Brandurile româneşti se cumpără unele pe altele

Dacia a anunţat astăzi că a semnat un contract cu Romaqua Group Borsec prin care va livra o flotă de 180 de exemplare Sandero companiei care produce cel mai tare brand românesc. Despre branduri am mai vorbit aici, aşa că n-o să spun decat că totul se rezumă, simplu, la:

Al doilea brand românesc a livrat primului brand românesc o flotă de produse ale celui de-al doilea brand românesc pentru ca primul brand românesc să care produsul primului brand românesc cu produsele celui de-al doilea brand românesc. Evident, primul brand românesc a cumpărat produsele celui de-al doilea brand românesc pentru asta, fără ca acest lucru să excludă – evident – faptul că oamenii de la cel de-al doilea brand românesc nu cumpără produsele primului brand românesc. Dar fără contract.

Eu zic că important e că oamenii se înţeleg şi fac economia să funcţioneze.

7 comentarii

Etichete: /

Câteva detalii, câteva poveşti, un Salon

Câteva poveşti în imagini de la şi în legătură cu recent deschisul Salon Auto de la Paris.

1. Noul concept Jaguar C-X75 a călcat o pisică şi i-a rămas pe roată :)

989551l

2. Or fi nemţii exacţi, dar aici au dat-o-n bară. GPS-ul noului Passat îţi zice că eşti în câmp, dar maşina e pe Champs Elysees. Fail.

passtatatata

3. Până să ne obişnuim cu gândul că vom conduce în câţiva ani maşini electrice, trebuie să mulţumim inginerilor că nu vom putea turna benzină unde trebuie motorină şi invers. Oricum, buşonul de alimentare al lui Mitsubishi i-MiEV seamănă cu personajele din Star Trek :)

iMiEV

4. Dacă nu v-aş fi spus că ăsta e un Hyundai (cârcotaşilor!…) i20, câţi dintre voi ar fi ştiut asta? Hyundai i20 tunat de Brabus.

i20

5. Votez cel mai tare schimbător de viteze din ultimii 30 de ani. Posesor: Audi Quattro Concept. Superb.

Quattro

A început!

Deşi cele două zile de presă care găzduiesc toate lansările importante de la Salonul de la Paris sunt joi şi vineri, nebunia premierelor a început aseară, odată cu tradiţionalul eveniment prin care Grupul Volkswagen îşi anunţă premierele într-un cadru festiv care – practic – nu are legătură cu Salonul. Cei de la Volkswagen închiriază de obicei o sală mare de festivităţi din oraşul în care are loc Salonul şi, în prezenţa câtorva mii de invitaţi şi de jurnalişti, prezintă rând pe rând noutăţile.

În acest context am văzut ieri, în premieră mondială, cea de-a şaptea generaţie Passat, noul Audi Quattro concept (pe care l-aş cumpăra mâine dacă ar apărea în serie), Lamborghini Sesto Elemento Concept, versiunea electrică a lui Octavia şi conceptul Seat IBE Paris.

Astăzi, lansările continuă. Şi fie vom vedea mai multe poze cu modelele deja anunţate anterior, fie vom asista la noi surprize, noi vom fi acolo şi vi le vom prezenta.

Şi o premieră pentru România: astăzi, pe tot parcursul zilei, puteţi urmări în direct prezentările de la Paris AICI. Cam cum fac şi jurnaliştii, doar că noi ne înghesuim pentru un cadru, voi staţi lejer pe scaunul de la birou şi vedeţi imaginile relevante. Deci merită să staţi astăzi pe Automarket.

Mă simt ca un copil care aşteaptă să-şi desfacă toate cadourile. Crăciunul a venit din nou mai devreme pentru iubitorii maşinilor.

Oul sau găina?

Şeful Google revine asupra unei idei care stă pe buzele multora dintre cei care au într-adevăr ceva de spus în lumea asta: maşinile conduse de computere.

