Red Bull Flugtag se intoarce

Chiar daca se spune ca lunea e ziua in care ar trebui sa nu creasca nici iarba, dimineata zilei de azi mi-a smuls un zambet. Am deschis mailul si am vazut ca, in septembrie, va avea loc in Bucuresti a treia editie a unuia dintre cele mai traznite evenimente care s-au intamplat vreodata in capitala. Red Bull Flugtag – c-asa se numeste intamplarea – se intoarce in Bucuresti in 19 septembrie si ii asteapta pe cei mai temerari dintre voi sa se arunce cu aparatele de zbor home made in Dambovita.

Ce e Red Bull Flugtag? In principiu, un concurs intre aparatele de zbor create si desenate de fiecare echipa inscrisa in cuncurs (pilot + 3 coechipieri). Aparatul de zbor va decola de pe o rampa si va ateriza invariabil in Dambovita, pentru ca participantii n-au voie sa le ataseze motoare si alte mecanisme de acest tip. Daca vrei sa te inscrii si sa te distrezi in vazul lumii, 4 iunie e termenul-limita. Daca vrei sa castigi, fa-ne sa radem. Si vei pleca la Salzburg, unde printre altele te vei da cu un avion de epoca si vei vizia Muzeul Aviatiei. Eu voi fi undeva prin zona si voi analiza situatia.

Ne vedem, deci, in 17 septembrie.

Detalii despre concurs gasesti AICI.

mare

Messi – fotbal si masini

Am facut fotbal vreo 12 ani la nivel inalt. Am dat pe la cateva echipe cu pretentii la nivel juvenil, atfel ca pot sa spun ca am dat peste multi fotbalisti (sau jucatori de fotbal, cum ne corecta deseori un mare antrenor de care m-am lovit pe parcursul scurtei mele cariere). Stiu care e nivelul unora si al altora si stiu cum se discuta si se gandeste intre mingicari.

Astazi am aflat ca Messi a semnat un contract cu chinezii de la Chery pentru a le promova acestora brandul premium Riich. Trecand peste ideea conform careia chinezii ne vor conduce in scurt timp si ca producatorii de acolo ne vor ingropa in masini in si mai scurt timp, trecand peste rezonanta amuzanta a denumirilor alese de chinezi (Chery?! Riich?! WTF?), Messi avea o tarla de constructori in fata pe care sa-i reprezinte. Probabil ca nu Chery a fost primul constructor care i-a batut la usa, dar mirajul lesteanului l-a facut pe cel mai bun jucator de fotbal al momentului sa uite ce inseamna brandul sau.

E o problema de reprezentare. La chinezi, Chery si Riich vor creste in imagine pentru ca e normal sa se intample asta in Asia, acolo unde jucatorii de fotbal sunt Dumnezeu, Fiul si Sfandul Duh in acelasi timp (Real madrid si-a scos banii dati pe Ronaldo, cel mai scump jucator din istorie, doar din tricourile vandute in Asia). In Europa, lumea va auzi de Riich, dar ma mir ca imaginea lui Messi sa conteze mai mult decat mirosul intepator de plastic ieftin care te ingroapa intr-un model chinezesc, indiferent de nivelul sau. Messi va castiga bani cu lopata. Si atat, pentru ca nu cred ca era momentul, spatiul si timpul ca argentinianul sa se asocieze cu chinezii.

E o vorba din batrani care spune ca e bine sa te asociezi cu marcile in care crezi cu adevarat. Altfel, totul pare artificial si patetic. Il vedeti pe Messi intr-un Riich G5?

Un comentariu

Etichete: / /

Cu cine se bate Alfa Romeo?

Luca Ciferri, unul dintre editorialistii de baza ai Automotive News, cea mai buna publicatie auto din lume, a lansat ieri o provocare. In principiu, a vrut sa afle care este opinia cititorilor in legatura cu pozitionarea de piata a brandurilor Alfa Romeo, Lancia, Volvo si Saab. Intrebarea era legata de caracterul premium sau nu a celor patru marci. Altfel spus, se bat cele patru marci cu Audi, BMW si Mercedes sau cu Volkswagen, Opel, Ford si Renault?

