Nissan Juke – succes sau esec?

N-am stiut niciodata daca sa rad cand vad forme ciudate pe modelele de serie sau sa ma gandesc ca respectivul constructor va da tonul unei schimbari masive in designul auto.

Acum ceva vreme, cand BMW a lansat X6 si apoi Seria 5 GT, era clar ca designul celor doua modele nu se pupa cu nimic din ce se intampla pana atunci pe piata. Evident, prima reactie normala este sa te indoiesti de succesul viitor al unui model care nu se incadreaza in liniile cu care te-ai obisnuit, in virtutea filosofiei metapsihologice “Ce dracu-i asta?”. Iar cum noi, romanii, tindem sa fim prin natura reticenti la schimbare, efectul este si mai apasat.

Normal, X6 a avut succes, deci teoria schimbarii in bine poate fi sustinuta si practic. Desi o parte insemnata din vanzari poate fi atribuita mai degraba marcii decat modelului.

Ei bine, astazi avem in fata o noua incercare de design, care vine de aceasta data de la Nissan. Se numeste Juke si este o combinatie de model de segment B spre C si SUV compact, toate intr-o coaja care poate fi numita oricum, doar clasica nu. Nissan spune ca se bazeaza pe faptul ca anteriorul lor crossover urban, Qashqai, a avut succes, deci exista premise pentru un nou hit. Ce uita japonezii e ca, totusi, Qashqai avea un design si un profil cu care lumea era obisnuita, n-a fost nevoie ca publicul sa sape in propriile arhive pentru a gasi asemanari in natura.

Stau si ma uit la Juke, model pe care il gasesc interesant si absolut diferit de ceea ce s-a facut pana acum in segment, si ma gandesc daca sa-l bat prieteneste pe umar spunandu-i ca nu-i loc de experimente atunci cand e foamete sau daca sa-l privesc ca pe un sablon al viitoarelor modele de oras. Pareri?

Sapte

Frisoanele ecologice ale romanilor au facut ca Toyota sa vanda doar 7 (sapte) exemplare Prius de generatie noua in tara noastra in cursul anului trecut. Intrebarea e: Toyota Romania se bucura ca n-are de rechemat multe masini si clienti la service din cauza problemelor cu franele sau se intristeaza ca nu vinde astfel de modele, care afara se dau ca painea calda?

Audi A1 incepe era decreteilor

Audi a lansat noul A1. Dupa o serie de teasere care la un moment dat ne-a scos peri albi, modelul fiind dezvaluit putin cate putin timp de aproape doua luni pana astazi, cand am vazut pozele oficiale, Audi ne arata cum poate fi aplicata linia de design de pe modelele mai mari pe unul mai mic.

Am vorbit acum aproape un an, la lansarea lui Polo, cu Walter De’ Silva, seful de design al intregului Grup Volkswagen. Acesta spunea ca cel mai dificil task pe care-l are un designer este sa creeze de la 0 un model de segment mic. Motivul: la cele mari poti sa te joci cu elementele componente, pentru ca acolo nu trebuie sa tai la sange din costuri.

Audi A1 nu este un Audi. O spun cu toate responsabilitatea, desi personal imi place ce-a iesit. Audi A1 nu ar fi existat daca Uniunea Europeana nu le impunea producatorilor auto o medie maxima de emisii pentru toate modelele gamei pana in 2012. A3 este un model care s-a vandut si se va vinde destul de bine incat sa opreasca setea germanilor de a produce modele mai mici. Mai ales in conditiile in care A2 a fost un esec total din toate punctele de vedere bazat pe intentii laudabile si naturale. Daca vreti, A1 este un soi de decretel, un copil creat pentru ca altcineva a spus ca e nevoie de el, si nu pentru ca Audi a considerat ca ar fi intr-adevar util in gama.

Daca analizam putin ce ofera A1, observam ca ipoteza sta in picioare. Cel mai puternic motor al lui A1 este, in momentul lansarii, o benzina de 122 de cai putere, in conditiile in care adversarii de piata ceva mai ieftini ofera un 1.6 Turbo de 175 de cai iar Alfa Romeo MiTo vine cu un 1.4 T-Jet de 155 de cai la prima strigare. Stiu, Audi va avea probabil un A1 mai tarziu, dar asta nu probabil ca acesta va avea un pret care-ti va permite un Mini, un MiTo si inceva in plus. Mai departe, o chestie flagranta: Audi A1 vine cu un motor de 1.2 litri in gama, insa acesta nu se ridica pana la 105 CP, ca in cazul fratelui ceva mai sarac Polo, ci se opreste la 86 de cai, din motive de pret. Pentru ca, altfel, am fi avut sanse sa vedem Audi A1 cu un pret care nu pleaca de la 16.000 de euro, ci de la 18.000. Si asta era o problema.