În teorie, el are dreptate. Scopul principal al unei maşini este transportul. Deci, dacă un sistem computerizat ar putea să organizeze maşinile dintr-un oraş, nu ar trebui decât să te pui să citeşti ziarul de dimineaţă şi ajungi în siguranţă la muncă. În mult mai puţin timp şi cu mult mai puţini nervi (era să zic “taximetrişti”) :)

Evident, pentru cei care şi-ar dori provocări şi alte elemente extreme de genul ăsta, ar trebui să existe circuite la libera alegere. Şi toată lumea ar fi mulţumită.

Eric Schmidt are însă o teorie interesantă: apariţia maşinilor înaintea computerelor este un bug al istoriei. O eroare. De aici nu pot să ridic decât o singură întrebare tehnică: cu ce naiba ar fi fost cărate computerele dacă nu existau maşini?

Să plângă vecinul de ciudă

Lumea tuningului se adaptează la vremurile de criză prin care trece industria auto. Dacă marii tuneri (care vin în majoritatea lor din Germania) modificau până acum modelele pentru a le pregăti de spectacol, întârindu-le identitatea şi exprimându-se artistic pentru ca modelul să iasă pe stradă în haine noi agresive, lucrurile se schimbă. Iar ultima modă este transformarea estetică a modelelor de generaţie anterioară în cele de generaţie nouă.

Nu e greu. În multe cazuri, schimbările se rezumă la montarea unor elemente de caroserie specifice modelului de generaţie nouă. Practic, dacă ai un Logan ante-facelift, de exemplu, tunerii ţi-l pot transforma prin ciocan în Loganul de după facelift. Sau, mai clar, dacă ai un Megane hatchback de generaţie veche, în celebra formă de fier de călcat, îl poţi transforma în noul Megane. Eventual şi coupe, că arată mai bine. Să nu mai vorbim de faptul că vechiul Megane Sedan ar putea primi faţa lui Fluence, deşi – sincer – personal prefer faţa anteriorului model.

Ideea nu e nouă, evident. Dar începe să prindă contur şi simt că vom vedea din ce în ce mai multe astfel de adaptări estetice. Ba mai mult, unele ar putea să implice şi modificarea motorului, astfel încât acesta să aibă performanţele urmaşului pe care îl imită. De ce să-ţi iei maşină nouă, când o poţi avea la un preţ mult mai mic? Bine, rămâne acelaşi interior, dar măcar te poţi lăuda la vecini că ai bani, chit că ultima dată când ai văzut un showroom aveam alt preşedinte.

Primul exemplu concret vine de la Prior Design, care a modificat un Porsche 911 de generaţie 996 într-unul de generaţie 997. Nu mă întrebaţi de ce, mie mi se par ambele minunate. Dar probabil şi clienţii Porsche au damblalele lor.

5 comentarii

Etichete:

Pentru proştii ca mine

Sâmbătă am spus prezent provocării echipei Let’s Do It Romania. Ceea ce vă doresc şi vouă. Am încercat să fiu unul dintre idioţii care fac curat în urma inteligenţilor. Unul dintre proştii care se subjugă ordinar minţilor luminate. Unul dintre retardaţii care pun mâna pe gunoaie pe care deştepţii şi-au pus creierul la macerat.

Nu sunt multe de spus despre ce s-a întâmplat în pădurea Cornetu, undeva la 20 de kilometri de Bucureşti, locul în care am fost repartizat să trag de gunoaie împreună cu la fel de idioţii mei colegi de echipă, Simona Stănescu, Claudia Tocilă, Toma Nicolau şi Lucian Marin. Am strâns la final vreo 50 de saci de resturi aruncate prin pădure şi am fi strâns de vreo 10 ori mai mult decât atât dacă am fi avut timpul necesar. Pentru că gunoaie şi mormane au rămas acolo ca după explozia unei bombe atomice cu pet-uri. Din păcate.