Intamplarea a facut ca si eu sa fi avut problema asta chiar ieri, cand am avut programat testul realizat vineri cu Alfa Romeo Giulietta in Italia. Cu cine sa compari Giulietta? Cu modelele marcilor premium sau cu cele ale marcilor populare? Intr-un final, ajutat si de prezentarea italienilor din cadrul conferintei de presa dinaintea testului cu Giulietta, am decis sa consider Alfa un soi de veriga de legatura intre premium si non-premium. O publicatie germana a sintetizat foarte bine situatia: “Alfa Romeo spune ca Giulietta este mai sportiva decat Seria 1 si mai confortabila decat Golf. Noi am spune ca Giulietta este mai confortabila decat Seria 1 si mai sportiva decat Golf”.

Mai jos, unul dintre slide-urile prezentarii de presa din Italia

DSC03383

Iti dam un RCA daca te-ai enervat in trafic

Romanii sunt obisnuiti cu service-urile. Si am observat asta in povestile voastre, care mai de care mai pline de invataminte si patanii interesante. Timp de o saptamana (o saptamana si cateva zile, mai exact, din cauza faptului ca nu am avut acces la blog fiind prins in Europa de cenusa vulcanului islandez) am adunat povestile voastre la service. Si am ales si un castigator, in persoana lui Ovidiu, cel care ne-a povestit o serie de intamplari pe care, daca le-ar citi un strain, le-ar considera numai bune pentru un roman de aventuri.

Ovidiu a castigat astfel penultimul RCA pe un oferit de prietenii nostri de la RCA-ieftin.ro. Il rog sa il contacteze pe Nicu Sandoiu (nicu.sandoiu@imedia.ro) pentru a afla cum poate sa intre in posesia premiului.

Incepem ultima saptamana de concurs. De aceasta data, pentru a castiga o asigurare RCA pe un an va trebui sa ne povestiti o intamplare al carei subiect principal este violenta din trafic. Stiu ca exista povesti, nu va dau detalii, va las sa ma impresionati.

Reguli saptamana a patra (20 – 26 aprilie)

1. Scrii pe blogul tau sau in comentariile de la aceasta postare o insemnare in care sa ne povestesti o intamplare amuzanta/fun/interesanta/aiurea/neobisnuita/etc in care ai avut probleme sau au avut altii probleme in traficul de zi cu zi.

2. La sfarsitul insemnarii adaugi textul: “Aceasta insemnare participa in concursul organizat de Automarket.ro (n.m. cu link spre acest post) si RCA-ieftin.ro (n.m. cu link spre site)“. Evident, daca scrii in comentariile de mai jos nu mai e nevoie de acest text.

3. Toate textele scrisepe blog vor fi primite prin trackback, deci ai grija sa ai activata optiunea. Eventual verifica daca postul tau exista in comentariile de aici si, daca nu, adauga-l tu printr-un comentariu normal.

4. Eu iau textele si le analizez. Nu exista o regula anume pentru a castiga. Sa spunem doar ca favorite sunt cele mai interesante si mai amuzante intamplari descrise de voi.

5. Anunt castigatorul pe site si stabilim impreuna cum intra in posesia premiului.

Atentie: se considera intrate in concurs in prima saptamana doar textele primite prin trackback sau comentarii pana in 26 aprilie la 23:59.

Bafta.

Vulcanul, cenusa si Giulietta

Si Automarket a fost afectat de vulcanul islandez care a dat peste cap traficul aerian din Europa. Joi si vineri am avut reprezentanti la doua dintre cele mai importante teste oficiale de presa ale primaverii: Dacia Duster (in Maroc) si Alfa Romeo Giulietta (in Italia). Daca Bogdan a reusit sa dribleze din Maroc norul de cenusa vulcanica ajungand acasa la timp, eu am fost nevoit sa transform doua zile de teste cu Giulietta pe circuitul de la Balocco (centrul oficial de teste Fiat Group, intre Milano si Torino) intr-o calatorie plina de peripetii, de zboruri anulate, de asteptari in aeroport, de reprogramari ale zborurilor si, in final, de drum cu microbuzul pana acasa cu o gasca faina de jurnalisti auto.

Pentru ca am insa lumea data peste cap si am ajuns la Bucuresti dupa un drum non-stop de 23 de ore, sunt nevoit sa aman publicarea testului cu Giulietta pentru marti seara. Dar nu trebuie sa-l scapati. Pe maine.

