Postat de Mircea Mester in Diverse / Opinii pe May 11th, 2010
Se pare ca nu doar la noi se intampla ca traficul sa fie dat peste cap de cei pe care prietenii nostri de la Top Gear ii numesc in mod plastic Bizoni. Exista insa si mesaje in care bizonii pot sa fie pusi la punct.
P.S. E adevarat ca este foarte probabil ca desenul lor sa se refere la autostrada, pentru ca “dopurile” de afara au loc mai ales la iesirea de pe o autostrada inspre un oras. Si pentru ca la noi nu e cazul, recuperam la semafoare. Amin.
Postat de Mircea Mester in Diverse / Opinii pe May 10th, 2010
Robert Adam face o lista interesanta a celor mai tampite elemente care se regasesc pe masinile de astazi. Si sunt 100% de acord cu el. Omul vorbeste acolo de stergatoarele de parbriz de tip vechi ramase relicve pe modele de generatie noua, de faptul ca unor masini poti sa le deschizi portbagajul doar cu cheia si asa mai departe. Va recomand sa cititi, chiar daca nu puteti sa faceti nimic in acest sens
As mai adauga la lista lui Robert o alta mare idiotenie: lipsa suporturilor de pahare si a spatiilor pentru diverse alte lucruri pe cateva modele. Pe Citroen C3 am vazut asta ultima data, pentru ca intr-un test pana la Brasov am tinut sticla de 500 de mililitri in mana. Ca pe vremuri.
Postat de Mircea Mester in Diverse / Video pe May 3rd, 2010
Cine-a zis ca femeile nu stiu sa faca o parcare laterala n-a stiut ca toate femeile care invata asta inca de mici reusesc fara probleme atunci cand sunt mari.
Apropo, sa nu mai spuneti vreodata ca guvernul comunist chinez nu e bun la nimic. Si pe bicicleta se poate face performanta.
Ştii cum e? Până la urmă, dacă există reno.ro de ce să nu existe şi Foswagăn sau Porş? Noroc ca ne înrudim cu italienii la limbă şi că avem Fiat şi Alfa, că altfel am fi avut doar Craislăr, Şevrole, Rolsrois şi, evident, eternele Miţubişii şi Beemve. Sau Dacia din Romoniea.
Postat de Mircea Mester in Opinii pe April 29th, 2010
O autoritate ar trebui sa te lase sa-ti faci treaba pana cand dai dovada de faptul ca esti idiot. Sa va explic.
In SUA, o companie din Florida, Advanced Carbon Composites (ACC) pe numele sau, a fabricat in 2005 o serie de casti pentru motociclete: EXT001. NHTSA, autoritatea care are sub control tot ce misca motorizat in SUA, a luat si a testat casca din carbon a celor din Florida si a declarat-o nesigura. ACC a rechemat casca si i-a adus imbunatatiri, denumind-o EXT002 si vanzand-o in versiunea mai buna in continuare. NHTSA a testat si casca respectiva si a declarat-o nesigura. A urmat un nou recall, din care s-a nascut EXT003. Povestea merge mai departe dupa acelasi tipar pana la EXT004. Dupa ce NHTSA a testat si aceasta casca si a declarat-o nesigura, autoritatea americana s-a oprit din spirala si i-a impus companiei ACC sa nu mai produca astfel de produse. Niciodata.
Vi se pare ca in Romania se intampla la fel lucrurile? No fucking way. In loc sa mearga pe drumul corect, autoritatile noastre fie lasa treaba sa mearga la nesfarsit, poate-poate o functiona vreodata, fie taie din fasa orice poveste de genul asta inainte ca subiectul sa primeasca a doua sansa.
Exemple cu privitul in alta parte stim o gramada. In ceea ce priveste al doilea tipar, aici s-ar incadra perfect deja celebrele firme care ridica masinile de pe strazile din Bucuresti.
Consider ca e mult mai corect pentru toata lumea ca, in loc sa-ti ridice masina si sa te puna sa platesti o taxa vecina cu foamea, sa iti dea un prim avertisment. Poate n-ai gasit loc si te grabeai. Apoi un al doilea avertisment. Poate n-ai gasit loc si te grabeai din nou. Apoi, un al treilea. Iar la al patrulea sa ramai fara carnet o juma’ de an, de exemplu. N-ar fi o cale de mijloc mult mai civilizata pentru toata lumea?
Postat de Mircea Mester in Diverse / Opinii pe April 28th, 2010
A venit timpul sa dam ultimul premiu din cele patru oferite pe Automarket de prietenii nostri de la RCA-ieftin.ro. Dupa patru saptamani in care am citit povesti perfect normale pentru Romania, dar care in alte tari s-ar lasa cu internari la spitalul neuropsihiatric, al patrulea RCA pe un an merge la Florian, cel care ne-a dat amanunte picante din viata sa de sofer. Deh, aria de selectie era mare in cazul lui.
Castigatorul e rugat sa ne contacteze pe adresa nicu.sandoiu@imedia.ro
Le multumesc tuturor celor care si-au scris povestile in cele patru saptamani de concurs si, pana la urmatorul concurs, puneti-va centurile si luati-va RCA ieftin de AICI.