Discuţia ar putea continua, dar suntem pe un site auto. Ceea ce vă doresc şi vouă. Şi pentru că aici vorbim de lucruri motorizate pe patru roţi, vă invit să vedeţi filmul realizat sâmbătă de echipa mea de cretini care au curăţat în urma blagosloviţilor. La minutul 7 apare şi obiectul motorizat care ne-a arătat că inteligenţii conduc maşini scumpe, iar proştii nu-şi permit decât mănuşi din cauciuc şi saci de 120 de litri.

Cu dedicaţie pentru toţi proştii care au încercat să schimbe sâmbătă cea mai inteligentă ţară din ţara noastră.

Organizator al unei competitii FIA: “Ma pis pe blogul tau”

Totul a început acum două zile, când am primit pe adresa de mail a redacţiei un comunicat în care eram anunţaţi că circuitul din jurul Casei Poporului va găzdui în 25 iulie 2011 o cursă. Evident, prima întrebare a fost “din ce competiţie?”, iar mesajul nu a fost în stare să ne lămurească: în unele locuri se vorbea de defuncta A1 GP (care a murit cu zile în 2008), în altele locuri din comunicat era vorba de Auto GP. Big fail încă din start. Iar veştile astea nu pot decât să ne facă să strâmbăm din nas. Până la urmă, am fost martorii atâtor ţepe, încât ne îndoim de bunele intenţii ale unora încă de la prima eroare de acest tip.

Am aflat apoi că această cursă A1 sau Auto GP va fi organizată de Nic Şerbu, despre care nu am auzit foarte multe până ieri.

La conferinţa de presă organizată cu ocazia acestui mare anunţ a fost prezent Daniel Popescu, specialistul nostru în Formula 1 şi WRC, care a scris o însemnare savuroasă ieri legată de ce s-a întâmplat acolo. Pe scurt, Nic Şerbu habar n-are ce competiţie organizează, nu ştie dacă există sau nu piloţi români, nu prea ştie bugetele necesare pentru o astfel de competiţie şi, mai mult, nu ştie (sau nu vrea să ştie) faptul că circuitul din jurul Palatului Parlamentului, care până în 2008 a organizat o etapă de FIA GT, nu este omologat de FIA decât pentru desenul realizat de celebrul Hermann Tilke, deci va avea nevoie de o nouă omologare. Deci da, circuitul în sine e omologat, dar pentru cu totul altceva. E ca şi cum ai spune că berea X e omologată de Ministerul Sănătăţii, deci poţi să speli rufe cu ea.

După ce Daniel a subliniat pe blogul său multe dintre ciudăţeniile apărute în peisaj după respectiva conferinţă de presă (inclusiv cea că România va avea – Atenţie! – trei circuite de Formula 1 în următorii ani), Nic Şerbu a ţinut să contraatace. Printr-un comentariu postat ca răspuns la însemnarea de pe blog.

Vă redau integral respectivul comentariu semnat – vă repet – de UN OFICIAL, un PRESUPUS ORGANIZATOR al unei etape dintr-o competiţie FIA. Nu schimb nimic din ortografie, punctuaţie şi topică. Pentru conformitate, comentariul poate fi găsit AICI.

