Ulciorul nu merge de multe ori la groapa

Stiti cum se poate verifica diferenta de civilizatie in ceea ce priveste infrastructura rutiera dintre noi si ceilalti? In reactiile pe care le are presa atunci cand apare o groapa in asfalt.

Daca la noi lumea e deja imuna la gropi (personal am deja o trasa ideala in stilul masinilor de Formula 1 de acasa si pana la birou), la altii iese stire de prima pagina cu surse si martori atunci cand apare o groapa. E adevarat, e o groapa de un metru intr-un pod, insa multi dintre voi imi sunteti martori cand spun ca pe cei patru kilometri pe care ii fac prin Bucuresti zilnic dus-intors se ascund gropi de genul asta insirate intr-un context care de ceva vreme mi se pare absolut firesc. Si daca stirea kilometrica prin care jurnalistii anunta nasterea unei gropi n-ar fi de ajuns, urmariti comentariile.

Cred ca oamenii astia si-ar cumpara sinucidere la plic daca ar avea de-a face doua saptamani cu Romania de dupa razboi. Razboiul cu omatul, evident.

Untitled-1

Pisica

De cate ori ati vazut o pisica peste care trece o masina ridicandu-se ulterior fara probleme? :)

via | Twitter

GE Money nu te lasa sa vizitezi lumea

Unele societati de leasing fac ce fac si reusesc sa tina lumea-n tara. Crezand probabil ca fac parte dintr-un program al Guvernului prin care romanii trebuie sa produca aici, si nu altundeva, baietii de la GE Money Romania (suna pretios, frumos si profi, stiu) nu-ti elibereaza o imputernicire pentru parasirea tarii la bordul masinii pe care le-o platesti lunar decat daca ai norocul de a te fi nascut vreun fiu al vreunui sef de acolo. Ceea ce, sa recunoastem, se intampla mai rar decat daca te-ai fi nascut in Franta, de exemplu, acolo unde nu ai nevoie de respectiva imputernicire.

GE Money Romania se numea pana acum un an Motoractive Leasing si se afla in centrul Bucurestiului, iar imputernicirea se putea ridica de la birourile oamenilor oricum destul de greu, cu un anunt prealabil pe care sa-l faci cu 24 de ore inainte. Evident, imputernicirea este un soi de model pe care oamenii aia schimba doar numarul de inmatriculare si numarul de sasiu al masinii, pentru ca datele celui care iese din tara le treci tu ulterior.

Ei bine, de cand fostul Motoractive (respectiv noul GE Money) s-a mutat in Pipera, acolo unde stau baietii cu sange rece si nobil, s-a terminat cu puntea de comunicare intre parti. Bai frate, nu conteaza ca faci doua ore pe drum pana acolo (lucru pe care-l stiu oamenii care lucreaza acolo, ca doar n-or dormi toti prin canalele din Pipera), nu conteaza ca le faci cerere cu doua ere glaciare inainte, nu conteaza ca daca ii intrebi de fax iti rad in nas. Conteaza doar ca nici macar daca ajungi acolo dupa indelungi lupte prin traficul molcom al capitalei nu te ajuta cu nimic. Astepti ca un idiot juma’ de ora pe o canapea, timp in care iti faci curaj sa o intrebi pe secretara de ce nu-ti vine idioata de foaie velina A4.

Wrong.

Dupa ce fetei de la receptie i se face mila de cauza ta nobila care putea fi rezolvata prin apasarea butonului SEND de pe un amarat de fax, urmatorul pas este sa o cheme pe o colega superioara in rang pe scara de valori a tribului care sa iti asculte pasul. Treci prin etapele nedumerire/nervi/furie/’mnezei si ajungi la o rugaminte facuta printre dinti conform careia iti doresti o foaie. Orice foaie, un A4 gol daca se poate, ca sa pleci naibii din tara asta.

Mai astepti juma’ de ora, ca numarul de sasiu e lung si trebuie probabil verificat de specialistul in comunicare al GE Money, de atasatul de presa al acestuia, de sora varului care se ocupa cu innodatul tevilor in baile GE Money si, in ultima instanta, de un verificator de serii de sasiu care se strica daca-l grabesti cu mai mult de juma’ de cifra pe an. Cu rabdarea la pamant, te rogi sa n-ai nevoie sa iesi din tara in urmatoarele 40 de vieti, pentru ca s-ar putea ca nervii de la granitele de odinioara sa se fi schimbat in nervii de la granita cu bunul simt ridicata cu sarg la intrarea in curtea socieatii de leasing la care (repet, ca poate nu s-a inteles) le virezi banii every fucking month.