Pe cat de mult m-am saturat sa citesc stiri legate de recall-uri dupa foiletonul Toyota din SUA, pe atat de mult ma mira atitudinea unor publicatii cand vine vorba de astfel de masuri absolut normale ale producatorilor auto.
Deunazi, Porsche a anuntat ca recheama in service pentru o reparatie scurta toate exemplarele Panamera vandute pana acum. Nu este nici primul, nici ultimul recall al celor de la Porsche si este absolut normal sa se intample asta. Nimeni nu-i perfect. Ba mai mult, recall-ul vizeaza o potentiala decuplare a centurii de siguranta in momentul unui accident, insa doar daca scaunul este impins la maxim in fata. Ceea ce nu se intampla (aproape) niciodata.
Normal, Porsche a identificat problema si va repara simplu si la obiect potentiala defectiune. Spun potentiala defectiune deoarece nu a fost inregistrat niciun incident legat de aceasta problema, Porsche autosesizandu-se in acest caz.
Ei, in conditiile astea, unul dintre cele mai citite site-uri auto americane o da de cires: “Porsche recalls Panamera sedan, fears losing reputation for quality”titreaza egmcartech.com.
Ori am innebunit eu, ori baietii astia sunt disperati. Din punctul meu de vedere,un astfel de recall nu face decat sa ii intareasca unui constructor imaginea de brand care are grija de clienti. Nicidecum invers. N-a murit nimeni, nu s-a sesizat nimeni, Porsche face asta din proprie initiativa.
Later edit: Alti inteligenti aici. Astia merg chiar mai departe, spunand ca Volkswagen intra pana la gat in rusine pentru ca, citez, “its Hanover plant supplies the Panamera’s painted bodies-in-white for assembly in Porsche’s Leipzig plant”. Zic sa spunem ca Germania e o tara de rahao pentru ca le da aer muncitorilor Porsche.
Postat de Mircea Mester in Opinii pe April 27th, 2010
Suntem pe locul doi in UE in clasamentul vanzarilor de masini noi in 2010. Zice Mediafax.
Stiu ca ce am scris mai sus este o mare idiotenie si ca nu avem nicio sansa sa fim acolo in conditiile in care, cu tot cu Rabla, s-au vandut in Romania 12.300 de masini pe luna (in Franta, Dacia a vandut 14.000 de exemplare Sandero doar in martie), insa Mediafax tine mortis sa ne spuna asta. Nu as fi scris nimic pe blog daca n-as fi stiut ca Mediafax e o agentie de stiri care e preluata de toata lumea si ca vom avea sansa de a gasi un articol cu Romania on top of the world maine prin ziare.
Ori redactorul Mediafax e sarit, ori Borbely a spus prostii. Oricum ar fi, articolul asta nu ar fi trebuit sa apara. Am pus mai jos print screen in cazul in care se vor hotari – sper din tot sufletul – sa il stearga.
Later edit: Adevarul s-a aliniat la trend si a publicat articolul fara sa verifice catusi de putin cifrele care ne dezvaluie o mare idiotenie.
Later edit 2: Se pare ca nu Mediafax a fost de vina, ci insusi Borbely, care se exprima in limba romana cum ma exprim eu legat la gura in ciuciungheza. Ministerul Mediului a fost nevoit sa faca precizari suplimentare dupa declaratia ministrului. Ramane insa publicarea unui articol care putea de la 10 kilometri a duda. Way to go, brother! (thx Shu pentru sesizare)
Apropo, inteleg ca ministrul Burbely se lauda cu faptul ca am vandut prin Rabla exact atatea masini cat sa ne asezam pe locul al doilea in clasamentul numarului de autoturisme vandute prin programele de reinnoire a parcului auto. Suntem foarte tari. Mai ales avand in vedere faptul ca in Europa au ramas o mana de tari cu Rabla activa. Suntem, cum ar veni, penultimii in clasamentul format din trei tari. Deci pe locul al doilea. Cool.
Postat de Mircea Mester in Mercedes / Tehnica pe April 27th, 2010
Cati dintre voi pot sa spuna imediat dupa ce aud acesti termeni ce inseamna Airscarf sau Distronic si care este diferenta dintre BlueEfficiency si Bluetec? Probabil doar fanii nebuni dupa Mercedes. Diferitele denumiri pe care producatorii le dau sistemelor inovative pe care le prezinta in ultima perioada cu o cadenta destul de alerta ne fac pe toti sa ne pierdem in amalgamul de denumiri si de pachete, sisteme sau tehnologii de ultima ora.
Ei bine, pentru a usura viata celor care se intereseaza de modelele Mercedes-Benz, nemtii au realizat un soi de dictionar tehnic in care sunt explicate, intr-o forma mai mult decat user-friendy, cele mai importante denumiri din portofoliul constructorului german. Mai mult, biroul din Romania al producatorului german a tradus totul in romana, pentru a nu exista discutii.