  • “Partial prietene ai dreptate.Conferinta nu a iesit asa cum mi-asi fi dorit eu,a iesit asa cum v-ati dorit voi cei care i-ati supt-o neamtului de doi bani si care s-a imbogatit in Romania,furandu-mi impreuna cu Videanu & Co proiectul.Nu ati avut noroc pentru ca totusi mai exista o farama de justitie in tara asta.Stiu ca ti-ar fi placut sa-i platesti unui cacat de neamt sau orice alta natie numai sa nu-i bagi cumva bani in buzunar unui roman,ca de, treaba cu capra.Cand tu dormeai si trageai din plin aghioase eu organizam conferinta de presa care normal trebuia sa aibe loc pe data de 3 oct.Enzo Coloni care nu poate fi utopic cacaciosule si ai reusit sa respiri in aproapierea lui(fii sigur ca pt ultima oara)avand inchiderea campionatului mondial m-a rugat vineri pe 18 sept.adica numai cu 4 zile inainte,conferinta sa aibe loc pe 22 sept.si mi-a recomandat sa schimb numele evenim.din Grand Prix in GP,pt a evita un conflict cu Bernie.A trebuit sa refac totul incepand cu grafica.Atat am putut sa facem intr-un timp atat de scurt intr-o tara in care se spune ,,stai linistit ca maine la ora X e gata” si gata sa fie poimaine la ora Y sau deloc,fiind nevoit sa o iei de la capat.Nu inseamna ca daca nu ne pricepem la poezii cum ti-ai dori tu,nu ne pricepem la curse.Curand noi vom organiza curse iar tu le vei privi prin gard si vei tine lectii de gramatica boschetarilor ,,intelectuali” ca tine.Nu-l credeti oameni buni ca e unul din slugoii neamtului care-i cumpara la pret mic.Au fost atatea lucruri bine facute de care nu pomeneste nimic.Au fost si mici greseli care m-au mahnit foarte tare dar numai cine nu munceste nu greseste.Am vazut greseli la case mult mai mari.Priviti fata hidoasa a acestui individ si judecati singuri. Paginile pe care le-a postat sunt modificate, intentionat amesteca borcanele,minte cu nerusinare si am sa-l dau in judecata ca sa-i iasa smecheria pe nas.Ma pis pe blogul tau.”

Superb.

LATER EDIT: Pentru că Nic Şerbu a postat astăzi vreo 10 comentarii care nu pot fi reproduse pe site, am un mesaj pentru dânsul: Nea Nic Şerbu, nu vă mai obosiţi să găsiţi cuvinte şi expresii care nu pot fi publicate vreodată undeva, nu vor apărea niciodată între comentarii. Apropo, după semnele de punctuaţie se pune spaţiu. Pierdeţi timp preţios din cel pe care ar trebui să-l folosiţi la construirea unui circuit de Formula 1. Baftă şi ne vedem în Eau Rouge.

Săracii cu Scirocco vs. bogaţii cu Octavia Tour

Ultima aberaţie în materie de taxe, impozite şi altele asemenea legate de lumea maşinilor din România vine din partea Guvernului, care a decis ca posesorii maşinilor de peste 1600 centimetri cubi (1.6 litri) să nu mai poată să fie înscrişi pe lista celor care pot primi ajutoare de încălzire în această iarnă.

În teorie, logica e normală: cei care au bani nu trebuie să ceară ajutoare. În practică, însă, murim cu zile analizând puţin hotărârea idioată a Guvernului.

Nu ştiu care a fost criteriul pentru care Guvernul s-a oprit tocmai la 1.6 litri. Ca idee, motoarele pe benzin[ de 1.6 litri au devenit aproape inexistente pe piaţă în ultimii ani, ele fiind înlocuite in corpore cu versiuni turbo ale unităţilor de 1.4 litri. Excepţii sunt puţine şi vin din partea diesel. De exemplu, nu pot cere ajutoare la încălzire cei care şi-au luat ieri:

  • Skoda Octavia Tour (1.9 TDI M5 101 CP – preţ de listă 13.262 euro)
  • Seat Ibiza (1.9 TDI 105 CP – preţ de listă 14.395 euro)

De cealaltă parte, poţi să apelezi în continuare la ajutoarele de încălzire şi să ai în garaj modele precum:

  • VW Passat Variant BlueMotion (1.4 TSI 122 CP – preţ de listă 30.462 de euro)
  • Audi A3 Sportback (1.4 TFSI STronic 135 CP – preţ de listă 28.955 de euro)
  • VW Eos (1.4 TSI 160 CP – preţ de listă 27.496 de euro)
  • VW Tiguan (1.4 TSI 4Motion 150 CP – preţ de listă 27.105 euro)
  • VW Scirocco (1.4 TSI DSG7 160 CP – preţ de listă 25.193 euro)

E bine în România. Noroc că Dacia Logan 1.6 are cu puţin 1600 sub centimetri cubi. Altfel erai considerat bogat, bogatule!

