avant, A4, A5 si apoi toata gama. Designerii marcii germane au fost cei care au simtit potentialul tehnic si estetic al LED-urilor si au hotarat sa inoveze. LED-urile consuma putin, au o durata de viata lunga, sunt foarte vizibile indiferent de conditiile de mediu si, asa cum am spus anterior, se aprind foarte repede (cu 0.2 secunde mai rapid decat becurile normale). Era doar o chestiune de timp pana cand LED-urile utilizate pana atunci exclusiv pentru luminile de zi sa fie transformate in becuri pentru faza scurta, semnalizatoare si faza lunga. Si s-a intamplat.

Normal, multi dintre conationalii nosti au constatat ca ideea celor de la Audi face parte din acelasi cerc al bunei dispozitii personale lansat in anii ‘90 in zona curburii Carpatilor. Evident, nu e asa. Daca vreti, diferenta e ca intre Daciile alea cu LED-uri si Audi-urile cu LED-uri.

10 comentarii

Etichete: /

Bucuresti – studiu de caz

Se ia intersectia de mai jos. pentru cunoscatori, e Iancului cu Pantelimon si Pierre de Coubertin.

Untitled-1

Explicatii: zona rosie e cea in rezervata celor trei benzi care merg inainte, pe Pantelimon. Nu ne intereseaza in discutie.

Zona albastru deschis (AD) este o singura banda si este oprita de un semafor separat, destinata celor care merg inspre Iancului (sageata din mijloc) sau inspre Stadionul National (sageata AD de jos). Asta pentru ca…

Zona albastru inchis (AI) este o linie de tramvai.

In mod normal, intr-o tara absolut civilizata si fara pretentii mioritice, toate masinile s-ar incolona frumos pe banda AD, de unde ar face stanga sau ar merge inainte, dupa caz. Totusi, pentru ca de obicei acolo stau un miliard de masini, multi intra (ilegal, practic, dar logic avand in vedere aglomeratia) pe linia de tramvai semnalata cu AI.

Si acum: bunul simt iti spune ca, daca tot te-ai bagat pe linia de tramvai, sa faci dracu’ stanga. Pentru ca cei care stau legal pe AD ar putea sa vrea sa faca ei stanga, deci daca mergi inainte ii incurci.

Dar NU! Ai nostri ca brazii se baga pe linia de tramvai AI si dupa aia au pretentii si comportament de maimute cand cineva face stanga. Mi s-a intamplat azi dimineata sa vad o doamna incepatoare care facea stanga civilizat de pe AD injurata ca la usa cortului de un malac cat jumatate din Tico-ul in care se afla. Animalului i se parea ca femeia vine din zona crepusculara si ca n-are voie sa “ii taie fata”.

Uite de-aia suntem varza. Ca nu stim ca, acolo unde furam, sa furam cu bun simt.

Racing guru

Putina imaginatie si putin timp liber. De atat ai nevoie ca fan LEGO pentru a construi un sistem de accesorii de gaming pentru iPhone. As pune pariu ca in maxim 6 luni iese pe Youtube un baiat care pune si Force Feedback pe volan.

via | Auto Motto

Comenteaza

Etichete: /

Despre NASCAR, cu drag

Frumosii baieti nebuni de la The Onion au realizat un film in care un inginer de cursa NASCAR explica secretele victoriei in cursele acestei competitii: DRIVE FAST. Am ras cum n-am mai facut-o de ceva vreme. Enjoy.

In cazul in care nu functioneaza filmul, asta e LINKUL spre pagina oiginala.

Dupa 42 de ani

Reclamele auto de astazi incearca sa atinga cu umor situatii care scot in evidenta avantajele pe care ti le ofera modelul promovat. Ma gandesc la o multime de spoturi publicitare aparute recent pe piata, mai ales in strainatate. Evident.

Tot din strainatate vine o idee care ar putea fi preluata interesant de publicitarii de astazi. In parte, stilul ales de Rover acum 42 de ani in revista Car and Driver ma satisface pentru ca, paradoxal, am intalnit problema in zilele noastre, la lansarea noului Skoda Superb. Desi modelul este unul foarte reusit din multe puncte de vedere, Skoda a ales sa il promoveze ca pe o masina al carei portbagaj se deschide in doua moduri. Si cam atat.