Nu contest ca Audi A1 se va vinde pe anumite piete. Doar ca modelul german nu are motoarele, designul si pretul lui MiTo si nici imaginea, designul si motoarele lui Mini. Si nu am pus in discutie Citroen DS, care – mare atentie – nu este un Citroen in adevaratul sens al cuvantului, ci un model dintr-o gama superioara premium. Si care are si el un motor pe benzina de 150 de cai dezvoltat impreuna cu… BMW. Deci concurent direct, ieftin, puternic si personalizabil in cateva triliarde de moduri. Practic, singurul avantaj real al modelului Audi este faptul ca poarta cele patru inele pe grila, ca are transmisie S Tronic cu 7 rapoarte si ca este primul nascut in viitoarea gama de oras al clasicului trio Mercedes-BMW-Audi. Ajunge?

Audi-A1_2011_1600x1200_wallpaper_03

5 comentarii

Etichete: /

Scrisoare pentru Toyota

Draga Toyota,

Iti scriu aceste randuri pentru ca m-am saturat sincer de stirile americanilor prin care anunta recall-uri la tot ce ati produs din 1940 incoace. Stim, NHTSA este un soi de drac mic care scormoneste in aceasta perioada toata istoria plangerilor clientilor vostri din State pentru a gasi probleme cat de mici. Probabil ca isi vor indeplini si scopul final, de a va slabi pozitia pe care o detineati inainte de nebunia asta al carei epicentru a fost in SUA.

Dar eu, unul, m-am saturat. Dupa aproape trei luni in care stirile despre recall-urile voastre au curs in fiecare zi mai des decat curg apele pe Cotabita la 40 de grade, observ ca orice chichita gasita de americani devine, prin efectul bulgarelui de zapada, un ditai defectul. Probabil ca intotdeauna se vor gasi clienti nemultumiti care sa injure o marca sau alta din cauza faptului ca au simtit ei ca masina nu i-a ascultat.

Probabil ca nu sunteti singurii ai caror clienti au de-a face cu astfel de probleme. Cu urechile mele am auzit cum clientii unor alte marci au patit lucruri asemanatoare iar importatorul su biroul european le-a dat cu flit. Sau cum politistii nu au vrut sa auda cand cel proaspat urcat pe copac sustinea ca masina a accelerat singura. “Ati calcat acceleratia in loc de frana”, spuneau ei.

Vreau doar ca toata povestea asta sa se termine. Stiu, veti organiza un Comitet de Calitate, un soi de CTC apasat cu ingineri de top pe care ii veti muta in SUA pentru a analiza in amanunt orice model pe care-l scoateti. Pentru ca problemele de acest tip sa nu se repete. De asemenea, probabil ca veti fi ceva mai rezervati in a le cere furnizorilor taierea la maximum a costurilor de productie pentru subansamble. Stim, e criza, dar exemplul vostru recent ne arata ca orice criza poate sa ascunda o boala reala.

Stiu si ca presa din State s-a urcat pe voi cu toate rotile din dotare si ca a adus in ajutor si alti prieteni cu rotile acestora din dotare. Pentru ca e normal ca un producator care a ingropat americanii la ei acasa sa simta lovituri in plex atunci cand se afla in genunchi.

Dar vreau sa se termine. Si dupa ce astazi ati anuntat recall-ul pentru Prius, am crezut ca va fi ultima veste proasta primita din partea voastra pe urmatorii 50 de ani. Se pare ca NHTSA cauta nod in papura si a gasit cateva indicii care i-ar conduce la o alta problema grava. Te rog, Toyota, da-le peste bot si arata-le ca totul s-a terminat. Nu mai vreau recall-uri de la tine. Pot sa trec peste scurtcircuitele recente, dar nu am niciun chef sa vad peste vreo sase luni ca ai facut fractura de stress din nou. C-atunci ne pierdem increderea.

Al tau,

Mircea.

Superbowliada

Fiecare editie a celebrului Superbowl – finala Campionatului de fotbal American din SUA (NFL) – devine o mecca a creativitatii publicitarilor. Iar companiile care produc spoturi publicitare auto nu fac exceptie de la aceasta regula.

In 2010, an de criza care vine dupa un an de criza, preturile pe care le-au platit producatorii auto pentru un spot de un minut in cadrul unuia dintre cele mai vizionate evenimente din SUA au scazut fata de anul trecut, ocazie numai buna pentru ca acestia sa plateasca in unele cazuri pentru doua spoturi in loc de unul. Cum a fost cazul celor de la Hyundai si Honda. Evident, nu a fost vorba de sume mici, in conditiile in care un minut de reclama in timpul Superbowl-ului de anul trecut a costat 6.000.000 de dolari.