LATER EDIT: Legea a primit câteva elemente adiţionale care le interzice românilor să ceară ajutor suplimentar de încălzire. Printre acestea se numără unele absolut senzaţionale.

  • Dacă ai depozite de peste 3000 RON la bancă. Ştiu mulţi (şi probabil sunt mult mai mulţi) bătrâni care au strîns banii ăştia de-a lungul anilor, iar pensia lor e foarte mică.
  • Dacă ai terenuri mai mari de 1000 mp. Deci adio ajutoare pentru bătrânii de la ţară, care de obicei deţin terenuri agricole.
  • Dacă deţii animale precum porci sau vaci. Dacă ţi-e frig, îi dai foc porcului.
  • Lista nu e închisă, propunerile se strâng. Good work.

Moarte echipei de cercetători!

Îmi plac studiile britanice, echipa de cercetători americani şi cercetările nemţeşti. Mi se par fascinante aceste dovezi ale faptului că unii se plictisesc într-atât încât realizează un studiu sociologic cu rezultate atât de inutile, încât te doare mintea când te gândeşti la ele.

Deunăzi, o echipă de cercetători din Marea Britanie (vai, cât iubesc expresia asta! Probabil că aceeaşi echipă face toate studiile astea tâmpe) a analizat certurile dintre partenerii de viaţă atunci când unul dintre aceştia se află la volan. Conform studiului, 30% dintre cupluri se ceartă în maşină mai mult decât în orice alt loc, iar 10% dintre şoferi au sfârşit prin a se despărţi de partenerul cu care s-a certat atunci când conducea. Cea mai tare concluzie este însă cea legată de faptul că certurile încep, în medie, la fix 22 de minute de la pornirea la drum.

Mă întreb cum au fost chestionaţi subiecţii acestui studiu. “John, la câte minute de la pornirea maşinii ai început să te cerţi cu perechea ta?” Adică pe bune, stă cineva cu ochii pe clopoţel pentru a putea să răspundă ulterior unui astfel de studiu idiot, în cazul fericit în care acesta ar apărea vreodată? “Mary, unde te cerţi cel mai des cu prietenul tău?” Serios, stă cineva cu statistica-n mână, apelează la procentaje? Oricum, ca idee, dacă aveţi de gând să vă încumetaţi la un drum mai lung, aveţi grijă să opriţi din 20 în 20 de minute. E mai sigur pentru inimă.

Cel mai nasol detaliu legat de acest studiu este însă faptul că a fost comandat de Seat. Are cineva idee care-i logica comenzii unei astfel de cercetări?

P.S. Studiul e pe bune.

6 comentarii

Etichete: / /

Azi facem concurs pe Twitter şi Facebook

Astăzi dăm premii interesante. Avem cărţi de colecţie cu istoria Opel pe care le împărţim celor care ne urmăresc pe Twitter sau celor care ne sunt prieteni pe Facebook.

Sunt cinci întrebări pe tot parcursul zilei, avem câte cinci cărţi pentru fiecare reţea socială în parte. Succes!

CONCURSUL PE TWITTER

CONCURSUL PE FACEBOOK

Later edit: După o zi de întrebări şi răspunsuri, am stabilit câştigătorii celor zece cărţi Istoria Opel. Aceştia sunt:

TWITTER: @AdrianNechifor @Alex_Angelescu @soringrumazescu @LianaMitroi @Redhimihai
FACEBOOK: Adrian Golat, Gabriel Balint, Ady Moroşan, Radu Cătălin, Dan Ille, Cătălin Ştefan.

Felicitări speciale lui Adrian Nechifor şi lui Adrian Golat, cei care au reuşit să răspundă cel mai repede şi mai bine la întrebări.