De la Duster la Geely

Scurte, inainte de weekend.

- Automarket va va oferi astazi primul test romanesc cu Dacia Duster. Testul este realizat in Maroc si va vom oferi primele imagini si impresii de la bordul primul SUV Dacia.

- Maine vom testa in Italia noua Alfa Romeo Giulietta si vom incerca sa aflam de ce modelul italian este considerat salvatorul marcii italiene.

-In alta ordine de idei, Mihai Marinescu debuteaza maine in Formula 2. Ii tinem pumnii romanului care a ajuns cel mai sus pe scara competitiilor motorsport pe circuit si speram sa vina cu un rezultat foarte bun de la Silverstone. Rezultat care sa il ii dea sanse sa faca rost de banii necesarii pentru a continua. Deocamdata, Mihai are banii pentru prima cursa.

- In acest weekend vor avea loc Raliul Turciei si Marele Premiu al Chinei la Formula 1. Deci veti avea motorsport pe paine pe site daca ne veti urmari indeaproape.

- Una de culoare: chinezii de la Geely au cumparat Volvo iar acum vor sa dezvolte prima transmisie cu dublu ambreiaj si sapte trepte din istoria Chinei. Nu o fac singuri, ci cu ajutorul cele mai mari companii australiene de profil. Vestea tare e ca si p-asta au cumparat-o, dar anul trecut. Chinezii se agita. Iar cand va pocni dopul vom fi martorii unei revolutii. Sa nu spuneti ca nu v-am zis.

Rasturnarea polilor

Se spune ca o imagine inseamna mai mult decat o mie de cuvinte. Eu va voi da trei cifre care inseamna mai mult decat orice, in general.

Dacia in martie in Franta: 16.624 de masini vandute.

Dacia in martie in Italia: 2.895 de masini vandute.

Dacia in martie in Romania: 836 de masini vandute.

6 comentarii

Etichete: /

Popor de maimute

Stim cu totii ca Stadionul National se afla de ceva vreme in reconstructii. Iar intamplarea face ca redactia Automarket sa se afle in imediata vecinatate a stadionului, astfel ca suntem martorii ridicarii celei mai moderne arene sportive din Romania. De ceva vreme. Spre deosebire de altii, eu sustin faptul ca acest stadion chiar va fi ridicat la timp, deoarece autoritatile si-au pus obrazul in fata UEFA si, in spiritul mioritico-fotbalist, nu ne putem face de rahao cand stam in fata strainilor. Cand suntem intre noi ne balacarim, o lalaim, facem si nu facem strazi, dar cand vin aia din afara, dam dovada (temporar, e adevarat) de un bun simt frate cu civilizatia.

Ei bine, dupa ce oamenii au inceput sa puna tribunele pe viitorul Stadion National, am avut luni surpriza de a vedea, pe Bulevardul Pierre de Coubertin, o armata de masinarii care put a asfaltare. Baietii au inceput sa decoperteze intregul bulevard, sa puna borduri, sa inlocuiasca niste gardulete vechi din metal. Si sa asfalteze o buna parte din ceea ce pana saptamana trecuta era parcarea noastra. Ca d-aia am observat.

Nu am stiut motivul, ma gandeam ca e inca o treaba romaneasca facuta pentru ca e rost de cheltuit bani (bulevardul era ok ca suprafata de rulare, sunt multe altele in stare mult mai proasta in Bucuresti). Ei bine, nu. Dragilor, oamenii pregatesc terenul pentru ca vine o delegatie externa sa verifice bunul mers al lucrarilor la stadion. Cool, nu?

Idee: ia sa vina o delegatie externa sa supravegheze bancile din intersectia Liviu Rebreanu cu Grigorescu (nu conteaza unde e asta), poate-poate ne punem pe asfaltat craterele de cinspe metri adancime aparute acolo dupa iarna. Sau sa supravegheze bunul mers al lucrarilor la autostrada Translivania. Sau sa supravegheze, pur si simplu, orice din tara asta. Pun pariu ca totul ar fi perfect in maxim doua saptamani. Pentru ca suntem ca niste maimute: cand vin vizitatorii, facem frumos ca sa ne dea banane.