Stiti ce se intampla daca ceri numele unui superior pentru a discuta cu el? Ti se spune, verbal si atat, ca superiorul a fost instiintat. Si, daca esti norocos (caz in care ar trebui sa te pui cu burta pe un bilet la loto, pentru ca e clar ziua ta), afli si numele superiorului.

Ei, uite ca i-am instiintat si eu pe baietii de pe site. Bai, care vreti leasing auto, incercati sa evitati zona Pipera. Mergeti la altii care pot sa iti dea cont, user si parola de unde sa-ti descarci si sa printezi imputernicirea in fix 13-14 secunde. De acasa.

Premiul vostru

Autovot 2010 s-a incheiat cu victoria detasata a lui Opel Astra, model care a reusit sa-si adjudece primul loc la ambele categorii de votare: Design si Calitate/Pret. Astra a fost atat de apreciat catre cei 7278 de votanti in cadrul editiei din acest an a concursului nostru, incat modelul german nu s-a desprins de locul intai nicio clipa pe parcursul celor trei saptamani de votare. Inca dupa primele 50 de voturi, Astra luase deja un avans important in fata competitorilor sai, diferenta fiind proportionala atunci cand am inchis cortina peste cele 7278 de voturi din concurs.

Felicitari Opel Astra, felicitari Alfa Romeo MiTo (Design) si VW Polo (Raport Calitate/Pret)  si va multumim pentru ca ati participat si in acest an la cel mai cunoscut concurs de acest tip din Romania. Este premiul vostru.

In galeria foto de la Gala Autovot de mai jos puteti vedea, in ordine:

1. Malina Dragu, Opel PR Manager Romania, primeste Marele Premiu Autovot 2010, acordat lui Opel Astra.

2. Dana Barbulescu, specialist PR Romcar, primeste premiul pentru locul al doilea la categoria Raport Calitate/Pret, acordat lui Ford Fiesta.

3. Iulia Tudor, responsabil PR Fiat, Lancia si Alfa Romeo, primeste premiul pentru locul intai la categoria Design, acordat lui Alfa Romeo MiTo.

4. Laura Culcea, PR&Communication Porsche Romania, primeste premiul pentru locul al doilea la categoria Design, acordat lui Porsche Panamera.

5. Rafael Treguer, Renault Romania, primeste premiul pentru locul al treilea la categoria Raport Calitate/Pret, acordat lui Renault Megane.

6. Laura Culcea, PR&Communication Porsche Romania, primeste premiul pentru locul intai la categoria Raport Calitate/Pret, acordat lui Volkswagen Polo.

7. Raluca Radulescu, Marketing Manager EIT Forum Auto, primeste premiul pentru locul al treilea la categoria Design, acordat lui Volvo C30 facelift.

Azi aflam Masina Autovot 2010

Astazi vom afla impreuna marii catsigatori ai editiei 2010 Autovot. La 19:00 va incepe gala in urma careia Automarket va va reprezenta in fata oficialilor marcilor prezente in Romania. Le vom acorda premiile pe care voi le-ati indicat prin cele 7278 de voturi totale din cele trei saptamani din concurs si ii vom premia pe cei mai inspirati dintre voi care au reusit sa nimereasca exact ordinea finala la cele doua categorii de votare.

Imediat dupa asta, spre seara, vom publica pe site rezultatele finale ale concursului. Stati aproape, cel mai important eveniment prin care romanii isi aleg masina preferata ajunge la final peste cateva ore.

CARicaturi

Va plac caricaturile? Noua da. Si tocmai de aceea vom lansa in foarte scurt timp pe Automarket o sectiune speciala de caricatura, realizata in colaborare cu un nou prieten al site-ului nostru, Octav Ungureanu. Nu va spun mai multe, va las doar un prim desen ca sa va fac pofta. Restul, in curand pe o sectiune speciala a site-ului.

automarket-toyota

Cu 7278 in 2010

Astazi laud proiectul Automarket, deci cei care sunt recalcitranti sau au reactii adverse la astfel de materiale pot sa schimbe postul si sa citeasca stiri. Glumesc, desigur. E o treaba echilibrata si bazata pe argumente.