Si, pentru ca fiecare producator a trebuit sa isi impuna mesajul in fata a cat mai multi privitori, fiecare a incercat sa-l ambaleze cat mai atractiv. Si, eventual, sa il prefateze printr-un teaser. Au fost spoturi amuzante, spoturi inteligente, spoturi frumoase. Semnate de toti producatorii. SI au fost, evident, spoturi pe stil harakiri-sepuku-mea culpa, in interpretarea – ati ghicit – ansamblului vocal instrumental Toyota.

Reclamele pot fi vazute AICI. O analiza pertinenta a prestatiei fiecrui producator e AICI.

Din punctul meu de vedere, cele mai reusite sunt Kia Sorento (chiar daca are iz de Opel Corsa C’mon), Volkswagen si Dodge Charger. Cu o mentiune speciala pentru spotul Green Police de la Audi, care daca s-ar fi terminat inainte de partea cu masina era cu adevarat genial.

Duster s-a calificat la Mondiale

Cape Town, Africa de Sud. Asta sa nu-ntrebati mai tarziu unde e filmat spotul publicitar pentru viitorul recent-lansat Dacia Duster :)

63651991

Imagine pescuita de pe twitter.

Iarna pe ulita (2010 version)

Primita pe mail, in weekend. Merita.

IARNA PE ULITA 2010

A-nceput de ieri s-apara
Cate-o groapa de rahat.
Vremea s-a mai imbunat,
Strazile-au ramas prin tara,
Ca la sat.
Sunt transee, nu sosele
Nu poti circula deloc
Caci sunt gropi din loc in loc
Mari, cat sa-l ascunzi in ele
Si pe Boc.
Si cand ploua toate-au apa
Nu se vede, dar precis
Ca se-ascunde un abis
Cam in ori-si-ce baltoaca.
E de vis…….. !
Nu soferii sunt miopi
Cand conduc, ci trebui spus,
C-au o mare vina-n plus,
Ca sunt “prosti de dau in gropi”….
Cei de sus!
Zici ca mergi pe-alta planeta
Avem gropi ca-n cimitir
Nu le treci nici dac-ai TIR.
Si voi vreti rovinieta?
HAI SICTIR !

3 comentarii

Etichete:

Noul Newsletter Automarket

Ceea ce vedeti pe un site auto reprezinta 10% din ceea ce inseamna de fapt respectivul site. Daca imi permiteti o paralela, un site este un soi de televizor vechi, cu 30 de kile de cutie in spatele unui ecran subtire. Automarket se afla in continua schimbare, incercand sa va ofere exact ceea ce aveti nevoie. Nu e foarte simplu sa schimbi ceva pe site, pentru ca orice schimbare trebuie cantarita intr-un raport “cati oameni pleaca/cati oameni vin” dupa respectiva modificare.

Seria de schimbari ale anului continua pe site. Dupa ce am introdus noua sectiunea WRC acum cinci zile, astazi aveti in fata noul newsletter Automarket. E mai simplu si in acelasi timp mai complet. Ce speram noi este sa va faca sa intelegi mult mai bine ceea ce se intampla in fiecare zi in industrie. Va fi trimis celor interesati in fiecare zi dupa pranz prin e-mail si va contine cele mai relevante informatii auto ale ultimelor 24 de ore.

S-a nimerit ca noul Newsletter sa contina un Top Story prin care Renault anunta Megane CC, un coupe-cabriolet care prezinta intr-adevar ceva nou pe piata. Plafonul segmentat vitrat. Inovatie la inovatie.

Inscrierea la Newsletter este, evident, gratuita. Daca il vreti pe mail, va puteti inscrie pe lista fericitilor AICI.

Untitled-1

Despre Toyota la The Money Channel

Astazi ne vedem la Money Channel, incepand cu 17:30, la Trend Auto. Vom vorbi despre recall-ul Toyota, despre efectele lui si despre care-i scopul si durata vizitei. La service.

Sper sa fie acolo si reprezentantii Toyota Romania, pentru opinii din interior. Pana la ora asta n-au confirmat sau infirmat prezenta.

Ne vedem, zic.

Doar 2.1 milioane-s norocoase

Date oficiale proaspete de la Toyota: cele doua recall-uri initiate pana acum (covorase si pedala de acceleratie) aduna 8.1 milioane de masini rechemate in service-urile din intreaga lume.

5.8 milioane sunt chemate din cauza covoraselor care ar putea sa apese pe pedale iar 4.5 milioane din cauza faptului ca pedala de acceleratie poate sa se blocheze pe pozitia apasat. Evident, asta inseamna ca exista 2.1 milioane de masini norocoase care au ambele bube.

Costurile totale ale rechemarilor: doua miliarde de dolari si 100.000 de masini in minus ca vanzari in SUA si Europa.