Untitled-1

Planeta China

Subiectele ultimei perioade sunt tinute mai ales de americani si de chinezi. Americanii cu problemele lor legate de Toyota, chinezii cu vanzarile de masini care cresc intr-un ritm ametitor (dar, foarte probabil, foarte fals). Ei bine, astazi revin la chinezi, dar discutam pe un alt subiect.

In timp ce noi, romanii, ne chinuim inca sa ne gandim cum ar arata o statie de incarcare a masinilor electrice si cat timp ne va mai lua pana vom vedea asa ceva in tinuturile poporului care nu acorda prioritate si nu semnalizeaza dacat atunci cand are el chef, chinezii ne dau lectii despre cum sa-ti construiesti viitorul. Deunazi, guvernul chinez a anuntat ca tocmai baga carbuni pentru a construi o statie electrica care poate incarca (atentie!) 45 de masini in acelasi timp. In Europa, cea mai buna solutie este vazuta inca schimbarea completa a bateriei prin statiile Quickdrop (formula promovata de Renault) sau construirea unor prize speciale in parcarile supermarket-urilor. Chinezii s-au gandit ei putin si au spus ca decat sa se complice, mai bine rezolva problema scurt si cuprinzator.

Pretul constructiei unei astfel de statii de incarcare este de 23 de milioane de yuani (aproximativ 2.5 milioane de euro). Iata insa ce ne deosebeste cu adevarat de chinezi: intreaga constructie a statiei va fi gata in luna mai. Adica peste 30 de zile. Mai mult, pana la finalul anului in curs vor fi construite alte 75 de statii asemanatoare in 27 de orase din China. Cand ma gandesc ca la noi se chinuie baietii sa acopere gropile dintr-un singur oras de vreo doua luni incoace, imi dau seama ca Volvo a tras lozul castigator cand marca a fost cumparata de chinezi.

Pe service, pe mama lor!

Dupa o noua saptamana de concurs avem un nou castigator in seria de povesti sponsorizata cu o asigurare RCA pe un an oferita de prietenii nostri de la RCA-ieftin. Am ras in aceasta saptamana pe seama intamplarilor povestite de voi si as fi vrut sa am la dispozitie mai multe premii. Dar, pentru ca trebuie sa existe un singur castigator, acesta este Rusu Claudiu, care ne-a povestit o intamplare amuzanta in care personajele principale sunt niste politisti.

Trecem astazi la a treia saptamana de concurs. Pentru a castiga un RCA pe un an de la RCA-ieftin.ro trebuie sa ne povestiti o intamplare amuzanta sau nu prin care ati trecut in momentul in care ati avut masina in service. Ati fost nevoit s-o lasati in service mai mult din cauze necunoscute, a trebuit sa platiti dublu pentru nimic si altele de acest gen? E momentul sa ne povestiti. Si sa va luati RCA-ul in cazul in care povestea voastra e cea mai reusita a saptamanii.

Reguli saptamana a treia (9 – 16 aprilie)

1. Scrii pe blogul tau sau in comentariile de la aceasta postare o insemnare in care sa ne povestesti o intamplare amuzanta/fun/interesanta/aiurea/neobisnuita/etc in care ai fost implicat atunci cand ai avut masina in service.

2. La sfarsitul insemnarii adaugi textul: “Aceasta insemnare participa in concursul organizat de Automarket.ro (n.m. cu link spre acest post) si RCA-ieftin.ro (n.m. cu link spre site)“. Evident, daca scrii in comentariile de mai jos nu mai e nevoie de acest text.

3. Toate textele scrisepe blog vor fi primite prin trackback, deci ai grija sa ai activata optiunea. Eventual verifica daca postul tau exista in comentariile de aici si, daca nu, adauga-l tu printr-un comentariu normal.

4. Eu iau textele si le analizez. Nu exista o regula anume pentru a castiga. Sa spunem doar ca favorite sunt cele mai interesante si mai amuzante intamplari descrise de voi.

5. Anunt castigatorul pe site si stabilim impreuna cum intra in posesia premiului.

Atentie: se considera intrate in concurs in prima saptamana doar textele primite prin trackback sau comentarii pana in 15 aprilie la 23:59.

Bafta.

P.S. Castigatorul premiului din aceasta saptamana este rugat sa ia legatura cu departamentul de marketing al Automarket la adresa nicu.sandoiu@imedia.ro