Aseara, la ora 23:59, s-a terminat perioada de votare in Autovot 2010. Noua ne place sa-l numim cel mai reprezentativ concurs de genul asta din Romania, in conditiile in care aici nu vorbim de jurati, de jurii si de specialisti, ci de o intreaga tara care a votat. Sau, mai bine zis, de reprezentantii tarii.

7278 de votanti si-au pus amprenta pe Autovot in 2010, 7278 de oameni si-au spus parerea despre masinile lansate in Romania in cursul anului trecut. Vom vedea cu totii ce-a iesit de abia joi, dar asteptarea merita. Oricum, rezultatele sunt foarte interesante si oglindesc fidel opinia romanilor (un sondaj cu peste 7000 de subiecti inseamna marja de eroare de 1.1% intr-o cercetare sociologica), ceea ce inseamna ca am realizat o cercetare completa si relevanta.

De ce ziceam ca laud proiectul? Pentru ca Automarket reuseste sa atraga, de la an la an, din ce in ce mai multi votanti in acest concurs. Anul trecut au fost cu putin peste 6000, acum cu putin peste 7000. And it’s still running. Mai mult, aceasta competitie a devenit, pentru oficialii marcilor prezente in Romania, o alternativa viabila la Masina Anului, titlu care de ceva vreme este disputat mai degraba de asociatii ale jurnalistilor decat de masini. Vad asta in confirmarile de prezenta la Gala Autovot, care va avea loc joi si in cadrul careia vom premia modelele castigatoare.

Cel mai important lucru: Autovot este si va ramane unul dintre putinele concursuri de acest tip din Romania ai caror castigatori nu sunt cunoscuti dinainte. Personal, in fiecare an astept cu nerabdare rezultatele finale pentru a vedea cum vad romanii masinile. Si astept sa vad in ochii reprezentantilor marcilor reactiile dupa anuntarea castigatorilor. Si astept sa rezist cu stoicism zecilor de telefoane din partea acestora prin care imi sunt ceruti castigatorii inainte de Gala. Niciodata nu va sti nimeni rezultatele pana la Gala Autovot. Si e bine ca acolo sa fie toti, pentru ca toate cele cateva sute de puncte ale modelului de pe ultimul loc sunt date de oameni care vor ca ei sa fie reprezentati in acest concurs.

Joi, la ora 22:00.

Groapa, adevarata religie a romanului

Nu am mai fost de ceva vreme la munte cu masina, din cauze legate de legaturi prea mari cu Bucurestiul cauzate de proiectul Automarket. Am dat insa o raita sambata si duminica si am ajuns la concluzia ca avem niste conducatori care nu merita tara pe care-o au. De acum stiu ca Romania nu e urata pentru ca e locuita, ci pentru ca e condusa si construita de oamenii care o conduc.

Ideile, pe scurt.

Nu se poate sa faci 200 de kilometri in 5 ore si jumatate. Bai, NU SE POATE! Probabil ca nu va spun nimic nou cand amintesc de celebrele coloane formate pe DN1 prin Busteni-Azuga, eliminate prin Sinaia si regrupate la Comarnic. Ei bine, dragilor, de aceasta data am stat la o coada interminabila cauzata de un accident grav petrecut din cauza unor marlani in zona Sinaia.  Vreo 30 de kilometri de coada fara pauza.

Nu se poate ca un accident sa blocheze complet unul dintre cele mai importante drumuri de acces in Bucuresti. E un accident, fratilor, nu a cazut un meteorit pe sosea. Desi ceva-mi spune ca daca s-ar fi intamplat treaba cu meteoritul prin Franta, oamenii trageau doua sensuri in jurul gaurii in 30 de minute.

Am renuntat la a inainta precum continentele, in ritm de epoci glaciare, si am luat-o din Sinaia spre Targoviste. Nu stiui daca sa ma bucur pentru ca aici s-au invartit rotile sau sa-mi amintesc sarbatorile din calendar gandindu-ma la sirul de carii din asfalt care la un moment dat formau o sosea a lor, aparte, la vreo 5 centimetri sub patura de asfalt originala.

Nu se poate ca un oras normal sa arate asa cum arata orasele noastre. Dupa sirul de ninsori din iarna asta, asfaltul produs de baietii zambareti cu guse si burti asortate la cravata si camasa s-a transformat intr-un soi de nisip amestecat cu apa si ulterior uscat cu foehn-ul. Am numarat masini oprite sa-si schimbe roata pe pana pana cand am ajuns la concluzia ca am sanse sa intru in istorie atingand infinitul. La final, cireasa de pe tort si bomboana de pe coliva, am dat si eu mana cu o cunostinta a tuturor soferilor din acest weekend: cricul. Oricat de incet ai aborda gropile, oricat de indicat pentru proba de slalom ai fi, gropile aparute pe harta patriei ca bubele apoase pe timp de varicela ascund in apa maloasa si murdara surprize contondente.

Am murit si am inviat, apoi iar am murit cautand o spalatorie auto pe culoarul Rucar-Bran. E adevarat ca oamenii de pe acolo se ocupa mai degraba cu pensiuni si au o sosea care arata cum arata o ulita din Germania in 1700, dar cred ca e pont de afacere in zona.

Bucurestiul anului de gratie 2010 arata la fel ca America de Sud inainte sa fie colonizata. E mare, plin cu indieni si ai nevoie de spirite ca sa-l strabati teafar.

Am facut poze de exceptie cu Astra, Lancer Ralliart si C4 Picasso. Le veti vedea pe toate in scurt timp, la rubrica de teste.

Romania, 2010. Apa sfintita. De soferii care intra-n ea.

100_2710

Romania, 2011. Drum national anul trecut, curiozitate stiintifica anul asta.

2190379200_b7e0a5a0b8_b

Vanzarile record din China, o mare gogoasa

Stiti povestile care aratau ca piata auto din China se afla in alta liga in 2009 fata de restul lumii? In timp ce SUA, Japonia, Europa si toate celelalte se chinuiau sa se ridice macar la acelasi nivel ca in 2008, fiind lovite extrem de criza, China defila cu steagul rosu la vedere dandu-le peste nas democratiilor estice sau vestice, in functie de caz, cu raporturi de vanzari care depaseau norma. Per total, China a crescut in 2009, conform cifrelor oficiale venite dinspre statul asiatic, cu un procent masiv: 53%. Mai mult, cele peste 13 milioane de masini vandute in China in cursul anului trecut au facut ca SUA sa piarda prima pozitie in clasamentul pietelor auto ale lumii.

Totul pare roz in statul rosu. Iar cifrele de vanzari au fost confirmate implicit de marii constructori prezenti in China (Volkswagen, Toyota, GM), care anuntau ca cifrele de vanzari sunt reale.

Si totusi, ranjetul chinezilor este doar unul de suprafata. In stilul clasic al statelor comuniste, adoptat la un moment dat si de Romania, China a prezentat o productie la hectar care nu prea are legatura cu fata reala a industriei de acolo. Da, China a vandut 13 milioane de masini iar SUA doar 11, insa analizele internationale arata ca totul este doar o bula de sapun in care sta un miros de minciuna. Motivul: cele mai multe dintre masinile cumparate in China in 2009 au fost cumparate de companiile chineze la ordinul expres al guvernului, care a stabilit un numar de masini per companie in functie de marimea acestora. Asa se intampla ca respectivele firme au acum parcuri auto imense cu masini care taie frunze la caini in soare, ploi si zapezi.

Cum s-au prins specialistii? Simplu: au analizat consumul de carburant din China in 2009 fata de 2008. Suprinzator, acesta a fost usor mai slab decat in anul precedent. Ceea ce denota faptul ca piata chineza nu este de fapt un atlet musculos, ci unul plin de amfetamine si de gauri cauzate de ace. Voi reveni asupra subiectului.

Povesti din cripta

Nu stiu altii cum sunt, dar eu am ras in hohote cand am văzut filmul de mai jos. Este un Lexus iar Jalopnik, unul dintre cele mai tari bloguri auto din State, i-a spus simplu “Volanul posedat”. Cum naiba sa nu razi?

P.S. E pe foarte bune. Daca stiti careva din cauza caror senzori se poate antampla “posedarea”, shoot.

via | Jalopnik

11 comentarii

Etichete: /